![]() |
Schrijfwedstrijd!!
Ik weet niet hoe creatief jullie zijn, maar gestimuleerd door de post van appelshampoo stel ik voor om hier een keer een schrijfwedstrijd te organiseren.
Proza, poezie, alles mag, maar inzendingen niet groter dan 2000 woorden om het voor de jury overzichtelijk te houden. Een jury is dus nodig. Wie wil? Misschien kan er ook zo'n zelfde systeem komen als met die battlerondes waarin de forummensen kunnen stemmen op de inzending die ze het leukst vinden. Ideetje? |
leuk initiatief!
|
:D Hoop dat dat de rest dat ook vind
|
Ik vind het ook een heel leuk idee :thumbsup: Ik denk dat het leuker is als alle leden kunnen stemmen trouwens. En ik doe mee :yes:
|
*straalt
Nu nog zien hoe we dat op gaan zetten :) |
Ik zou dan wel poezie/proza apart houden, want het is natuurlijk niet echt te vergelijken met elkaar. En eerst natuurlijk mensen tellen die daadwerkelijk mee willen doen, want een of twee deelnemers schiet niet op.
Ik ben wel voor, lijkt me wel een leuk idee. |
Citaat:
|
Ja, dat weet ik..
Maar je kan verschillende catagorieen maken en dat je dan werkt met eerste (misschien tweede en derde) plaatsen per catagorie en misschien nog wel een eerste plaats over de gehele wedstrijd... En dat deelnemers tellen is inderdaad een goed idee... :) En ook een inzendtermijn vaststellen en een dag waarbij je hoort wie definitief het beste waren, met welke inzending en dan nog het liefst voorzien van commentaar enzo :) |
ik denk niet dat je daarvoor genoeg deelnemers bij elkaar kunt krijgen hier :(
|
Ik ben niet zo goed in verhalen schrijven.. gedichten wil nog wel :)
|
Als er niet genoeg deelnemers zijn kan je alleen werken met een eerste plaats en dan gewoon 2 catagorieen: proza en poezie. Dan moet toch nog wel lukken?
|
maakt niet uit wat?
alles mag? |
Ja zoiets :)
Wie wil dit met mij organiseren? |
Citaat:
wat valt er bij jou onder organiseren, maak een topic aan, zeg waar men naar toe kan mailen en voila ik wil wel jury zijn =) |
Zo kan het ook! :D
Vet hip Juryleden counter is nu 1:D |
Je kunt ook zelf een paar mensen vragen die willen jureren.
stuk of 3. En dan een nieuw topic maken waarin mensen hun Poezie en proza kwijt kunnen. en dan met z'n 3en onderling commentaar geven. |
Goed plan :)
|
ik denk dat je beter alle leden kunt laten stemmen :)
|
en ik doe der wel wat over op het What's up ding.. heb ik ook mijn inbreng weer gedaan :z
|
Citaat:
ik stel trouwes mn mail adres wel beschikbaar, word die ook eens gebruikt =) |
Okay heel tof!
Ik moet dit weekend nog even werken aan school en daarna heb ik zelf voldoende tijd ook om hier mee bezig te zijn.. Ik denk dat insanity wel een punt heeft met: 'Wie heeft de meeste vrienden' het zou jammer zijn als daar zoiets door wordt beinvloed |
idd =)
als je al wat hebt mail het dan naar nachtherrie@gmail.com dat adres dat op mn profiel staat is enkelt msn, daar kan je het eventueel ook over geven, als ik zin heb ;) |
|
no prob =)
|
Citaat:
Ik doe mee trouwens. Ik moet mijn schrijfkunsten hoog houden :) |
Goed idee, Impressions!
