Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Sport (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=33)
-   -   [Centraal] Het grote transfertopic! (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=54082)

Mozzel 5 May 2004 12:22

Het grote zomerstop Transfertopic

leek me wel handig om dit topic aan te maken anders krijg je straks een heleboel van die topics of transfers worden niet eens besproken

nieuws van vandaag: Culina naar FC Twente

wat vinden jullie ervan ?

Ar-Tuur 5 May 2004 12:50

Een aardige voetballer, vorig seizoen nog actief in Doetinchem :thumbsup:

Van Gaal had het over Overmars en Grønkjær als potentiëele nieuwe rechtsbuitens van Ajax :o (Transfergeruchten mag ook toch? :))

Ar-Tuur 5 May 2004 12:53

Vraag me ook af of Van Bommel nog wel wegkomt. :z Na Schalke haakt nu ook Tottenham Hotspur af..

Tyskie 5 May 2004 13:13

Hij schijnt een topclub achter de hand te hebben (over geruchten gesproken)... Kezman gaan ook de wildste geruchten het internet over.. Ben benieuwd wat er uit komt, maar ik vrees dat ze pas op het laatste moment zullen verkassen of nog vrolijk een jaartje bij PSV ballen en dan transfervrij weggaan... en dan zullen de topclubs een stuk toeschietelijker zijn...

De doelman van het Zweedse nationale elftal en een Noorse linksbuiten worden genoemd als vervangers voor respectievelijk Waterreus en Robben. Ook blijft de naam van Zoetebier in de lucht hangen... Ook al staat hij de laatste weken goed te keepen is de aversie tegen deze man onder de supporters enorm... Het lijkt me niet verstandig om deze wandelende colltrui binnen te halen.

Tyskie 5 May 2004 15:08

Nog een lachwekkend gerucht: Freddy Adu naar PSV...

Reden: zijn vriendinnetje keert terug naar Eindhoven...
Nog meer genoemde argumenten:
- Ronaldo, Romario en van Nistelrooy (doen het altijd goed),
-Philips is sponsor van Team USA,
- Adu moet het gezicht gaan worden van Nike; PSV speelt in Nike-shirts
- Nieuwe directeur PSV was directeur Philips ergens in Amerika

Mijn mening: gelul, tenzij het een soort van 'alex-deal' wordt zie ik dat menneke niet in het PSV-shirt spelen. Helaas, want voetballen kan ie en commercieel wordt het zeker een succes (itt die koreaantjes).

The Phit 5 May 2004 20:44

hehehe, die Adu mag de komende 4 jaar nog niet eens in Europa komen voetballen :+

Ar-Tuur 5 May 2004 21:35

Voor Adu zou PSV best een goede club zijn om zijn Europese carrière te starten. Het lijkt me inderdaad sterk dat hij ooit in Eindhoven gaat voetballen en daarnaast zou dat ook pas over X jaar zijn. De transfergeruchten rond PSV worden zo langzamerhand wat droevig :z

Laurens ten Heuvel trouwens van de Graafschap naar Haarlem. 8)

Mozzel 6 May 2004 08:36

om chelski gelijk maar even mee te nemen...

Intresse voor:
Ronaldinho (100 milj:huh: )
Ronaldo en Beckham
vast nog wel meer

Headliner 6 May 2004 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mozzel
om chelski gelijk maar even mee te nemen...

Intresse voor:
Ronaldinho (100 milj:huh: )
Ronaldo en Beckham
vast nog wel meer

Samuel ook dacht ik

Tyskie 6 May 2004 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
hehehe, die Adu mag de komende 4 jaar nog niet eens in Europa komen voetballen :+
Vanaf je 16 of 17e mag het geloof ik...

Vonlanthen bijvoorbeeld is ook nog geen 18 en ook geen EU-burger.

Tyskie 6 May 2004 12:01

Dit mag ook wel vermeld worden.
De spelersgroep heeft Waterreus gevraagd te blijven, in Zoetebier hebben ze geen vertrouwen...

Hiermee lijkt het mij uitgesloten dat die wandelende colltrui bij PSV komt spelen, maar een langer verblijf van Waterreus hoeft van mij ook niet zo nodig. Absoluut geen slechte keeper, maar echt punten voor PSV heeft hij ook niet gepakt in topwedstrijden voor zover ik me kan herinneren... Inderdaad tijd voor vers bloed onder de lat. Waterreus is er trouwens niet op ingegaan en ik verwacht ook neit dat hij zal blijven, daar is hij te principieel voor.

Maar het wordt wel hoog tijd dat er een nieuwe keeper bekend wordt... Al 9 maanden weten ze van het vertrek van Waterreus!

Tyskie 6 May 2004 12:03

En ook dit is nu officieel:

Citaat:

Stam twee jaar naar Milan

Uitgegeven: 6 mei 2004 11:58

AMSTERDAM - Jaap Stam speelt de komende twee seizoenen bij AC Milan. Manager Henk van Ginkel bevestigde tegenover calciomercato.com dat de verdediger van Lazio Roma naar Milaan verhuist. "Volgend jaar speelt hij voor Milan. We hebben een contract voor twee jaar", aldus Van Ginkel. Stam wordt bij Milan herenigd met Alessandro Nesta.

De twee vormden tot dit seizoen één van de beste verdedigingsduo's van Europa. Lazio verkeert al een tijd in geldproblemen en stond niet onwelwillend tegenover de verkoop van Stam.

De 31-jarige Kampenaar begon zijn loopbaan in 1992 bij FC Zwolle. Via Cambuur Leeuwarden en Willem II kwam hij in januari 1996 bij PSV terecht. In 1998 haalde Manchester United speler naar Old Trafford en een jaar later had Stam met United de 'treble' (Champions League, FA Premiership, FA Cup) gewonnen. Nadat hij in zijn autobiografie verhaalde over de woede-uitbarstingen van manager Alex Ferguson, moest hij weg bij de club. Lazio Roma haalde hem vervolgens naar Italië.

Stam wordt bij Milan ploeggenoot van Clarence Seedorf. In totaal wordt hij de negende Nederlander in de clubgeschiedenis die het roodzwarte shirt aantrekt. Ruud Gullit, Frank Rijkaard, Marco van Basten, Edgar Davids, Winston Bogarde, Michael Reiziger, Patrick Kluivert en Seedorf gingen Stam voor.

Tyskie 6 May 2004 12:21

Voor Bartje.

Roda JC heeft verregaande interesse in Huntelaar...

Zou een mooie stap zijn in zijn ontwikkeling denk ik.
Ben benieuwd hoe hij het daar zou doen. Hopelijk op huurbasis, want ik heb veel vertrouwen in deze jongen.

Edit: En nog een met een PSV-verleden: Guido Budziak van Top Oss. Zeer goede keeper! :thumbsup:

The Phit 6 May 2004 12:23

Het zal me niks verbazen als PSV Gentenaar gaat halen als vervanger van Waterreus. :o

Ar-Tuur 6 May 2004 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie

Werkt dat voor iemand met een Zwitsers paspoort, als Europeaan, niet anders dan? :?

Ik snap die afkeer van Zoetebier trouwens niet. Zonder hem had Feyenoord die UEFA Cup echt niet gewonnen en ook nu weer pakt hij punten voor Feyenoord..

Bird Of Prey 7 May 2004 00:55

Hoe is het eigenlijk afgelopen met Coutinho? :?

Een paar jaar geleden was het nog een talent in de A1 van PSV en hij zat geloof ik ook in Jong Oranje, maar ik heb verder niks meer over hem gehoord. Mocht hij nog bij PSV onder contract staan, hebben ze in elk geval 1 vervanger voor Waterreus...

Mozzel 7 May 2004 11:43

Citaat:

PSV is wel serieus bezig met hem.... dat schijnt Van Raaij gezegt te hebben

er zijn wel raakvlakken om hem hierheen te krijgen...

edit:
Transfernieuws van gister:
Jochemsen naar Zwolle
Theo Brack naar Zwolle
Nog iemand naar Zwolle
Morten Karlsen van Zwolle naar Denemarken en niet naar Utrecht

Tyskie 7 May 2004 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Werkt dat voor iemand met een Zwitsers paspoort, als Europeaan, niet anders dan? :?
Zwitserland is geen EU-land, dus dat maakt niets uit.

Citaat:

Ik snap die afkeer van Zoetebier trouwens niet. Zonder hem had Feyenoord die UEFA Cup echt niet gewonnen en ook nu weer pakt hij punten voor Feyenoord..
Ik wel.. Ten eerste is er de reden dat PSV Lodewijks liet gaan, die won de concurrentie van Zoetebier en nou zou Zoetebier ineens eerste doelman bij PSV worden?? Dat gaat er niet in bij de meeste fans. Ten tweede is die kerel 33 en ik zie in hem echt geen betere keeper dan Gentenaar, Aets of Kujovic.. Ten derde heeft in een periode met veel concurrentie met Lodewijks zich niet bepaald als een voorbeeldige teamspeler opgesteld en in die periode ook erg veel blunders gemaakt... Dat hij nu en drie jaar geleden goed staat te keepen betekent natuurlijk wel dat hij een goede doelman is, maar nog niet dat hij voor PSV volgend jaar die waarde ook kan hebben. Ten vierde vraag ik me zeer af hoe lang Zoetebier nog mee kan en als hij dan voor 1 jaar in het doel mag staan, waarom dan niet gelijk een jonge doelman de kans gunnen, als het toch een overgangsjaar gaat worden.. :x

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
Hoe is het eigenlijk afgelopen met Coutinho? :?

Een paar jaar geleden was het nog een talent in de A1 van PSV en hij zat geloof ik ook in Jong Oranje, maar ik heb verder niks meer over hem gehoord. Mocht hij nog bij PSV onder contract staan, hebben ze in elk geval 1 vervanger voor Waterreus...

Is nog steeds zeer geliefd bij de PSV-supporters, maar is 2 jaar terug al vertrokken.. Eerst clubloos, toen bij NAC. Daar staat hij volgens mij nog steeds onder contract als derde doelman..
Toen in de A1 stond hij zeer goed te keepen, vooral op het jeugd-WK. Hij vertrok echter omdat hij meer wou spelen, helaas niet gelukt. Verwacht niet dat hij er nog komt, of hij moet net als Budziak (zeer goed keepertje, proficiat Bart) naar een club als Top Oss gaan en vanaf daar zich omhoog keepen.

Gentenaar verwacht ik trouwens niet bij PSV. Of Hiddink moet met al zijn lijntjes echt niets anders meer kunnen halen... Ik gok op die Zweedse 22-jarige doelman. Eventueel in combinatie met :xZoetebier:x . Hoewel PSV dan ook nog van Dijk en Rouwelaar onder contract heeft staan, nog een reden dat die Zoetebier niet hoeft te komen voor mij.

Ar-Tuur 7 May 2004 12:03

Citaat:

Zwitserland is geen EU-land, dus dat maakt niets uit.

Dat snap ik, maar ik kan me zo voorstellen dat Zwitserland, hoewel geen EU lid maar wel als lid van de UEFA en deelnemer aan alle Europese toernooien e.d. min of meer op voetbalgebied verbonden aan de EU een ander geval is dan Afrikaanse, Latijns-Amerikaanse of Aziatische landen. Maar dat weet ik verder niet.

Ar-Tuur 7 May 2004 13:44

Hasselbaink misschien van Chealsea naar Celtic.

(Bron: VI op Vrijdag 8-) )

The Phit 7 May 2004 16:42

als adu naar nederland zou komen krijgt ie een werkvergunning vanaf zijn 18e jaar. En dan nog is het krijgen ervan een moeilijke zaak, kijk maar naar de zaak Nando Rafael. Maar er kunnen natuurlijk altijd nog uitzonderingen worden gemaakt. Als Freddy bijvoorbeeld al voor het Nationaal elftal van Amerika uit gekomen is, is een werkvergunning vaak eerder te regelen.

