![]() |
De dood.
Ik heb dit onderwerp gemaakt omdat het iets is waar ik zelf wel eens over pieker. Ik wil graag weten hoe andere mensen hier over denken.
Ik denk dat als je dood gaat je in een soort hemel komt. Met alle (overleden) vrienden en familie om je heen. Je let dan op de (levende) vrienden en familie van je. Dus er is altijd wel iemand die aan je denkt als je nog leeft. Je vrienden en familie nemen volgens mij vooral je rol van God over. Hoe denk jij erover. Geloof jij in Reïncarnatie? Of heb jij ander ideeen? Vertel het hier. En graag serieuze reacties. |
Ik geloof niet in een hemel, ik geloof niet in god.
Het klinkt cliché, maar ik geloof dat er iets is, en niemand komt ooit te weten wat het is. Alleen doden weten wat het is,maar die kunnen het moeilijk aan ons vertellen. |
Ik vind het ook vaak eng om te denken dat als je dood bent je weg bent. Helemaal weg. Alles wat jou uniek maakt... :|
Maarja, jij hebt dus geen speciale gedachten erover? |
Neuh niet echt.. en eerlijk gezegd vind ik dat ook niet nodig. Je merkt het vanzelf wel.. ik blijf nu lekker lol maken, en dan ga ik vanzelf wel dood:P
|
Volgens mij is er niks, als je dood bent houdt alles gewoon op. Niets geen geouwehoer met een ziel of weet ik wat. Ik moet er ook niet aan denk dat ik op wat voor manier dan ook "doorleef" als ik dood ben.
|
Citaat:
|
ik geloof in reincarnatie en in entiteiten en lichtgidsen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ga je uiteindelijk dood, kan je nog eeuwig als een of andere ziel in een "andere wereld" doorgaan. Nee daar wordt je blij van... Daarnaast is je "ziel" niet zoveel, het is hoe je hersen met je lichaam omgaan en alles wat daar op afkomt. Als je dood gaat doet je lichaam het niet meer, inclusief je hersenen, dus is die zogenaamde "ziel" er ook niet meer. Dus zoals ik al zei; als je dood bent houdt het gewoon allemaal op |
Ik ben het wel gedeeltelijk met Chrizly eens, al moet ik zeggen dat ik wel de hoop heb mijn dierbaren weer terug te vinden daarboven.
|
Citaat:
En ik denk dat jij met deze post gewoon duidelijk wil maken dat je niet gelovig bent. :rolleyes: |
Na er enigzins over na gedacht te hebben;
Ik vind dat chrizlybeer wel gelijk heeft.. Maar ik hoop dus net zoals Jamiel dat ik dierbaren terug vind... en ik denk ook dat niet veel mensen die hoop niet hebben.. En oja, stel dat er wél een hemel zou zijn.. En iedereen zou daar heen gaan als ie dood is, dan zou het toch een drukke boel worden:P en ze zeggen ook dat het er mooi is,maar dan zullen er dus veel verschillende hemels moeten zijn, want niet iedereen houd van hetzelfde.. De één zou een witte hemel willen, en bijv. een goffik(sorry,moest even:P) wil een pikzwarte hemel.. |
Citaat:
|
Citaat:
het verhaal is natuurlijk eeuwige rust, zou me wel prettig lijken met al je dierbaren, jammer dat ik er niet in geloof |
Ik weet het niet, echt niet. Ik heb wel het idee dat er iets is, maar ik denk dat niemand er ooit zal achterkomen wat het is. Ik denk dat het voor ons niet te bevatten is ofzo.. Kan t niet zo goed uitleggen wat ik denk :p
Ach ik zie wel.. duurt hopelijk nog heel lang ;) |
Citaat:
|
Ik geloof er in dat als je dood bent jouw gewoontes,karakter,...
blijven bestaan door de mensen die dan nog leven en steeds aan je denken. in de hemel geloof ik niet. ik denk dat je verder leeft door je familie en vrienden omdat ze typische dingen van jou zullen voortzetten. zegt jou moeder nooit eens "jij bent net je overgrootmoeder die reageerde ook altijd zo"of zo van die dingen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben Christen en geloof dat j na de dood voor God moet verschijnen en Hij zal dan een oordeel over je uitspreken.
