![]() |
[Centraal] Eredivisie 2005-2006
Morgen trappen Sparta Rotterdam en AZ af voor weer een nieuw Eredivisieseizoen. Een seizoen dat anders zal zijn dan de voorgaande seizoenen. Voetbal op verschillende zenders, voetbal in de winter, met kerst en bovenal Play-Offs als ongewenst toetje op het einde van het seizoen.
Wat het allemaal gaat brengen is nog ongewis. Gaan clubs zich straks 5 wedstrijden voor het einde al sparen omdat plaats 5 of plaats 9 toch al zeker is? Is een goede eindspurt straks belangrijker dan ooit? Is de kampioen straks daadwerkelijk half maart al 'klaar' en hebben spelers geen enkele wedstrijd meer tot het WK in juni? Moet PSV een stap terug doen zoals zich aftekende in het duel om de JC-schaal? Welke gevolgen heeft het rumour om Salomon Kalou bij Feyenoord, en kan Erwin Koemen een topclub (in naam) aan? Zal Ajax nu wel als een eenheid gaan opereren? Wat doet Louis van Gaal bij AZ? En wat kan Stevens bewerkstelligen bij Roda? Wat doet Pierre bij NAC met al die aankopen? Hoe doen de nieuwelingen het, en wie gaat er verassen? Het opmaken van een prognose lijkt wel gekkenwerk, toch bij deze een poging 8) Altijd leuk om naderhand te zien hoe gruwelijk je ernaast zat :yes: 1. Ajax 2. PSV 3. SC Heerenveen 4. Feyenoord 5. Roda JC 6. NAC Breda 7. AZ 8. FC Twente 9. Vitesse 10. FC Utrecht 11. FC Groningen 12. NEC 13. Willem II 14. RKC Waalwijk 15. ADO Den Haag 16. RBC Roosendaal 17. Heracles Almelo 18. Sparta Rotterdam |
1. Ajax
2. PSV 3. Feyenoord 4. SC Heerenveen 5. AZ 6. NAC 7. Vitesse 8. Roda JC 9. FC Twente 10. NEC 11. FC Groningen 12. FC Utrecht 13. RKC Waalwijk 14. Willem II 15. ADO Den Haag 16. Sparta 17. RBC Roosendaal 18. Heracles Almelo |
Om te zeiken: verrassen.. Verassen is zo sneu over het algemeen.
Top Het is inderdaad vooraf erg moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen dit keer. PSV lijkt mij zwakker geworden, maar speelde vorig jaar bijvoorbeeld ook een meer dan dramatische voorbereiding. Toch vrees ik er voor. Vayrinen en Simons hebben mij tot nu toe allesbehalve kunnen overtuigen. Ajax lijkt mij sterker dan vorig jaar. Toen hebben ze het jaar weggegooid door interne ruzies en een matige coach die het niet in de hand had. Blind lijkt een verstandiger beleid te voeren en zelfs het meest misselijkmakende mannetje houdt zijn mond terwijl hij op de bank wordt gezet. Probleem is echter dat er nog steeds geen echt fatsoenlijke centrumspits staat. En de jonkies als Maduro worden groter en groter gemaakt dan dat ze werkelijk zijn. Als Blind gewoon met Galasek als sterkmaker op het middenveld zou beginnen ipv Maduro zou Ajax gelijk een stuk beter staan heb ik het idee. Feyenoord lijkt me ook gegroeid tov het vorige rampjaar. Koeman werkt met een duidelijke vaste lijn, er is weer een systeem en iedereen weet waar men aan toe is. Probleem blijft echter dat de selectie nog steeds te groot en te middelmatig is. Maar als Koeman er voor kan zorgen dat de organisatie achterin goed en stabiel staat dan kunnen Kalou en Kuijt (als ze blijven) het verschil maken en Feyenoord lang laten meedoen om de bovenste plekken. Subtop AZ is natuurlijk ook een groot vraagteken. Waren de redelijke successen te danken aan Adriaanse of is de spelersgroep werkelijk in staat om aan de top mee te draaien? Vorig seizoen was de tweede seizoenshelft al tamelijk dramatisch, maar dat werd enigszins verbloemd doordat ze in de UEFA-cup boven hun kunnen uitstegen. En wat kan Louis van Gaal? Ik denk dat het verwachtingspatroon voor AZ toch te hoog zal liggen en dat een 4e plek het hoogst haalbare is. SC Heerenveen heeft in redelijke rust met veel jonge spelers weer een seizoen kunnen groeien. Mennekes als Huntelaar, Samaris en Yildirim zijn een jaar rijper en ervarener. Met Nilsson was er al een erg goede speler bijgekomen in de loop van vorig seizoen. Bruggink speelde vorig jaar onder zijn kunnen leek het, maar is in de voorbereiding voorlopig goed op dreef. Hij moet met zijn ervaring veel meer kunnen brengen in principe. Erg belangrijk is ook de komst van Bosvelt. Hij brengt meer balans in de ploeg en zijn ervaring is op die positie zeer belangrijk. NAC Breda heeft erg veel aankopen gedaan van naam met als belangrijkste exponent uiteraard van Hooijdonck. Maar ook Sikora, Vonlanthen, Zwaanswijk, van Gessel, Elshot (en mis ik er nog een?) zijn gevestigde namen. Wordt betekent dit als groep? Welke resultaten kunnen we verwachten? Op papier ziet het er mooi uit. Roda JC heeft niet veel wijzigingen ondergaan in de spelersgroep, de grootste winst zit in de technische staf als het goed is. Achterin staat het redelijk sterk naar mijn idee, terwijl voorin een aantal spitsen rondloopt waar de klasse vanaf druipt. Europees voetbal moet zeker kunnen, hopelijk ligt het verwachtingspatroon niet te hoog. FC Twente kende een erg sterke tweede seizoenshelft vorig jaar. Voorin heeft men onberekenbare spelers als N'Kufo, Touma en Gakhokidze die altijd een wedstrijd uit het niets kunnen beslissen. Een jong, maar talentvol middenveld, ziet er ook leuk uit. Achterin vind ik het wat minder, zeker nu Boschker er een paar maanden uitligt. Vitesse kent een ervaren spelersgroep met een groot aantal bikkelaars waar je niet graag tegen speelt (Schaaf, Yakubu, Jansen, Vreven, vd Berg). Voorin mist men een topspits heb ik het idee. Amoah is al jarenlang topscorer, maar pakt naar mijn idee te weinig punten. Gluscevic valt vies tegen. Wellicht is de selectie wat dun, maar als het meezit gaat Vitesse gewoon Europa weer in. Middenmoot FC Groningen groeit rustig, maar stabiel. Er staat een aardige selectie. Voorin toonde Nevland zich vorig jaar een ware goalgetter met een ongekend moyenne. Het is echter niet realistisch om dat dit jaar weer te verwachten. Samen met Koen vd Laak moet hij een aardig duo voorin kunnen vormen denk ik. Van een of andere nieuwe Braziliaan wordt ook het een en ander verwacht. Voor de rest zijn het naar mijn idee vooral leuke spelers in de middenmoot, maar komt het iets te kort voor de echte subtop denk ik. Maar ook Groningen zou zomaar in positieve zin mee kunnen gaan doen. FC Utrecht kende vorig jaar een matig seizoen. Na een wervelende start viel men hard terug. Zijn ze dit jaar sterker geworden? Nelisse heb ik niet zo heel hoog zitten, maar was bij AZ zeer nuttig. Fortune kan ik nog niet echt beoordelen. Mentaliteit zit daar altijd wel goed, de groep kan boven zichzelf uitstijgen als het meezit. Maar op papier: wederom middenmoot. NEC dan. Een aantal jaar geleden haalde deze groep Europees voetbal, daarna was het twee jaar helemaal niets. Dure investeringen als Boutahar, Niedzielan en Barreto kunnen de club niet aan een vaste plaats in de subtop helpen. Wat we dit jaar kunnen verwachten, nu Lok vanaf het begin kan werken met de groep.. ik weet het niet, maar ik verwacht niet dat het meer dan middenmoot zal zijn. Maar ook hier geldt dat het zomaar positief kan uitpakken. RKC Waalwijk heeft wederom flink moeten inleveren afgelopen seizoen. De selectie is weer dunner geworden, de betere spelers zijn vertrokken en men speelt zelfs met Weevers in het goal. Koster lijkt me een redelijke trainer. De selectie lijkt me te goed om tegen degradatie te vechten, maar komt te kort om echt mee te doen om de PO. Willem II heeft ook al zo'n krappe selectie. Aantal talentvolle spelers, maar de spoeling is erg dun. Vorig seizoen zijn ze min of meer toevallig Europa in gevallen, dat zal dit seizoen waarschijnlijk niet lang duren. Daarna kan men zich weer op de competitie richten en als iedereen heel blijft kunnen ze wellicht meedoen om de PO. Maar zonder echte spits en met zo'n dunne selectie kan het nooit structureel wat worden. Degradatiekandidaten ADO, RBC, Sparta, Heracles... Het zijn de geijkte namen die tegen degradatie vechten waarschijnlijk. Veel durf ik er niet van te zeggen. ADO heeft naar mijn idee een redelijk stabiele selectie. In RBC wordt altijd veel geld gepompt om er in te blijven. Zo heeft men met ElKhattabi op zich wel een aardige spits. Sparta is een traditieclub die eigenlijk altijd op eredivisieniveau hoort te spelen. Heracles kent een aantal goede aankopen. Talenten zoals Klavan en die Jap gecombineerd met zeer gelouterde spelers uit de Duitse competitie. Ik durf niet echt te zeggen wie er zal gaan degraderen... En er kan natuurlijk nog erg veel gebeuren tot 31 augustus als de spelersmarkt dichtgaat.. Dat zal ook nog voor een groot gedeelte de eindstand bepalen, want veel clubs missen op belangrijke posities nog een speler.. |
Mijn ideeen voor de eindstand van komend seizoen zijn zo,
1. Ajax 2. Psv 3. AZ 4. Feyenoord 5. SC Heereveen 6. Nac Breda 7. Vitesse 8. Roda JC 9. FC Groningen 10. FC Twente 11. FC Utrecht 12. RKC Waalwijk 13. Nec 14. Willem II 15. Sparta Rotterdam 16. Heracles Almelo 17. ADO Den Haag 18. RBC Roosendaal Ik verw8 een paar verrasingen bij sommige elftallen. 1. Jason Oost bij Sparta gaat het goed doen denk ik. 2. Koen van der Laak bij de FC Groningen gaat het ook verrasend goed doen denk ik. 3. Erwin Koeman en Huub Stevens gaan ons nog verrassen kwa coaching dit seizoen. 4. NAC Breda gaat een totaal ander seizoen draaien dan vorig jaar denk ik, en dan voornamelijk om te strijden voor Europees voetbal. |
Poe, wat een verrassingen... Het is net alsof je een surpriseparty voor jezelf geeft.
|
Citaat:
Ik zou wel opkijken van een goed seizoen van Jason Oost hij lijkt me niet echt een speler om tegen degradatie te vechten maar misschien groeit hij onder de vleugels van Wiljan Vloet uit tot een echte topper. :) |
Oja, met die Oost ben ik het ook niet helemaal eens, maar dan vooral omdat ik het een nogal overschatte speler vind...
|
De echte verrassing komt ui Rotterdam Zuid!