Mozzel 7 May 2004 17:01

Citaat:

Hoewel PSV dan ook nog van Dijk en Rouwelaar onder contract heeft staan, nog een reden dat die Zoetebier niet hoeft te komen voor mij.
doe Ten Rouwelaar erin

kun je lachen !

bartje518 7 May 2004 19:47

Op huurspelers zit ik niet te wachten, dus als Huntelaar niet gekocht kan worden, dan niet. Roda is altijd een club geweest die het van transfergelden moest hebben. Wat hebben we nu aan Redan gehad? Gaat nu terug naar RKC en wij hebben mooi een basisspeler van hem gemaakt. Wat hebben Addo en Van Hoogdalem opgebracht behalve tegengoals?

Huntelaar doet het prima bij AGOVV. En dat laatste zegt genoeg. Er zijn tig eerste-divisiespitsen (Huntelaar dus, Harry van der Laan, Stefan Jansen, Erik Tammer niet te vergeten!!). Het moet altijd maar uitwijzen wat zij op een hoger niveau laten zien, en dat is vaak weinig. Uiteraard zijn er ook uitzonderingen, zoals Buffel en Van Nistelrooij. Maar als je zo'n jongen dan gaat huren dan heb je er helemaal niets aan. Dan scoort ie misschien aan de lopende band, en dan ben je hem kwijt en heeft hij alleen maar geld gekost. In dat jaar had je ook een andere spits kunnen laten groeien die vervolgens geld opbrengt.

Die keeper zegt me verder helemaal niets. Ik snap niet wat we ermee moeten, want we hebben met Kujovic een regelrechte topkeeper in huis, en bij VVV hebben we Begois staan die het naar verluid voortreffelijk doet. Aydogan is daarnaast al 2e keeper.

Liever zag ik een goede verdediger komen. Van Hoogdalem gaat terug, Luijpers is reeds 33 ofzo, en komt al regelmatig te kort. Sonkaya gaat naar Galatasaray (als dit doorgaat, schijnt nog niet helemaal rond te zijn) en Brouwers komt tekort. Blijft over onze prima linksback Filipovic. Das een beetje weinig, en geruchten over een matige verdediger van Lierse SK stemmen mij ook al niet vrolijk. Er zullen minimaal 2 directe versterkingen achterin bij moeten, inclusief een spits. Maarja, Hendriks blijft toch, en zal dus wel op zoek gaan naar 'nog niet ontdekte talenten uit het 2e van Patro Maasmechelen', die uiteindelijk toch tekort komen :z Ohja, een nieuwe trainer moet er ook nog bij.

Tyskie 7 May 2004 23:05

Ik snap dat je liever ziet dat Huntelaar gekocht wordt, Bart, maar een vergelijking met vd Laan, Janssen en Tammer gaat niet helemaal op, aangezien Huntelaar een talent is die altijd topscorer is geweest.. Dat gaat volgens mij niet op voor bovenstaande heren.

bartje518 7 May 2004 23:13

Ik zie die vergelijking anders net zo. Beiden andere heren waren ook ooit talent in de eerste divisie, en maakten het niet waar op het hoogste niveau. Huntelaar heeft zich ook nog nooit bewezen op het hoogste niveau (al heeft hij daar maar even de kans toe gehad).
De door mij genoemde heren hadden ontegenzeglijk talent, anders scoor je op het op één-na-hoogste niveau niet zoveel. Als we Huntelaar niet kunnen/mogen kopen, dan hoef ik hem niet. Dan investeer ik liever in een andere spits, of laat ik Cristiano spelen.

Kampie 7 May 2004 23:34

Citaat:

doe Ten Rouwelaar erin

kun je lachen !

en waarom dat? Ten Rouwelaar is niet voor Jan Joker een dik jaar de nummer 1 keeper geweest van Jong Oranje. Hij heeft het helaas niet slim gespeeld door op zo'n jonge leeftijd er voor te kiezen om reserve keeper te zijn. Hij had moeten wachten. Helaas deed hij dat niet en was uiteindelijk de laatste strohalm Groningen en toen die hem niet meer nodig had Twente. Maar reken maar dat die jongen het bij PSV wel goed doet. Ideale voorbereidingsroute voor een PSV speler die groot kan worden.

bartje518 7 May 2004 23:40

Ik denk dat hij zijn naam nu tegen heeft.. Een soort Jansen van ADO. Als je eenmaal zo enorm bent afgebrand als die jongen dan zal PSV je niet zo snel meer een kans geven denk ik..

Bird Of Prey 7 May 2004 23:43

Ach, dan kan Ten Rouwelaar altijd nog bij RKC terecht, kan hij nog wat leren van oppergrabbelaar Sinouh...

Kampie 7 May 2004 23:47

Citaat:

Ach, dan kan Ten Rouwelaar altijd nog bij RKC terecht, kan hij nog wat leren van oppergrabbelaar Sinouh...
Mijn favo keeper van de 1e helft van het seizoen _0_ heerlijke lachmomenten _0_

Tyskie 8 May 2004 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik denk dat hij zijn naam nu tegen heeft.. Een soort Jansen van ADO. Als je eenmaal zo enorm bent afgebrand als die jongen dan zal PSV je niet zo snel meer een kans geven denk ik..
Ach, keepers hebben vooral ervaring nodig. Denk dat hij er wel komt, maar hij heeft nog een lange weg te gaan... Of hij het bij PSV ook redt betwijfel ik echter.

Helaas dat hij bij Twente niet twee jaar lang ervaring kan opdoen onder de lat...

Mozzel 8 May 2004 12:08

ik zit dus elke 2 weken in het stadion en ik moet zeggen dat, toen Ten Rouwelaar nog in de goal stond, ik mijn hart vasthield en hopen dat hij niet weer zo onzeker is en de bal laat vallen

ik geloof best dat hij de potentie bezit om een goede keeper te worden maar ik denk dat hij mentaal niet sterk genoeg is om zich staande te houden...

Headliner 8 May 2004 12:12

ontopic:

Rivaldo en Hasselbaink wellicht naar Celtic ??
van Nistelrooy naar Real? 8)

Ar-Tuur 8 May 2004 12:13

Ik kan me nog een hele goede wedstrijd van Ten Rouwelaar herinneren, uit bij Auxerre in de Champions League vorig seizoen. Dat is toch op een aardig niveau. Best raar, zou hij er ineens niets meer van kunnen? Ik denk dat hij ten onrechte al helemaal afgeschreven is. Vergeet niet dat hij nog jong is en dat de meeste topkeepers pas echt top zijn op latere leeftijd. Daarnaast kun je ook niet verwachten dat Ten Rouwelaar van Emmen direct aan kan sluiten bij het niveau van PSV.

The Phit 8 May 2004 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
ontopic:

Rivaldo en Hasselbaink wellicht naar Celtic ??
van Nistelrooy naar Real? 8)

dat zie ik nooit gebeuren, veel te duur en te groot voor die competitie

bartje518 8 May 2004 12:27

Ik heb Damjanac (wie kent hem nog? 8)) ook wel eens een goede wedstrijd zien kiepen, net als Delwarte ooit thuis tegen Ajax. Daarna nooit meer iets fatsoenlijks van beide heren gezien :o

Keepen heeft vooral met vertrouwen te maken, en het is me te vroeg om Ten Rouwelaar af te schrijven, maar het lijkt mij verstandig voor hem om eerst even buiten de spotlights ervaring op te doen. Naar verluid zit De Graafschap ook om een keeper verlegen, en mocht die club niet promoveren dan lijkt me dat een prima club voor Ten Rouwelaar. Gewoon ervaring opdoen, en niet onder te grote druk staan.

Tyskie 8 May 2004 12:44

Zwolle had ook concrete interesse in Ten Rouwelaar...
Spijkerman kent hem nog van Emmen, heeft veel vertrouwen in hem.. Misschien is dat wat hij nodig heeft..

Overigens.. Auxerre was toch zijn debuut? Toont wel aan dat hij potentie heeft, alleen is hij helemaal afgemaakt na een paar blunders in de daaropvolgende wedstrijden. Wat nog meer blunders opleverde helaas.. Bij Twente is het ook nooit echt goed gekomen...

Bird Of Prey 8 May 2004 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
dat zie ik nooit gebeuren, veel te duur en te groot voor die competitie
Rivaldo komt bij Milan echter ook niet al te vaak aan spelen toe, en Hasselbaink is bij Chelsea ook lang niet altijd meer verzekerd van een basisplaats.

Trouwens, spelers als Sibon en van Hooijdonk moesten ook inleveren toen ze bij respectievelijk Heerenveen en Feyenoord kwamen, maar voor van Hooijdonk heeft het alsnog goed uitgepakt. En Sibon zie ik ook wel weer voor meer geld vertrekken bij Heerenveen.

Citaat:

Ik heb Damjanac (wie kent hem nog? 8)) ook wel eens een goede wedstrijd zien kiepen, net als Delwarte ooit thuis tegen Ajax. Daarna nooit meer iets fatsoenlijks van beide heren gezien :o
Delwarte heeft in het vorige seizoen 3 lullige wedstrijdjes gespeeld in België, bij Bergen. Over Damjanac heb ik, in tegenstelling tot Delwarte, op vi.nl niks kunnen vinden.

Ar-Tuur 8 May 2004 18:40

Citaat:

Rivaldo komt bij Milan echter ook niet al te vaak aan spelen toe, en Hasselbaink is bij Chelsea ook lang niet altijd meer verzekerd van een basisplaats.

Rivaldo is zelfs al een tijdje clubloos. Bij Milan moest hij weg, daana heeft hij heel kort in Brazilië bij Cruzeiro gespeeld. Dus wie weet komt hij wel bij een club als Celtic terecht, als hij niet veel keus heeft. Het is weliswaar een vedette, maar vooral terend op zijn verleden bij Barcelona. Hij is niet meer de absolute topspeler die de topclubs voor het uitkiezen heeft.

bartje518 8 May 2004 18:50

Citaat:

Delwarte heeft in het vorige seizoen 3 lullige wedstrijdjes gespeeld in België, bij Bergen. Over Damjanac heb ik, in tegenstelling tot Delwarte, op vi.nl niks kunnen vinden.
Ja, dat waren pas hete krokettenvanger
:yes:

Bird Of Prey 8 May 2004 23:01

Citaat:

Rivaldo is zelfs al een tijdje clubloos. Bij Milan moest hij weg, daana heeft hij heel kort in Brazilië bij Cruzeiro gespeeld. Dus wie weet komt hij wel bij een club als Celtic terecht, als hij niet veel keus heeft. Het is weliswaar een vedette, maar vooral terend op zijn verleden bij Barcelona. Hij is niet meer de absolute topspeler die de topclubs voor het uitkiezen heeft.
Oh ok, is wel te merken dat ik het Italiaanse voetbal eigenlijk voor geen meter volg... :{

Rivaldo is idd niet meer de Rivaldo van Barcelona, net zoals Figo mijns inziens zijn beste tijd ook wel gehad heeft. Rivaldo heeft zich door zijn gedrag tegen Turkije op het WK vorig jaar ook al niet veel geliefder gemaakt.

In dat opzicht is de keuze simpel; of helemaal niks vangen (want ik neem aan dat er in Brazilië niet echt een van hoogstaande kwaliteit zijnde sociaal net is), of tenminste wat vangen bij Celtic. Echt veel concurrentie heeft Rivaldo geloof ik bij Celtic ook niet te duchten, dus op zich zou hij zich daar wel in een redelijk makkelijke positie kunnen spelen.

Mozzel 9 May 2004 10:30

Citaat:

Oh ok, is wel te merken dat ik het Italiaanse voetbal eigenlijk voor geen meter volg... :{

Rivaldo is idd niet meer de Rivaldo van Barcelona, net zoals Figo mijns inziens zijn beste tijd ook wel gehad heeft. Rivaldo heeft zich door zijn gedrag tegen Turkije op het WK vorig jaar ook al niet veel geliefder gemaakt.