Hemel of Hel dat ligt aan jou hoe je je leven hebt geleefd op aarde |
Citaat:
|
De Bijbel is geschreven door God zelf. Natuurlijk niet in hoog eigenpersoon maar hij heeft door Zijn Geest het op laten schrijven door Zijn knechten (denk aan Zijn Dicipelen, Profeten)
Nou, spot er maar mee je zult het vanzelf wel zien ! |
Citaat:
ja niet dus |
Citaat:
|
Citaat:
Maar we zullen wel zien he, wat krijg ik van je als dus blijkt dat het allemaal onzin is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Van mij krijg je nix, j krijgt je straf zelf wel !
|
Jeej! :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik geloof net zo in de hemel/hel als dat ik geloof in een god. Eerst bewijzen dan zien we wel verder. |
Citaat:
|
Ten eerste om te komen op het gedeelte als je dood zou gaan moet je voor god verschijnen!
Dit slaat naar mijn idee echt totaal nergens op, ik ben dan ook totaal niet gelovig maar ik kan me ook niet bepaald voorstellen dat een man op mijn manier van leven ff gaat beslissen of ik naar de hemel of de hel ga. Vaak zitten er namelijk ook redenen achter de beslissingen die je gemaakt hebt dus blijf je zo niet bezig dan? Dan naar het gedeelte over het wederzien van je dierbaren, aan de ene kant lijkt me dat ontzettend tof omdat je namelijk ook de mensen eigelijk leert kennen die al overleden waren voor je eigen geboorte (overgrootouders en dergelijken) aan de andere kant denk ik dan dat me opa me als eerst een paar flinke meppen gaat geven aan me en zeer veel vragen gaat stellen over sommige beslissingen die ik genomen heb :p |
dood?
Citaat:
Hel en hemel. iedereen doet weleens iets wat niet mag. maar als god bestaat kan ik me niet voorstellen dat je voor de eeuwigheid in de hel brand omdat je een appeltje gestoelen hebt. Of niet gelooft hebt. al met al was je wel een goed mens toch. En god is toch aardig(zou die moeten zijn) en geen rotzak.:$ |
Citaat:
En little girl, het is niet de bedoeling om oude topics te gaan openen. :P |
Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar niet echt in een hemel of in de hel komt ofzo.
Het kan gewoon niet plotseling over zijn naar mijn mening. Het enige waar ik over inzit is dat ik niet schijndood ben en ik wakker word in me graf :P Zit er gewoon niet teveel over in, geniet van het leven er is nog zoveel wat je niet gedaan/gezien heb! |
Ik denk dat als je dood bent dat gewoon afgelopen is en dat is moeilijk voor te stellen :P Maar zelfde als voor je geboorte :) (alleen dan dan je niet leeft, maar dat je er niks van kan herrinneren gewoon niks.. ja :P
|
Ik denk wel dat er iets is tussen hemel en aarde. volgens mij als je dood gaat ga je naar een soort van andere wereld ( je zou het de hemel kunnen noemen, maar ik ben niet christelijk ofzo zegmaar ) en dan leeft je ziel daar voort. je krijgt volgens mij ook de kans om je geliefden op aarde te steunen als ze het moeilijk hebben met jou dood, en om ze te laten weten dat je er nog steeds voor ze bent zegmaar. ik ben ook niet echt bang om dood te gaan omdat het toch allemaal wel goed komt als je eenmaal dood bent denk ik, zegmaar ja ik WIL natuurlijk absoluut niet dood! maar als ik bang ben om dood te gaan dan is het omdat het vreselijk zou zijn voor de mensen die van me houden , en omdat ik graag nog mijn leven zou willen leven zoals ik van plan ben hem te gaan leven haha :P
|
ik zie de dood als een droomloze slaap.