Ik zie hele mooie gelijkenissen met '92/93 8-) |
Citaat:
Maar zoveel speeltijd krijg hij in Waalwijk ook niet dus misschien is dat ook een van de reden dat hij nog niet echt als een goeie speler wordt gezien. Maar al met al is het toch zeker wel een eredivisie speler vind ik zelf.:yes: |
Als invaller kon hij af en toe op leuke wijze het verschil maken, maar als basisspeler viel hij zwaar door de mand vaak. Dat is mede een van de redenen dat RKC hem zo makkelijk heeft laten gaan (plus natuurlijk te forse financiele eisen van Oost zelf).
Oftewel: typisch geval van net te licht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Roda JC begon vandaag geweldig gewoon. Geweldig scherp, super fel, vol erop, redelijk vol hyper-enthousiast publiek. Nog nooit meegemaakt sinds in deingebruikname van het nieuwe stadion. Blijkbaar leven de mensen dan toch nog die om ons heen zitten en kan men toch de ploeg aanmoedigenn. Wát een opleving, alleen maar door de verandering van de technische staf. Bijna niets ging mis. Huu-bie Stevens, wij worden kampioen 8-)!!!
|
Roda zag er goed uit in de samenvatting ja, maakte indruk. Mooie assist van Bodnar ook.
Maar waar was vd Ouweland nou joh? |
Citaat:
Maar Roda speelde inderdaad verrassend sterk gister tegen Twente en er werd gister bij Talpa ook gezegd dat Roda al jaren een goed elftal had maar defensief niet goed stond, en dat Huub Stevens de trainer is die dit probleem op kan lossen en zo te zien werkt het :p Maar ook een zeer vermakelijke wedstrijd tussen Vitesse en Heereveen, veel kansen 2 pracht goals van Klaas Jan Huntelaar en Dion Esajas :thumbsup: Maar om dan even te beginnen over de wedstrijd Heracles - Psv :huh: Die uitslag die had ik dus echt niet verw8. Maar nadat ik de complete samenvatting gezien had, was die 1-1 misschien wel veels te goed voor PSV, want Heracles was toch stukken beter vond ik zelf. |
Inderdaad, bij PSV zit het nog helemaal niet goed. Dat was in de voorbereiding al te zien en zeker ook in de JC-schaal.
Daarbij begreep ik dat veelvuldig de lange bal gezocht werd naar VoH. Niet bepaald een slim idee als die speelt tegen een Hoogma... En Wuytens is ook geen kleine jongen. Een Beasley erbij had al verschil gemaakt, maar ik denk dat de noodzaak van de komst van een speler als Kalou toch wel duidelijk is. |
Citaat:
Maar de wedstrijd van Groningen-RBC was ook een mooie maar wel eenzijdige wedstrijd, helaas wist Groningen niet genoeg kansen binnen te tikken want dan was de winst een stuk beter geweest, maarja we hebben de eerste drie punten van dit seizoen binnen en das mooi meegenomen. Maar desondanks de enige treffer van Cornelisse speelde Groningen goeie wedstrijd, alleen werd er te weinig uit de kansen gescoord en is ook nog onze grote man Nevland geblesseerd geraakt :( |
waar was v/d laak potverdorie :[ en charlie :'(
|
Citaat:
|
Van de Laak kreeg kennelijk geen voorkeur van Jans, helaas maar misschien de volgende wedstrijd.
|
Interessant voor de liefhebber: het Europborg-stadion van FC Groningen
http://skyscrapercity.com/showthread...2&page=1&pp=20 |
Citaat:
Hiermee gaat de FCGroningen in een van de komende jaren Europa in :yes: :thumbsup: |
Droom verder...:z
|
Citaat:
Maar goed, hebben jullie ook de wedstrijd gevolgd tussen Heereveen - Roda JC :huh: Wat een wedstrijd zeg :p Ik d8 na 40 minuten dat Roda de wedstrijd op zijn sloffen ging winnen, maar Heereveen heeft er een hele goeie offensief tegenaan gegooid door vervolgens van een 0-2 achterstand de wedstrijd gewoon te winnen met 5-4 :thumbsup: Superwedstrijd om te zien. |
1 Bijlage(en)
Citaat:
Tja, elk jaar weer vraag je je af na een duel in Friesland: welke journalist gaat die beerput eens opentrekken? Wanneer gaat eens een journalist een DVD'tje samenstellen van alle wedstrijden in Friesland waarin media-pinup Heerenveen (de enige club die in Europa door een media-hype gepromoveerd is tot topclub zonder dat daar ooit een prestatie van formaat tegenover heeft gestaan) op zeer dubieuze wijze voordeel heeft gehad door de meest onbegrijpelijke arbitrale dwalingen? Elk jaar wanneer de reis weer richting Friesland gaat calculeer je al een aantal dingen in: een bal die niet over de lijn is maar toch tot doelpunt wordt gepromoveerd door de Friezen (2002-2003) Of misschien gewoon een doelpunt dat meters buitenspel is, maar via een rebound tot stand komt en daarom 'even over het hoofd' wordt gezien door de scheids (terwijl een identiek doelpunt een week ervoor in de Kuip van Roda werd afgekeurd). Of toch gewoon, zoals dit jaar, een scheids die een horloge heeft dat 5 (!) minuten achterloopt, en daardoor in diepe, diepe blessuretijd een onterechte vrije trap randje 16 aan Heerenveen geeft die er dan ook (uiteraard) nog ingaat. Heerenveen dat tot dan toe werkelijk niets, maar dan ook niets in te brengen had tegen een superieur Roda JC. Datzelfde Roda JC ging begrijpelijk dan ook met een gigantische kater de rust ging. Het zou toch niet weer? We zullen toch niet wéér dusdanig genaaid worden door de arbitrage? Zo superieur en toch maar 1-2 ipv 0-2 met rust.. Stevens en Atteveld moeten hetzelfde gedacht hebben, want zij konden zich niet meer beheersen in de rust. Voor de camera's van Versatel lieten beiden hun emoties de vrije loop en Atteveld vroeg aan Koopman om te ruilen van horloge. Tja, als we nu eens allemaal dubbel zoveel tijd hadden.. Na rust had Heerenveen natuurlijk weer, in de rug gesteund door Koopman die alles in het voordeel van de Friezen floot, moed geput uit de 'anschlußtreffer', en ging er dan ook vol voor. Roda scoorde echte binnen no-time de 1-3, maar die kon Rien natuurlijk wel even afkeuren. Binnen 10 minuten stond het ineens 4-2 en had Rien zijn zin. Na de 5-2 dacht hij dat het 'veilig' was en floot dan weer ineens voor een volstrekt belachelijke penal voor Roda. De domme man dacht werkelijk dat dat de aandacht van zijn wanprestatie zou afhouden en dat hij daarmee de zaak weer recht getrokken had, zonder dat het kwaad kon voor de overwinning van de Friezen. Helaas had hij zich vergist en de 5-4 kon hij dan weer onmogelijk afkeuren waardoor het toch nog even link werd. Gelukkig voor Rien had hij de touwtjes in handen en floot dus iedere aanval wegens 'vermeend' buitenspel af. Zo kwam de overwinning, perfect geregiseerd, niet in gevaar en leek het gewoon een raar doelpuntenfestijn..... :') In 2002 zag het timmermansoog van de dienstdoende grens hier een goal voor Heerenveen in..... |
Citaat:
Je hebt inderdaad gelijk dat de scheids niet goed bezig was, maar de overtreding was gemaakt binnen de 2 minuten blessure tijd alleen omdat de spelers tijd aan het rekken was duurde het zo lang voordat die genomen werd. Maar Atteveld vroeg niet aan Koopman om van horloge te wisselen, maar Koopman stelde het voor!! Je hoort hem ook duidelijk zeggen "wil je van horloge wisselen?!?!?!" Maar Roda JC was inderdaad superieur in de eerste helft en het is dan jammer dat ze verloren hebben, maar wel een sterk optreden van Arouna Kone en die penalty leek inderdaad op een goedmakertje daar heb jij 100% gelijk in :yes: |
Die klok stond al op 45 minuten toen Koné de 0-2 scoorde :? In mijn herinnering kwam er toen nog een counter van Roda bovenop en in de tegenaanval was die valpartij van Huntelaar.. Lijkt me sterk als dat allemaal in 2 minuten gebeurt is..
|
Dat klokje van Talpa stond op 46,50 ofzo toen die vrije trap binnen ging.
En dat muurtje neerzetten zou ook wel een tijdje duren dus meer dan terecht dat ze die vrije trap dan laten nemen http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif En dat Stevens zich dan zo voor schut zet en zich laat gaan voor de camera's tjahttp://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif |
Zoals Stevens tekeer ging tegen de scheidsrechter vind ik eerlijk gezegd ook lichtelijk debiel. We weten op zich wel van hem dat hij zo is, maar hou je een beetje in als de camera erbij staat joh. Sturing is om een dergelijke actie vorig seizoen met de grond gelijk gemaakt. Nu wordt er een beetje lacherig over gedaan... En volgens Talpa was het idd nog geen tijd, ik heb er zelf verder niet op gelet overigens.
