![]() |
Gamen gevaarlijker dan drugs?
Weet iemand of dit waar is?
|
Lijkt me van niet he. Niet waar dus.
|
Als jou het onjuist lijkt dan is het niet zo?
Als je naar de sterfte getallen kijkt. Aan drugs (alle soorten dus blijkbaar) gaan er duizenden mensen dood per jaar in Nederland. Voorzover ik weet nog niemand aan gamen. Alleen in Zuid-Korea gebeurt dat. Redelijk verschil. |
Gamen kost minder dan aan drugs komen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ga maar eens een maandje wow spelen en dan NIET een gamecard kopen.
Gamen is al jaren een ernstige vorm van verslaving maar mensen denken over het algemeen al dat gamers zielig zijn, dus dit viel al niet op. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar wat heeft dat te maken met:
Citaat:
|
Als je gamet kost het geen geld en kan je dus binnen blijven. Drugs gaan op, dus moet je nieuwe hebben. Als je geld dan op is kan je lekker de criminaliteit ingaan. Dát heeft het ermee te maken.
|
pc verslaving zoals op msn is niet zo heel ernstig je hebt een minder echt sociaal contact maar je hebt het toch sociaal contact
game verslaving is heel erg ik heb er momenteel echt veel last van iedere keer als ik opsta in de ochtend is het eerste wat ik doe(in het weekend) op men ps2 spelen echt stom van ik maar nu speel ik er niet meer op in de ochtend en ben van plan om in de vakantie er volledig mee te stoppen voor een tijdje en zien hoe het aanvoelt :thumbsup: |
Ligt eraan op wat voor een mate, bij beide.
Als je teveel achter elkaar gamed is het slecht, dat hebben vele chinesen en jappaners al voor je ontdekt. En drugs daar is het algemeen wel van bekend dat teveel en tevaak slecht is. |
ga je van gamen dood dan?
|
Citaat:
Als je 24/7 gamet lijkt het me niet echt gezond nee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als je dan 24/7 game waar haal je dan in godsnaam de tijd vandaan om op dit forum rond te hangen? komt niet echt geloofwaardig over he |:(
|
Citaat:
|
Ben man tis maar een nick :d. Trouwens... mannen kunnen niet meerdere dingen tegelijk doen vrouwen wel...
|
Citaat:
Lijkt me niet dat gamen erger is tenzij je 30 uur achter elkaar gamed. O-) Grtoen |
Citaat:
|
Citaat:
Grtoen |
Citaat:
|
Citaat:
AND I LOVE IT!! |
je kunt vast beter af en toe blowen dan constant gamen .
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan is het wel dubbelop gevaarlijk omdat je vergeet genoeg te drinken Maar of het afzonderlijk gevaarlijker is.. Is allemaal nogal subjectief en op welke manier je gamed of drugs gebruikt. Hard drugs is op normaal gebruik gezonder dan softdrugs. Mensen lopen altijd te zeuren over vrienden die hard drugs gebruikte en nu uitgemergelde lijken zijn geworden, terwijl ik maar niet onder de 100kg weet te komen dus tja.. ligt echt aan hoe je met iets omgaat en in welke mate. Maar een avondje denkpuzzels maken lijkt me wel gezonder dan drugs :yes: |
Citaat:
Voor dat geld heb ik voor zeker wel 3/4 maanden aan Speed. En dat spel heb ik tegen die tijd alang uitgespeelt. Dus ben het niet met je eens. |
Citaat:
En bij bijv. XTC is het beste om er minimaal een maand tussen te laten om effect optimaal te houden en gewenning te voorkomen. |
Gamen is een grote verslaaving ja ben er zelf ook aan verslaafd aan cs:source :)
|
Wat een belachelijjke veronderstelling zeg. Aan gamen raak je, normaal gesproken, niet lichamelijk beschadigd. Van drugs wel...
|
Nejj ik ben ook nog niet dood.. xD en ik heb nog 0 keer in et ziekehuis gelegen :D
ik.. ben dus ook.. game-verslaafd.. maar.. et is gewoon ZO leuk IK KAN ER NIKS AAN DOEN..!!!! en drugs is dus VEEL gevaarlijker dan gamen.. dat kun je zelf toch ook wel bedenke.. :S er is een jonge.. in mijn woonplaats ..die heeft een nep neus.!!! omdat ie vanaf z'n 12e Snoof.. maar.. EEN NEP NEUS..!!! xO van gamen krijg je heus geen gat in je hoofd hoor.!! |
Ik heb geen idee hoe et zat.. maar het zag er fed eng uit..