In dat opzicht is de keuze simpel; of helemaal niks vangen (want ik neem aan dat er in Brazilië niet echt een van hoogstaande kwaliteit zijnde sociaal net is), of tenminste wat vangen bij Celtic. Echt veel concurrentie heeft Rivaldo geloof ik bij Celtic ook niet te duchten, dus op zich zou hij zich daar wel in een redelijk makkelijke positie kunnen spelen.

rivaldo zal wel geen geld meer nodig hebben ;) en ik denk inet dat hij zin heeft om in schotland een beetje in de regen kampioen te worden

Bird Of Prey 9 May 2004 14:28

Citaat:

rivaldo zal wel geen geld meer nodig hebben ;) en ik denk inet dat hij zin heeft om in schotland een beetje in de regen kampioen te worden
Dat had Frank de Boer ook niet echt toen hij mocht vertrekken bij Barcelona. Hij mocht toen terugkomen naar Ajax, maar hij koos toen toch voor het grote(re) geld van Galatasaray.

Dat was toen gebleken uit een salarisonderzoek. Naarmate mensen meer verdienen, willen ze ook steeds meer verdienen. Iemand die bijvoorbeeld 2500 euro per maand verdient, wil 3500 euro per maand verdienen, maar iemand die 3500 euro per maand verdient, wil 5000 euro verdienen.

Zo zal het bij de louter financieel denkende profvoetballer, waar ik Rivaldo wel voor aan zie, net zo zijn. Tenminste iets verdienen, hetzij niet wat je bij Barcelona of Milan verdiende, is beter dan helemaal niks verdienen.

Bazzemans 9 May 2004 15:44

Citaat:

net zoals Figo mijns inziens zijn beste tijd ook wel gehad heeft.
Je moet echter niet vergeten dat Figo toen hij bij Barcelona speelde dè man was. De spelmaker en de man waarvoor je naar het stadion kwam. Bij Real voetballen meerdere spelers die deze kwaliteiten hebben. Je krijgt dan ook veel minder kansen om het voortreffelijke spel te laten zien. Het draait daar immers niet meer alleen om hem. Ronaldo, Raul, Beckham, Zidane enz. Allemaal spelers die minder opvallen doordat ze allemaal ontzettend goed zijn. Alleen Zidane is in mijn ogen dan een uitzondering, omdat hij altijd al veel meer een speler was die in dienst van het team voetbalde en er voor zorgde dat andere spelers beter voetbalde. Daarom blijft hij een genot om naar te kijken..

bartje518 9 May 2004 16:57

Toch lijkt het stokje langzamerhand overgenomen te worden door een nieuwe generatie. Ronaldinho, enkele toppers van AS Monaco.. De spelers die jarenlang het gezicht bepaalden van het mondiale voetbal pakken waarschijnlijk ook dit seizoen geen enkele hoofdprijs. Vorig jaar hielden ze nét Real Sociedad van de titel af. 2 jaar op rij nauwelijks schitteren vind ik wat veel..

Tyskie 9 May 2004 17:32

Figo vind ik ook al enkele jaren tegenvallen.. Die heeft imho zijn beste tijd gehad naar mijn mening. Ik verwacht dat hij binnenkort dan ook vertrekt bij Real. Terug naar Portugal ofzo...

Misschien kan dan Beckham eindelijk zijn kwaliteiten tonen in Madrid, als hij dan niet weer bij Chelsea ofzo speelt..

Of je kunt gaan spreken van een nieuwe generatie weet ik niet, elk jaar breken er wel nieuwe spelers door. Maar het is natuurlijk wel een feit dat de jaren gaan tellen voor mannen als Zidane, Figo etc. Ronaldo, Bechkham en Raul kunnen natuurlijk nog wel ff mee. :+

Ar-Tuur 10 May 2004 09:54

Bayern München schijnt interesse te hebben in Mark van Bommel.

Bird Of Prey 10 May 2004 11:04

Da's geloof ik ook meer omdat de concurrentie (Schalke en Dortmund) interesse in hem heeft. Bayern München heeft toch al mensen zoals Ballack (en Schweinsteiger a.k.a Effenberg-look-a-like?) op de positie waar van Bommel het best tot zijn recht komt.

PSV vraagt mijns inziens veel te veel voor van Bommel. Het is weliswaar een goede speler en op zich is hij die 6 miljoen euro die PSV voor hem vraagt ook wel waard, maar het lijkt er op dat het of 3 miljoen euro vangen is wat Schalke voor hem over heeft, of van Bommel gaat volgend jaar wel voor noppes weg naar een grotere club, en dan zal er 'ineens' meer belangstelling zijn dan nu. Wil PSV er financieel beter op worden, kan het dus niet al te selectief zijn over de prijs.

Tyskie 10 May 2004 11:37

Van Bommel zou bij Bayern wel goed tot zijn recht komen. Wellicht dat hij Ballack ook beter kan laten spelen.. Ze schijnen vooral kwaliteit te willen aankopen voor op het middenveld, maar Torsten Frings staat bovenaan het lijstje van Bayern...

De prijs vind ik trouwens niet overdreven. Als PSV volgend seizoen met van Bommel of zonder van Bommel de CL in moet scheelt imho nogal wat...

Maar eerlijk gezegd hoop ik dat hij mooi verkocht wordt voor een miljoen of 5/6. En het is nog lang tot het nieuwe seizoen weer begint. Een goed EK en hij kan alle kanten op.

Bird Of Prey 10 May 2004 13:46

Citaat:

De prijs vind ik trouwens niet overdreven. Als PSV volgend seizoen met van Bommel of zonder van Bommel de CL in moet scheelt imho nogal wat...
Daar zit idd wel wat in. Het vertrek van spelers als van Bommel en Kezman is ongetwijfeld een aderlating voor PSV. Ik zie iemand als Hoogstrate idd nog niet zo gauw van Bommel vervangen op diens niveau.

Maar goed, het is nu eigenlijk eerst nog maar de vraag of PSV komend seizoen haar voorrondewedstrijden wint. Met een beetje pech loot je Manchester United of Barcelona (als die Real Madrid niet meer voorbijstreven dan). En het verschijnsel dat zowat een definitie was dat Oost-Europese teams in dit soort toernooien afgeslacht werden is inmiddels verleden tijd.

Citaat:

Maar eerlijk gezegd hoop ik dat hij mooi verkocht wordt voor een miljoen of 5/6. En het is nog lang tot het nieuwe seizoen weer begint. Een goed EK en hij kan alle kanten op.
In de zomer van 2005 kan hij sowieso wel alle kanten op. En dat weten de teams die in hem geïnteresseerd zijn ook. Maar zo valt alles wel te relativeren. Het is gewoon een kwestie van afwachten. :yes:

Tyskie 10 May 2004 13:52

Citaat:

Daar zit idd wel wat in. Het vertrek van spelers als van Bommel en Kezman is ongetwijfeld een aderlating voor PSV. Ik zie iemand als Hoogstrate idd nog niet zo gauw van Bommel vervangen op diens niveau.
Een Hoogstrate of Takak zou misschien wel het niveau van van Bommel kunnen halen, maar dan zal Hiddink toch echt rekening moeten gaan houden met een overgangsjaar..

Citaat:

Maar goed, het is nu eigenlijk eerst nog maar de vraag of PSV komend seizoen haar voorrondewedstrijden wint. Met een beetje pech loot je Manchester United of Barcelona (als die Real Madrid niet meer voorbijstreven dan). En het verschijnsel dat zowat een definitie was dat Oost-Europese teams in dit soort toernooien afgeslacht werden is inmiddels verleden tijd.

PSV is beschermd of zoiets, dus een ManU of Barca zullen ze zeker niet treffen. Wat het tweede betreft moet ik je helaas gelijk geven, dat zal zeker geen walk-over worden. En al helemaal niet zonder de belangrijkste spelers.

Citaat:

In de zomer van 2005 kan hij sowieso wel alle kanten op. En dat weten de teams die in hem geïnteresseerd zijn ook. Maar zo valt alles wel te relativeren. Het is gewoon een kwestie van afwachten. :yes:

Als ik in zijn schoenen stond zou ik nu echt niet naar een Tottenham, Schalke, Birmingham of Aston Villa gaan... Dan zou ik eerder nog een jaar bij PSV blijven ballen, waarna je zeer interessant bent voor topclubs... Zelfde geldt voor Kezman. Als er nu een topclub komt meteen verkassen trouwens.. Maar je verlaat PSV (CL spelen, kampioenskansen, ook een goed salaris!) toch niet voor een club waar de kans op Europees halen al klein is, ook al krijg je wat meer geld. Dan kun je beter een jaar wachten en een zeer goede kans hebben op een plekkie bij een topclub.

Bird Of Prey 10 May 2004 14:26

Citaat:

Een Hoogstrate of Takak zou misschien wel het niveau van van Bommel kunnen halen, maar dan zal Hiddink toch echt rekening moeten gaan houden met een overgangsjaar..
Dat bedoel ik dus ook. Ik keek even puur naar het volgend seizoen. Dat Hoogstrate en Takak de potentie hebben om tot degelijke voetballers op Europees formaat uit te groeien, daar heb ik al het vertrouwen in. Maar er moet een wonder gebeuren willen dat soort spelers in Europees verband er het komende seizoen al echt staan.

Citaat:

Als ik in zijn schoenen stond zou ik nu echt niet naar een Tottenham, Schalke, Birmingham of Aston Villa gaan... Dan zou ik eerder nog een jaar bij PSV blijven ballen, waarna je zeer interessant bent voor topclubs... Zelfde geldt voor Kezman. Als er nu een topclub komt meteen verkassen trouwens.. Maar je verlaat PSV (CL spelen, kampioenskansen, ook een goed salaris!) toch niet voor een club waar de kans op Europees halen al klein is, ook al krijg je wat meer geld. Dan kun je beter een jaar wachten en een zeer goede kans hebben op een plekkie bij een topclub.
Ik geef je groot gelijk, als je naar een club in 1 van de 4 grote competities heen kan waarbij je zo goed als gegarandeerd elk jaar meedraait om Europees voetbal, wat let je als je het niet zou doen? Het kan in de voetballerij raar lopen. Wie had een jaartje of 3 a 4 geleden in Leeds, waarvan de plaatselijke FC toen in de competitie constant meedraaide in de strijd om UEFA Cup, gedacht dat de club nu zou degraderen?

En je kan als team natuurlijk altijd in positieve zin verrassen. Denk aan Chievo Verona, wat in het jaar dat het was gepromoveerd was UEFA Cup af dwong. En ik kan mij, ook van een paar jaar geleden, FC Metz (of RC Lens, ik haal die 2 clubs constant door elkaar) herinneren, wat toen het gepromoveerd was in dat jaar meteen landskampioen werd. En Sociedad was het vorige seizoen ook ineens een hoogvlieger.

bartje518 10 May 2004 14:39

RC Lens en FC Metz werden niet 1 jaar na promotie kampioen hoor, beiden spelen al een tijdje hoogste divisie.. 1. FC Kaiserslautern werd wel eens een jaar na promotie kampioen :yes:

Ar-Tuur 10 May 2004 15:23

Citaat:

RC Lens en FC Metz werden niet 1 jaar na promotie kampioen hoor, beiden spelen al een tijdje hoogste divisie.. 1. FC Kaiserslautern werd wel eens een jaar na promotie kampioen :yes:
En Blackburn Rovers. :yes: :*

Mozzel 10 May 2004 15:31

Citaat:

Dat had Frank de Boer ook niet echt toen hij mocht vertrekken bij Barcelona. Hij mocht toen terugkomen naar Ajax, maar hij koos toen toch voor het grote(re) geld van Galatasaray.

Dat was toen gebleken uit een salarisonderzoek. Naarmate mensen meer verdienen, willen ze ook steeds meer verdienen. Iemand die bijvoorbeeld 2500 euro per maand verdient, wil 3500 euro per maand verdienen, maar iemand die 3500 euro per maand verdient, wil 5000 euro verdienen.