Kijk, voor rust speelde Roda echt goed, schitterende treffer van Kone. Maar als je zoveel goals tegenkrijgt in korte tijd zit er achterin echt iets goed fout. Je zou beter je woede kunnen richten op Senden die zich tot 2 keer toe als een amateur in de luren laat leggen en een Kujovic die een kinderlijke fout maakt. Overigens heb ik me prima vermaakt bij die wedstrijd, want behalve het doelpunt van Kone waren de treffers van Sergio en Samaras ook om te smullen. Van Huntelaar ook geloof ik, maar die kan ik me niet meer voor de geest halen. |
Stevens heeft groot gelijk dat eindelijk eens iemand die beerput open trekt en zegt waar het op staat. Al die mensen die niets te zeggen hebben omdat het het imago van de club of van het voetbal of nog erger, de KNVB kan schaadden en daarom slechts nietszeggende trekpoppen zijn, daar hebben we er al meer dan genoeg van.
Op Versatel moet het al minstens de 48e minuut geweest zijn. Dat die van Talpa dan anders loopt kan, maar in het stadion was het ook al lang tijd. Bij het doelpunt van Kone dachten wij al: alsie nu maar niet gaat affluiten midden in de aanval. Maar dat gebeurde gelukkig niet. Vloet had ongetwijfeld niets gedaan en alleen maar naderhand lopen huilen in de krant. Stevens pakt gewoon de scheids aan, prachtig. Natuurlijk gaat Senden in de fout daarna, maar ik blijf erbij dat het een wereld van verschil is of je met 0-2 of met 1-2 gaat rusten. |
Is het ook, maar het zou jou ook sieren als je net als Stevens de schuld gewoon legt bij je eigen ploeg ipv weer eens de scheidsrechter op te zoeken. Drie doelpunten krijgt Roda tegen doordat spelers zelf ronduit falen. Dat maakt meer verschil dan een doelpunt al dan niet binnen of buiten blessuretijd vlak voor rust. Maar het is natuurlijk makkelijker om weer eens de scheidsrechter de zwarte piet toe te schuiven dan de local hero.
En of het nou tijd was of niet weet ik niet, bepalend is natuurlijk het moment waarop die vrije trap gegeven wordt.. En midden in een aanval affluiten hoort net zo goed niet. Zoals ik al zei heb ik er niet opgelet, maar het kan best de 48e minuut al zijn geweest dat die bal er in ging. En dat je wat tegen een scheidsrechter zegt vind ik best hoor, die mensen mogen ook op hun fouten gewezen worden. Maar ga voor de camera's niet als een SS-officier lopen schreeuwen zeg. Ik vind Stevens een toptrainer, maar om zo 'de beerput open te trekken' (:x ) vind ik echt debiel.. Maar ik ben benieuwd of Stevens ook de volle laag krijgt, net als die pleeborstel van Vitesse vorig jaar. Edit: herstel; ook bij het doelpunt van Pranjic gaf de defensie van Roda veel te veel ruimte weg. Dat is gewoon slecht verdedigen hoor. Als je vier doelpunten weggeeft staat het achterin absoluut niet goed. Verder schijnt Huntelaar nog een penalty onthouden te zijn, maar dit is in zijn geheel niet op Talpa uitgezonden?? |
Ger Senden is helemaal geen 'local hero', nadat hij vorig jaar met de 'boete-Go Ahead Eagles' de supporters schoffeerde en alle 3 de goals waren de schuld van Senden, daar hoor je mij helemaal niet tegenin gaan. Ik ben de eerste die pleit voor Voigt in de basis.
Waar het om gaat is dat met 0-2 de rust ingaan Heerenveen het helemaal niet meer ziet zitten en dan ook zeker niet meer terug gekomen was. Je kunt wel voortdurend de fout bij jezelf gaan lopen zoeken, iets wat ik vrijwel altijd doe, maar in het geval Heerenveen praten we over een terminaal probleem. Ieder jaar is het weer discutabel wat er gebeurt. En dan ben jij een teletekst-PSV supporter en heb je makkelijk praten (meestal hebben die de scheids ook mee nl), maar ik ben supporter van een club die het meestal net niet mee heeft. En daarbij geef ik honderden Euro's op jaarbasis uit en besteed ik vele uren aan de club. Wanneer je dan, zeker in het geval van een verre reis als Heerenveen, keer op keer genaaid wordt waar je bij staat dan kan het voorkomen dat je wat minder genuanceerd overkomt. In 2001 werd er een doelpunt van Anastasiou wegens vermeend buitenspel afgekeurd, terwijl hij 2 meter achter zijn man stond. Het was bij 0-0 de winnende treffer geweest. Een jaar later, 2002, wordt Tchoutang neergehaald nadat hij doorgebroken was. Heerenveen-speler krijgt geel. Tchoutang is kwaad en gaat verhaal halen. Bij het teruglopen spuugt hij naar een reclamebord. In 1 minuut tijd speelt niet Heerenveen maar Roda met 10 man na de belachelijke rode kaart. Jaar erna is dus het bal-over-de-lijn-geval. Waarbij scheids Temmink Soetaers weet mee te delen bij een 2-2 stand dat 'Roda toch niet zou winnen'. En nu dus weer dit. Om stapelgek van te worden gewoon. |
Een nieuw fenomeen waarmee we dit jaar ongevraagd gaan kennismaken is de uitkaat. Vandaag trof ik een e-mail van Roda-directeur Frank Rutten aan over hoe dit bij ons zal worden opgezet:
Kerkrade, 1 september 2005 Betreft: Uitkaart Geacht bestuur, Zoals in eerdere supportersmeetings al is besproken, wordt dit seizoen in Nederland de zogenaamde “uitkaart” ingevoerd. De meeste clubs werken al met een uitkaart en ook Roda JC is verplicht om vanaf de uitwedstrijd tegen Ajax op 24 september a.s. de uitkaart te hanteren. Wat houdt voor Roda JC supporters de uitkaart in? De seizoen- of clubkaart geldt als toegangsbewijs. De supporter die een uitwedstrijd bezoekt dient dus naast de reguliere papieren entreekaart ook zijn/haar seizoen(club)kaart mee te nemen. Aan het kopen van een kaartje voor een uitwedstrijd verandert dus niets. Op de wedstrijddag wordt de papieren kaart gewoon afgescheurd en daarnaast wordt, voordat de supporter het uitvak in kan, de seizoen(club)kaart door onze stewards gescand. Het enige verschil zit hem in het feit dat aan de seizoen(club)kaart een digitale foto wordt gekoppeld. Deze foto dient éénmalig gemaakt te worden door Roda JC. Vóór het maken van de foto dient de betreffende supporter een toestemmingsverklaring voor het gebruik van deze foto te tekenen en hij/zij ontvangt daarbij de voorwaarden voor het gebruik van de uitkaart. Dit alles zal dus éénmalig slechts enkele minuten in beslag nemen. Voor het maken van de foto’s kunt u vanaf dinsdag 13 september a.s. terecht bij de Roda JC Fanshop, die geopend is van dinsdag t/m vrijdag, dagelijks van 14.00 – 19.00 uur en op zaterdag van 11.00 – 14.00 uur. Het enige dat de supporter moet meenemen naar de Fanshop is zijn/haar seizoen(club)kaart en een geldig legitimatiebewijs. NOGMAALS: DE UITKAART WORDT VERPLICHT GESTELD DOOR DE KNVB. DIT BETEKENT DUS DAT MEN ZONDER UITKAART GEEN UITWEDSTRIJD KAN BEZOEKEN. Wij verzoeken u bovenstaande tekst door te sturen naar uw leden en dit ook op uw website te plaatsen. Met vriendelijke groet, namens Roda JC B.V. Frank Rutten Algemeen directeur ============================================== Een digitale foto die gekoppeld wordt aan je seizoenkaart en die wordt elke wedstrijd gescand. Nog ff en iedereen moet met een enkelband met tracer naar de wedstrijden. En WTF bedoelen ze met: toestemmingsverklaring voor het gebruik van deze foto? Als ik een foto op welk ander indentiteitsbewijs heb hoef ik ook geenverklaring te tekenen, welk addertje glibbert hier onder het gras? Andere supporters (Tank?) die hier al mee te maken hebben gehad?? |
Alsof dat nog niet erg genoeg was:
LPF wil verplichte drugstest bij risicowedstrijd 01 september 2005, 18:46:09 DEN HAAG (ANP) - De LPF-fractie in de Tweede Kamer pleit voor een verplichte drugstest van alle voetbalsupporters bij risicovolle wedstrijden. Wie onder invloed blijkt te zijn van drugs, moet een stadionverbod voor die dag krijgen. Wie in totaal drie keer wordt gesnapt, mag zijn leven lang geen voetbalwedstrijd meer in een stadion bijwonen. Dat heeft LPF-Tweede-Kamerlid Varela donderdag gezegd. Bij de komende behandeling van de begrotingen van de ministeries van Verkeer en Waterstaat, Volksgezondheid, Welzijn en Sport en Justitie zal hij erop aandringen drugstesten in te voeren bij risicowedstrijden. De kosten daarvan wegen volgens hem lang niet op tegen de schade die hooligans onder invloed van alcohol en drugs regelmatig aanrichten. 8) |
Laat de politiek nou eerst eens het probleem in kaart brengen, voordat ze allemaal achterlijk suggesties doen.
|
Citaat:
Je moet een foto inleveren die opgeslagen wordt in een digitaalbestand. Deze foto wordt dan gekoppeld aan je scc. Aangezien dit dus een breuk is in je privacy, dien je zelf akkoord te gaan, dat jij het goedkeurd dat je foto gebruikt wordt voor een dergelijk systeem. Verschil met staatspapieren is dat deze door de overheid verplicht zijn gesteld, voor alle burgers. |
Enerzijds is het inbreuk op mijn privacy en anderzijds moet het wel anders kom je niet binnen.. Dat je daarmee definitief 2e-rangs burger bent behoeft dan geen verder betoog meer :{
|
Precies dat is het wrange...het is niet eens een keus meer.
Of (uit)wedstrijden bezoeken of thuiszitten. Geen wonder dat de groep die buiten de uitvakken gaat zitten, als maar groeit. |
Ik vind dat Den Haag een slechte seizoensstart heeft meegemaakt tegen Heracles..
Gelukkig hebben ze het goed kunnen maken door fantastisch spel tegen Heerenveen. Heracles is trouwens duidelijk het voorbeeld van een goede start maar een club die nog onwijs gaat terugzakken |
Dat verwacht ik ook.. Hoewel het een elftal is met voldoende routine, zeker achterin. Maar hoger dan plek 14 zullen ze niet uitkomen..
|
ik verwacht dit seizoen wederom een verassing van AZ. En ik ben bang dat Ajax helaasch kampioen wordt....onverdiend, maarja tis lucky ajax he?