een grijs.. verweert gezicht.. met een mooie gladde huidskleurige neus.. xO ik weet niet hoe dat ging met z'n ouders.. maar die zullen het vast wel door hebben gehad!!! ( hoop ik ) |
serieus.. zereneus.. eus.. eus..
|
jjaah.. xD
ohw man.. xO als dat mijn zoon was geweest.. had ik hem allang al naar een gesticht gestuurt |
Heus..!!!
|
hahaha jaah.. xD
Man.. ik beloof dat ik NOOIT drugs ga gebruike.. echt.!! |
Check My Name..!!!
|
eh.. een game..??
|
een.. screen-saverige game..?
|
ow.. xD ook goed
|
The Legend of Zelda!!!!
|
gamecube rulezz x)
maarrr ik moet er vandoorr.. dáágg |
Heb je nou 2 accounts die je tegen elkaar laat praten ofzo? :p
|
Lekker gemodereerd zeg :D
|
nah man, niet gevaarlijker dan drugs.
er zijn mensen die er wel verslaafd aan raken zodanig dat ze uiteindelijk doodgaan ( al een aantal x met world of warcraft spelers gebeurd) maarjah.... |
Citaat:
je gaat niet dood van dingen te betalen:thumbsup: |
Gamen is hondert keer beter. Dat is ook wel erg duidelijk. Ik ben nog steeds in leven. Elke dag gebruik ik 'al' mijn vrijetijd aan game, of iets anders op de computer. Mischien een beetje ziek, maar altijd beter als drugs.
|
MEE EENS!!!
het is nu dat ik achter de comp zit.. maar ik heb al de neiging om de playstation aan te gooie.. Final fantasy XII is echt TOP.. en met sinterklaas krijg ik zelda pantom hourglass.. dus ik heb voorlopig genoeg :d |
Citaat:
Kan niet beter geweoon. En ik wacht ook al een tijdje op zelda phantom... Enne, final fantasy is echt verslavend ja. :P Daar heb ik heel wat uren, nee dagen aan weg gegeven. |
Gamen is gewoon mijn... passie :d
ik ben echt verslaafd!! maar ik moet wel wennen aan de manier waarop je moet aanvallen met final fantasy.. want met zelda kan je gewoon op 'B' drukken en hij slaat met z'n zwaard.. maar met final fantasy moet je wachten tot je attack balkje vol is voordat hij pas kan slaan.. maar ondertussen worden je levens al minder.. das wel irritant |
Citaat:
Jij speelt op de gameboy, en de ps2 denk ik? Gameboy spellen speel ik liever op de pc, das mooier. En met FF is het inderdaad erg irrietant met die laadbalkjes en levens. Maaar ik ben er tot nu toe goed vanaf gekomen. :P |
ik speel FF op de ps2.. ik ben niet zo gek op gameboy spellen.. :p
en ik speel liever ook niet op de comp :d fuck mijn computer.. ik had tomb raider geinstalleerd.. maar die was ZO vre-se-lijk sloom op mijn comp.. gelukkig heb ik alle 3 prince of persia's uit kunne spele.. want toen ik laats warrior within wilde opstarten deed hij het niet meer.. :S dus.. ik hou het liever bij ps2 of gamecube.. :p |
Citaat:
|
haha Jij hebt er tenminste verstand van xD
ik weet dat allemaal niet hoor van die systeme.. maar ik heb me hele comp vernaait xD same met me broertje.. :p ik koop gewoon een nieuw spel.. instaleren.. next.. next.. next.. finish.. klaar :p en dan speel ik het.. en mijn vader zeurt altijd dat ik elke week moet virus scanne en de schijf moet opruime enzo xD maar dat doe ik allemaal niet hoor!! |
Citaat:
|
jaa daarom :d
|
je kan niet dood gaan aan gamen tenzij je het meer dan 36 uur achter elkaar doet. drugs zijn op zich ook niet gevaarlijk, behalve als je veel tegelijk neemt. ik zit vet vaak achter de pc en ik ben niet dik, ik heb een sociaal leven en ik ben nooit ziek. dus ik denk niet dat het slechte gevolgen heeft.
|
Citaat:
Drugs is gewoon gevaarlijk. ;) En gamen kan gevaarlijk zijn. MAar met gamen ben je niet onder invloed van een een of ander goedje. Dus je kan zelf beslissen.. Lijkt mij dan. |
drugs zijn inderdaad wel gevaarlijk ja..