|
ik geloof wel dat je in een soort hemel komt..
maar die je na een tijdje weer 'verlaat' zegmaar.. en terug gaat naar de aarde met een ander leven.. om daar weer van te leren enzo.. maar je weet het natuurlijk nooit zeker :p en over god.. god is een energie.. Het goede in een mens.. het is geen mannetje die je bij een.. 'goude poort' staat op te wachten.. |
Citaat:
Citaat:
Welke energie zorgt voor het goede in een mens dan? En hoeveel mensen kunnen er in de hemel? |
Ben ik opzich ook wel benieuwd naar, hoeveel mensen passen d'r eigenlijk in?
En dan krijg je ook 'n 2e geert wilder met z'n vol=vol of wat moet ik me daarbij voorstellen? |
Citaat:
|
de hemel kan niet 'vol' rake.
er zijn toch '7 hemelen//hemels' what ever.. weetje ze zeggen toch soms 'ik ben in de 7e hemel' .. op de weg naar de 7e hemel.. word je hele leven weer uitgestippelt.. en als je dan in de 7e hemel bent ben je klaar om weer naar de aarde te gaan.. zegmaar.. net als wiskunde :d het hoofdstuk is verdeelt in paragraven... waar je elke keer iets nieuws leert.. en uiteindelijk heb je dat allemaal nodig voor je proefwerk.. :p |
Oh, je hebt je eigen versie op het Christendom.
|
zo denk ik er gewoon over..
|
Dat was me al duidelijk zoals je uit mijn vorige post kan opmaken.
|
Dood = dood
Raar maar waar. |
hmm.. ik vind van niet..
mijn moeder was een keer naar een paranomaal iemand geweest.. om 'contact' te krijgen met mijn overlede tante en oom.. maar toen zei ze dat als mijn moeder heel sterk aan m'n tante zou denke dat ze haar dan kon zien ofzoiets.. weet niet meer precies.. maar toen diezelfde avond ging mijn moeder dat probere enzo.. en toen snachts werd ze wakker van een fel licht.. en toen keek ze naar de deuropening van haar slaapkamer.. en daar zag ze een soort wolk.. maar ze is snel onder de dekens gaan liggen omdat ze bang was.. PS. geloof wat je wilt geloven.. maar verzin dit niet, dit is ECHT gebeurt.. |
Wolken bestaan uit water. Licht moet een bron hebben. Je moet dus kunnen zien waar het vandaan komt. (dus niet zomaar opeen in de kamer)
Ons brein werkt ook op een manier dat we soms dingen zien die we willen zien. zoals gezichten zien in elk object. (kijk maar is naar de wolken) deja vu is ook een leuk voorbeeld van. Wanneer je naar een medium gaat en je wilt in contact komen met je overleden familie. Het medium begint te praten over iets wat persoonlijk is over de familie en jou zelf. Je begint haar snel te geloven omdat je het zelf ook wilt. Het zelfde geld ook voor het medium zelf. Ze heeft zich zelf laten geloven dat ze in contact kan komen met de doden. "zoals gezichten zien in elk object." : Dit herkenning was vooral nodig toen we jong waren. Je herkende je moeder aan haar gezicht zonder dat je er bewust van was. In tekeningen zien baby's en kinderen veel meer dan volwassenen om zo hun kennis op te bouwen. Vandaar dat ook jij misschien bang was geweest voor iets in je kamer dat leek op een monster of een persoon. Zolang je gelooft dat daar een monster zit, dan wil je het geloven en lijkt het voor jou overtuigend. |
Ik dacht vroeger ook altijd dat er een krokodil onder mijn bed zat :yes:
|
hmm... dat zou gerust kunnen zeespons..