Roda vind ik ook tegenvallen eigenlijk, het is altijd een stabiele ploeg die net meer overwinningen pakt dan een gem. ploeg en net iets minder dan de top 3 maar ik vind ze nu best tegenvallen eigenlijk |
Citaat:
Roda is simpelweg onthoofd na de verkoop van Koné. De seizoensopening tegen Twente was wervelend. Twente kreeg niet één kans en Roda had er die avond wel 8 kunnen maken. Tegen Heerenveen was het behoudens een kwartier na rust ook solide en scoor je 4x in een uitwedstrijd. Maar het bestuur vond het nodig om even de beste te verpatsen en daar niets voor terug te halen. Tegen PSV was het dan ook onthutsend zwak en het seizoen is alweer voorbij. Bij het Roda-bestuur (lees: Hendriks) tellen sportieve belangen niet mee. Men maakt niet de afweging van wat een goed seizoen kan brengen (meer TV-gelden, meer sponsoren en supporters, evt Europese gelden) maar rekent alleen wat een transfer snel even kan opleveren. Daar waar andere clubs hun beste spelers behouden en dit ook uitdragen roept Roda maar al te graag dat er over alles en iedereen gesproken kan worden. De achterban is dat spuugzat en niet zonder resultaat, want vandaag las ik in de krant dat Hendriks (eindelijk) gaat opzouten. Al geloof ik het pas als hij tussen 6 planken ligt, maargoed.... |
het is inderdaad slecht dat je 3 uit 3 hebt....zeker als Roda zijnde...
En ze hadden die Kone nooit wegmoeten doen, okok je hebt dat ook niet helemaal zelf in de hand. Maar het bestuur van Roda is inderdaad bezig de club naar de klote te helpen. Jarenlang is dit ook gebeurd bij ADO Den Haag, met als goed voorbeeld Castelen....het is als supporter zijnde moeilijk te verkroppen dat een spits die het bij je club heel goed heeft gedaan daarna de ene na de andere te scoren bij die andere club terwijl jouw club met lege handen staat... Ik hoop trouwens (somezzzing completely differtent) dat dat Heracles keihard degradeert en dat Sparta erin blijft..op een of andere manier heb ik toch een zwak voor die ploeg... |
Citaat:
|
Citaat:
Voetbal moet je op ECHT gras spelen in een stadion ZONDER dak btw: RKC - Roda:| |
Citaat:
Sinds wanneer heeft Heracles een dak trouwens? :Y) |
Heracles is wel een leuk cluppie hoor. Het leeft daar ook best wel in de omgeving. En dat van dat kunstgras, dat is tegenwoordig vrij normaal. Alle amateurclubs uit mijn buurt hebben een kunstgrasveld als hoofdveld :z
|
Trouwens best leuk dat nu gebete hond Wiljan weg is Bart nu niet naar Stevens kijkt maar in gaat trappen op Nollie http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif
O ja Roda staat onder Sparta:p http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif |
Citaat:
|
Citaat:
Dat ontken ik ook niethttp://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif Wat vind je trouwens van de prestaties van Kujovic ook dit seizoen weer volgens jou een van de beste keepers van Nederland maar ik vind van niet.http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif |
Die maakte voorgaande seizoenen ook af en toe van die kolderieke blunders hoor.. (terwijl het verder geen slechte doelman is overigens).
|
Citaat:
Tja, ook hij deelt ogenschijnlijk in de malaise. Maar wat wil je met de bejaarde Gerie Senden voor je. Gelukkig is Bodnar weer terug en heeft Voigt laten zien op halve kracht het nog beter te doen dan Senden in het hart van de defensie. |
Nou sorry Bart, maar ik kan me van de beste man zeker nog wel blunders herinneren, vooral uit de periode dat PSV interesse voor hem zou hebben. En dat is zo'n anderhalf seizoen geleden hooguit.
|
Citaat:
Dit jaar lukt helemaal niets en regent het tegengoals. In 2 wedstrijden maakte hij opzichtig fouten, nouja, kan gebeuren. Desnoods zetten ze weer even wat wedstrijden de 2e keeper erop, maar beweren dat hij de vorige jaren blunderde is de grootst mogelijke onzin.. |
Dat het een goede doelman is lijdt ook geen twijfel.. kan me van vorig seizoen ook geen blunders ofzo van hem herinneren, maar in die tijd dat die transfer naar PSV speelde maakte hij ook zeker enkele lelijke blunders.
Maakt verder ook totaal niet uit. Ook zonder Kone moet dit Roda veel meer resultaat kunnen halen dan dit. Heracles staat overigens ook weer uit bij Heerenveen voor. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze dit het hele seizoen volhouden. |
Koné is de kapstok waar het hele elftal aan ophing en waar iedere speler zich aan optrok. De rest is op Sergio na behoorlijk beperkt en profiteerde van de ruimte die Koné creëerde, hij hield per slot van rekening altijd minimaal 2 tegenstanders bezig. Zelfs Alex kreeg nooit een poot tegen hem aan de grond.. De spelers die overblijven blijken niet meer dan gemiddelde spelers te zijn en bovendien kan de hele speelwijze nu omgegooid worden.
Die tijd dat de interesse van PSV speelde was het einde van het seizoen 2003-2004. Dat was Kujovic zijn beste periode. De Roda-defensie was de op 3-na-beste van de eredivisie en na de winterstop verloor Roda mar 3 duels. Ben ik benieuwd in welke wedstrijden Kujovic dan zo opzichtig blunderde. FC Groningen Roda JC 2-2 (2 tegengoals uit corners, dom van de verdediging) Roda JC Vitesse 2-0 (de 0) FC Twente Roda JC 1-2 (Roda staat het hele duel onder druk, countert 2x naar 1-2, Kujovic houdt Roda op de been) Roda JC FC Utrecht 1-1 (prachtige goal van Tanghe. Verder heeftie niks te doen gehad) RKC Waalwijk Roda JC 1-1 (zelfde verhaal als Twente. Bij tegengoal van Boutahar is Kujovic kansloos) Roda JC NEC 4-0 (Weer de 0) Roda JC SC Heerenveen 0-1 (Jaarlijkse cadeautje van de KNVB aan Heerenveen. Vayrynen mag 10 meter buitenspel toch door en Kujovic is logischerwijze kansloos) Feyenoord Roda JC 3-0 (Roda-defensie blundert 2x opzichtig. Verder de 2-wekelijkse strafschop in de Kuip waar Kujovic ook geen blaam treft) Roda JC Willem II 6-1 (Bij de tegengoal van Danny Mathijssen komt Luijpers weer eens veel te laat) Ajax Roda JC 4-2 (Die wedstrijd dat Anastasiou 2x scoort tegen Roda. Verder een kansloze pot waar Kujovic erger voorkomt) Roda JC FC Zwolle 1-1 (Tegengoal van V. Dintheren komt voort uit een fout van Senden. Tegen het einde zorgt Kujovic ervoor dat Roda nog blij mag zijn met een punt) PSV Roda JC 1-2 (Niet Koné maar Kujovic zorgt ervoor dat Roda 3 punten meeneemt vanuit Eindhoven) ADO Den Haag Roda JC 1-0 (Schrijnend slecht duel van Roda-kant waar ADO aan het doelsaldo had kunnen werken. Op het schot van Vd Gun is Kujovic kansloos) Roda JC FC Volendam 1-0 (Alweer een superslecht duel. In de 2e helft krijgt Volendam 4 opgelegde kansen die Kujovic allemaal uit het doel ranselt) NAC Breda Roda JC 0-0 (Duel met weinig kansen maar dus ook geen fouten) RBC Roosendaal Roda JC 1-4 (RBC krijgt het eerste uur kans op kans op kans. Toch komt Roda 0-2 voor en op de prachtige uithaal van Luijten is Kujovic kansloos) Roda JC AZ 3-1 (AZ krijgt nauwelijks een kans. Doelpunt van Wisse komt uit een rebound nadat Kujovic eerst een schot van Landzaat nog knap pakt. Eerder behoed hij Roda voor een 0-1 achterstand in een 1 tegen 1-duel met Landzaat) Roda JC RKC Waalwijk 2-1 (Tegengoal in de laatste minuut, uit een rebound, zelfde soort goal als tegen AZ) Ja, neem me niet kwalijk. Ik hoor dit namelijk zó vaak en ik irriteer me er gewoon mateloos aan. Het is feitelijk gewoon niet waar wat iedereen beweert. Die fout tegen Twente in zijn eerste jaar (waar hij bij een 1-3 stand voor Roda 5 minuten voor tijd de bal snel uitwerpt en die komt bij een Tukker terecht die m er ineens inschiet, wordt nog 3-3) blijft iedereen maar steeds herinneren. Derksen roept vervolgens 3x op TV en 1x in VI in zijn collumn dat Kujovic de zwakste schakel zou zijn van Roda en iedereen in het land vindt dat ineens. Als je dan vraagt om eens een blunder te noemen dan komt nooit iemand met een voorbeeld. Jij noemt nu in ieder geval al een 'tijdspanne' waarin je dan denkt dat dat geweest moet zijn en het blijkt dus helemaal niet zo te zijn. Neemt natuurlijk niet weg dat ik niet minder benieuwd ben hoe hij zich uit deze vormcrisis gaat redden.. |
Trouwens wat wel een boeiende ontwikkeling is dat Heracles het heel goed doet maar dat dat als gevolg heeft dat er een club nacompetitie moet spelen die toch al een aantal jaartjes eredivisie spelen. Oke het is vooruit kijken want Heracles heeft nog een lange competitie voor zich maar toch.
Er van uitgaande dat RBC en Sparta onderaan eindigen en Heracles niet ontstaan er problemen voor Groningen, Ado, Roda(zonder Konehttp://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif ) Utrecht, NEC, en Willim II, Vitesse of toch Heracles? Wat is jullie voorspelling? :') |
Heracles speelt vooralsnog volgend jaar in de CL :')
Het stijgt een beetje nar t koppie daar. Ik verwacht dat ze nog in een dip zullen komen, iig deze goede lijn zullen ze niet lang volhouwen. Ik denk dat RBC en Groningen problemen kunnen krijgen maar voor de rest is nu nog alles onduidelijk voor mij :p |
Citaat:
|
Nou Vitesse heeft gewonnen, maar het maakt niets uit want als het een verkeerde deal blijkt voor Roda krijgt de supportersvereniging toch gratis drankhttp://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif
|
Citaat:
|
1 Bijlage(en)
Overigens zijn we in 4 wedstrijden nu al 2x genaaid door de KNVB, want die 2-0 was nog niet eens op de lijn http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif.