een klein beetje is al genoeg om je helemaal gek te make.. maar het ligt er ook aan.. een vriendin van mij speelt nooit games.. en als die nu een HELE dag door gaat gamen dan is dat ook niet erg goed voor der.. :d ik ben er intusse al aan gewent!! |
ik ben inderdaad altijd behoorlijk in de war na mijn eerste kop koffie
|
koffie..?
|
caffeine?
|
hoi?
|
what the fuck.. xO
ben ik gehackt..??!!! |
Citaat:
|
en aan spastische hersenen....
|
Oja, tuurlijk.:{
|
niet dan..?
|
Nee.
|
spam ;)
|
'... is gestorven aan een overdosis gamen.'
Geloof het lekker zelf man, dat bestaat echt niet! |
weet ik.. :d Gamen is eerder goed voor me!!!
|
Ja idd, goed voor je reactievermogen!
|
en stress. ;)
als ik me kut voel ga ik gewoon game dan is het daarna weg :d |
Ja, dan focus je gwoon fv op iets anders wat volledige concentratie van je eist.
|
ja precies :d
|
*pling! ideetje!*
als al die drugsverslaafden gewoon verslaafd worden aan gamen, hebben ze geen tijd meer voor dat drugsgedoe *blond* |
Nou....
maar je kan toch nooit alle drugsverslaafde overhalen te gaan gamen.. |
nee daarom is het ook geen goed idee XD
|
hahaha daarom dat *blond* eronder??
|
idd XD
'Im Paris Hilton, and I'm gonna save the world, because Í have an idea! I think... ' |
wahahahahaha
|
'I'm totally normal. I think it's obnoxious when people demand limos or bodyguards. I eat at McDonald's or Taco Bell. My parents always taught us to be humble. We're not spoiled.'
|
uhh, wat heeft dat met gamen en drugs te maken?
|
was gwoon fv offtopic te doen over paris hilton..
nou hebje de lol verpest :'( als je nou gwoon fv had gelezen waar het over ging, dan snapte je het wel.. noob |
Ehjj don't call my friends 'noob' would you!! ;)
|
will you*
en: sorrysorrysorry ik zal het nooit meer doen! promise! (A) bij deze bied ik mijn verontschuldiging aan. :) |
hahahaha Verontschuldiging geaccepteerdd ;)
|
danku!
|
Astu!! xD
maarrrr ik ga der weer vandoorr.. Fucking veel Huiswerk!!! najah dáággxx |
okee, doeidoei (K)
|
Citaat:
would you en will you kan allebei! O-) alleen is would you iets aardiger |:( |
nou en!
ok you got me.. bah, I guess my English isn't as good as yours... |
waarom verbeterde je haar dan ;)
|
wilde slim lijken
lukt niet echt heh? |
nu heb ik dat nou weer allemaal verpest :( SORRY!!!
|
maakt niet uit hoor!
vrienden? *kijkt lief* (A) |
tuurlijk :thumbsup:
|
ok add me :P
|
zal ik doen ;)
|
yay! :D
|
|
oude pica :o
oma`s tijd |
wahahahaha blabla !!!!
|
okee:D
|
die kop van die gozer op dat plaatje doet met denke aan zac efron.. (( zak afval ))
|
nou kijk gamen kan je altijd nog van af als je wilt al is het wel zeer irritant voor de mensen om je heen als je niet kan stoppe met gamen en iemand als ie iets vraagt gelijk de wind van voren krijgt ...maar het is denk ik niet zo verslaafd als drugs
|
zeg dat maar tegen al die WoW spelers :')
|
Citaat:
|
neh lijkt me niet. ik game al 3 jaar in a row. 1x flauw gevallen voor de rest nix :3 mja im a idiot.
