![]() |
De eerste keer snijden in jezelf...
Heey,
Ik heb een aantal forums gelezen over snijden in jezelf en nu ben ik weleens benieuwd, Hoe was de eerste keer snijden in jezelf? Hoe voelde dat? Deed het pijn? Huilde je? wat gebeurde er? Groetjes Nel |
Eerste vraag, waarom ben je daar benieuwd naar?
|
Citaat:
Een rare intresse |
Citaat:
Maar waarom ben je zo benieuwd naar de eerste keer? Je weet zelf toch al hoe het ging de eerste keer? |
volgens mij ben ik tijdens het googlen perongeluk te weten gekomen dat er een forum is voor mensen die zichzelf pijn doen ofzo. kijk daar eens als je nieuwschierig bent.
|
Citaat:
Nee, ik vraag niet om aandacht (dit is een forum, |:( komop...) ik ben gewoon benieuwd hoe het bij andere mensen ging die dit weleens hebben gedaan. Iedereen ervaard het weer anders, en ik ben benieuwd hoe die mensen die dit doen ervaren. |
Citaat:
Ik vind het snijden in je zelf een negatieve manier van aandacht vragen.... |
Citaat:
Tsja, het is wel jammer dat het zo moest gebeuren... :no: |
Citaat:
|
Ik vind het jammer dat hij het op die manier doet, maar ik begrijp wel waarom hij het doet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ondertussen is ze er grotendeels vanaf. Door erover te praten en de moeite te doen om het te begrijpen natuurlijk. Maar volldig vanaf.....toch niet. |
Zelfkastij vind ik zelf nergens opslaan, wat Chrizly al zei eigenlijk.
Maar voelt die vriend van jou zich er lekkerder door, ofzo dat je je dat afvraagt? |
Citaat:
|
Citaat:
Het is geen oplossing, het zorgt alleen maar dat alles erger wordt. Je zegt net zelf"alles in zich liet opproppen" en dat het beter ging door er over te praten... Nou dan lijkt me praten al weer een betere oplossing, vooral om dat de zelfbesnijding daardoor al afneemt. Automutilatie is gewoon een kansloze laatste uitvlucht waarmee je geen enkel doel bereikt, behalve bij de gene waaraan je verteld dat je het doet |
Ik vind het best idioot dat je je opgekropte gevoelens op jezelf afreageert. ik bedoel dat je dat op andere mensen doet kan ik nog een beetje begrijpen (begrijpen, niet goedkeuren) Nouja gelukkig ben ik niet zo iemand die lang blijft zitten met opgekropte gevoelens.
Citaat:
|
Citaat:
En daarnaast: U hebt gezocht op zelfkastijding : Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies. |
maar die online vandale is ook niet alles
|
srry, ik ben verkeerd begrepen denk ik.
wanneer ik zeg: 'het is te begrijpen', bedoel ik niet dat ik begrijp of akkoord ga met het feit dat ze zichzelf gaan snijden, want zelf vind ik het niet de geschikte manier. Ik bedoelde eerder in de zin van, het is te begrijpen wat er aan de hand is met die persoon, met de ' waarom ' deze persoon het deed. |
er zijn verklaringen waarom mensen (pubers) in zichzelf snijden. de reden is achteraf te kinderachtig, maar ja.. hoe ga je dat tegen een puber uitleggen?