En Feyenoord kreeg zoals altijd in de kuip ook de goals weer eens cadeau. Alles wat een beetje twijfelachtig is gaat zoals altijd in het voordeel van de topclubs. Onbegrijpelijk onbegrijpelijk dat daar niet eens een halfwakkere journalist op inspringt. Als je er een studie van maakt weet je zeker dat je je gelijk kunt halen. Hmm, eens kijken of dat past in bij mijn afstuderen hopelijk volgend jaar 8) |
Cadeau?
Ja Kalou lopt 10 cm buitenspel, in de snelheid van het spel nauwelijks waarneembaar.. Bij twijfel dient de aanvallende partij voordeel te krijgen... Voor de rest weinig cadeau, NEC had pech dat de ballen er niet in gingen. Weinig dubieuze beslissingen in het voordeel van ons...dus waar je het nou weer over hebt? |
Trouwens die hele "ijzeren rinus" geloof ik voor geen meter..
Al moet ik wel zeggen dat ik ook bij deze bal dacht dat ie niet over de lijn was. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat deze bal niet over de lijn was lijkt me toch wel heel duidelijk. Blijkbaar twijfelde die grens, en ja.. Dan gaat het voordeel naar de aanvallende partij hè.. |
Nou de FCGroningen maakt wederom een kutseizoenstart, ook al was de start zo mooi met het rooster RBC Roosendaal, RKC Waalwijk, Heracles en Sparta.
Toch heeft Groningen uit 4 wedstrijden slechts 3 punten gehaald :'( Gelukkig kan volgend weekend waarschijnlijk Erik Nevland weer spelen, laten we hopen dat deze man ons weer gaat redden :yes: Het moet alleen aanvallend nog beter en dan voornamelijk in de afronding van de kansen en dan winnen we zo heel wat wedstrijden :p |
Jullie hebben tenminste nog hoop op een spits.. Als Nevland terug is gaat het bij Groningen wel weer een beetje draaien. Spelen we met Roda trouwens nog wel een keertje lekker in het Oosterpark, vraag ik mij even hardop af? :o
Het is simpelweg een straf om supporter te zijn van Roda. Na drie weggegooide jaren onder de deerniswekkende prutser Vloet, leek tegen Twente even het oude Roda te herrijzen. Er werd druk gezet, offensief gevoetbald en volslagen verdiend gewonnen. En toen meende dit bestuur dat het wel een prettig idee was om sportieve hara kiri te plegen. Gaat u daar maar liggen... Nee, het is te hopen dat ze bij Roda financieel wijzer van geworden zijn van de Kone-deal, want op alle andere fronten is de schade niet te overzien. We zitten met een onthoofd elftal, een zwaar gefrustreerde trainer en een volslagen gedesillusioneerde supportersschare... "Welkom Thuis In Parkstad, Huub!" |
lat, paal. 3 onnodige doelpunten tegen, spelers die niet durven te knallen voor doel. poeh, ja dan win je niet. :z
Ik denk trouwens dat die bal op de paal gewoon een doelpunt was, alleen twijfelde de grens niet, maar dacht hij dus zeker te weten dat het geen doelpunt was :( ;) |
Citaat:
Twee keer tegen Utrecht, Heerenveen.. Was je punt nou? Dat Feyenoord dankzij de scheids won? Het is toch de regel dat bij twijfel de schieds het spel laat doorgaan, om het voetballen te bevoordelen.. Spijtig voor Roda, dat deze bal wordt goedgekeurd.. Maar ja wat wil je, tegen het grote RKC thuis heeft iedereen de scheids tegen. |
Citaat:
Het is toch te treurig voor woorden dat je maar 3 voorbeelden kunt noemen waarbij Feyenoord ongelukkig was? Ik kan je alleen al in de wedstrijden tegen Roda de laatste 2 jaar dubieuze momenten opnoemen. Wat mijn punt is is dat er niet eens iemand daar een goede studie naar doet; topclubs die overduidelijk bevoordeeld worden/de rest die benadeeld wordt in uitwedstrijden. We hoeven daar niet omheen te draaien; op een enkele uitzondering na gebeurt dat nu eenmaal. Zelfs Derksen geeft dat toe. Probleem is dat er nooit concreet iets tegen gedaan wordt. Toon het eens (wetenschappelijk) aan dat het zo is. Ben benieuwd hoeveel aandacht je dan van media krijgt daarvoor :o Tuurlijk kun je stellen dat bij twijfel voordeel naar de aanvallende partij moet gaan. Maar Tank, laten we eerlijk zijn, wanneer Grot eenzelfde soort goal had gemaakt, denk je nu echt dat die dan ook goedgekeurd was?! |
Je onhoudt cruciale momenten...
Een fout bij 3-0, vergeet je zo weer. Moet trouwens zeggen dat ik van de afgelopen seizoenen veel ben vergeten..Vroeger wist ik bijna alles, tegenwoordig moet ik veel meer opzoeken. Topclubs zorgen er vaak ook eerder voor dat de scheids geen rol meer van de betekenis kan spelen in het wedstrijd verloop. Niet dat wij wel eens geholpen worden hoor, maar vaak genoeg hebben wij ook de scheids tegen, alleen dan is het al niet meer beslissend. Omdat het kwaliteitsverschil tussen de ploegen al een voorsprong op het bord heeft gebracht. |
Het gaat toch ook juist om fouten op cruciale momenten? Wat boeit het als we een pingel meekrijgen als 'goedmakertje' als het al 3-0 staat daar waar de scheids bij de 1-0 cruciaal in de fout ging? Dat is dan toch niet 'gelijk' trekken?
|
En ik zeg juist dat topclubs minder cruciale fouten tegen krijgen omdat zij meer kwaliteit bevatten, dus als de scheids een fout maakt is het niet meer cruciaal..
Omdat topclubs dan al afstand hebben genomen van de tegenstander.. |
1.Ajaks
2.PSV 3.AZ 4.Vitesse 5.Feyenoord 6.SC Heerenveen 7.NAC Breda 8.Roda JC 9.FC Utrecht 10.FC Twente 11.FC Groningen 12.Willem II 13.RKC Waalwijk 14.NEK 15.Sparta Rotterdam 16.ADO Den Haag 17.Heracles Almelo 18.RBC Roosendaal |
Citaat:
Meest schrijnende voorbeeld heeft voor mij nog steeds plaats gehad búiten het veld, toen Peter van den Berg, destijds nog bij RKC, niet vrijgesproken werd terwijl aantoonbaar kon worden gemaakt dat hij onschuldig was, en tegelijkertijd alle spelers van de 'top 3' om dubieuze redenen werden vrijgesproken.. |
Als we dan toch over schorsingen gaan praten..
Was het niet Henk Fraser die als enige speler die pas na z'n herstel van z'n blessure (Fraser liet zich opereren toen hij een schorsing kreeg) zijn schorsing moest ondergaan? Daarna nóóit meer voorgekomen... Voor middenmotors en dergelijke zijn fouten van de scheids eerder cruciaal, omdat zij het voetballend veel moeilijker hebbben. Wil niet zeggen dat dat voorbeeld van Van der Berg complete onzin is, want dat was inderdaad wagelijke klassenjusitie van de KNVB.. Speelde volgens mij rondom de bekerwedstrijd Feyenoord - ajax toch? Waar overigens van Hooijdonk volledig terecht werd vrijgesproken. |
En ik meen dat Zlatan en nog een Ajacied (Chivu ofzo?) ook vrijgesproken hebben.
Wat bedoelie met dit precies? Citaat:
|
Chivu werd wel geschorst nav een slaande beweging naar Song, wie nou de derde was in het hele verhaal weet ik ff niet meer.
Een middenmotor staat over het algemeen niet ff op 2-0 zodat ze een fout van de scheids kunnen lijden.. Bij een moeizame wedstrijd is zo'n fout veel dodelijker (zie afgelopen vrijdag). Een topclub heeft daar vaak gewoon minder last van. Die winnen vaak al op kwaliteitsverschil. NEC verliest niet door een fout van de scheids, maar gewoon door een gemis aan kwaliteit/geluk tov Feyenoord. Sparta - Feyenoord zelfde verhaal. Sparta speelt de eerste helft veel beter, schied stapelt fout op fout, en wordt van uit de Feyenoord-aanhang voor alles en nog wat uitgemaakt. Tweede helft wordt er orde op zaken gesteld. Niemand die zich aan het einde van het seizoen zal herineren dat er een lul floot op het kasteel.. |
Ja volgens mij werd Zlatan bestraft voor een elleboog, tegen De Nooijer of van der Berg, meen de laatste...
Werd wel 1-0 door Bosvelt, véél belangrijker! :] :d |
Citaat:
Feyenoord-Roda vorig jaar was hetzelfde verhaal. Het staat 2-1, Roda drukt, maakt de 2-2 en de grens vlagt voor buitenspel. Terecht blijkt naderhand, maar dat kon hij nooit zien door een haag van 10 spelers. Ik wil wedden dat hij andersom niet had gevlagd. 10 minuten later krijgt Feyenoord vanwege een onschuldige valpartij een pingel, die hij andersom ook nóóit gegeven zou hebben. Daarna wordt het nog 4-1. Kun je dan zeggen dat zonder al die beslissingen Feyenoord ook wel gewonnen had? Misschien, maar feit is wel dat dit soort duels van de 17 thuiswedstrijden van Feyenoord zeker een keer of 5, 6 voorkomen. Natuurlijk is het dan buitenspel, en inderdaad, de verdediger maakt contact met de aanvaller, DUS is er wat voor te zeggen. Maar waar het om gaat is dat het andersom zelden of nooit het geval is. Uitwedstrijden is wat anders. Ik ben geneigd te beweren dat het daarin nog wel eens zou kan zijn dat 'de voordeeltjes elkaar wel opheffen', maar andersom ben ik overtuigd van niet.. |
Citaat:
|
Opvallend dat NEC juist voor de 1-0 gevaarlijker was en meer kwam, dan daarna..