Schrijf je allang trouwens? |
Citaat:
ik vind het best, heb nog ruim een BG aan inbox over :z mail em maar alvast, en zet even in onderwerp dat het de schrijfwedstrijd is =) mischien alvast een datum prikken wanneer inschrijving stopt? |
Ik doe mee! Maar, hebben we ook een onderwerp waarover het moet gaan? Dat zou wel makkelijk zijn. :yes:
|
verzin wat, ik leg je geen onderwerpen op =)
|
Citaat:
Hoelang schrijf jij al dan? |
Ik heb nu nog geen tijd, dus leg de deadline niet al te vroeg. :)
|
Citaat:
Ik schrijf nu iets langer dan 10 jaar. Daarvoor verzon ik verhaaltjes voor mijn poppen, maar kon het nog niet op papier zetten zeg maar :) Echt zo'n always-wanna-do-iets dus Njah en die deadline.. Ik zit er over te denken om die in de zomervakantie te leggen, zodat mensen wat meer tijd hebben.. Idee? |
ik heb helaas nog niets binnen :(
mensen doe eens mailen =) |
Hoelang wil je dat verhaal eigenlijk hebben. Ik ben namelijk wel geinterrseerd, maar is er nog een minumum of maiximum woorden?
Misschien heb ik er wel overheen gelezen, maar als mensen het dan nog eens kunnen herhalen. Bedankt (Als al het lukt zal ik dus ook een poging wagen) |
Citaat:
schrijf gewoon wat als het maar letters zijn ;) boeit niet hoelang |
Ergens aan het einde van de vakantie, voor als mensen nog op vakantie gaan. :P
|
Jezus, dan zou het twee maanden duren? Ik zou het hooguit twee weken laten duren. Hooguit!
|
:d
|
Wel iets langer dan twee weken he? :{ :rolleyes:
|
Ik ben van de partij.
zeg maar wanneer, en waar. Ik heb nog het een en ander liggen! Gegroet Dichteres E. v. D. |
1 maand nog? =)
|
Jaa!! Dat vind ik goed! :d :d :thumbsup:
|
Citaat:
Maximaal 2000 woorden, minimum is all yours |
We moeten ook officieel een inzenddatum hebben en wat meer bekendheid, zodat meer mensen gaan inzetten...
Even alles duidelijk op een rijtje: -Insanity wil jureren/ontvangen (thank you) -Ik wil ook wel jureren -En ik wil tenminste een derde jurylid... -Algemene beoordeling vd forummers Verder mogen Juryleden best meedoen, maar alleen niet over hun eigen verhaal stemmen.. Uhm twee catagorieen: Proza (verhalen) en Poezie (Je kan immers geen appels met peren vergelijken..) *Proza inzendingen tot 2000 woorden.. *Poezie mag 1 persoon 3 verschillende gedichten inzenden (maar niet meer dan 3) Verder vond ik het een erg goed idee om als de werken op het forum geplaatst worden de naam erbij weg te laten zodat je geen vriendjesstemmerij krijgt... Mensen, ik ben benieuwd! :D |
ben ik het mee eens, alleen jammer dat ik nog steeds geen inzendingen heb :(
nogmaals de mail nachtherrie@gmail.com |
OKE wacht even :)
zal ik een nieuw topic openen? met een uiterlijke inzenddatum en de regels nog een keer? want dit wordt een beetje onoverzichtelijk :) en waarom is een jury nog nodig als al het werk zonder naam wordt gepost? :) |
Ik wil ook wel jureren... Ik ben alleen wel 12 jaar. Mag ik? Ik denk dat ik niet heeel veel tijd over heb maar het lijkt me heel leuk. :d
|
Leuk idee! Ik zou ook wel willen meedoen, in de sectie proza dan.
Het heeft trouwens geen zin de naam weg te laten om vriendjespolitiek te vermijden. Iemand die een tekst post en wil winnen zegt toch gewoon aan zijn vrienden dat het zijn tekst is...? Ik ben voorstander van een op zijn minst drie-delige jury. Maar dan wel een jury die een beetje thuis is in de wereld van de boeken. Iemand die niet noodzakelijk zelf schrijft, maar wel iemand die redelijk veel leest. Het heeft geen zin een schrijfwedstrijd te laten leiden door iemand die er helemaal niet in thuis is, of die enkel wat oudbakken schoolliteratuur heeft gelezen. |
Nou Anne, dat van dat nieuwe topic is een goed idee!
Dat jureren.. Ik denk dat het ook wel een leuke ervaring is voor de mensen die dat doen :) Vandaar, njah en dat laat het wat professioneler aandoen allemaal :) En verder ben ik het eigenlijk helemaal eens met DeIdioot :D |
Is het eigenlijk ook toegestaan om in beide catogoriën mee te doen?