maar ik bedoel.. waar kan snachts nou licht vandaan komen.. zoiets kun je je niet verbeelden.. ik tenminste niet.. mijn vriendin haar oom was overleden.. en een dag daarna zaten ze te eten.. en toen ging ineens de kraan aan.. en toen wilde ze hem uit doen.. en toen ging hij vanzelf dicht.. hoe verklaar je dat dan.. |
Citaat:
|
pfffff,, hahahahahaha
als ik ooit drugs neem.. vermoord me vader me.. of mijn moeder is hem voor.. dus ik kijk wel uit :d |
Ik liep 2 dagen geleden langs een lamp in de kamer die uit stond. Opeens begon hij 1x te knipperen.
Ik vondt het zelf ook vreemd. maar toch. om dan te gaan zeggen. Dat deden mensen vanuit het hierna maals. Dat gaat mij veel te ver. |
tsjah.. het is wat je gelooft of niet :d
|
als je dood bent zie je wit maar zie je zwart, maar verrot na tijd
|
Citaat:
|
nejj ik heb dat echt niet verzonne!!
'k zweer het op me leve!!! |
Citaat:
|
nee.....
maar mijn moeder liegt niet over dat soort dinge.. |
maar hou er maar over op :d
|
ik geloof wel dat het niet stopt als je dood gaat, ik denk ook dat als er reincarnatie is dat je dan toch weer bij je familie komt van je vorige leven.
|
Reincarnatie is zelfde als de hemel, het is een leuke gedachte, maar het is bestaat niet.
|
zeg jij... maar sommige geloven het wel..
|
Citaat:
|
dat dacht ik vroeger ook altijd, nou ja, dat heb ik me vroeger wel eens voorgesteld. maar er is inderdaad geen manier om erachter te komen wat er precies is, behalve dan om dood te gaan.
|
dit is hetzelfde als dat loerdeswater-geneest gedoe..
als je nou dat loerdes water aan iemand geeft.. die er echt ECHT vreselijk sterk in geloofd dat het geneest.. dan geneest het ook voor diegene.. maar als je er niet in gelooft.. dan werkt het niet.. |
Bullshit.. commercieele bagger daar in loerdes!
Ik ben er geweest. echt ziek om te zien dat al die mensen in een rolstoel te zien zitten in een rij om een grot aan te raken. er staan bokke veel tenten waar ze blauwe maria flesjes met water verkopen. GameGirl heb je wel een gehoord van een placebo? Werkt het zelfde bij die mensen in loerdes. |
nejj.. nooit gehood van een 'placebo'
maar ik geloof niet in dat loerdes gedoe hoor.. ik heb echt medelijde met de mense die het wel doen.. |
Ik geloof dat als je dood gaat, dat je dan gewoon echt mag gaan rusten. Totdat Jezus terug op aarde komt, hij zal alle goede mensen (die in hem hebben geloofd) weer tot leven brengen, en alle mensen die niet in hem hebben geloofd zal hij laten liggen. Die mensen zullen gewoon voor altijd weg blijven. Alle mensen die in hem hebben geloofd zal Hij mee nemen naar de hemel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
val jij niet onder ''iedereen'' dan?
speciaal geval zeker XD |
Citaat:
Ik geloof btw ook dat er een leven na de dood is net als JustMeYouKnow. |
Citaat:
|
ik vind het eigenlijk een droog onderwerp.