__________________________________________________ ___ and remember kids: als je te lang je adem inhoud , ga je dood |
Alles is gevaarlijk als je er verslaafd aan bent. Ik ken mensen die 2 dagen achter elkaar gamen in de week. Zij zien er ook ongeloodlijk brak uit. Ik vind mijn 8 uur per dag al veel. En dat is nog niet eens 1 dag per week.
|
Citaat:
|
ik denk toch nog steeds dat drugs een graadje erger is.
alhoewel de situatie die de OP beschrijft nou ook niet bepaald gezond is. |
Sowieso is gamen niet lichamelijk verslavend en heeft het gamen op zich geen effect op het lichaam. Als we andere dingen als sociaal contact, persoonlijke hygiëne en carrière erbij gaan betrekken, moet je dat ook bij drugs doen. Dan zie je dat degene die denkt dat gamen erger (maarja, wat is erg?) is dan drugs een randdebiel is.
|
Goh... Is dat normaal dat forumbazen zich zo ongenuanceerd en geesteziek uitlaten? :d
|
Citaat:
OT: Drugs heeft direct betrekking op je conditie, terwijl je van teveel gamen, in principe alleen heel dik wordt. 't Is maar net hoe erg je gamed; als je zelfs eten enzo gaat overslaan, begin ik een beetje te twijfelen wat ongezonder is. Mijn conclusie; allebei ongezond :) |
De kans op een overdosis is bij drugs groter... Jammer. xD
|
chinezen gaan 5 dagen non stop gamen en dan doodgaan.
wordt door de chinese regering aangemoedigd ivm overbevolkings problemen. |
Citaat:
Kneuzen :P |
Ik ken nog wel een paar Nederlanders voor wie ik dezelfde behandeling aanraad...
|
Hehe :+
Agreed :P |
Citaat:
|
lol ik heb eens 3 dage non stop gespeeld om een spelletje uit te spele en de beste scores te hebben tis gelukt en ja je hebt koffie,een bord met hapjes nodig en energie drinks ik heb den dag na die 3 dage en nachte zeker 16 uur geslapen xD lol was wel leuk mijn ma boos zijn en mijn zus s'nachts zelf mee kome kijken xD
|
wow is voor een aantal verslavend maar niet zo erg verslavend als hard-drugs.
Als je hard drugs gebruikt dan kan het ook nog gevaarlijk zijn voor je medemensen om je heen etc. Gamen is leuk maar je moet grenzen trekken ik heb zelf een opleiding ict gevolgd en jah daar zaten nog meer verslaafden aan games dan mensen die verslaafd zijn aan drugs . Ik heb wow even gespeeld en vond er zelf niet zoveel meer aan.(en wow kan geld opleveren als je echt goed ben en in een top arena team/guild zit) Dus lijkt mij niet gevaarlijker als drugs en scheeld een hoop geld/problemen. Maar een blowtje kan weinig kwaad. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik vind het gemeen dat mn posts over de toppers weg zijn :[ :P |
ja ik ken men grenzen in gamen maar soms mag je toch eens uit je bol gaan zeker xD ik ben nu al 3 maand game free door school maar examen beginne bijna en dan speel ik erop los xD lol maar haal goede resultaten ^^
|
Dan is't goed ;P
|
Volgens mij zit hij in een ontkenningsfase...
|
Volgens mij heeft hij geen leven...
|
zo kennen we er wel meer.
|
*Knikt instemmend*
|
Namen? :+
|
Dat mag niet, persoonsgegevensbescherming...
Maar er zitten wel een paar vrienden bij xD |
Hehe :+
|
like we care :d
|
But probably they do :P
|
Nou kijk, van gamen word je dik, en dom, maar het is leuk.
Van drugs krijg je nog problemen met drugsdealers... |
Het past alle 2 je gezondheid aan ..
|
Ik ga nooit drugs gebruiken want als ik mijn leven zat word, of ik wil het mooier maken, dood ik mezelf gewoon, en kijk ik of ik ergens beter terechtkom.
Je huidige leven is gewoon een accesoire bij je geest. Zo zie ik het... |
Citaat:
en -1 zelfmoord is een uitweg , doet denk ik iets te pijn neuken tot je erbij dood valt? +1 eerst nadenken , dan reageren O-) |
bij da ding van gamen word je dan daar moet ik je tegen spreken, want bv bij god of war leer je wel wa bij over de griekse goden :) en bij andere games leer je ook bij hoor ni alle gamen zijn gta :p
|
Citaat:
Dus niet alle spellen. maarja , drugs past je gezondheid aan. maar of het zo goed is om de hele dag te no-lifen en alleen voor eten en drinken eraf te komen is ook niet zo gezondheid. |
Gamen is gwn een alternatief voor Drugs.