Maar goed, het blijven veronderstellingen. We zouden het is een seizoen kunnen proberen bij te houden.. Misschien komt er dan een beter beeld. Want met uitspraken als "andersom zou het niet/wel zo zijn geweest!" schieten we eerlijk gezegd weinig mee op.. |
was inderdaad de Nooijer
|
Citaat:
Maargoed, ik ga eens proberen of ik het bij kan houden :yes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Feyenoord-Den Bosch (een cadeautje naar de 2-1, bij een 1-1 stand. Toen het eenmaal 4-1 stond kreeg FCDB in de laatste minuut er eentje terug). Feyenoord-Willem II Feyenoord-NAC (amstelcup, ook al zo'n onzin-penalty) Feyenoord-Roda (ook een cadeautje, bij een cruciale stand weer) Dat zijn er alleen al 4 die ik me nog voor de onveruimde geest kan halen, waarvan er 3 duidelijke invloed hadden op het wedstrijdverloop. Alleen die tegen Willem II deed er niet zozeer toe. Het gaat me er niet om of Feyenoord die wedstrijd nu anders wel of niet had gewonnen, maar om het nemen van een cruciale beslissing. Kun jij me cruciale beslissingen in het nadeel van Feyenoord-thuis noemen? |
Den Bosch eens!
Roda, stomme overtreding van die back van jullie. Lichte overtreding, maar moet je niet doen in de 16... NAC ik zou het niet meer weten, weet alleen dat het oersaai was, en NAC amper gevaarlijk. Voor de rest was alleen het sneeuwballen gevecht de moeite waard. Heerenveen thuis laatste wedstrijd, Huntelaar vermeend buitenspel en scoort de 1-3 Utrecht bekerfinale werden we ook aardig benadeeld. Eerste twee die me ff binnenschieten... Voor de rest veel verloren van ons zelf afgelopen seizoen. |
En gisteren Greene natuurlijk! Als we daar al pingels voor gaan geven...
O-) |
Sneeuwballengevecht :') Die pingel die wij tegen kregen sloeg simpelweg nergens over, wat mij betreft einde verhaal..
Die van gister was zwaar bestraft, maar dan hebben we het ook over een onbevooroordeelde scheids van de Uefa, laat die maar vaker fluiten in Nederland! Die bekerfinale was te genant voor woorden, maar een goedmakertje van de KNVB. Het mocht absoluut niet zo zijn dat Utrecht nog eens benadeeld werd denk ik.. |
Citaat:
Greene beweert dat ie op de bal valt, terwijl het meer weghad van een Pieter van den Hoogenband die wegduikt voor z'n 50 meter vrij... Trouwens, er fluiten toch al af en toe belgen hier? Vond dat geen slecht initiatief! |
Ik heb die Belgen vooralsnog louter goede wedstrijden zien fluiten inderdaad!
Iemand laatst Jaap. U gezien bij Studio Voetbal? Er schijnen sinds zijn aanstelling veel meer arbiters uit de omgeving van Losser te fluiten :') En Dick J. fluit geen thuisduels van FC Twente meer.. |
Dick J. is echt te zwakbegaafd om een fluit vast te mogen houden. Ik heb hem altijd al een dramatische scheids gevonden net zoals die van Dongen....
Nee, doe mij Luinge maar:thumbsup: |
Citaat:
:Y) |
Bart waren er al spandoeken/spreekkoren voor het vertrek van Steven en de terukeer van Wiljan?http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif
Ik lach er maar wat mee maar 17 is serieus ernstig:'( |
Citaat:
Lekker weekend weer, 0-2 bij Roda en Alemannia Aachen verliest met 5-1 tegen die k*t-ossies van Cottbus, ondaks weer massale steun over 750 km :notgood: http://www.alemannia-aachen.de/html/...8_cottbus6.jpg |
Citaat:
Deel I: Feyenoord-Heerenveen staat 1-1 en het ziet er somber uit. Wat gebeurt er in de Kuip? Heerenveen krijgt een rode kaart waar 'op zich wat voor te zeggen is'. Andersom was die kaart nóóit gegeven. Feyenoord wint 5-1 en krijgt bij de 5-1 nog een cadeautje dmv een 'elfmeter'.. |
Hoewel die Bosschaert behalve een zeer beperkte voetballer ook een enorme matennaaier is, was die rode kaart gewoon zeer terecht... En andersom was-ie ook gegeven lijkt mij, maar daar kun je dus echt geen zak van zeggen...
Maar de kaart was wel zeer bepalend voor het wedstrijdverloop, maar dat is vooral te wijten aan Klaasje. Penalty was ook niet onterecht overigens naar mijn idee. |
Citaat:
Waar het om gaat zijn de zaken die wij na 7x herhalen vanuit 8 camera-posities wel kunnen aanmerken als 'terrecht', maar die een scheids in een split-second moet beslissen en het juist dán in het voordeel van een topclub fluit, waar hij het andersom net zou laten gaan. Zoals vandaag dus.. |
Ik geloof de strekking van je verhaal best hoor Bart, maar die rode kaart van Huntelaar was ook gegeven als hij een rood-wit shirt aan had gehad denk ik. Het was gewoon te duidelijk, hoewel het in feite een tikje was die Bosschaert nauwelijks gevoeld kan hebben.
Maar goed, zoals ik al zei, ik ben best bereid mee te gaan in jouw bewering dat grotere clubs in eigen huis bewust of onbewust bevoordeeld worden door de arbitrage. |
Citaat:
Huntelaar is gewoon een sukkel dat hij het 2 meter voor de neus van de grensrechter doet.. Dat wij de gehele eerste helft tegen 12 man voetballen (Paauwe blokt gewoon de bal bij de 1-1), ziet blijkbaar niemand. Feyenoord begon van het rustsignaal al veel beter, Heerenveen kwam om anti-voetbal te spelen na de 0-1. |
Ik had niet verwacht dat je het ook maar bij één geval met me eens zou zijn, Tank, dus we gaan niet elk geval lopen te discussiëren, ik tel het wel voor mezelf.
Jij bent al je hele leven fan van Feyenoord en weet niet beter. Ik ben mijn hele leven al supporter van een subtopper en weet langzamerhand wel hoe bepaalde zaken werken. Het ligt voor de hand te zeggen dat hij 'normaal gesproken' andersom ook wel zo had beslist, maar helaas is dat niet zo. Bij de meeste supporters van subtoppers (wat heet, ze staan momenteel gebroederlijk 12e t/m 17e :')) heerst wat dat betreft al jaren gelatenheid. Als je naar de top 3 uit moet dan weet je dat twijfelachtige beslissingen tegen je genomen worden c.q. niet voor je genomen worden. Het doet dan niet ter zake of het volgens de regels wel of niet klopt. Wij zien het nu op TV vanuit 5 standpunten in slowmotion herhaald natuurlijk. Ik persoonlijk daarom ook altijd nogal vreemd te kijken naar de woede van het thuispubliek wanneer er eens voor de tegenstander gefloten wordt (meestal dusdanig grove charges dat de scheids niet anders kan); zou dat dan werkelijk gewenning zijn? Over de wedstrijd zelf doe ik geen uitspraken, dat doe ik vrijwel nooit wanneer ik m niet zelf gezien heb. Het is goed mogelijk dat Feyenoord anders ook wel gewonnen had, maar nogmaals, dat doet er niet toe! |
Rode kaart was duidelijk terecht voor Huntelaar.... In den Ballen trappen staat op het verboden lijstje van Kessler...
Dus die Zeist - slaven doen gewoon hun werk; de scheids ging zelfs nog overleggen met de grens dus ik denk dat het een wel overwogen en juiste beslissing was.... De pingel vond ik geen pingel: Ostlund is een dramatische voetballer en als hij in de 16 van de tegenstander komt ontstaat er in zijn koppie spontaan paniek....lijkt me dus moeilijk te geloven dat hij een goede actie maakte waarop heerenveen speler op de noodrem moest trekken....: conclusie geen pingel. Den Haag trouwens te weinig gekregen dit weekend tegen Twente...maarja als je van 7 meter op de lat beukt dan verdien je het ook niet. Ben bang voor een herhaling van vorig seizoen: wel elke keer goed voetballen maar niet de punten pakken... |
Citaat:
|
Ik heb niet gezien wat er met Stevens aan de hand was, maar wat vinden jullie van de stelling van Borst dat Stevens zoiets over zich heeft afgeroepen door zijn gedrag zoals tegen Heerenveen?
|
Huub had in Heerenveen groot gelijk en dat zou hij vaker moeten doen.
Verder gaf hij aan dat het hem niet zoveel boeide; aangezien hij op de tribune een beter overzicht had. Of hij daar vrolijk van moet worden laten we maar in het midden. Ach, in '94-'95 was het ook al zo; toen moesten de scheidsen altijd Atteveld hebben. Beide heren zijn natuurlijk op zijn zachtst gezegd licht ontvlambaar en aangezien door dhr. J. Uilenber iedere vorm van persoonlijkheid uit de scheidsrechters gesloopt wordt kan geen enkele van hen daar meer tegen. Robbert Maaskant stond de helft van de tijd midden op het veld en mocht gewoon blijven zitten trouwens :z |
Citaat:
Morgen in het AD staat een mooi artikel waarin we als Fanproject enkele quote's hebben mogen geven over onze 'bescheiden visie' op het aan- en verkoopbeleid van dhr. Hendriks. Als de journalist niet teveel censuur heeft toegepast moet het een leuk artikel geworden zijn 8-) |
Citaat:
Als je dan begint over die pingel tegen ostlund dan zeg ik dat je gelijk hebt. Die sloeg nergens op in mijn ogen.. |
Citaat:
|
als we het toch over scheidsrechters hebben...
Moet je Jol is in Nieuw-Galgenwaard zetten.. Die kerl weet spontaan niet meer aan welke kant die moet blazen en wie die naaien moet.. |
Nee je begrijpt me punt kennelijk niet..
Huntelaar trapt in het kruis van Bosschaart, en we gaan zeuren dat de scheids Feyenoord in het voordeel helpt? Mag ik dat vreemd vinden? Tuurlijk kan je discussieren of zoiets ernstig is of niet? Ik vond het ook niet veel, maar de knvb geeft al jaren voor zulke incidenten rood, omdat ze het als natrappen ziet. Dan moeten we nu niet ineens gaan zeuren dat de topclubs in het zadel worden geholpen. Maar goed ik schijn te moeten toegeven dat wij altijd bevoordeeld worden, en we alleen maar Europees spelen omdat we door de scheids worden geholpen.. Zo beter? :z |
Godverredomme bij Julio Cruz toendertijd schopte ze z';n scheenbeschermers in tweeën en nog kreeg ie geen vrije trappen mee...