Als het nodig is wil ik ook wel wat jurywerk doen. Ik ben vrij bekend in de wereld van lezen en schrijven. Maar ik Jureeer alleen als ik ook maar schrijven. |
wie gaan er nou allemaal jureren? insanity, watershyne en keira? en naar wie gaan de inzendingen? ik stel voor dat dat via pm gebeurt ipv email? en ehm nouja ik zou zeggen, een maand de tijd om te schrijven?
ik wacht nog ff de reacties hier af en dan open ik een nieuw topic oki? |
Jureren en meedoen tegelijkertijd...is dat niet wat...riskant. Ofwel kan je je eigen tekst, die niet verdient te winnen, wel laten winnen, ofwel kan je je eigen tekst, die verdient te winnen, niet laten winnen omdat dat verdacht zou zijn. Hangt er natuurlijk van af hoeveel juryleden er zijn. Zijn er meerdere, dan mag enkel de jury wiens tekst beoordeeld wordt niet meedoen, en wordt zijn stem vervangen door...weet ik veel wie of wat...
|
Ik hoef toch geen jury te zijn... O-)
|
Als je jury bent en je doet ook mee als schrijver dan mag je toch gewoon niet op je eigen verhaal stemmen. Zo simpel is dat. Ik zou zowieso uit principe al niet op mijn eigen verhaal stemmen of het moet zeer overduidelijk zijn dat die van jezelf het beste is. Maar dit lijkt me eigenlijk vrij onmogelijk.
Ik moet wel even weten wanneer alles dan afgelopen is, want er is ook nog vakantie. En als ik beoordelingen moet geven in de week dat ik weg ben, dan zal er niet veel van terecht komen. |
Citaat:
ze kunnen naar mijn mail, dat bood ik aan maar als dat niet gewenst is doen we het anders en idd nog een maand denk ik |
Wie stelt dan de datum vast?
|
20 juli
|
Ik vind wel dat er een soort van centraal thema moet komen.
|
Citaat:
|
nee, laat iedereen lekker schrijfen, geen beperkingen of wat dan ook =)
dan krijg je de meeste creativiteit =) |
Ja, maar ik zie hier op het eerste gezicht geen mensen die voldoende kennis hebben om een gedicht over het verlies van een vriend dmv zelfmoord te vergelijken met een verhaal over hoe komkommers de wereld overnemen.
Om maar wat te noemen natuurlijk :z |
das waar, en daarom zouden we wel kunnen overwegen om twee categorien te doen, serieus en fantasie =)
|
dan hebben we straks dus 20 categoriën, hoeveel mensen denk je dat er op dit forum meedoen aan een schrijfwedstrijd?
ik ga nu een topic openen, anders komt er niks meer van, we doen gewoon proza en poezie en mocht het niet goed gaan kunnen we de regels altijd nog aanpassen, de inzendingen kunnen naar mij. is het trouwens geen idee om een 'publieksprijs' en een 'juryprijs' te doen? is ook iedereen weer blij :) |
zo'n hippe ava?
|
Citaat:
de rest van je ideeen vind ik wel goed trouwens =) |
Citaat:
en misschien een titel onder je naam 'Schrijftalent 2006' ofzo :p Wie heeft er zin om een avatar te ontwerpen? |
Ik wil wel wat proberen..
|
ben ik een lul als ik zeg dat dit een hoog flop-gehalte heeft
|
Citaat:
maar we verpligten je niet om mee te doen, dat idee kwam helaas niet door de groep :( |
Citaat:
maargoed, we zien wel wat er uit rolt toch :) |
Misschien rolt er ook niets uit, maar dat het probeert is al heel wat lijkt me.
En op andere Fora is het ook mogelijk, dus waarom hier niet? Maar wanneer is de einddatum nou van inzenden? Edit: Laat maar zitten, ik ben weer zo iemand die niet verdre kijkt dan d'r neus. T antwoord heb ik ondertussen. |
Citaat:
|
Maar met 2 inzendingen is het eigenlijk wel een flop, ookal kan je beoordelen welke het beste is.