Ik bedoel. je zal er nooit een antwoord op krijgen dus waarom zou je erover nadenken? ik doe het soms wel dat geef ik toe. maar meestal zet ik mezelf er meteen vanaf. Ik denk ook dat als een mens in een "hemel"zou komen. dat je daar dan miljoenen koeien en schapen zal hebben die jij opgegeten hebt xD |
en waar is die hemel dan? in de lucht? op mars?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar die kans acht ik zeer klein. |
Citaat:
|
Citaat:
En daarnaast, als ik een kind van god ben, hoe kan hij mij dan zo bouwen dat ik niet in hem geloof? |
Citaat:
En ja, je bent een kind van God, maar dat moet je zelf wel accepteren en aanvaarden. En je moet er wat mee doen, ik ben ook een kind van mn moeder, maar als ik de hele tijd tegen haar begin te vloeken en te schelden en weet ik het wat, vergeeft ze mij op een gegeven moment tog ook echt niet meer hoor! |
Dat is gewoon idioot. Als god wat zichtbaardere bewijzen had van zichzelf zou iedereen in hem kunnen geloven. Ze kunnen daarna nog zelf beslissen of ze hem willen volgen of niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weakminded? Je moet juist sterk in dat soort dingen zijn om het te kunnen geloven. Ik zie geen God maar ik weet dat hij er is. En God weet dat ik geloof dus hij helpt mij door het leven heen. Maar 1 ding snap ik dan weer niet, jij gelooft dus duidelijk dat God niet bestaat.. waarom ga je hier dan eigenlijk op in als het je toch geen zak kan intereseren?
|
Citaat:
|
Dus waarom maakt hij de bewijzen niet zo dat niemand er nog omheen kan?
|
Citaat:
|
Wie gelooft er in de Tower of babel?!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nijntje! :D
|
God damn it.
Citaat:
Allemaal oude mensen die daar wonen met heel weinig geld en ze hebben rottende tanden. Wanneer je de kerk in loopt staan er allemaal goude beeldjes alles is mooi opgeknapt. En wie heeft dat betaald? Juist ja, de inwoners. Wat krijgen ze ook al weer in de kerk? hmm Een vierkant stukje brood van de bakker. (DAT IS HET LICHAAM VAN GOD!) Kut kanibalen... En vreemd genoeg moet je er nog eens geld voor geven in een bakje ook...... Vervolgens probeer je het droge brood door te slikken dat al een tijdje lag te drogen in de zon. Na dat je je brood einderlijk hebt doorgeslikt zie je opeens dat de priester zijn stuk witbrood doorslikt met een slok wijn. Maar dat wijn is niet zo maar een wijntje! Dat is het bloed van God (of jezus right?). wat dan ook... Terwijl de eigenlijke werkelijkheid is dat een arme boer elke dag zijn land op gaat om zijn druiven goed te verzorgen. Vervolgens krijgt hij maar 25 cent per fles wijn die hij verkoopt. Met dat geld gaat hij naar de kerk in z'n klein dorpje en geeft het uit aan een stuk wit brood... |
Citaat:
Citaat:
Eerst verstand van zaken voor je iemand mag afzeiken.:) |
met dat geld bedoeld hij vast de zending ofzo
|
God is een amateur, de aarde is een mislukking (als dit alles is wat hij kan ben ik niet onder de indruk) en waarom heeft die gast altijd een geld probleem?
|
Citaat:
En pakspul & zeespons, zoek een psygiater voor jullie eige best wil.. Have a nice day O-) |
Citaat:
Er was eens een klein meisje dat geloofde in een sprookje van een onzichtbare man die alles wist enz. enz. Ben ik over 2000 jaar van nu ook een god? Citaat:
|
Citaat:
|
Joah, maar ik denk persoonlijk dat ze daar al ervaring mee heeft :yes:
|
Citaat:
Niet alle kerken doen dat. |
Citaat:
Weet je... je moet dingen laten gaan wanneer alle feiten tegen spreken.... Je moet het zo zien... Jij denk dat de aarde nog plat is. Wij weten dat de aarde rond is. Hoe vaak wij het ook zeggen dat hij rond is. blijf jij beweren dat de aarde plat is omdat het toevallig in een boekje staat. |
Je krijg van mij een kans om mij te overtuigen dat de bijbel geen onzin is.