Zo zal het bij de louter financieel denkende profvoetballer, waar ik Rivaldo wel voor aan zie, net zo zijn. Tenminste iets verdienen, hetzij niet wat je bij Barcelona of Milan verdiende, is beter dan helemaal niks verdienen.

een keuze tussen turkije en Nederland lijkt me ook niet moeilijk... De Boer probeerde zich bij Galatasaray een beetje in vorm te spelen voor het toen nog verre EK... dat is niet gelukt en nu probeert hij het in schotland bij Glasgow maar De Boer is echt niet voor de centen naar schotland gegaan... dan was hij wel bij Galatasaray gebleven.. hieruit kun je opmaken dat OF De Boer heeft geld zat OF hij wil gewoon naar het EK.... ik denk dan beiden :x

Rivaldo zal echt geen zin hebben om nogmaals, na hiervoor staande inleiding, naar regenachtig schotland te vertrekken

Bird Of Prey 10 May 2004 15:52

Citaat:

Oh, Kaiserslautern dus toch. Maar ik zou toch zweren dat er ook nog een Frans team was dat 'm dit heeft weten te flikken. :? Zal dan wel aan mij liggen... |:(

Citaat:

een keuze tussen turkije en Nederland lijkt me ook niet moeilijk... De Boer probeerde zich bij Galatasaray een beetje in vorm te spelen voor het toen nog verre EK...
Frank de Boer had zich bij Ajax dan ook wel in vorm kunnen spelen voor het EK, als het geld bij hem geen rol had gespeeld. Chivu was in zijn eerste seizoen Ajax ook meer aan het flateren dan goed aan het verdedigen, wat Escudé nu ook bij vlagen mee maakt. Dus in dat opzicht had Frank de Boer nog wel een steentje kunnen bijdragen.

Frank de Boer is tenminste ervaren, wat toch het grote manco van Ajax is. De Boer spreekt in tegenstelling tot Escudé Nederlands, wat de communicatie ten goede had kunnen komen. En aangezien hij dan in een vertrouwde omgeving had gespeeld, had hij denk ik ook beter in vorm kunnen komen. En een Frank de Boer in vorm kan tot veel in staat zijn (denkt terug aan het WK '98, toen Nederland tegen Argentinië speelde en Frank de Boer die magistrale voorzet op Bergkamp gaf).

Bazzemans 10 May 2004 17:48

Mooi altijd weer die opmerking over communicatie. Volgens mij is het belangrijk dat de verdediging met elkaar kan communiceren en met de keeper kan communiceren. De keeper, de links-back, de linker centrale verdediger en de rechts-back zijn meestal buitenlands. Lekker belangrijk dan voor de communicatie dat er een Nederlander staat..

Bazzemans 10 May 2004 17:49

Citaat:

En een Frank de Boer in vorm kan tot veel in staat zijn (denkt terug aan het WK '98, toen Nederland tegen Argentinië speelde en Frank de Boer die magistrale voorzet op Bergkamp gaf).
Ziet Heitinga op het EK'2004 voor zich die hetzelfde kunstje flikt 8-)

Ar-Tuur 10 May 2004 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Nu Bergkamp nog effe overhalen ;) :'(

Bird Of Prey 10 May 2004 22:11

Citaat:

Mooi altijd weer die opmerking over communicatie. Volgens mij is het belangrijk dat de verdediging met elkaar kan communiceren en met de keeper kan communiceren. De keeper, de links-back, de linker centrale verdediger en de rechts-back zijn meestal buitenlands. Lekker belangrijk dan voor de communicatie dat er een Nederlander staat..
En die keeper, links-back, linker centrale verdediger en de rechtsback leren zeker ook geen (basis-)Nederlands? ;)

Citaat:

Knap dat jij in de toekomst kan kijken...

Red_Scorpion 10 May 2004 23:09

Maikel Aerts speelt vanaf het seizoen 2005/2006 mogelijk voor Feyenoord, zo meldt het tv-programma Voetbal Insite. De 27-jarige doelman kan een contract tekenen bij de Rotterdammers, maar wordt dan wel nog een jaar aan zijn huidige club RBC Roosendaal verhuurd. Eerder deed Feyenoord hetzelfde met RBC-middenvelder Edwin de Graaf.

Is dat wat die gozer?
Het enige wat ik weel weet is dat Maikel familie is van Peter :thumbsup:

Bazzemans 10 May 2004 23:41

Citaat:

En die keeper, links-back, linker centrale verdediger en de rechtsback leren zeker ook geen (basis-)Nederlands? ;)

Haal je weer je eigen standpunt omlaag! Escudé leert dus ook geen (basis-)Nederlands? Het lijkt me toch altijd nog meer gaan om voetballende kwaliteiten dan om de taal die een speler spreekt.

Tyskie 11 May 2004 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Red_Scorpion
Maikel Aerts speelt vanaf het seizoen 2005/2006 mogelijk voor Feyenoord, zo meldt het tv-programma Voetbal Insite. De 27-jarige doelman kan een contract tekenen bij de Rotterdammers, maar wordt dan wel nog een jaar aan zijn huidige club RBC Roosendaal verhuurd. Eerder deed Feyenoord hetzelfde met RBC-middenvelder Edwin de Graaf.

Is dat wat die gozer?
Het enige wat ik weel weet is dat Maikel familie is van Peter :thumbsup:

Goede keeper, maar hij zou imho knettergek zijn als hij het doet.. Ik zie hem 1000 keer liever naar PSV gaan dan die wandelende colltrui...

Ar-Tuur 11 May 2004 16:41

"Väyrynen nadrukkelijk in beeld bij PSV", aldus VI.
Maar het is al nauwelijks meer serieus te nemen, al die schijnbare interesse en spelers die naar Eindhoven zouden komen. :z

Mozzel 11 May 2004 19:21

Citaat:

Frank de Boer had zich bij Ajax dan ook wel in vorm kunnen spelen voor het EK, als het geld bij hem geen rol had gespeeld. Chivu was in zijn eerste seizoen Ajax ook meer aan het flateren dan goed aan het verdedigen, wat Escudé nu ook bij vlagen mee maakt. Dus in dat opzicht had Frank de Boer nog wel een steentje kunnen bijdragen.

het geld speelde bij Frank de Boer inderdaad geen rol... daarom is hij ook voor het goede weer naar Turkije vertrokken en dan waarschijnlijk ook nog eens lekker voetballen... dat laatste kwam dus niet uit en daarom is de Boer naar schotland gegaan om zich in de kijker te spelen voor het EK maar het is daar net zoals in nederland slecht weer.... Geld speelt voor de Boer geen, als hij maar speelt en elke dag aan het strand kan liggen

nou zie ik Rivaldo niet elke weer voor een klein loon in de regen voetballen... die man heeft zich financieel onafhankelijk gevoetbald en blijft mooi bij het mooie weer in Brazilie ofwaar dan ook maar niet in Schotland !

Mozzel 11 May 2004 19:25

even wat speculaties over Gakhokidze waarvan ik niet weet wat ik er van moet denken

Twente had ergens in februari gakho een contract aangeboden maar dat had hij afgeslagen omdat hij in de concrete belangstelling van CSKA Moskou en Torpedo Moskou stond die het 5voudigde bieden dan wat twente kan bieden

nu heeft hij nog steeds geen aanbod van de russen gehad en Twente heeft een nieuwe verbeterde aanbieding gedaan ook omdat gakho regelmatig zei dat hij zich in Twente lekker voelt...

Staat er vanochtend in de Tubantia(lokale krant) dat twente het aanbod heeft ingetrokken omdat gakho nog steeds niet heeft gereageerd... maar het AD schrijft dat Twente en Gakho tot een mondeling akkoord zijn gekomen... :?

ik weet niet wat ik ervan moet denken maar ik vind wel dat de reden van de Tubantia zegmaar erg slap want je laat niet zo makkelijk zoon topper uit de deur wandelen en ik hoop zo dat hij blijft want hij is echt enorm goed !

Ar-Tuur 11 May 2004 21:13

Frank en Ronald de boer naar Qatar
Gerucht: Gullit wil Laursen (AC Milan :o) naar Feyenoord halen :7

Bird Of Prey 12 May 2004 01:09

Citaat:

Gerucht: Gullit wil Laursen (AC Milan :o) naar Feyenoord halen :7
Ach, echt heel vaak komt Laursen bij AC Milan niet aan spelen toe, en aangezien van Wonderen nu zijn laatste wedstrijden uit zijn spelersloopbaan aan het meemaken is er een plaats om op te vullen. :yes:

En tja, transfergeruchten vanuit Eindhoven neem ik ook even niet meer zo serieus. Laten er eerst maar 'ns een paar transfers concreter worden, wil PSV zichzelf niet voor schut zetten.

Tyskie 12 May 2004 11:33

Citaat:

En tja, transfergeruchten vanuit Eindhoven neem ik ook even niet meer zo serieus. Laten er eerst maar 'ns een paar transfers concreter worden, wil PSV zichzelf niet voor schut zetten.

Helaas kan ik niet anders dan het hier mee eens zijn...
Met de namen die tot nu toe allemaal genoemd zijn had PSV makkelijk de CL kunnen winnen.. Maarja, ze komen toch niet.

Interessant trouwens wat vd Herik zei.. dat PSV zeer waarschijnlijk van Persie wel had gehad als niet alles in de media terecht was gekomen... En Hiddink (oa) heeft daar flink aan meegedaan.. Het wordt eens tijd voor radio-stilte op het transfer-front.

Ar-Tuur 12 May 2004 11:58

de Graafschap aast op Sander Boschker

Dat zou echt een goede aankoop zijn.. maar Sander wil alleen komen als we promoveren en dat wordt dus een lastig verhaal :$ :no:

Tja Boschker is derde keeper en alweer 33. Als ik hem was zou ik toch maar weer op zoek gaan naar een andere club. Ik kan me voorstellen dat je als keeper van het kaliber Boschker best hoger kan spelen dan in Doetinchem, maar het gevaar is dat hij in de vergetelheid raakt als derde keeper die al lang niet meer in actie is gekomen :o

bartje518 12 May 2004 12:34

Ik zou het doen als ik Boschker was. De subtop in de eredivisie zit waarschijnlijk niet meer op hem te wachten, en De Graafschap is en blijft een volksclub met een ruime achterban. Een prima club om je carrière af te sluiten.

Mozzel 12 May 2004 13:26

ik denk dat boschker nog wel mee kan op subtop niveau maar ik denk dat de subtop idd inet op hem zit te wachten...

Ar-Tuur 12 May 2004 13:48

Boschker kon na zijn Twente periode in Nederland overal mee denk ik, en hij zal er denk ik niet ineens helemaal niets meer van kunnen. Maar dat is het nadeel van derde keeper zijn bij een topclub: je raakt uit beeld.

Bird Of Prey 12 May 2004 14:07

Ik vond het sowieso al raar dat Boschker naar Ajax toe kwam. Toen hij gehaald werd van Twente, waar hij al jarenlang de trouwe sluitpost was en gewoon elke wedstrijd speelde, mocht hij een paar wedstrijden spelen omdat de andere keepers allemaal geblesseerd waren, maar toen was ook al bekend dat iig Lobont voor hem zou komen als Lobont eenmaal weer fit is.

De Graafschap zou idd geen slechte keuze zijn, ook al zijn er weinig keuzes slecht voor hem momenteel. Alles waar hij zoals het hoort weer elke wedstrijd onder de lat kan staan, desnoods bij een kleiner team, is natuurlijk beter dan 3e keeper zijn bij een topclub waar je nauwelijks aan spelen toe komt.

bartje518 12 May 2004 14:15

Citaat:

Boschker kon na zijn Twente periode in Nederland overal mee denk ik, en hij zal er denk ik niet ineens helemaal niets meer van kunnen. Maar dat is het nadeel van derde keeper zijn bij een topclub: je raakt uit beeld.
Maar als je nagaat wat de subtop momenteel aan keepers heeft:

AZ --> Timmer
Heerenveen --> Talentvolle doelman die tegen ajax keepte (Waterman?!)
Roda --> Kujovic
Willem II --> Optie?! (Vlieger gaat weg?)

Misschien kan ie ook naar Vitesse trouwens. Inderdaad zijn er nog wat opties, maar als ik de subtop was en ik zat om een keeper verlegen, dan nam ik die huidige reservekeeper van ajax, das een jonge talentvolle doelman, al kan Boschker absoluut nog mee.