sommige mensen kicken misschien op bloed of vinden het gewoon chill om in zichzelf te snijden. you bleed just to know you're alive (nu niet allemaal de mes pakken eh) |
Een keer geprobeerd om te kijken wat de kick er nou van is, maar ik zag de lol er niet van in :{ Mooi streep wondje op me arm vond ik wel mooi :P
|
Citaat:
|:( verder lijkt me je niet echt een goede vriendin... je probeert hem dan toch juist er vanaf te helpen ipv dit soort dingen op een forum te zetten, en ff doodleuk vragen hoe voelt zoiets nou? Sorry komt bij mij een beeeetje raar over |
Citaat:
* Zichzelf willen straffen; * het kwijt raken van spanningen; * het omzetten van geestelijke pijn naar lichamelijke pijn; * het gebruiken van pijn om andere (onaangename) zaken te vergeten; * mensen uit je omgeving manipuleren * als onderdeel van initiatieriten bij sommige volkeren; * om te bewijzen dat je tegen pijn kunt; * om jezelf een machtsgevoel geven doordat je zelf kan bepalen wanneer je pijn voelt en wanneer niet; * om het lege gevoel van binnen op te vullen; * te merken dat je nog leeft; * gevoelens te uiten die niet op een andere manier geuit kunnen worden; * uit zelfbescherming, dus om erger te voorkomen; * als uiting van agressie, de patient word er rustig van. Daarbij komt ook nog dat pijnigen van lichaam de natuurlijke drug Endorfine vrijkomt die aardig verslavend is. |
Citaat:
|
Hej mensen,
Ik snij mezelf... Ik ben er zaterdag mee begonnen.. En ik moet zeggen dat het niet iets is om aandacht mee te vragen. Het is meer om je eigen agressie kwijt te kunnen. Weten dat jij sterker bent dan de pijn! Als je al een heleboel dingen niet meer aankunt, dit kan je wel aan, jij bent sterker dan het. En dat is voor mij de reden om het te doen. De eerste keer schrok ik van mezelf!! Je hebt iets van waar ben ik mee besig.. Maar als je het voor de 2e keer doet dan is het al weer heel anders.. Het doet geen zeer.. Want jij bent sterker dan die pijn!! Ik hoop dat jullie het nu snappen... Kusje Sandra |
Citaat:
|
ik snap het. Kan me het goed voorstellen. In jouw situatie, heb je een soort houvast, of hoe je het ook mag noemen, aangezien je, zoals je zelf zegt, sterker bent dan de pijn en je dus ook controle hebt over jezelf,...hoe raar het mag klinken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit is iets waar je niks aan kan doen.. je doet het niet expres.. je moet.. Het geeft mij rust.. ik kan de hele wereld dan were aan.. Daarvoor stort ik bijna in van elende.. Vind het jammer datje mij voor ziekk uitmaakt!! |
Citaat:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden) zelf·kas·tij·ding (de ~ (v.)) 1 kastijding van eigen lichaam of geest Opnieuw/verfijnd zoeken (zoekinstructies) bron: www.vandale.nl en @sandraatje: Hij zegt het wat lomp, maar je geestelijke gezondheid is nou eenmaal niet 100% Daarmee zeg ik niet dat je gestoord bent. En er is wel wat aan te doen, ga hulp zoeken, meldt het aan mensen die je vertrouwt. Kom er achter wat precies de reden is dat je het doet en werk daar aan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan je vertellen dat ik nog geen littekens heb... Maar het ligt wel open.. En ik ben blij dat je zo reageerd...(word mn zelfvertrouwen echt hoger van...) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik doe dit omdat ik moet van mezelf! Het iseen rust om jezelf aan te kunnen, om te weten dat jij sterker bent dan alles om je heen! |
Je klinkt als een coke junk die al 20 jaar verslaafd is en jij bent al wel geteld VIJF!!! dagen bezig... Omdat ik het moet van mezelf, nee je doet het jezelf aan en zegt dat het van jezelf moet.
Als je sterker dan alles om je heen wilt zijn kun je beter op een vechtsport gaan, want je "traint" nu alleen sterker te zijn dan gecontroleerde pijn. |
Citaat:
vind je het normaal dan? En je moet? bullshit, ga in theraypy schat. je word er beter van. Citaat:
|
ga lekker naakt over straat renne als je aandacht wilt niet dit >.>
|
Citaat:
Als mn ouders het weten ben ik zwaar de lul! Dat wil ik niet! En ff, dit is een forum waarin gevraagd werd hoe de eerste keer was... Ik ben zo sociaal geweest om mijn prive met jullie te delen en jullie hebben alleen maar commentaar op mij!! Sorry, hier word het alleen maar erger van!! |
Citaat:
dit is stiekem best serieus :{ |
Citaat:
|
Biecht je dit ook op?
|
Ze is vrij open als je dr kent ja. :*
|
Ik ken haar niet
|
Citaat:
|
Dat je fietsband lek is
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou, ik vind het persoonlijk erg slecht en dom als mensen in zichzelf zo gaan snijden, zullen het er veel mee eens zijn denk ik zo..
Ze zeggen zelf ook altijd, dat is de oplossing, hiermee kan mik mijn agressie kwijt, hiermee voel ik me beter.. Komop! Je snijdt in jezelf, ik vind dat niet normaal.. En wat schiet je ermee op? NIKS! Ja, een heleboel littekens..wauw? Net alsof je zelfvertrouwen daarmee omhoog gaat ! Sorry sandra, maar dit is toch echt dom.. En zeker geen oplossing! Meestal lees ik ook dat ze heel veel problemen hebben of zitten ergens mee, worden gepest weet ik veel.. Ik weet iig wel dat als je in jezelf snijdt dat die problemen niet over zullen gaan. Doe er wat aan ! Praat erover, of hou je er gewoon niet veel mee bezig! Meestal zijn de problemen toch ook echt minder erg dan ze lijken.. Iig, snijden in jezelf is dom en lost niks op. |
En dat was niet als aanval op jou bedoeld of om je te beledigen ofzo, maar meer om je proberen te laten inzien dat het gewoon niks helpt, al voelt dat misschien op dat moment van wel..
|
Citaat:
voor iemand die niet weet wat er precies gaande is, is het niet normaal. Vooral wanneer jij of wie dan ook niet de problemen heeft die de personen in kwestie wel heeft. |
Vind je jezelf ook nog sterk als je een keertje tever snijdttdtd (flikker op met gramatica:p ) en met bloedarmoede aan het infuus ligt?