Noem een gebeurtenis die in de bijbel voor komt. |
Ontkennen van het bestaan van dino's, maar ze toch herkennen bij het verhaal van Noach. :')
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De aarde was geen mislukking, dat is wat de mens ervan gemaakt heeft! |
Citaat:
wie maakt dan ook mensen die de aarde kapot maken, beetje dom hea |
Citaat:
De mens heeft een eige wil, denk even na hea! & dan heb je ook nog de duivel he staat ook in de bijbel ;) |
Sandra meid deze mensen willen het niet geloven dus wij kunnen er nu niets meer aan doen ;) deze mensen praten ergens over waar ze niet eens iets vanaf weten
|
Ohjawel
ben toch zeker christelijk opgevoed :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
jazeker wel, maar je moet niet proberen mensen hier te bekeren ofzo!
|
Citaat:
|
Hij. met hoofdletter XD
doe fv serieus ben je jehova ofzo?! |
Kijk, het geloof is zo triest dat ze mensen moeten bekeren. Wetenschap wint toch wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
Er bestaan zo'n beetje meer dan een miljoen verschillende diersoorten. Sandraatje, wat vindt je zelf van de arc van Noach? ik luister aandachtig. |
de bijbel is allemaal symbolisch, maar zo is het interressanter
|
Citaat:
|
ik denk toch dat het gewoon symbolisch is :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
face it pakspul
dit keer krijg je geen gelijk XD |
ik geloof wel! Kweet niet juist wat er komt na de dood, maar gwn ik geloof wel dat er ergens een hogere macht is.
Ik vind het toch maar stom om nergens in te geloven en volgens mij kan dat ook niet! Iedereen heeft toch wel momentn dat je zegt van "please help mij" en dan zeg je dat toch ook zogezegt tegen een hogere macht (of zoiets é:p) |
Mensen willen graag denken dat er een hogere macht is.
Vervolgens gaan ze er in geloven. |
ja mss wel, maar daar is toch niet op tegen ... Ofwel? Kbedoel als ik problemen heb dan bid ik zelfs soms! (oké bidden is een fucking dwaas belachelijk woord, maar wat zeg je er anders tegen) Alléja gwn je hart eens luchten en zo "om hulp" vragen en van die dinges.
Volgens mij maakt het niet uit of hetgeen waar je in gelooft bestaat of niet, maar gwn dat je er wat aan hebt. |
In jezelf praten/hopen is niet geloven in een hogere macht.
|
Citaat:
Alleen krijg je dan wel antwoord terug. |
Citaat:
|
:p vettig Jah jah tis maar een gedacht é! (wilde nu eens filosofisch/psychologisch uit de hoek komen:p *Failed* Damn)
|
Wth?
|
Citaat:
. . . . cry... :'( |
sooo you make me also
. . . . cry!! So sad ! |
Citaat:
. . . But atleast the grammar in MY post was correctly :'( |
zielig! echt zielig!
|
Jou grammatica niveau bedoel je?
|
mijn grammatica is niks mis mee! Integenstelling tot jou commentaar niveau! Niks van persoonlijkheid dus! Je heeft alleen commentaar op anderen, maar zelf iets deftigs zeggen ... ain't gonna happen!
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
11 fouten in 3 posts is bij mij grammaticaal verkracht :Z |
'poor insanity'
|
Citaat:
trouwens, gister de nieuwste show gezien? ging over volendamse uitdrukkingen. Een lijntje uitwerpen is daar niet vissen maar cokesnuiven. De Dijk is geen bescherming tegen de zee maar een plek om je helemaal kapot te zuipen. En een visje scoren is een beste neukbeurt maken *) |
da's toch leuk, denk je dat je eventjes gaat vissen op de dijk, staat er iets veel leukers op het schema :D
|
Wow nu voel ik mij echt beledigd enzo! Zal ik nog wat meer taal verkrachten? => Tku mi gi zak scheeln! Je gebruikt zelve gin kommas, dus ge moe nie vele zitn jankn insanity! :p Lol leve het dialect!
|
ja idd erwin, hoe zit het met die komma's?