Mozzel 12 May 2004 17:04

Citaat:

Maar als je nagaat wat de subtop momenteel aan keepers heeft:

AZ --> Timmer
Heerenveen --> Talentvolle doelman die tegen ajax keepte (Waterman?!)
Roda --> Kujovic
Willem II --> Optie?! (Vlieger gaat weg?)

Misschien kan ie ook naar Vitesse trouwens. Inderdaad zijn er nog wat opties, maar als ik de subtop was en ik zat om een keeper verlegen, dan nam ik die huidige reservekeeper van ajax, das een jonge talentvolle doelman, al kan Boschker absoluut nog mee.

Sluit ik mij bij aan alleen vind ik dat er in Heerenveen al jaren geen goede keeper meer staat en dat Paauwe bij Twente een uitstekend ontwikkeling doormaakt... ijzersterk op 1 op 1

Mozzel 15 May 2004 12:24

Touzani naar Twente

:)

Tom1985 15 May 2004 13:28

Citaat:

Ajax volgt Wilhelmsson

Ajax volgt met grote belangstelling de prestaties van Christian Wilhelmsson. De Nederlandse club is nog op zoek naar een flankspeler.

Hun eerste keus gaat uit naar Overmars of Gronkjaer. Maar als blijkt dat die pistes niet haalbaar zijn komt de Zweed in beeld

Mozzel 15 May 2004 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tom1985
Ajax volgt Wilhelmsson

Ajax volgt met grote belangstelling de prestaties van Christian Wilhelmsson. De Nederlandse club is nog op zoek naar een flankspeler.

Hun eerste keus gaat uit naar Overmars of Gronkjaer. Maar als blijkt dat die pistes niet haalbaar zijn komt de Zweed in beeld

waar speelt die gozert ?

Bird Of Prey 15 May 2004 14:45

Citaat:

waar speelt die gozert ?
Anderlecht, maar aangezien er staat dat hij van Stabaek is, zal hij daar wel op huurbasis spelen.

Tom1985 17 May 2004 19:35

Citaat:

Anderlecht, maar aangezien er staat dat hij van Stabaek is, zal hij daar wel op huurbasis spelen.
Hij kwam van Stabaek over naar Anderlecht aan het begin van het pas afgelopen seizoen. Hij is eigendom van Anderlecht hoor ;)

Chippen is een geweldige speler, snel, schitterende passeerbewegingen in huis, goeie voorzet. Onbetaalbaar voor Ajax dunkt mij als hij een geslaagd EK speelt. Hou die jongen binnen enkele weken maar in het oog, geweldige voetballer.

Kijk maar eens naar deze move

Ar-Tuur 17 May 2004 19:55

Een of andere Turkse krant en de website van Fenerbahce hebben het over Van der Sar en Overmars voor Fener. De betrouwbaarheid van deze bronnen laat waarschijnlijk echter wat te wensen over :o

Tyskie 17 May 2004 19:58

Sinds wanneer lees jij Turkse kranten en bezoek je de website van Fener?

Ar-Tuur 17 May 2004 20:06

hehe dat had ik er even bij kunnen zeggen natuurlijk, ik hoorde dat net bij het Buitenlands Voetbal overzicht op RTL5. 8)

Oscar Moens trouwens misschien naar Willem II.

Ar-Tuur 17 May 2004 20:37

Johan Derksen heeft ook altijd wel weer aardig nieuws:

Kevin Hofland waarschijnlijk naar VFL Wolfsburg.

Ar-Tuur 17 May 2004 21:06

Keeper Michel Vorm (FC Utrecht, Jong Oranje) zou in de belangstelling staan van De Graafschap. :thumbsup:

Kampie 17 May 2004 21:52

Reuser naar Groningen? 8)

Mozzel 18 May 2004 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
Reuser naar Groningen? 8)
die kan/kon ook al naar willem II en twente...

volgens mij heb ik ergens gelezen dat willem II het een dezer dagen verwacht rond te krijgen

Larsjuh 18 May 2004 14:41

Heskey naar Birmingham City
Emile Mpenza naar HSV

Mozzel 21 May 2004 09:35

Walter Samuel naar Real Madrid voor 20 mil

eindelijk een verdediger... word het dan eindelijk een echte ploeg dat Real Madrid ???

Larsjuh 21 May 2004 11:58

Citaat:

eindelijk een verdediger... word het dan eindelijk een echte ploeg dat Real Madrid ???

misschien dat ze dan inderdaad een keer gaan winnen;) laatste 4 wedstrijden verloren:7

Bird Of Prey 21 May 2004 14:39

Citaat:

Als Samuel eens niet met een schorsing te maken heeft en hij dus eens voor de verandering aan spelen toe komt wel.

Maar op zich is Samuel zeer zeker een goede verdediger. Echt bouwen op het centrale duo Pavon-Helguera kun je niet. :no:

Edit: Moens voor 3 jaar naar Willem II

Ar-Tuur 25 May 2004 10:12

Blaise N'Kufo schijnt van Twente naar Montpellier te gaan..
Jammer voor de Nederlandse competitie :(

Countinho naar Vitesse.

Tyskie 30 May 2004 15:21

van Marwijk naar Borussio Dortmund.

The Phit 31 May 2004 09:42

Transfer in oranje:

van Bommel eruit, Bosvelt erin

HugoBoss 31 May 2004 10:51

Citaat:

blij toe.. luie draak!! wil daar helemaal niet naar kijken

:no:

Mozzel 31 May 2004 11:23

Citaat:

Countinho naar Vitesse.

mag ik je bron weten ?

Tyskie 31 May 2004 11:42

Citaat:

mag ik je bron weten ?

Stond op VI, als gerucht dat wel..

HugoBoss 31 May 2004 12:46

hij had meteen na de amstelcupfinale al laten weten dat hij waarschijnlijk naar frankrijk zou vertrekken..

Ar-Tuur 1 June 2004 11:12

Cocu beslist deze week of hij naar PSV gaat, of een Engelse club (als ik het goed gelezen heb in de Volkskrant).

Larsjuh 1 June 2004 11:24

een potentiële engelse topclub stond in TC Tubantia

Tyskie 1 June 2004 11:27

Inderdaad... Ik gok op M'boro.. die willen erg veel halen de laatste tijd. Een Newcastle United zou bijvoorbeeld ook nog kunnen...

Hopelijk komt hij gewoon naar PSV, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet..

Mozzel 2 June 2004 16:21

goed

boschker dus naar twente en schuurman (NEC) waarschijnlijk ook :)

Ar-Tuur 2 June 2004 16:25

Ze hadden ook Touzani en Fafiani al gekocht, dus dat loopt lekker. Hoe zit het eigenlijk met die zwitser die door N'Kufo aanbevolen was en is het al zeker dat Blaise zelf vertrekt? :?

Larsjuh 2 June 2004 17:36

Citaat:

Ze hadden ook Touzani en Fafiani al gekocht, dus dat loopt lekker. Hoe zit het eigenlijk met die zwitser die door N'Kufo aanbevolen was en is het al zeker dat Blaise zelf vertrekt? :?
die zwitser heet alfonso en is ook al gecontracteerd, N'Kufo is nog niet zeker

Tyskie 3 June 2004 13:03

Coe naar PSV!

Jonge, Australische doelman van Inter..
Ik heb er wel vertrouwen in, hopelijk komt Westerveld er nog bij en dan hebben we een goede keeper onder de lat en op de bank en de rest kan gaan klaverjassen...

Mozzel 3 June 2004 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Larsjuh
die zwitser heet alfonso en is ook al gecontracteerd, N'Kufo is nog niet zeker
Afonso dus ;)

en voor N'Kufo is geen intresse meer :thumbsup:

bruggi 3 June 2004 20:08

hofland naar wolfsburg :(

Tyskie 3 June 2004 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
hofland naar wolfsburg :(

:notgood:
Een echte pure klasse-verdediger met een meer dan uitstekende lange bal zo simpel laten gaan.. Wat een wanbeleid.. Een van de weinige PSV'ers die echt oog heeft voor de supporters en derhalve ook zeer geliefd is..
Bouma heeft mij nog steeds niet kunnen overtuigen, blijft een omgebouwde aanvaller... Hofland heeft dit seizoen regelmatig kaarten gepakt omdat hij fouten van Bouma moest herstellen.

Jammerlijke zaak dit.

Ar-Tuur 6 June 2004 01:42

Dit zouden twee aardige aankopen zijn van de Graafschap, maar ik hou het voorlopig op geruchten:

Citaat:

Fränkel, Zoetebier in beeld bij De Graafschap

De Graafschap heeft interesse in Purrel Fränkel en Edwin Zoetebier, zo meldt dagblad De Gelderlander.

De nieuwbakken promovendus is op zoek naar Eredivisiewaardige versterkingen. De 27-jarige Fränkel was van 1998 tot 2002 al eerder een Superboer en de 34-jarige Zoetebier mag weg bij Feyenoord.

Verdediger Fränkel mag ondanks een doorlopend contract eveneens vertrekken bij Vitesse. Hij verruilde De Vijverberg in 2002 voor De Gelredome.

Voor Edwin Zoetebier was er al eerder belangstelling van enkele clubs. Vitesse, FC Volendam, PSV en Torpedo Moskou werden met de keeper in verband gebracht.
Bron: Superboeren.nl

bartje518 6 June 2004 22:29

Hofland vergooid zijn carrière. Wat moetie daar, op de grens van de DDR, in the middle of nowhere (er ligt echt niets in de buurt van Wolfsburg), met een kleine achterban. Leuk clupie dat in de middenmoot speelt, maar weinig ambitieus..

Tyskie 7 June 2004 09:21

Citaat:

Hofland vergooid zijn carrière. Wat moetie daar, op de grens van de DDR, in the middle of nowhere (er ligt echt niets in de buurt van Wolfsburg), met een kleine achterban. Leuk clupie dat in de middenmoot speelt, maar weinig ambitieus..
Wolfsburg is juist volgens mij erg ambitieus, er wordt vrij veel geld in gepompt, alleen komt het er absoluut niet uit...

Ik blijf het eeuwig zonde vinden dat Hofland vertrekt. Bouma bewijst dezer dagen weer eens dat hij niet geschikt is voor het grote werk... En dat terwijl Hofland in mijn ogen gewoon de beste verdediger is die op de Nederlandse velden rondloopt.
Heeft gewoon enorm veel pech gehad met blessures en pakt iets te veel kaarten, maar zijn lange pass is gewoon zeer goed en verdedigend is hij ook absolute klasse.

Bouma blijft gewoon een gemaakte verdediger en keer op keer maakt hij zijn fouten (wat Hofland het afgelopen seizoen regelmatig heeft moeten herstellen, wat hem gele kaarten opleverde).

En zoiets mag voor 2 miljoen de deur uitwandelen.. En hij vergooit hiermee inderdaad zijn carriere. Als hij bij PSV Bouma uit het elftal had kunnen spelen (en dat kan hij!!) zat hij in no time weer bij Oranje en lag een transfer naar ManUnited of iets dergelijks voor hem open... Bij Wolfsburg zal hij waarschijnlijk wel spelen, maar de kans dat hij op deze manier in Oranje komt is even groot als de kans dat Mark de Vries Kluivert uit de selectie zal verdringen... Wellicht weet hij in Duitsland zo goed te presteren dat er alsnog een topclub komt, maar ik geloof er niet in.

Tyskie 7 June 2004 09:23

oja... Cocu schijnt bij PSV getekend te hebben!

Eindelijk! Hopelijk is het gewoon zeker en wordt het niet weer een grote sof (zoals met van Persie).

Waarschijnlijk ook een steuntje in de rug voor andere spelers om toch voor PSV te kiezen, want Cocu is zeker geen kleine jongen..

bartje518 7 June 2004 10:45

Wolfsburg is ambitieus op een ander niveau, Tijs. Niet om ooit echt tot de top van Duitsland te behoren. Er wordt geld in gepompt, maar clubs als Bayern, Schalke, Leverkusen, Dordtmund enzo blijven er toch altijd bovenuit steken. Wolfsburg haalt eens in de 5 jaar ofzo eens Europees, daar heb je weinig aan..