Zelfvertrouwen kan je zelf voor zorgen (is mij iig gelukt) en als het echt zo erg is dat het niet lukt ga je hulp zoeken. |
Citaat:
En ik weet niet of ik mezelf dan nog sterk vind.. Maar dat is iig niet de bedoeling! |
Voor faalangst zijn trainingen enzo he.
Maar hoe kun je zelfvertrouwen krijgen van in jezelf snijden? |
Citaat:
En je krijgt zelfvertrouwen omdat je weet dat jij tog nog wel iets kan.. Vooral als iemand weer wat negatiefs over je gezegd heeft.. Dan geeft het je het gevoel dat je niet niks bent! |
Ik zou zelf eerder denken dat als je in jezelf snijdt je denkt dat je niks bent.
als je een beetje zelfrespect hebt lijkt het mij dat je het zowiezo wel laat. |
Ik heb wel zelfrespect! Alleen op zo'n moment ben je jezelf niet! Ik moet eigenlijk zeggen dat ik het gister gewoon deed.. zonder dat er iets aan de hand is... En dan voel je je tog wel een beetje vaag achteraf!
|
leuk dan dat vaagheid ? :huh: :no:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Respectloos gedoe hier
Het is weer is erg jammer hoe men reageert op dit onderwerp.
Want je zou is jezelf ergens EERST in verdiepen voor je gaat reageren! Afijn, voor de hillbillys hier: Automutilatie is het woord voor zelfbeschadiging of zelfverminking: Motivatie Er kunnen verschillende redenen zijn waarom iemand automutileert: Zichzelf willen straffen; het kwijt raken van spanningen; het omzetten van geestelijke pijn naar lichamelijke pijn; het gebruiken van pijn om andere (onaangename) zaken te vergeten; mensen uit je omgeving manipuleren als onderdeel van initiatieriten bij sommige volkeren; om te bewijzen dat je tegen pijn kunt; om jezelf een machtsgevoel geven doordat je zelf kan bepalen wanneer je pijn voelt en wanneer niet; om het lege gevoel van binnen op te vullen; te merken dat je nog leeft; gevoelens te uiten die niet op een andere manier geuit kunnen worden; uit zelfbescherming, dus om erger te voorkomen; als uiting van agressie, de patiënt word er rustig van. Verslavend effect Mensen die automutileren kunnen hier moeilijk mee stoppen. Bij het pijnigen van het eigen lichaam komt het verslavende hormoon endorfine vrij. Endorfine is een natuurlijke pijnstiller maar kan ook zorgen voor een gevoel van geluk of euforie. De gewoonte om te automutileren ontstaat vaak geleidelijk en is moeilijk te doorbreken. Deskundige hulpverlening bij dit probleem is sterk aan te raden, maar het is niet altijd mogelijk degene die automutileert te bewegen deze hulp te aanvaarden. Het ontwikkelen van een geestelijke verslaving komt vaak voor bij automutilisten. De drang tot automutilatie wordt getriggerd door de lichamelijke verslaving aan endorfine maar ook vooral door geestelijke verslaving aan emoties die worden opgewekt of worden onderdrukt tijdens de automutilatie. De emoties waaraan de persoon is verslaafd staan in het algemeen in verband met een (mogelijk aanwezige) psychische stoornis. |
Citaat:
@ Wiz: heel erg bedankt dat je dit neerzet! :) |
Spring dan meteen van 3 hoog naar beneden, breek je je benen, wat ook pijn doet. En vraag je de chirurg of hij je niet wil verdoven, want pijn is heerlijk. :')
|
Citaat:
|
Citaat:
Graag gedaan ;) Mensen hebben de keuze, accepteren dat het iets is wat ze nooit zullen begrijpen of het zelf is uit proberen. Voor de rest moeten ze zich gewoon niet met het onderwerp bemoeien of er eerst serieus in verdiepen. Want roepen dat het ziek en dom is helpt natuurlijk ook niet veel, wat behoorlijk achterlijk is van degene die dat post. Ik heb een vriendin gehad in mijn kennissenkring die borderline heeft en zichzelf snijd (die twee gaan namelijk heel vaak samen). Om precies te begrijpen waarom het snijden voor haar zo verslavend was en bevrijdend heb ik het op een gegeven moment ook uitgeprobeerd. Het maakte veel duidelijk. Het is een lichamelijk