of vind je die gewoon niet leuk? XD |
Citaat:
dusss, ga maar verder met boehoe doen ok? Citaat:
|
:) oke
maar hoezo zit je haar uit te schelden dan? |
ehmm.... ik ben christen en ik geloof dus in God
maar soms heb ik zo van: boeiend en dan weer zo van: doe normaal maar als ik er aan denk om in de hemel te komen als ik dood ben word ik wel blij maar ik denk altijd er aan dat me ouders eerst dood gaan maar dat wil ik niet want dan ga ik ze missen en dat zie ik niet zo zitten dus ik heb liever dat ik eerst dood ga dan me ouders of is dat raar??? |
dat is normaal, maar denk er eens aan hoeveel pijn zij zullen lijden als jij eerder dood gaat!
|
dikke pech dan
iedereen gaat dood, boeit het wat wanneer dat is |
ok, pleeg dan meteen maar zelfmoord..
|
hoezo dat nu weer?
|
als het toch niet boeit wanneer het gebeurt kan je het net zo goed nu meteen doen toch?
|
nee ik denk dat dat pijn gaat doen, daar heb ik geen zin in.
ik bedoel gewoon dat het me nix kan schelen of het vandaag of over een paar jaar is. Maar ik wíl niet dood ofzo, waarom zou ik er moeite voor doen jee |
Citaat:
Ga je dan daar je ouders niet missen? Dus... wat maakt dat dan uit? (Kom dan niet weer met een verhaaltje dat je in de hemel wel de andere mensen op aarde kan zien. Want dat is echt gelul.) |
Iedereen die leeft met/voor een geloof leeft in feite met een handicap. Contstant leven met regels die normaal niet gelden en steeds maar weer afvragen of het wel goed was wat je deed.
En dat terwijl het na de dood geen kut uitmaakt omdat er toch niets is. En daarnaast, christenen zeggen dat je als je je goed gedraagt je in de hemel komt. Maar die zelfde christenen roepen ook dat Hij iedereen een kans geeft op vergiffenis |
wel sneu voor ze als ze dood gaan, blijkt dat er helemaal geen ''hemel'' is!
|
als je in de hemel ben ben je helemaal gelukkig je kan niemand missen omdat je dan verdrietig ben en dat kan niet in de hemel
miss denk je nu wel wat een gelul allemaal maar toch is het waar en in de hemel kun je dan wel je familie trug zien maar dan kun je niet weten dat het op de aarde je familie was ofzoiets |
aha, en dat heb je helemaal zelf bedacht? knap hoor!
|
kijk maar een openbaringen!!!!
staat echt in de bijbel |
Wie zegt dat de bijbel op waarheid is berust?
|
Citaat:
Dus we hebben hier al een probleem. :) |
nee want als je in de hemel komt ben je de aarde vergeten dus ook je vriend
maar als je vriend eerder dood gaat en hij komt in de hel dan mis je hem want jij leeft dan nog op de gewone aarde maar als jij dood gaat en je komt in de hemel dan kun je hem niet missen omdat de hemel helemaal vrede is en als je dan verdriet heb dat kan dan weer niet omdat in de hemel alleen maar vrede bestaat dus je kan niemand missen zo is het ongv. uitgelegd maar ik weet niet precies hoe ik het op moet schrijven om het uit te leggen |
Roodkapje is geloofwaardiger.