Tom1985 10 June 2004 21:40

Mbo Mpenza >> Anderlecht

Waarschijnlijk volgt ook nog Issah Eliakwu, een Nigeriaanse spits van Inter Milan.

Ar-Tuur 10 June 2004 22:36

Gerry Koning misschien van FC Volendam naar de Graafschap. Man of the year in Volendam :)

Bron: Voetbalplus.nl

bartje518 11 June 2004 13:28

Youssef Hersi gaat naar Theo Tank en mijn favoriete club. Overigens doe ik daar de rest van Nederland mee te kort, aangezien heel het land van deze club houdt.

Verder schijnt men ook interesse te hebben in Huntelaar. Die mogen ze van mij hebben.

Mozzel 11 June 2004 16:12

Citaat:

Youssef Hersi gaat naar Theo Tank en mijn favoriete club. Overigens doe ik daar de rest van Nederland mee te kort, aangezien heel het land van deze club houdt.

Verder schijnt men ook interesse te hebben in Huntelaar. Die mogen ze van mij hebben.

Houden van Heerenveen ?????
|:( NO WAY !!

Ar-Tuur 14 June 2004 22:36

Tja ik blijf maar met Graafschap nieuws komen :Y)

Citaat:

De Graafschap informeert naar Ax

De Graafschap heeft nog steeds interesse in Patrick Ax. De 24-jarige linksbenige aanvaller speelde de afgelopen jaren voor NEC, maar krijgt in Nijmegen geen contract. Berck Beelenkamp moet waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe club.

De kersverse eredivisionist De Graafschap meldde zich afgelopen week voor Ax, omdat die positie sinds het ontslag van Yassine Abdellaoui niet meer bezet is. Ax speelde al eerder voor De Graafschap. In januari 2000 werd hij gehuurd van Vitesse. Hij speelde zestien competitieduels voor de Doetinchemmers waarin hij vijfmaal scoorde.

De Graafschap biedt Milan Berck Beelenkamp waarschijnlijk geen nieuw contract aan. De verdediger kreeg in april te horen dat er ontslag voor hem was aangevraagd. Berck Beelenkamp speelde een sterke nacompetitie, maar zal desondanks naar een club op zoek moeten.
Het zou echt een schande en onbegrijpelijk zijn als Berck Beelenkamp geen nieuw contract aangeboden zou krijgen.
Over Ax ben ik wel enthousiast, vond het in zijn Graafschap tijd een hele aardige speler, zou een aanwinst zijn en Loval kunnen vervangen.

Bazzemans 14 June 2004 22:39

Loval vervangen? Loval is rechts en Ax is links. Het is een vervanger voor Abdellaoui, niet voor Loval. Daar kunnen ze nog iemand anders voor zoeken.
Milan moet inderdaad blijven. Falen van het bestuur als ze hem niet eens een nieuwe ocntract aanbieden.. Nooit geschoten is immers altijd mis..

Tyskie 14 June 2004 22:41

Sibon zou donderdag bij PSV tekenen, Feher zou voor vd Schaaf worden geruild.. Huntelaar zou eventueel betrokken worden bij de aankoop van Sibon...

Weet niet of ik hier nou vrolijk van moet worden.. Huntelaar zie ik erg graag bij PSV blijven, die gast scoort tot nu toe overal en veel (behalve bij de Graafschap :D).. Sibon en Feher vind ik toch net niet.. Maar wie weet.

Bazzemans 14 June 2004 23:02

Citaat:

Huntelaar zie ik erg graag bij PSV blijven, die gast scoort tot nu toe overal en veel (behalve bij de Graafschap :D)..
Beetje kort door de bocht dit. Huntelaar speelde tot nu toe alleen nog maar bij de Graafschap en AGOVV (en één INVALBEURT bij PSV). Bij de Graafschap kreeg hij eigenlijk geen kans, maar op momenten dat hij erin stond bakte hij er dan ook helemaal niets van. Bij AGOVV speelde hij elke wedstrijd en scoorde daar ook tamelijk veel, maar er moet niet vergeten worden dat het wel in een klasse lager dan de eredivisie was en dat is toch een heel groot verschil. Bij de Graafschap speelde hij wel eredivisie en bakte hij er niets van (alhoewel ik ook vind dat hij te weinig kansen kreeg, maar toch). Ik vind het een beetje vroeg om hem nu al weer (terug) te halen naar een topclub. Laat hem zich eerst maar eens bewijzen bij een club in de Eredivisie (zoals de Graafschap).

Tyskie 16 June 2004 00:27

Oja, ik ben er wel een voorstander van om hem eerst in de Eredivisie te laten spelen, maar zijn contract loopt nog maar een jaar door bij PSV... :z

Overigens was hij in de jeugd ook altijd topscorer en scoort hij in Oranje-elftallen ook regelmatig..

En van allerlei jeugd-elftallen en bankzitten op eredivisie-niveau naar de Gouden Gids divisie is ook een aardige stap, maar hij is toch in een klap topscorer.. Niet onaardig vind ik. Da's ook het grote verschil met die "typische eerste divisie-spitsen". (wat een cliche is dat ook zeg.)

Bazzemans 16 June 2004 10:09

Ik denk dat als hij nu naar PSV komt dat hij dan sowieso naar een jaar kan vertrekken.. Als hij nog een kans krijgt bij een eredivisie club waar hij wekelijks speelt dan is de situatie anders. PSV kan dan veel beter bekijken of het wel echt een spits is die ze moeten hebben en hem dus contractverlenging moeten geven. Zo'n jongen tekent dan echt wel bij.. Kun je zelfs hem in de winterstop nog terughalen als het moet..

Banaan 16 June 2004 11:11

Scoorde Huntelaar niet erg veel via penalties?

Bazzemans 16 June 2004 11:16

Daar stond mij ook iets van bij, maar haalde dit bewust niet aan als argument. A. omdat ik het niet zeker wist en B. omdat hij natuurlijk ook een boel van die penalty's zelf had kunnen veroorzaken en C. omdat hij ze er toch wel ff in schiet dan..

Banaan 16 June 2004 11:18

Citaat:

Daar stond mij ook iets van bij, maar haalde dit bewust niet aan als argument. A. omdat ik het niet zeker wist en B. omdat hij natuurlijk ook een boel van die penalty's zelf had kunnen veroorzaken en C. omdat hij ze er toch wel ff in schiet dan..
Leuk voor het nederlands elftal dus..

bartje518 16 June 2004 14:38

Citaat:

Houden van Heerenveen ?????
|:( NO WAY !!

Het was dan ook cynisch bedoelt |:(

Roda JC gaat toch praten met Torghelle

Roda JC doet toch pogingen in gesprek te raken met de 22-jarige Hongaarse international Sandor Torghelle. De Kerkradenaren hebben de spits van MTK Boedapest, die in de interland tegen Duitsland twee keer scoorde, al langer op het oog, maar beschikken momenteel niet over voldoende financiële middelen om zijn salaris te betalen.
,,Het is nog steeds zo dat we eerst een speler moeten verkopen, voordat Torghelle haalbaar is, maar als we niets doen zijn we altijd te laat'', licht algemeen directeur Frank Rutten vanuit Portugal de pogingen toe. ,,Zulke onderhandelingen vergen de nodige tijd. We houden hoop dat we dan wel een speler verkocht hebben.'' Roda JC, dat het MTK Boedapest al eens is over de transfervergoeding voor Torghelle, hoopt met name op nieuwe werkgevers voor rechtsback Fatih Sonkaya en middenvelder Sergio. Het tweetal voldoet in Kerkrade niet aan de verwachtingen en mag naar een andere club uitzien.

Lijkt me goede zaak, al houd ik liever Sergio en schop ik die papzak linea recta terug naar Schijndel.

Tyskie 16 June 2004 19:49

Citaat:

Ik denk dat als hij nu naar PSV komt dat hij dan sowieso naar een jaar kan vertrekken.. Als hij nog een kans krijgt bij een eredivisie club waar hij wekelijks speelt dan is de situatie anders. PSV kan dan veel beter bekijken of het wel echt een spits is die ze moeten hebben en hem dus contractverlenging moeten geven. Zo'n jongen tekent dan echt wel bij.. Kun je zelfs hem in de winterstop nog terughalen als het moet..
PSV heeft hem allang en breed een nieuw contract aangeboden, maar hij tekent vooralsnog niet.. En ik vrees er juist voor dat men hem wilt ruilen met Sibon, die maar 750.000 hoeft te kosten.. En dat je dan weer zo'n situatie krijgt als met van Nistelrooy, die eerst voor een klein bedrag werd aangebode naan PSV, maar een jaar later een stuk meer kostte.
Ik zie Huntelaar dus wel graag bij H'veen spelen, maar wel op huurbasis. En dat hij zijn contract zal verlengen als het afloopt is voor mij nog lange niet zeker.

PSV moet gewoon de gok wagen vind ik, zo'n talentvolle 'eigen' speler hebben ze lange tijd niet gehad.. :no:

Bazzemans 16 June 2004 20:27

Ik zou hem zeker niet ruilen voor Sibon.. Hij heeft veel meer potentie dan Sibon, maar ik denk toch echt dat hij onder gesneeuwd raakt bij PSV.

Tyskie 16 June 2004 20:38

Dan zijn we het dus met elkaar eens.
Sibon kopen en Huntelaar verhuren zou het beste zijn, mits Huntelaar wel voor langere tijd aan PSV gebonden is.

Maar waar ik nog niet helemaal uit ben of aankopen als Sibon en Feher meerwaarde hebben.
Sibon is op zich wel gewoon goedkoop.. en Feher ook wel een nuttige speler en ook niet al te duur (zeker niet in een ruil met Schaaf), maar bieden zij op sportief vlak wel hetgeen PSV nastreeft?

Stevie 16 June 2004 20:42

doe mij huntelaar maar naar den bosch :thumbsup:

Tyskie 16 June 2004 20:44

Lijkt me niets.. Niets ten nadele van Den Bosch, maar in zo'n team krijgt hij te maken met het syndroom van eerste divisie-topscorer.. In de eerste divisie legio kansen krijgen en dus ook scoren. Bij promotie in de eredivisie nauwelijks kansen krijgen (want degradatiekandidaat) en dus ook falen..

Heerenveen is de perfecte club voor Huntelaar.

bartje518 16 June 2004 22:44

En dan weer niets ten nadele van PSV en Huntelaar, maar clubs als Roda en Heerenveen zitten niet te wachten op een huurling van PSV. Alleen wanneer je zo'n jongen kunt kopen heb je wat aan hem. Het zijn beiden clubs die leven bij de gratie van transfersommen. Roda deed dat in het verleden met Valgaeren, Peeters, Sibon, Babangida. Heerenveen met Albäck, Tomasson en Van Nistelrooij enzo.
Daarnaast zijn wij als subtoppers geen opleidingsinstituur voor PSV. Jaartje mag je zo'n speler even goed maken en er nog voor betalen ook, en dan ben je m kwijt. Ben je geld kwijt, speler kwijt en heb je geen speler waarvoor je geld kunt vangen..

Doe mij die Hongaar maar :yes:

Tyskie 16 June 2004 22:52

Snap ik volkomen Bart, Roda en Heerenveen hebben niets aan een dergelijke constructie, mits ze geen problemen hebben voorin.
Voor PSV daarentegen zouden het wel de ideale clubs zijn om een jonge speler te laten rijpen..

bartje518 17 June 2004 16:44

Fatih Sonkaya naar Besiktas van Del Bosque, kanie daar op de bank zitten.

Fatih Sonkaya speelt komend seizoen voor Besiktas. De Turkse club maakte donderdag bekend maar liefst 7 nieuwe spelers te hebben aangetrokken.
Sonkaya komt over van Roda JC en stond ook in de belangstelling van Galatasaray. De verdediger tekende voor vier seizoenen. Naast Sonkaya komt ondere andere Okan Buruk naar de nieuwe club van Vicente Del Bosque.