Het resultaat valt dan namelijk tegen, en dan is het dus al een flop opzich. Maar goed, ik verwacht dat er wel meer zal komen. |
Ik heb geen zin om te gaan discussiëren over of het wel of niet gaat floppen, zolang de deelnemers er maar plezier in hebben gehad om een tekst te schrijven :)
|
Citaat:
maar ik heb daar wel zin in |
Citaat:
|
Citaat:
|
het moet natuurlijk wel iets met schrijven te maken hebben ;)
|
Het is eerder al gevraagd, maar toen kwam er geen afdoend antwoord op. Wie is de jury en waarom?
|
Ik geloof dat ik en jurylif ben, voor als je dat wil weten. En waarom, ik heb mezelf vrijwillig aangeboden.
(Natuurlijk heb ik ook wel vertand van wat een goed verhaal is en wat niet) |
Moet een inzending ook op spelfouten worden gecontroleerd?
|
Citaat:
|
Citaat:
aan de ene kant ja, want je doet het (9 van de 10 keer) in word en daar zit een spellings controle op maar aan de andere kant vind ik het overbodig... het gaat om het geheel |
zolank dagge ma ni in msntaal sgrijft moete u geen zorge make!
En misschien toch ten minste zo goed mogelijk dt-fouten proberen te vermijden... Bedankt voor de antwoorden op mijn vraag, maar wat ik bedoelde met "...en waarom?" is niet dat ik wil weten hoe het komt dat je jury-lid bent ("omdat ik me meteen aanbood"), maar waarom je denkt dat je goed kan jureren. Ik denk niet dat ik ga meedoen aan de schrijfwedstrijd (ondanks het feit dat ik het een tof initiatief vind!), maar het zou een beetje deprimerend zijn als een jury-lid totaal geen verstand heeft van literatuur, zinnen als die van Saramago als "onleesbaar" afdoet, of zinnen als die van Verhelst als "artyfarty" afdoet, om maar iets te noemen...waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat de jury-leden geen verstand hebben van literatuur, het is maar een vraag. :) Nevermind, ik ben aan het muggenziften. |
Citaat:
|
Ik ben ook jury lid...
P.S. Dit is mijn 101ste bericht!!! :+ |
Mijn zus wil toch geen avatar maken... :( :no:
|
Hmm ik heb wel verstand van literatuur opzich. Hou me daar heel veel mee bezig, en ik schrijf ook al zo'n 10 jaar, dus ik denk dat ik wel redelijk goed aan de vereisten voor jurylid zou kunnen voldoen...
Dunja: Jammer van je zusje! |
Ik wil nog even reageren op het controleren van Spelfouten. Pas als de spelfouten hinderlijk zijn voor het goed lezen van het verhaal zul je er bij mij op worden afgerekend. Fouten zijn menselijk, dus die ene keer dat er een foutje in zit is niet hel probleem.
|
Bij mij word je er echter wel keihard op afgerekend. Het is écht niet zo'n grote moeite om het verhaal een keer door te lopen om het te controleren op spelfouten. Begrijp mij niet verkeerd: Ik ga een stuk niet alleen maar controleren op spelfouten, ik reken ze alleen aan, net zoals dat ik op alle andere punten let.
Voordat de mensen gaan vragen waarom, wou ik nog even zeggen dat ik het hoogst irritant vind om iets te lezen met spelfouten, voornamelijk met d's en t's. |
Citaat:
Ben ik het absoluut mee eens.. ik denk dat het heel belangrijk is voor een goede inzending dat het in goed, adequaat nederlands is geschreven! |
Ik denk alleen ook dat je kleine foutjes moet kunen tollerenen, het is namelijk ook niet zo moeilijk één keer een foutje over het hoofd te zien. Ik heb namelijk wel een stukken verhaal van mezelf wel 20 keer gelezen en daarna printte ik het en bleek er nog een vreselijk aantal spelfouten in te zitten.
Bovendien geeft Word ook niet alles aan. Als je "men" wilt schrijven en je typt "hen" zal Word het niet aangeven. Maar goed... we zien wel, misschien hoeft er niet echt op gelet te worden. |
Ik vind echt dat dat wel moet..