|
Citaat:
|
wat jij wilt
|
Citaat:
Inprincipe kun je het nog veel simpeler zeggen, in de Hemel zijn geen negatieve dingen. Dus ook geen gemis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar hel is puur gemaakt door god om mensen tot in oneindigheid te martelen als ze maar een van de Tien geboden doorbreekt. Beetje zware straf eigenlijk in Amerika zijn ze op sommige punten nog milder. |
Citaat:
-NEE dan weet je er ook niets over, houd er dus maar over op |
Jij bent ook niet echt op de hoogte van de verhalen hea,, de hel is niet geschapen door God, maar door afvallige engelen.. ooit van Beelzebub gehoord? ik zeg alvast nee, Drie engelen die het niet eens waren met God werden door God uit het Paradijs gekickt en toen hebben zij de Hel opgericht waar zij slechte mensen martelen ja, btw ik geloof hier ook niet in, maar je moet wel op de hoogte zijn van de verhalen voor je domme opmerkingen maakt
Citaat:
|
misschien een ánder verhaal? ik vond altijd al dat pakspul juist veel van die verhalen wist XD
|
Citaat:
Toch raar dat god gebruik er van maakt, beetje z'n nazi overeenkomst als je het mij vraagt. |
Ohja, er is geen god, er is geen afvallige engel en er is geen hel, het een grote hoax, een grote 1 april grap waar nooit "1 APRIL!" op is gezegt.
|
Ohja, als er toch een god bestaat mag je dan de tering krijgen
wedden dat er geen god bestaat |
wedden heeft geen zin met hem, hij verliest toch altijd!!
|
nietes!! ik own in alle weddenschappen behalve als ik het woordje ook niet meer mag zeggen,, vind je het gek!?!?! en trouwens ik zeg ook dat in dit allemaal niet geloof, ik geloof niet in God, maar God heeft de Hel niet geschapen das alles wat ik zeg
|
geschaaapen schaap!!
god is ook veel te saai om zoiets te bedenken |
Citaat:
|
ja juist, ik geloof er ook niets van hoor. wacht wel totdat hij het tegendeel bewijst.:P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Duh, omdat ik argumenten kan beantwoorden.
|
Citaat:
|
Stel he? als je doodging, dat er iets was, moet je nagaan dat er miljard beestjes etc doodgaan, hoe freakin druk is da wel niet?! Nouja, ik denk dat er niets is, de reden dat mensen wel denken dat er iets is, is omdat ( volgens mij ) Je gewoon niet kan beseffen dat er niets is, ik bedoel, jij kan niet nadenken over wat er buiten het heelal is, WANT ER IS NIKS ! xD
Then I fell on the ground, tasted the ashes on my tongue, thinking, only dead children, are forever young. |
Citaat:
|
'Hij' heeft de mens niet gemaakt, de mens heeft 'Hem' gemaakt, kijk, als je iets hebt van 'God wil het' is dat altijd een makkelijk excuus om iets te doen, denk aan kruisvaarden 'GOD WIL HET!' en dan van die mensen dood laten gaan doordat jij een land krijgt/wilt, De mens die '' God " heeft bedacht, is eigelijk heel slim, iedereen is erin getrapt, tegen de tijd dat mensen niet meer naar hem zouden luisteren was die man toch al dood! er moeten meer mensen zoals hem zijn, als die voor onze economie gaan zorgen, worden wij het rijkste landje :) nadruk op land'je'. Bedankt, sorry voor vele posts.
|
Citaat:
Ik ben het met je eens trouwens. |
Nope bedacht ik terplekke. ^^ For the record, Ik ben nog maar 13.... Dus mijn algemene kennis is niet zo uitgebreid en kan dingen soms moeilijk inschatten, alvast sorry als ik iets zeg wat nergens op slaat.
|
het is wel waar wat je zei...
als je een kind opvoed in een dorp met allemaal superchristelijke mensen en er komen nooit niet-superchristenen bij hem/haar in de buurt, zal hij/zij ook niet twijfelen over wat er na de dood is etc. maar als je een kind in onwetendheid laat opgroeien, zal het zelf fantaseren over wat er nou na de dood zal zijn en hoe de aarde is ontstaan enzo, en dan heb je kans dat er een nieuwe godsdienst ontstaat.. zo simpel is het, mensen zijn gewoon te nieuwschierig ingesteld om het met elkaar eens te zijn |
Citaat:
Ookal klinkt dat stom, je begrijpt het vast. :) |
heey
iedereen denkt er anders over. ik denk dat je wel in de hemel komt. maar dat weet jke pas als je dood bent. |
| Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:50. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.