Nickchange 17 June 2004 16:55

Zijn ze in Turkije echt zo dom of heeft Fatih zoveel vrienden bij Turkse clubs. :o

bartje518 17 June 2004 18:10

Vergis je niet, in 2003 was Sonkaya nog een zeer begeerde verdediger. Dit jaar heeft ie echter door zijn vedette-neigingen veel goodwill bij de fans verspeeld, voor ons magie gaan :o

The Phit 18 June 2004 09:37

als ik de naam Sibon zie, denk ik meteen aan mislukt.

Ar-Tuur 18 June 2004 11:41

Patrick Ax is nu zeker, waarschijnlijk komt Pürrel Fränkel ook naar de Graafschap.

Mozzel 18 June 2004 14:27

Citaat:

Patrick Ax is nu zeker, waarschijnlijk komt Pürrel Fränkel ook naar de Graafschap.
das al 3 tegengoals meer !

Ar-Tuur 23 June 2004 16:19

Dennis Rommedahl van PSV naar Charlton Athletic.

Ar-Tuur 28 June 2004 17:28

Jurgen Wevers: De Graafscchap -> RKC Waalwijk
Klaas-Jan Huntelaar: PSV/AGOVV -> SC Heerenveen
Patrick Kluivert: FC Barcelona -> Atletico Madrid
Dejan Govedarica: NEC -> misschien naar de Graafschap
Ludovic Giuly: AS Monaco -> FC Barcelona
Deco: FC Porto -> waarschijnlijk FC Barcelona :o
Erik Edman: SC Heerenven -> misschien Internazionale

Bazzemans 28 June 2004 18:42

Citaat:

Jurgen Wevers: De Graafscchap -> RKC Waalwijk

Begrijpelijk dat hij weg wil, maar na de nacompetitie toch jammer!

Mozzel 29 June 2004 10:54

Ferne Snoyl waarschijnlijk op huurbasis naar Twente en ook Cziommer word nog een jaar gehuurd

Bazzemans 2 July 2004 16:43

Mateja Kezman naar alle waarschijnlijkheid naar Chelsea, hijmoet alleen zelf nog tot overeenstemming met de club komen.

Stevie 2 July 2004 18:34

oud transfernieuws:

Leon Hese van PSV naar FC Den Bosch
Marcel Cas van RBC naar FC Den Bosch
Rob Haemhouts van NAC naar FC Den Bosch
Gijs Cales van VVV naar FC Den Bosch

nieuw nieuws

Joost Volmer van West Bromwich Albion naar FC Den Bosch
Dennis Schulp van Helmond Sport naar FC Den Bosch
André de Ridder van FC Zwolle naar FC Den Bosch

zo, mijn transfernieuws ook weer. :Y)

bruggi 2 July 2004 19:40

Zoetebier officieel van Feyenoord naar PSV

bartje518 2 July 2004 20:06

Tuijp en Buijs naar Groningen. Buijs had Roda prima kunnen gebruiken, komen ze weer erg laat mee :{

PFP 2 July 2004 22:52

Citaat:

Mateja Kezman naar alle waarschijnlijkheid naar Chelsea, hijmoet alleen zelf nog tot overeenstemming met de club komen.
om vervolgens op de bank te kunnen zitten

Ar-Tuur 2 July 2004 23:03

Tja, FC Den Bosch is tenminste leuk aan het inkopen, in tegenstelling tot de Graafschap. Alleen Ax komt tot nu toe (en zal vervolgens veel geblesseerd zijn 8)). En dat terwijl we in elke linie versterking nodig hebben. :(

Kezman naar Chelsea, dat vind ik toch wel een opmerkelijke transfer. In Nederland een topspits, maar ik vraag me af of hij ook bij het sterrenensemble in één van de betere competities van de wereld en in de top van Europa mee kan :o

Tyskie 2 July 2004 23:11

Citaat:

Tja, FC Den Bosch is tenminste leuk aan het inkopen, in tegenstelling tot de Graafschap.

Van de namen die FCDB binnenhaalt wordt ik ook niet echt vrolijk hoor.. Zitten wel een paar aardige spelers tussen, maar of het voldoende zal zijn voor lijfsbehoud...
De Graafschap zal trouwens idd ook wel een paar namen mogen halen, anders zijn zij -helaas- degradatiekandidaat nr 1.

Kezman naar Chelsea.. Ik ben blij dat hij weg is, bij mij heeft hij behoorlijk afgedaan. Hoe kan iemand zo wanhopig zijn om bij een club weg te komen, hoe op zichzelf gericht is die kerel? Hopelijk heeft PSV er een mooie cent voor kunnen vangen.
Overigens: sportief is het natuurlijk wel een groot verlies, maar er zijn geruchten over Hasselbaink... Dat zou natuurlijk een topaankoop zijn, maar ik betwijfel het zijn haalbaarheid.

Verder zijn Gomes en DaBeasly dicht bij een komst naar Eindhoven en wordt er nog gesproken over een Braziliaanse aanvaller (ook Robinho wordt via via via genoemd.. :{ ).

Ar-Tuur 2 July 2004 23:41

Las net dit:

Citaat:

Van As voor een dag op proef bij De Graafschap

Zoals bekend zijn er veel spelers weg gegaan bij ADO Den Haag. Ook Jeffrey van As is vertrokken bij de ploeg. Maandag 5 juli trainer Van As bij De Graafschap, en zal dan worden getest door de Achterhoekers.

De Superboeren zoeken al lange tijd naar een linkerverdediger voor het defensieve centrum, de inmiddels 32-jarige speler mag zich proberen te bewijzen voor de technische staf en de clubleiding.

De Leidenaar, die de jeugdopleiding van Ajax in z'n geheel doorliep, was in het betaalde voetbal eerder actief voor MVV en NAC Breda. Hij is sinds het seizoen van 2002/2003 uit voor de Haagse ploeg. In totaal kwam Van As 22 keer in actie voor trainer Lex Schoenmaker.
Bron: Voetbalzone

Zou Hasselbaink trouwens wel naar PSV willen? :o

Ar-Tuur 2 July 2004 23:42

Bart Goor trouwens van Hertha BSC naar Feyenoord.

Banaan 2 July 2004 23:43

Citaat:

ook Robinho wordt via via via genoemd.. :{ ).
hij wou zelf toch wel of niet?

Tyskie 2 July 2004 23:50

Citaat:

Bron: Voetbalzone

Zou Hasselbaink trouwens wel naar PSV willen? :o

Er wordt zoveel over gezegd en geschreven..
Hij heeft volgens mij wel eens geroepen dat hij niet per se terug wilt naar Nederland.. Aan de andere kant is dit wel zijn laatste kans om Nederland te laten zien wat hij in zijn mars heeft..
Hij zegt zijn afweging op sportieve gronden te maken.
Het lijkt mij sterk dat hij in Engeland, Italie of Spanje aan de bak komt bij een CL-ploeg, dus dan is PSV nog niet eens zo'n gek alternatief..
Overigens verwacht ik dus niet dat hij komt.. dan zouden de aanwijzingen wel sterker zijn denk ik.

Van Robinho weet ik het niet.. Ook dat geloof ik niet echt, hoewel hij wel interesse schijnt te hebben. Alex is ook een maatje van heb geloof ik. Ook een andere jonge talentvolle Braziliaanse spits wordt nog genoemd, maar ik ben zijn naam zo kwijt.

Het zal allemaal wel niet, maar het zou wel heel mooi zijn.
Maar de geruchten rondom Farfan, DaBeasly, Gomes, Cocu en Zoetebier (van Persie helaas ook trouwens) waren sterker en met meer bronnen dan dit nieuws. Dus het zullen wel fabels ende geruchten blijven.

Kampie 3 July 2004 00:14

Reuser naar Willem 2 :(
Knopper naar Vitesse :D

oja:
Wenger en Hiddink in beeld bij Duitse voetbalbond

Nickchange 3 July 2004 12:36

Liever niets dan Joost Volmer en Andre de Ridder zou ik denken :o

Ar-Tuur 3 July 2004 14:54

Dan maar zonder linksback en keeper, kwalitatieve verdedigers en buitenspelers en bank de eredivisie in? :z

Ar-Tuur 3 July 2004 15:55

Michael Reiziger FC Barcelona >>> Middlesbrough

Tyskie 4 July 2004 03:52

Citaat:

Michael Reiziger FC Barcelona >>> Middlesbrough

Zoiets begrijp ik dus echt niet... Valencia laten schieten.. om bij M'Boro te kunnen spelen.. met alle respect, maar die club is het gewoon net niet.. Ik kan begrijpen dat hij nu wel eens in Engeland wilt spelen, maar dit?!?

bartje518 4 July 2004 12:24

Reiziger heeft al jaren in Spanje gespeeld (mijns inziens bij de mooist denkbare club in Spanje), is financiëel onafhankelijk en wilde nog graag in de Premier League spelen :o

Overigens niet fucken met Middlesbrough, dat is mijn clupie in Engeland ;)

Tyskie 4 July 2004 18:17

Ik snap dat hij in Engeland wilt spelen...
Maar ik snap niet dat hij dan kiest voor een middelmatige club als Middlesbrough.. Een club die altijd rond de 11/12e plek eindigt...
En met alle respect, Bart, maar het lijkt me sterk dat ze dit seizoen wel hoger eindigen. ;)

Dan moet de wens van Reiziger om in Engeland te spelen wel erg groot zijn geweest..

bartje518 4 July 2004 18:32

Weet ik, weet ik. Maar het gaat me wat ver om te zeggen dat het nooit wat zal worden ook :o Er zit wel degelijk potentie in dat cluppie :yes:

Ar-Tuur 4 July 2004 18:53

Valencia lijkt me anders echt een mooie club om voor te spelen. Maar goed, ergens is het ook wel romantisch, dat iemand niet voor het geld of de veilige weg kiest, maar gewoon als liefhebber.

Tyskie 5 July 2004 15:22

Citaat:

Valencia lijkt me anders echt een mooie club om voor te spelen. Maar goed, ergens is het ook wel romantisch, dat iemand niet voor het geld of de veilige weg kiest, maar gewoon als liefhebber.
Ik denk dat Middlesbrough heel flink zal betalen.. financieel zal het waarschijnlijk lucratiever zijn dan Valencia..

Overigens zit er al een aantal jaren potentie in Middlesbrough, maar ik geloof niet dat het er ooit uit zal komen.

Stevie 5 July 2004 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nickchange
Liever niets dan Joost Volmer en Andre de Ridder zou ik denken :o
nee man. ik heb liever wat ervaren spelers die weliswaar niet van super kwaliteit zijn maar die toch wel mee kunnen draaien op fcdb-niveau, dan onervaren jeugdspelers. overigens zal de jeugd zeker wel een kans krijgen, dat is altijd zo bij den bosch. :Y)

Ar-Tuur 6 July 2004 15:48

Abubakari Yakubu: Ajax >>> Vitesse

Nickchange 6 July 2004 15:49

Citaat:

Abubakari
:z

Ar-Tuur 6 July 2004 15:51

Citaat:

:z
:?

Edgar Davids: FC Barcelona >>> Internazionale?

Nickchange 6 July 2004 15:54

Vitesse koopt trouwens nuttige spelers vraag me af wat Bartje daar van vindt 8{

Ar-Tuur 6 July 2004 23:40

Csaba Féher: NAC Breda >>> PSV

Da's toch weer geen slechte aanwinst, Tijs (en Anke). :o

Ar-Tuur 6 July 2004 23:47

Het valt me trouwens op dat het zo rustig blijft rond Ajax wat betreft transfernieuws. Niemand weg, niemand bij tot nu toe. :o

bartje518 6 July 2004 23:52

Citaat:

Het valt me trouwens op dat het zo rustig blijft rond Ajax wat betreft transfernieuws. Niemand weg, niemand bij tot nu toe. :o
Ajax heeft het (op papier) ook redelijk voor elkaar.. Bij Roda is het trouwens ook veeeel te rustig. Met een beetje pech beginnen we met 5 verdedigers in totaal :{ En een waardeloze trainer.