Een onderdeel van het schrijven is dat je zorgvuldig bent. Schrijven is veel meer dan alleen het verwoorden van beelden en gedachtes en dat vertalen naar papier. Het is ook een vorm van kunst. Iets moois maken... En mooi is het alleen als het zo goed mogelijk is.. Spelfouten zijn hinderlijk en getuigen van onzorgvuldigheid.. Kijk dyslexie kan ik begrijpen en dyslexiefouten zijn ook wel te herkennen, maar d/t-fouten, kromme zinsopbouw en dergelijke vind ik gewoon niet kunnen.. Dat betekend voor mij gewoon dat je ff snel iets in elkaar flanst en dat het toch niet belangrijk voor je is. |
Citaat:
Citaat:
|
@ Impressions
hahahahaha OMG, ik schaam me echt! :$ |
Hihi :7
Nu nog de spelfout uit je sig halen en dan is het weer goed ;) |
Impressions, you're right...
Maar dat zijn dus weer van die dingen die ik dan heel snel typ en niet controleer. Als ik iets schrijf (en dan bedoel ik: Proza, poezie oid) let ik altijd wel op de spelfouten :) |
Smoesjes :p
|
nee opzich niet, met schoolverslagen is 't ook zo :)
|
Haha, ik heb het met schoolverslagen één keer gehad bij een werk voor literatuur en die leraar is een tiksie raar. Had ik (ondertussen alweer 2,5 jaar geleden) 'hij had niks berijkd' geschreven! Had hij erbij gezet 'VERDRAAID NOG AAN TOE, PRUTSER' :d
|
Ik denk dat je altijd oplet of je spelfouten maakt, maar zelfs na twintig keer lezen kan er nog een spelfout in geslopen zijn.
En ik denk niet dat als je één spelfout maakt het meteen hinderlijk hoeft te zijn voor een verhaal. Ik moet eigenlijk zeggen dat ik zelfs in echte boeken spelfouten aantref. Er zal ergens een grens moeten liggen, maar om iemand een 6 te geven voor zijn verhaal omdat hij per ongeluk enkele spelfoutjes heeft gemaakt kan ik niet. |
Citaat:
Ik kan dat wel, maar bij een 6 gaat het niet om ènkele spelfouten, bovendien is dat niet het enige waar een verhaal op beoordeeld wordt, maar ik vind dat het zeker meespeelt... Verder is het heel erg afhankelijk, want ik let helemaal niet altijd op of ik spelfouten maak. Alleen als ik iets moois wil maken; een verhaal of een verslag voor een vak dat ik leuk vind let ik daar echt op... Njah @Impressions: Ik zie het zo voor me =) :d "verdraait nog aan toe, prutser!" hahahahahaha :thumbsup: Doet me wel een beetje aan mijn wiskundelerares denken =) Die formuleert ook altijd op die manier... Dan heb ik weer eens een onvoldoende en dan vraag ik haar wat en dan zegt ze: 'Dat heb ik net uitgelegd, dombo!' :o |
Mannen, waar zijn we mee bezig? Een tekst "keihard afrekenen" omdat er een spelfout in staat? Denk je dat grote schrijvers geen spelfouten maken? Denk je dat diens uitgever het durft te wagen het boek te laten drukken zonder het eerst nog eens naar een corrector te sturen? Zegt het bovendien iets over uw kwaliteiten als schrijver?
Je hebt van die mensen, en ik zeg helemaal niet dat Impressions en Watershyne zo'n mensen zijn, die elke spellingsfout en haar auteur de hel insturen en daarenboven zoveel mogelijk moeilijke woorden proberen te gebruiken, te pas en onpas. Wat je dan regelmatig krijgt is een tekst die er goed uitziet, maar die niets inhoud heeft. Waarmee ik maar wil zeggen dat spelling en woordgebruik ondergeschikt zijn aan het verhaal. Niemand leest een tekst omdat hij wil zien hoe foutloos de auteur schrijft. Waarmee ik uiteraard langs de andere kant ook niet wil zeggen dat de schrijver geen stilist hoeft te zijn. Het moet fijn lezen zijn. Trouwens, nu we het er over hebben...moet de tekst in de nieuwe spelling of in de huidig geldende spelling geschreven worden? |
Ik heb geen zin om de hele tijd heel streng op spelfouten te letten. Ik ben niet op school. :P
Maar ik zou wel mijn best doen. :d |
Citaat:
En spelling is wel ondergeschikt aan inhoud, maar ik vind het zeker meetellen... |
omg we hebben het hier over een schrijfwedstrijd onder misschien 10 jongeren (als het er niet minder zijn) in de leeftijd van 12 t/m 20..ik denk dat de argumenten van DeIdioot daar niet op van toepassing zijn
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder sluit ik me aan bij de dames 8) |
Heeft nog heel wat voeten in de aarde, zo'n duidelijke regelgeving...