Gaan we nou beginnen over een zweed die niet ken voetballen.. Heb je die Hansson wel eens zien houthakken? |
Citaat:
|
Ik kwam dit nog tegen op een ander forumhttp://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif
Citaat:
|
Hij past niet echt bij de rest van de smilies hè? http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif Staat ie er bij scholieren trouwens niet gewoon tussen? http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif
|
Wat dachten jullie trouwens van de schandalige manier waarop de topclub AZ voor eigen publiek werd geholpen tegen die subtopper uit Amsterdam?
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
O ik dacht dat jij AZ een zeer matig elftal vond8) http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif
|
Citaat:
|
Maar je bent nog steeds niet op je mening terugkomen?http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif
|
Arveladze vind ik een prima spits. Die hadden ze vorig jaar nog niet bijvoorbeeld. Van Galen vind ik ook een bovengemiddelde speler (al toen hij bij Roda speelde). Timmer is een prima keeper, voor de rest blijf ik het niet bovengemiddeld vinden.
|
Perez is toch ook een bovengemiddelde voetballer hoor... Van Landzaat weet ik nog steeds niet wat ik moet denken. Onder Adriaanse is het een goede speler, maar onder andere coaches heb ik hem nog nooit zien presteren.
Verder hebben ze zeer nuttige spelers als Opdam, de Cler en Meerdink. Geen toppers inderdaad, maar ook geen zwakke schakels.. en gewoon een prima brede selectie en dat kun je van PSV al niet zeggen bijvoorbeeld. Die de Zeeuw vind ik overigens ook een alleraardigste speler. Prima in de opbouw en verdedigend echt niet slecht. Schaars vind ik ook een openbaring. Ben benieuwd wat de plannen zijn met Matthijssen als die weer terug is, want die speelde vorig seizoen ook ijzersterk. |
Willem is mijn nieuwe held :love: Waarom geen verontwaardiging over Danny B. trouwens? :?
|
Vanwege de toon?
Wat een nietszeggende gast trouwens, die Lindenberg... en ik erger me nog steeds kapot aan die Barend. Het is te danken aan een Derksen die altijd wel voor wat leven zorgt (of je het er nu mee eens bent of niet) en van Hanegem dat de uitzending nog te doen was.. |
Tja, zo'n Wilfred Genée is lastig te vervangen blijkt het. Barend moet overduidelijk nog groeien in haar rol. Genée was in het verleden ook hypernerveus en werd een paar keer behoorlijk te kijk gezet door Derksen..
|
Citaat:
|
Barend is imho gewoon niet geschikt voor een dergelijk programma. Alleen de vraagstelling al joh, zo kinderlijk, allemaal cliches. Bah.
En zenuwachtig.. ach kom op, ze heeft toch al behoorlijk wat ervaring? En Derksen is nog meer dan mild voor haar hoor. |
VI insite is al een hele verademing, als je Spijkerman en Tan op de zondagavond bezig ziet.
Zelden zo slecht programma gezien mbt voetbal. Harry vermegen zou zich zelf hier voor schamen. |
|
1 Bijlage(en)
Die betreurenswaardige gasten noemen ons altijd Roda JC Heerlen :'). Op hun zielige forums hebben ze subfora als 'het moffenspeelhoekje' enzo. Vreemd genoeg post nooit iemand van ons op hun fora, terwijl zij onze prikborden en fora helemaal volkalken met jaloerse praatjes... :')
Vandaag in het AD een mooie reactie van de voorzitter van mijn vereniging. Hij geeft op het einde nog een mooie sneer naar Nol H. die de journalist er mooi in heeft gelaten. Diezelfde H. krijgt verderop in het artikel weer ruim vaan voor de meest stompzinnige uitspraken die weer eens aantonen dat de arme opa seniel geworden is; ik citeer: 'De Graaf kost honderdduizende euro's, dat kunnen wij niet betalen'. We hadden toch 2 weken geleden een werelddeal toen we Koné snel snel verpatsten? Nu hebben we niet eens geld om de Graaf te betalen, right.. 'Buitenlanders zijn goedkoper'. Misschien, maar spelers van buiten de EU zeker niet, en daar hebben wij er ook legio van.. 'Noem mij eens een speler uit de eerste divisie die goed genoeg is voor Roda'. Het zou natuurlijk uitermate flauw zijn om nu te zeggen dat iedereen wel beter is dan wat er nu staat. In ieder geval zijn de voorbeelden die het tegendeel bewijzen legio en tonen eens te meer aan dat meneer alleen bij Patro Maasmechelen en Anderlecht in het 2e gaat kijken.. Zo'n Demy de Zeeuw of Yildirim hadden bij ons in ieder geval vast geen slecht figuur geslagen. 'Belgen noem ik geen buitenlanders'. Moeten die er natuurlijk wel op zijn minst opstaan! Er stond één Belg in en dat is nog eens een Franstalige ook. Dom dom dom.. :notgood: :') |
En niet eens heeft iemand het hier gehad over de 1-0 overwinning van de FCGroningen op PSV :[
Dat vind ik tof minder, want ze speelde een keisterke wedstrijden maar wederom in de afronding wat minder. Maar nou snap ik toch niet hoe Groningen kan verliezen van een Heracles, Sparta en RKC Waalwijk en vervolgens winnen van PSV? :? Maarja het is een mooie overwinning en eindelijk weer 3 punten erbij :p |
phuu, morgen moet ik met zwarma naar ajax - ado :z Rellleeeee :7
|
Citaat:
|
kga er niet vanuit dat er gerotzooi komt.. als uit - supporter word je in de arena hermetisch afgegrendeld.....af en toe op het bizarre af zoals die 'wachttijd' van een half uur na de wedstrijd....
Ik verwacht een mooie pot en zoals ajax en den haag spelen de laatste tijd zit er misschien wel een overwinning in voor den haag |
Citaat:
|
njah, maar dan mag pas het eerste gedeelte eruit.... daarna de andere helft pas..
2 seizoenen geleden met het treintje naar de arena gegaan.. alles en iedereen (lees politie, burgermeesters) nerveus... gaan ze op Amsterdam Centraal STILSTAAN met de 2 treinen vol ADO - aanhang..... ja daar was over nagedacht.. T'is trouwens heel erg van Luciano van den Berg....21 jaar pas was ie....:| |
nou ja, 2 jaar terug met ajax - NEC!! was het flink rellen toen op Duivendrecht. Werd toen bijna door NEC supporters geslagen :+
|
PSV meldt zich bij Roda JC voor huur Filipovic
Volgens De Telegraaf heeft PSV zich bij Roda JC gemeld voor de eventuele huur van de 30-jarige Predrag Filipovic (30). Hij zou Michael Ball moeten vervangen die waarschijnlijk tot de winterstop uit de roulatie is. Het bestuur van de Limburgse club zou open staan voor verhuur, Huub Stevens niet. De back verloor juist zijn plaats in de basis bij Roda JC. Dit is toch echt het einde. BESTUUR, OPROTTEN, NIET GOEDSCHIKS DAN MAAR KWAADSCHIKS!! :[ :[ :[ |
hehehe wat een grap gister joh :+ Helft van de tribune was al weg voor het 2-1 stond. Zullen die toch raar opkijken als blijkt dat t nog 2-2 geworden is :p. Niet dat ik het ADO gun, integendeel zelfs, ik zie het liefst die Hagenezen dr weer uit vliegen. Maar het is wel de verdiende loon van Ajax dat na rust dacht er al te zijn. Die 2e helft was ook zooooo saai man :z. 1e helft was wel toppie :+
|
Hahaha, dat bestuur van Roda kan beter bij Randstad uitzendbureau gaan werken..
|
Of gewoon de 'doe een wens'-stichting van de Nederlandse BVO's..
|
Heereveen-NEC gister 2-1 geworden en was nog moeilijke wedstrijd op laatste moment toen van de Bussche tot 2 maal toe een belangrijke redding moest maken.
Maar was wel een mooie goal van Pranjic :yes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Roda JC breekt drie records
Gepost door Kirsty (ChrisJX) - Bron: Limburgs Dagblad Gepubliceerd: maandag 26 september 2005 @ 11:11 Roda JC heeft dit weekeinde drie records gebroken. Of de Kerkraadse voetbalclub er blij mee is, valt echter te betwijfelen. Het gaat namelijk om records in negatieve zin. Met de 4-1 nederlaag tegen Ajax verloor Roda JC voor het eerst vijf duels op een rij in de eredivisie. Ook gaat de seizoensstart 2005-2006 als slechtste de boeken in. Daarnaast is het record 'meeste tegendoelpunten in zes duels' gebroken. Keeper Vladan Kujovic moest dit seizoen al zestien keer een bal uit het doel halen. Het oude record stond op dertien goals en werd neergezet in de seizoenen '81-'82 en '84-'85. En dan staan de 11 buitenlanders er nog niet bij http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif Wat een ijzere verdediging kan de man neer zetten HUUBIEE! http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif |
Yeah Groningen gister wederom 3 punten gepakt en dit keer tegen Willem II in de Oosterpoark.
Prachtige goal trouwens van Gijs Luirink, die dat zeker wel verdiende aangezien die een jaar uit de roulatie is geweest, en ik vind dat hij en Arnold Kruiswijk er goed voor staan in het centrum van de verdediging. Dus misschien gaan we toch voor een verrasinkje zorgen :p |
het zou inderdaad mooi zijn als dat boeren-dorpje groningen gewoon keihard zou degraderen inderdaad
|
Chelsea interesse heeft in Sarpong en Goossens van Ajax...
Deze club op deze manier echt het voetbal helemaal kapot maakt. |
dit geen wjd topic is
|
Citaat:
|
Viel mij ook al op :)
|
Ik vind wat Chelsea doet ook nog niet zo gek.. Ze kijken meer naar wat het beste voor het team is en geven niet zomaar miljoenen uit om de 'sterren' binnen te krijgen.. Ik zou alleen best graag zien dat een groot deel van dat geld ook naar de jeugdopleiding gaat, maar ja ddaar zullen wel geen gegevens over zijn..
|
Natuurlijk werkt men bij Chelsea heel duidelijk met een visie en ik vind het best als ze idioot veel geld voor een speler als Essien betalen, maar als ze de beste jeugdspelers uit de Nederlandse competitie al gaan weghalen voor een zeer minimaal bedrag dan verneuken ze echt het hele voetbal.