Als je aan het gamen bent, leef je zowieso in een virtuele wereld, als je aan drugs gaat, kom je in een virtuele weergave van de realiteit |
Citaat:
ik vind het op het forum leuker dan spelletjes. af en toe Counter strike source , maar daar blijft het toch echt bij :+ |
Ik speel de laatste tijd niet zo veel spellen op de pc meer, daar moet ik serieus iets aan doen, anders kan het gevaar ontstaan dat ik er vanaf raak...
|
van gamen raak je niet af ...
zodra je weer iets speelt komt het goed . |
Ik hoop het, ik kan steeds maar geen tijd vinden om te gaan spelen...
|
je hebt na deze week vakantie ? :d
tijd zat |
Tja, dan ga ik lezen...
|
wow.
je kunt ook gamen met tekst XD? |
Ja, oude DOS-games
|
nee hoor.
ook games van tegenwoordig. |
nooit gezien, text-games tegenwoordig, behalve type-games
|
OT:
Ligt eraan of je een sterke of zwakke geest hebt. Als je een zwakke geest hebt, kan je jezelf niet wegscheuren en raak je verslaafd. Voorbeeld: Zie WoW. |
daar heb je gelijk in wow is verslavend niet dat ik het zelf speel maar ken iemand die er telkens tot 1 uur voor zijn ouders op zit te spelen dan 1 uur en 30 minutjes slaapt, opstaat, eet en terug speelt.
en ik heb wel een leve gewoon geen goed :p altijd alleen thuis en vriende die geen zin hebbe om iets met je te doen. mijn enige oplossing is game en ik speel meestal spellen zoals god of war en final fantasy waar je je hersennen moet gebruiken :p of soms eens een strategie game :p ik zeg niet dat ik verslaafd ben het is meer een hobby dan verslaving en ik weet wanneer ik moe stoppe :p |
Als die verslavende ooit een keer in 't ziekenhuis belandde.
dan lach ik ze Vierkant uit. |
Das ook lkkr aardig...
Ik lach mensen uit als ze verslaafd zijn, maar als ze in het ziekenhuis belanden vind ik dat zielig, je zou zulke mensen goon euthanasie moeten voorschrijven... |
Er komt nog eens 'n dag dat we accijnzen op (bepaalde) games krijgen. Erg toch?
|
Neuh, ik denk dat dat alleen een probleem is als je helemaal geen geld is, ik bedoel, wat is het nou, 50 euro, of 70 euro voor een uitstekend spel (Nu vet veel dl-servers gesloten zijn)
|
Veel te veel. Ik ben een geheelonthouder.
|
OT: Wii fit niet :+
|
Is wel slecht maarja ;) Ik sterf er iig niet aan..
Is dodelijk voor mn Toetsenbord, Daar word aardig wat op los geramd.. Maar niet voor een mens :) |
Citaat:
Niet voor een mens, zegt-ie. Ik vind dit zo dom, ik ga er niet eens op in. Ik heb nu al genoeg idiote posts van jou doorgespit. Waaronder degene waaruit je hermafrodiet blijkt te zijn. :{ OT: Niet mee eens. Gamen is veel minder verslavend dan drugs. Drugs bestaan uit chemicalien, waaronder verslavende. Gamen heeft natuurlijk verslavende factoren. Maar het maakt je iig niet afhankelijk van iets. |
Jawel, je wordt geestelijk afhankelijk van een game.
Sommige drugs zijn ook geestelijk verslavend, sommige lichamelijk (da's wat jij zegt, met stoffen waar je lichaam gewend aan raakt), sommige beide. |
Citaat:
Het lijkt mij logischer dat chemische stoffen verslavender zijn dan geestelijke afhankelijkheid. |
Zoals je zegt verschilt dat dus per persoon. Gamen kán dus ook erg verslavend zijn. Het verschil met (sommige) drugs is dat een gameverslaving niet ongezond is en dus niet gevaarlijk is.
|
Citaat:
Gamen is inderdaad wel minder gevaarlijk dan drugs. |
Citaat:
|
Citaat:
Ach, wat lul ik nou, je helpt me zelfs met mijn punt. :+ |
't kan allebei gewoon gevaarlijk zijn, afhankelijk van de situatie.
|
Maar afhankelijk van de situatie kan zelfs een wolle trui gevaarlijk zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is het btw niet *wollen?
|
ja ._.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ga nu maar weer terug naar de zandbak. |
ik vond dat je het nog best wel gewoon normaal zei eigenlijk
|
Citaat:
|
ja :)
|
Citaat:
|
nee.
|
Wat, wil je 'm steken?
|
neuh, ik wacht liever tot hij echt iets doms post voor ik hem afmaak.
dat gemekker over die spelfout wordt saai nu. |
Dat is waar. Patience is a virtue.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:10. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.