|
Citaat:
ik wil niet zeggen dat je een wedstrijd hier niet goed moet aanpakken, maar overdrijven is ook een vak apart |
vind ik ook
|
de idioot
|
Waar kan ik mezelf opgeven??! :p
|
Dat heb je bij deze gedaan :)
Wil je jurylid spelen of ook wat schrijven? |
Citaat:
PM anders Anne (AMF) of mij even (dan komt 't ook wel bij Anne terrecht) Anne houdt overzicht =) |
Citaat:
je kan niet zomaar jury worden! je moet wel omkoopbaar zijn, en enorm comercieel ingesteld zijn. we zijn net de NSB, als je geld geeft of mooie beloftes maakt, heb je mijn stem ;) nee ff serieus je stuurt gewoon een verhaal naar AMF en dan zien wij *de comerciele jury* je verhaal wel =) |
Citaat:
Citaat:
Nogmaals...als er iemand aan het overdrijven was, dan waren het wel Watershyne en Impressions, met hun anti-spellingsfoutencampagne, alsof zij nog nooit een spellingsfout hebben gemaakt (Watershyne was al uitgeschakeld en Impressions had eerlijk toegegeven dat het ooit al één keer was voorgevallen! Wat een taalhelden!). Het is voor de rest best wel ontroerend om te zien hoe bepaalde "oudere" leden (waarmee ik bedoel: leden die al langere tijd lid zijn) elkaar hier on line hebben gevonden en een soort van forum-relatie hebben opgebouwd, door dik en dun. Misschien schrijf ik daar wel een kortverhaal over...als AMF de forumbaas me niet al op voorhand diskwalificeert natuurlijk. Hihi! Citaat:
Blijkbaar weerhoudt het flopgehalte van de schrijfwedstrijd u er toch niet van elke nieuwe post te gaan lezen. |
Citaat:
|
Citaat:
zoals ik al zei, je moet dit niet zien als een professionele wedstrijd, maar we doen dit allemaal gewoon voor de lol, dus hou het gezellig..als je nog problemen hebt kun je me pm'en maar laat het in dit topic ajb even achterwege :) |
Citaat:
Citaat:
Edit: Maar doe gerust mee aan de wedstrijd.. Eens zien of je net zo goed bent als je hier tussen de regels door suggereert te zijn |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heel lief maar bedankt..:+ Had wel een reactie van PFP verwacht!!8) Hij zat vorige keer te zeuren dat mijn verhaal vol spelfouten enz.. zat vandaar! Groetjes :* |
Citaat:
|
*zucht*
Waar gaat het toch heen met de wereld...?! Misschien een leuk ideetje voor een verhaal, al denk ik niet dat het te beschrijven is in 2000 woorden. Dus dan maar wat anders. Misschien kunnen we het nu gezellig houden, we doen het gewoon allemaal op onze eigen manier en dan zien we wel wat er komt. Dus geen gemopper meer hè! |
Citaat:
|
Het zal best, maar zolang iedereen beetje aandacht aan bepaalde punten besteed zal er een goed oordeel uitkomen.