Tyskie 7 July 2004 00:05

Citaat:

Zolang er niemand echt vertrekt hoeft er daar ook niemand bij he. Ben benieuwd wat voor een Ajax we volgend jaar te zien krijgen.. Of vd Vaart weer op niveau speelt of dat het weer een waardeloos seizoen wordt..

Feher is trouwens een leuke aankoop geloof ik.
De contouren van het nieuwe PSV staan.
Ik verwacht nu alleen nog de bevestiging van de aankopen van Gomes en DaBeasly. En evenuteel Vayrinnen als van Bommel vertrekt.

Stevie 7 July 2004 10:04

wat moet psv nou met nog een rechtsback?
ze hebben met bogelund, colin, ooijer en lamey erbij nu 5 spelers die op de rechtsback positie kunnen spelen :huh:

Banaan 7 July 2004 10:54

Citaat:

Zolang er niemand echt vertrekt hoeft er daar ook niemand bij he. Ben benieuwd wat voor een Ajax we volgend jaar te zien krijgen.. Of vd Vaart weer op niveau speelt of dat het weer een waardeloos seizoen wordt..

Feher is trouwens een leuke aankoop geloof ik.
De contouren van het nieuwe PSV staan.
Ik verwacht nu alleen nog de bevestiging van de aankopen van Gomes en DaBeasly. En evenuteel Vayrinnen als van Bommel vertrekt.

Beasly komt waarschijnlijk niet. Tenzij ze het nieuwe bod van v.raaij accepteren. Het eerste bod is al afgewezen

Headliner 7 July 2004 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
wat moet psv nou met nog een rechtsback?
ze hebben met bogelund, colin, ooijer en lamey erbij nu 5 spelers die op de rechtsback positie kunnen spelen :huh:

denk dat ze Lamey niet meer nodig hebben, van Colin weet ik het niet helemaal zeker
en daarnaast kan Feher volgens mij ook prima op het middenveld spelen, hij is toch ook gehaald voor van Bommel? :?

Ar-Tuur 7 July 2004 15:22

Ik dacht ook begrepen te hebben dat Feher mede voor de positie van Van Bommel gehaald is.

Ar-Tuur 7 July 2004 19:14

Heurelho Silva Gomes: Cruzeiro >>> PSV

Zou best een goede keeper zijn, maar ik zou liever jonge Nederlandse keepers bij de topclubs onder te laat zien staan.

Tyskie 7 July 2004 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
denk dat ze Lamey niet meer nodig hebben, van Colin weet ik het niet helemaal zeker
en daarnaast kan Feher volgens mij ook prima op het middenveld spelen, hij is toch ook gehaald voor van Bommel? :?

Feher is natuurlijk gehaald voor het middenveld, als eventuele vervanger voor bommel. Hiddink wilt niet verrast worden als van Bommel in augustus toch ineens vertrekt.
Lamey krijgt nu trouwens waarschijnlijk zijn kans in de selectie, hoewel het me niet onwaarschijnlijk lijkt dat hij mag vertrekken bij een aardig bod. Zelfde zal gelden voor Bogelund lijkt mij.

Misschien tovert Hiddink wel een 352 uit de hoge hoed. Lee en Feher kunnen perfect de flanken bespelen.

De Ridder trouwens al weer weg bij FCDB :D:D

Stevie 7 July 2004 19:51

FC Den Bosch ontbindt overeenkomst met André de Ridder.

FC Den Bosch heeft in onderling overleg met André de Ridder besloten de overeenkomst tussen beide partijen - die voor de duur van een jaar is ingegaan op 1 juli 2004 - met onmiddellijke ingang te ontbinden.

André de Ridder ervaart na enkele dagen training de afstand tussen zijn woonplaats Noordwijk en Den Bosch als een obstakel. Verhuizing blijkt echter absoluut geen optie voor De Ridder.

In overleg met FC Den Bosch is daarom besloten dat er geen goede basis meer is voor samenwerking.

Manager Voetbalzaken Fred van der Hoorn: ,,Om de doelstelling van FC Den Bosch – handhaving in de Holland Casino Eredivisie – te kunnen bewerkstelligen, is het een basisvoorwaarde dat alle neuzen dezelfde kant opstaan. Als promovendus kunnen we het ons niet permitteren twijfelaars op het mentale vlak te hebben. We gaan nu per direct op zoek naar een vervanger voor De Ridder binnen de mogelijkheden van de club.’’

WTF haha :z

Ar-Tuur 9 July 2004 12:31

Jerrel Hasselbaink: Chelsea >>> Middlesbrough

Dat wordt zo langzamerhand een Nederlandse enclave daar :D

Tyskie 9 July 2004 13:05

Oke, ik moet zeggen dat ze daar wel een aardig team aan het neerzetten zijn.. misschien dat ze dit jaar dan eindelijk die stap naar de subtop kunnen zetten.

Mozzel 10 July 2004 13:38

Citaat:

Oke, ik moet zeggen dat ze daar wel een aardig team aan het neerzetten zijn.. misschien dat ze dit jaar dan eindelijk die stap naar de subtop kunnen zetten.
dat waren ze al een beetje want ze spelen europees voetbal he... weliswaar via de leugue-cup

Ar-Tuur 10 July 2004 13:45

Citaat:

PSV: Rob van Dijk naar De Graafschap

De officiele website van PSV meldt vandaag dat doelman Rob van Dijk zijn loopbaan zo goed als zeker voort zet bij De Graafschap. De 35-jarige keeper is met de Doetinchemse club in onderhandeling over een contract.

Van Dijk speelde één seizoen voor PSV, waarin hij tot 1 competitiewedstrijd kwam. Eerder stond hij onder contract bij Feyenoord en RKC Waalwijk. Zijn contract loopt in Eindhoven nog één jaar door, maar de club gaf aan dat hij transfervrij weg mocht. Met Gomes, Edwin Zoetebier en Nathan Coe heeft PSV momenteel nog drie andere keepers op de loonlijst staan.

Bron: PSV.nl
Tja, een ervaren keeper kan goed van pas komen. Harald Wapenaar was ook in beeld naar verluid, en voor mijn gevoel had ik hem liever zien komen :o Maar Van Dijk is ook een heel behoorlijke keeper geloof ik. :thumbsup:

Ar-Tuur 10 July 2004 13:55

Wayne Rooney: Everton >>> Real Madrid? :o

Tyskie 10 July 2004 17:49

Citaat:

dat waren ze al een beetje want ze spelen europees voetbal he... weliswaar via de leugue-cup
Dan had je ook moeten weten dat die legue-cup geen ene ruk voorstelt. :+
En ze hebben de afgelopen jaren qua namen geen onaardig team gehad, maar resultaten waren over het algemeen matig tot slecht.

Alpha 10 July 2004 21:24

Citaat:

nee, Everton wil Rooney niet laten gaan, tenzij een andere club er meer als 100 miljoen euro voor neerlegd. Everton heeft namelijk enorme schulden.

bartje518 11 July 2004 00:06

Citaat:

Dan had je ook moeten weten dat die legue-cup geen ene ruk voorstelt. :+
En ze hebben de afgelopen jaren qua namen geen onaardig team gehad, maar resultaten waren over het algemeen matig tot slecht.

De laatste paar ronden van de League-cup tellen wel degelijk anders.. Helaas zijn dan inderdaad de grotere clubs meestal wel uitgeschakeld, maar dan nog 8) Middlesbrough is goed bezig als je het mij vraagt *) Al kon men zelfs men namen alsm Ravanelli degraderen ooit (mede door 3 punten in mindering :()

Tyskie 11 July 2004 02:51

Natuurlijk telt die Cup wel.. maar dan voorla voor de kleinere clubs en subtoppers die op die manier op een makkelijke wijze euorpeees voetbal kunnen afdwingen.
Maar zoals gezegd, M'boro presenteer nu een aantal leuke spelers, maar dat hebben ze in het verleden vaker gedaan.

ben benieuwd.

Bird Of Prey 11 July 2004 06:52

Citaat:

Knopper en Yakubu naar Vitesse. Sikora en Pasanen mogen ook weg, waarvan ik wel denk dat die ook nog wel ergens dit seizoen terecht komen (desnoods op huurbasis).

Citaat:

Als die niet ook al naar Chelsea verkast... :S

Mozzel 11 July 2004 12:14

Citaat:

Als die niet ook al naar Chelsea verkast... :S

chelsea hoeft hem niet...

bartje518 14 July 2004 22:52

Sondor Torghelle naar Roda JC. Weet je wel, die gast die 2x scoorde in de oefenwedstrijd tussen Hongarije en Duitsland (2-0).
Allemaal leuk en aardig, ik zag er liever een verdediger bij komen :(
Ga maar na:
Rechtsback: Ger Senden/ Dave Roemgens (jeugdspeler)
Midden: Roel Brouwers (komt tekort)/Mark Luijpers (te oud) Bodor (nieuwe aankoop, voldoet wel)
Linksback: Pregdrag Filipovic (uitstekend)/Vincent Lachambre

Alleen voor de linksback-positie hoeft er niks bij, maar verder is het zeeeer dun bezaaid :{

2004.07.14 Principe-akkoord met Torghelle
Roda heeft vandaag een principe-akkoord bereikt met de Hongaarse aanvaller Sandor Torghelle. Volgens bestuurslid Nol Hendriks zal de international morgen een contract tekenen. (Bron: L1)

Nickchange 15 July 2004 11:37

Misschien wil Vrede terug naar Roda in plaats van met dat VVCS team te voetballen :d :'(

bartje518 15 July 2004 11:38

Citaat:

Misschien wil Vrede terug naar Roda in plaats van met dat VVCS team te voetballen :d :'(

Maar een man als Quido Lanzaat die nu naar 1860 München gaat moet toch ook voor Roda te halen zijn :{:(

Nickchange 15 July 2004 11:42

Citaat:

Maar een man als Quido Lanzaat die nu naar 1860 München gaat moet toch ook voor Roda te halen zijn :{:(

Jij wil dus een ex-Ajax speler in je team_0_:{

bartje518 15 July 2004 11:45

Citaat:

Jij wil dus een ex-Ajax speler in je team_0_:{
Ex-Aachen ;) Dat scheelt :p

Ar-Tuur 15 July 2004 18:09

Eventjes Graafschap nieuws 8):

- Van As was op proef, maar komt niet
- Sanderink (van sponsor Centric) schijnt Van Leerdam mee te willen nemen naar Groningen :
- Spira Grujic, Santi Kolk, Michael Dingsdag en Marini Carrilho en in beeld

Ar-Tuur 15 July 2004 21:43

Citaat:

'Ajax, Feyenoord en PSV strijden om Allbäck'

Ajax, Feyenoord en PSV zijn geïnteresseerd in de Zweedse international Marcus Allbäck, zo meldt Sportweek. De Zweedse aanvaller, die in het verleden voor SC Heerenveen speelde, heeft nog een doorlopend contract bij Aston Villa. De international is echter geen vaste waarde bij Villa, dat bovendien deze week Carlton Cole van Chelsea kocht, als extra spits.

Allbäck wil nog niet op de zaken vooruit lopen. "Ik weet dat er interesse uit Italië en Nederland voor mij is", aldus de Zweed op de website van Aston Villa. "Op dit moment is er echter niets concreet. Ik ga er dan voorlopig ook vanuit dat ik mijn contract bij Villa uitdien." Er was al vaker bekend gemaakt dat Ajax interesse had vorig jaar, en dat PSV als opvolger van Kezman zag.
Aldus Sportweek en voetbalzone.nl

Tyskie 15 July 2004 21:46

Ajax heeft al drie diepe spitsen.. Daar zullen ze er eerst dus een van moeten lozen.. (de tegenvallende Sonck.. of een miljoenenverkoop van Ibra?).

PSV heeft met Beasly waarschijnlijk zijn laatste aankoop gedaan.. Hoewel ik er persoonlijk graag een goede spits bij zou willen zien.

Op PSV-netwerk gaat trouwens de discussie.. is Allback een statische spits als Sibon of een beweeglijke spits? In het eerste geval zou hij natuurlijk neit nodig zijn. Ik weet het niet.

Blijft Feyenoord over. Maar of die kapitaalkrachtig genoeg zijn?

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:58.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.