Zeker voor het Nederlandse voetbal is deze ontwikkeling echt een doodsteek. Zorgvuldig opgeleide talenten kunnen als ze in de A1 spelen zomaar weggeplukt worden door de Europese top, zonder dat ze er een relevant bedrag voor hoeven te betalen. Het scheelt natuurlijk ook een berg centen; 30.000 voor twee toptalenten, die echt veel indruk maakten op het WK<17, of 30 miljoen voor een controlerende middenvelder. |
Ik snap de frustratie van Ajax wel, maar het zou vanuit Amsterdam wel hypocriet zijn om er teveel schande van te spreken, aangezien Ajax ook jeugdspelers wegkaapt uit andere jeugdopleidingen. Laatst nog een toptalent van FC Twente (Derk Boerrigter).
Neemt niet weg dat de jeugdopleiding één van de weinige middelen is voor het Nederlandse voetbal om de concurrentie met de rest van Europa nog enigzins aan te kunnen gaan. Hopelijk zijn de ouders van die twee jongens ook zo slim en nuchter om ze eerst maar eens bij Ajax te laten doorbreken. Is wel zo netjes ten opzichte van de club en ook voor hun eigen carrière het beste. |
Citaat:
|
Excuses, het is 300.000 euro ongeveer: fifa-regels.
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/co...3047/sc=1ed23c |
Ze laten die spelers toch niet doorstromen hoor, lijkt me zeer onverstandig daar heen te gaan.
|
Gewoon de eerste beste keer dat die Arnesen weer in Nederland is, een loop op zijn slaap leggen. Dan laat ie het voortaan wel, eikel.
|
Die spelers willen volgens mij zelf niet eens naar Chelsea.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nouja, ik vind wel dat er een verschil zit tussen talenten die binnen landsgrenzen verkassen (zo vaak komt dit toch niet voor op 17jarige leeftijd?) of twee toptalenten die op 17jarige leeftijd naar de meest kapitaalkrachtige club ter wereld verhuizen.
Maar dat is wellicht meer een gevoelskwestie. |
Nou Bart, ik geloof dat de wedstrijd Feyenoord - Groningen koren op jouw molen is? ;)
Overigens zat Kujovic er ook weer lekker naast, derde of vierde keer al dit seizoen... en dat terwijl Grandel niet eens meedeed bij Utrecht. |
Citaat:
Ik snap niks van Kujovic :no: Hij lijkt hopeloos uit vorm, anders kan ik het niet verklaren. Vlak voor tijd houdt hij er dan weer eentje uit waarvan je je afvraagd hoe dat dan weer mogelijk is :no: Volgens gefrustreerde VVV-aanhangers hebben we met Begois, die verhuurd was aan VVV, een regelrechte topkeeper teruggehaald. Misschien hem maar eens opstellen. Vooralsnog zijn de laatste 2 wedstrijden de fouten van Kujo nog niet fataal, maar uit bij Sparta heb ik liever een keeper die zeker staat, want dat is natuurlijk de wedstrijd van het jaar.. :| |
hmm wat een surprise.http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif
Geen woord over het hinderen van Terol bij de goal van Roda. http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif |
Citaat:
|
Citaat:
Ook deze fotoreportage is weer geweldig he? Iedereen is weer present; Tweety, Janine met d'r interview(jij ook een keer?), de rest van de gehandicapten brigade, Danke Bitte sjaals, Cox10, Vaantje en de rakkers, de ereronde met nog meer danke bitte sjaals, en als afsluitert Annemarie met popcorn. Ik twijfel nog wel of die beter is dan het etentje http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon10.gif |
bartje?
http://www.rodaworld.limboo.com/comp...trecht/024.jpg hehe, en die gasten zitten gewoon aan de Amstel dènk! :D |
Citaat:
|
Cornelisse buitenspel teruggefloten, mag worden genoteerd.
Maar wat te denken van PSV!! Die maken maar twee goals, en krijgen er gewoon 3 op het wedstrijd formulier! Talpa hahaha! :D |
PSV sluit een topweek af met een matige 1-0 tegen Ajax. Doelpunt kwam al snel tot stand uit een penalty na een schwalbe van Farfan.
Verder miste het arbitrale kwartet de bijzonder smerige overtreding van Pienaer en schijnt Sneijder alle geluk te hebben gehad dat hij op het veld mocht blijven staan. Oftewel een topper waarin dus de arbitrage achteraf voor de opwinding zorgt. Dat zegt meestal genoeg. http://www.davidbowie.com/users/Spon...pienaar1dh.gif |
Volgens de radio was een gelijkspelletje terecht geweest. Feyenoord verliest in Waalwijk van RKC, best verassend.
|
Smerigheid van Farfan:kots: :kots:
|
Citaat:
En smerigheid dat is zo'n trap van Pienaer.. Zo'n duel toont eens te meer de ongelijke strijd van scheidsrechter tegen de camera's aan. Want ik kan me erg goed voorstellen dat zo'n geval een zuivere penalty lijkt als je dat in een fractie van een seconde moet beslissen. En die streek van de loopse tekkel is voor arbitrage ook niet waar te nemen. Verder heeft Vink geloof ik een best goede wedstrijd gefloten (alleen had hij Sneijder gewoon rood moeten geven), alleen dit soort momenten zijn helaas wel beslissend, want je weet dat PSV de boel op slot gooit als ze op voorsprong komen (en als Babel dan ook nog eens een van de zeldzame kansen mist..). |
Citaat:
Tja hier kan ik dus niets mee, dat maakt het er niet minder erg op, zowel Sneijder als Farfan zijn laf als ze schwalbes maken. Het hoort gewoon niet thuis in de sport, wat mij betreft krijgen ze beide na afloop enkele wedstrijden schorsing. Dan leert men het wel af. |
Helaas zijn de winnende trainers zoiets vaak snel vergeten en de verliezende trainer zal hoogstens balen dat de scheids niet in het smerige staaltje van Sneijder trapte..
|
Tja, het hoort niet bij de sport, maar het pure voetbal is al dusdanig verneukt dat het misschien wel bij het moderne voetbal is gaan horen?
Met jouw opmerking kan ik eerlijk gezegd ook helemaal niets, ik vind het meer populistisch geblaat wat normaliter bij de verliezende partij hoort.. Nu is t Farfan, maar in de zelfde wedstrijd worden wel 20 schwalbes gemaakt.. Als je de rust wilt bewaren en de organisatie weer wilt neerzetten kun je dat snel doen door een vrije trap uit te lokken met een schwalbetje op eigen helft. Misschien is het wel bij het moderne voetbal gaan horen, net zoals tal van andere vormen van onsportiviteit... ook wel professionaliteit genoemd (maar ik vind het geen smerigheid, daaronder valt imho Pienaer-gedrag). Maar in plaats van dergelijk geblaat kun je beter met verstandige opmerkingen komen over het probleem en hoe het op te lossen. Daar kunnen we wel iets mee en misschien komt er dan een moment dat we uiteindelijk wel 'iets' kunnen met elkaars opmerkingen. |
Ik vind dat iedere schwalbe verwerpelijk is en achteraf bestraft zou moeten worden. Ook die van Machlas destijds was vreselijk, net zoals nu die van Farfan. Als het om de topclubs gaat ben ik neutraal dus frustreert iedere schwalbe me. Ook een schrijnende schwalbe als die van Holzenbein in de WK finale van '74, daar wordt je toch echt goed ziek van. Het was zelfs de specialiteit van de man, het heeft niets meer met contactsport voetbal te maken. Voor eens scheidsrechter is het een hel om 'goed' uitgevoerde schwalbes van werkelijke overtredingen te onderscheiden, maar achteraf straffen is wat mij betreft wel degelijk een oplossing.
|
En wie bepaalt dan wanneer iets een Schwalbe is (Talpa, de 4e waarnemer, Hugo Borst?). En wat als er wel een lichte overtreding wordt gemaakt, die niet in verhouding staat met de valpartij? Of als iemand nou echt struikelt?
En wat is het verschil tussen een schwalbe en met de hand de bal in het goal slaan? Of als je naar de grond stort als iemand je een klein duwtje geeft? Of tal van andere vormen van onsportiviteit cq professionaliteit? Ik neem trouwens aan dat je achteraf schorsen bedoelt en niet een boete uitdelen.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
[onzin]een klasgenootje van mij heet pinar, spreek uit als pienaar:+[/onzin]
|
Citaat:
|
Wat ik bedoel is dat er in het moderne voetbal zoveel gebeurt aan onsportiviteit dat het de vraag is hoe ver je moet gaan...
Want als je de bal met je hand in het goal slaat komt dat toch op hetzelfde neer? En onsportiviteit die niet direct bepalend voor het goal is? Zoals een schwalbe net buiten de 16, zoals je regelmatig ziet bij Heerenveen of NAC met specialisten als Yildirim en van Hooijdonck? Kortom: hoe ver zou je willen gaan in je streven naar schoon voetbal? |
Ik open hiervoor even een nieuw topic: Schoon voetbal
|
Huub is heilige-af. Zelden mijn ploeg zó'n Anti-voetbal zien spelen. Schandalig!!!!
Zelden zal een overwinnig zó verdiend geweest zijn als vandaag voor Groningen. Niks geen onterecht afgekeurde treffer of bal op de lat in de laatste minuut. Met één spits spelen die ook nog NIETS kan als Cissé. Schaam je!!!!:[ :[ :[ :[ :notgood: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
We speelden niet tegen PSV-uit, maar tegen fucking Groningen. En dan ga je met één spits spelen :| |
Nou Luinge was weer al vanouds! Mogen we deze beslissing ook noteren?
|
Citaat:
|
Luinge is de beste scheidsrechter die er in Nederland rondloopt. Bij hem weet je tenminste nooit zeker of je genaaid wordt. Klasse dat hij die penal niet gaf! :thumbsup: En zie de ophef meteen wanneer het eens één op de 100 keer niet meezit :')
|
Misschien worden "top"clubs toch niet zovaak bevoordeeld?
Zullen we de discussie weer starten hehe Tuurlijk verliezen we geen punten door Luinge, Vitesse had met 3-0 naar huis gestuurd moeten worden. Maar beetje nuance in discussie kan geen kwaad, getuige het optreden van Luinge.. |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:56. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.