|
Citaat:
Citaat:
Ik wil niet zeggen dat je alleen goed kan schrijven als je literaire werken leest (al zullen het eerder uitzonderingen zijn op de regel; lezen blijft de beste leerschool voor het schrijven, samen met het schrijven zelf, natuurlijk.), maar ik denk dat ik als ik op zoek ben naar een voorbeeld om mijn punt duidelijk te maken, best wel een boek mag namedroppen waarvan ik vermoed dat, gezien het de Jonge Gouden Uil heeft gewonnen en wij het op school moesten lezen, het toch al door meerdere jongeren gelezen is... Forumbaas AMF, ik ben verzot op oude koeien en zou dus graag wel eens willen weten wat jij, overdrijf-politie van de schrijfwedstrijd, vindt van onderstaande uitspraak: "Bij mij word je er [het maken van spellingsfouten,red.] echter wel keihard op afgerekend." ...gewoon om te weten hoe hard IK aan het overdrijven was... |
Kijk,
Ik vind niet dat iedereen die schrijft grote literaire werken gelezen moet hebben, (ik kan er trouwens wel inkomen dat lezen en schrijven de beste leerschool zijn voor het schrijven. Dat is naar mijn mening gewoon zo.) maar ik vind wel dat de spelling goed moet lopen. Ik maak zelf ook spelfouten als ik even snel iets post, maar als je 'kunst' maakt (door mee te doen aan zo'n schrijfwedstrijd) vind ik dat wat anders. Dan kunnen spelfouten niet... Zoals ik al zei vind ik dyslexiefouten wat anders... En daar zal ik mensen dan ook niet op afrekenen, maar verder wel Wel vind ik dat de spelling minder zwaar telt dan de inhoud en verdere vormgeving van een verhaal of gedicht... Ennehm mensen wees verder lief voor elkaar! en zend vooral wat in :D |
ik zou alleen graag willen dat iedereen ontopic blijft :z
zoals ik al zei 'idioot' :p, als je nog problemen hebt pm je maar, ik wil hier verder geen gediscussieer meer over zien in dit topic |
Okee, genoeg gezeverd.
Alleen nog even dit: moest ik de benoeming "idioot" als belediging beschouwen, zou ik daar niet mijn nickname van hebben gemaakt...Het blijft me toch elke keer weer verbazen als iemand daar weer mee uitpakt. :thumbsup: |
Citaat:
|
Allemaal wat insturen he, nog 10 daagjes :p
|
Nou, dat was dan de wedstrijd :) Nu maar wachten op ons aller Anne, die ik even ga sommeren een topic te maken 8)
|
Kwamen nu niet alle inzendingen op dit forum online te staan, zodat "het publiek" ze ook kan beoordelen? Ik ben in ieder geval zeer benieuwd!
|
Hmm, na wat uitgebreid onderzoek ben ik het volgende citaat tegengekomen.
Citaat:
|
Laat maar :z
|
|
Citaat:
En oeh ik heb dit al lang niet meer gelezen, ik ga niet meer iets verzinnen tussen nu en over een uur :z |
Nee, toch maar niet? :p
|
Uitslaaaahaaag? :)
|
De dag is nog niet voorbij ;)
|
nog langer wachten! :+
|
^^ De spanning loopt hoog op *gniffelt
|
de uitslag komt morgen want ik heb er vandaag geen zin in :+
|
Mooi, dan ga ik nog even snel wat mensen laten registreren om op mijn werk te stemmen
|
:o!
|
Citaat:
|
Nou dat was de schrijfwedstrijd dan :D
Zijn we tevreden? |
nee! ik wou winnen :+
|
Van wie was welk verhaal nou precies, en welk gedicht?
|
Proza:
Het Rugzakje - Watershyne Naamloze inzending - ash-hôôle De brief op de keukentafel - Van mij :+ De verandering - Dunja Groene ogen - Keira Poëzie: Naamloze inzending 1 - Keira Naamloze inzending 2 - ash-hôôle Hoe alles stopt - Impressions alstu ;) |
Ha, precies zoals ik het had verwacht :)
|
Mijn verhaal was vaag. Nog een beetje oefenen. :+ Nee, ik had gewoon zin om iets in te sturen. :d
|
AMF,
had jouw kortverhaal autobiografische wortels? :) Je had mijn stem, maar als iemand anders dan jij de wedstrijd moest winnen, ben ik blij dat het "het rugzakje" van Watershyne is geworden. Impressions, Spijtig! Net één stem te kort! Zo nipt was het! Maar zoals ik al in m'n beoordeling zei: blijven gaan! |
Ik had geen enkele stem. -_-
|
*Grijns*
Wat ben ik toch Happy met de einduitslag. Die van de proza zag ik al helemaal aankomen [De nederlaag], mijn verhaarltje was naar mijn mening al vrij slecht. Dat komt misschien ook omdat ik meer de persoon van de langere verhalen ben. Het was dus best een utidaging om een verhaaltje van 2000 woorden op papier te krijgen. [Bij mij kwam het als het goed is precies uit, al las ik ergens in een commentaar iets anders] Voor de Poezie had ik eigenlijk ook nog een ander gedicht. Zelf ben ik er eigenlijk nooit helemaal tevreden over geweest, al denkt mijn hele familie er anders over. Deze die nu als mij inzending hier stond heb ik trouwens op school geschreven in één of andere saaie les. Eigenlijk best grappig wat een les teweeg kan brengen. Onderstaand gedicht is het gedicht wat ik eigenlijk ook nog had, waar ik niet helemaal tevreden mee ben, maar mijn ouders net even iets anders over denken, net als de rest van mijn familie. Ik heb het geschreven toen mijn Oma'atje op sterven lag. De zij uit het gedicht is dus mijn Oma, de Hij slaat op mij Opa, die stierf enkele jaren geleden. Jaren is het geleden, Uren gaan nog voort, Al zou het zomaar kunnen, Dat een minuutje het verstoort. Al jaren geen enkele woorden, Al jaren geen normaal gesprek, Al jaren alleen maar liggen, Verklaar haar nu tot gek. Maar alles gaat eens over. Op welke manier dan ooit, Haar glimlach blijft onthouden, Waarop je het ook gooit. Al jaren is het wachten, Al jaren duurt dit lang, Al jaren blijven komen, Het leven gaat zijn gang. Jaren is het geleden, Toen hij ons toch verliet, De Tranen blijven vloeien, Omdat ook zij het einde ziet… Als mensen hier verder nog wat over te zeggen hebben? |
Citaat:
|
Mooi gedicht. Wel een heel moeilijk onderwerp...
En impressions, schrijf jij liedjes??? O.o |
Citaat:
|
In hetzelfde topic als de vorige keer ;) Het staat bijna onderaan. Ik geef wel even een link, dan is dat extra reclame.
http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=59006 |
Keira,
Ik vind je gedichtje mooi. Op basis van de inzendingen die ik van jou gelezen heb vind ik dat je beter kan dichten dan verhalen kan schrijven, maar ik weet natuurlijk niet hoe je met lange verhalen bent... Dat gedicht over je oma vind ik heel rakend. Het is niet zo'n standaard emo gedicht, maar je hebt het toch wel op een juiste manier omschreven. Wat vind jij zelf dat er mist? |
Citaat:
|
Over dat gedicht van mijn Oma vindt ik eigenlijk dat ik op sommige momenten wat te kort ben gekomen in woordkeuze. Alleen heb ik ook geen idee hoe het beter kan, dus dan wordt het best moeilijk.
En mijn verhalen, vlak voor deze had ik er eentje geschreven die wel heel goed was. Alleen deze bevatte 3000 woorden en was dus te lang om hier te gebruiken. Ik weet ook niet of het is toegestaan om hier een link neer te gooien, maar ik heb wel een site waar ik verscheidene verhalen van mij op heb staan. Zelfgemaakt met Websitemaker en dus niet veel soeps. Mijn verhalen zijn eigenlijk ook grotendeels fanfics op HP, als ik verhalen wil schrijven die puur uit mezelf komen, dan moet ik echt een goed onderwerp willen hebben om er iets goeds uit voort te laten komen. Nu had ik eigenlijk gewoon te weinig woorden om het verhaal goed te kunnen om schrijven. Duizend woorden extra en de keuze's waren veel duidelijker geweest. Edit: Toch gewoon even te link, of het nou wel of niet mag Sindra's verhalenhok Verloren verlangen is het verhaal waar ik heb hierboven over spreek, wat dus wel wat beter is. |
Leuke website hoor. Je hebt echt talent. :d
Ik heb alleen Mobiele Wedstrijd! even snel gelezen. Beetje droog verhaaltje. :D |
Ik ga 't ook lezen :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:52. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.