en geestelijk proces dat loopt vanaf het moment van snijden tot aan het zien van het genezen van de wond, en eventueel tot de uiteindelijke lidtekens. En daarbij is het inderdaad erg verslavend :no: Dus ik hou het voorlopig alleen bij mijn rookverslaving ;) Ik raad je wel aan om voorzichtig te zijn, niet de diep te snijden, en het mes van te voren goed schoon te maken in verband met het krijgen van infecties of ontsteking aan de wond. Probeer ook te minderen. Stoppen is vrijwel onmogelijk in 1 keer, maar probeer de tijd tussen snijden elke keer te vergroten. Weken, maanden tot uiteindelijk jaren.. |
Citaat:
Vind het wel gaaf dat je je er zover in verdiept hebt da je het zelf gewoon een keer gedaan hebt... Dat betekend wel dat je het belangrijk vind om die vriendin te snappen.. En daardoor dus alle mensen een beetje snapt die het doen. Stoppen lukt nog niet.. ik probeer het wel, maar hoe harder ik het probeer hoe erger het word.. omdat ik er dan de hele dag aan denk... Maar het komt misschien ook wel omdat ik eigenlijk helemaal niet wil stoppen.. Het is een prettig gevoel! En een prettig gevoel wil je niet graag kwijt! |
Citaat:
Daarom zeg ik ook, probeer niet in 1x te stoppen, maar probeer te minderen. Stanly mes werkt beter, ontzettend scherp (pas op!) maar minder grotere lidtekens. Je kan ook krassen ipv snijden. Maar probeer in elk geval de tijd tussen het snijden in elke keer weer te vergroten. Met kleine stapjes kom je het verst :thumbsup: |
Citaat:
|
Citaat:
Snijden is snijden en krassen is krassen. Lijk me duidelijk :P Bij snijden dan snij je in jezelf, met als gevolg een wond Bij krassen dan kras je in jezelf, met als gevolg beetje rode en/of kapotte huid maar geen (snij)wond ;) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Gr Moon |
pff een mes, mietjes, ik pak er gelijk een circelzaag bij.
|
Citaat:
En een verslaving is meestal iets waar je mee moet stoppen/minderen ;) Nu jij weer :P (Voorlichting is beter, google er de volkskrant maar op na, die heeft een heel artikel erover en over voorlichting ervan en of voorlichting niet juist mensen op gedachten brengt) |
Citaat:
De poster kan niet van te voren inschatten wat voor randdebielen er op gaan reageren. Je zou verwachten dat op een serieus onderwerp ook serieus gereageerd word. Dat de kindjes wel in hun eigen topics blijven 8| |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn inziens is het wel dom en ziekelijk. Daarnaast is ze pas vorige week zaterdag begonnen met snijden inzichzelf, dan kan je nog nauwelijks van een verslaving spreken lijkt me zo. Citaat:
Voorlichting is goed, maar dan wel voorlichting over hoe te stoppen, niet hoe je het beter kan doen. Lijkt me namelijk niet echt bevorderend voor het "afkicken". Net als wanneer je tegen iemand zegt, die net begonnen is met roken en alleen maar een beetje blij die rook in zn muil houdt en door zn neus weer naar buitenwerkt, dat ie het lekker diep zn longen in moet rammen, want dan werkt het allemaal veel beter:') |
Citaat:
Ik heb toch echt duidelijke tips gegeven hoe je het beste hier mee moet stoppen. Ik spreek uit ervaring, ik ken meerdere mensen die snijden en/of dat deden. Snijden is als het goed gebeurt niet slecht voor je, maar (zoals je hier duidelijk kan merken) is de reactie van je omgeving op zulke activiteiten nou niet bepaald prettig, dus is het een verslaving waar je voor de kwaliteit van je persoonlijke leefomgeving beter mee kan ophouden. |
Nee joh, tuurlijk is je eigen huid opensnijden en de kans krijgen op infecties en bloedarmoede niet slecht voor je.:') Waar zitten jouw hersens.
|
Citaat:
Ik heb alang hier neergezet dat je juist moet uitkijken met het krijgen van infecties en ontsteking. En bloedarmoede ??????????????? We hebben het hier niet over je polsen opensnijden terwijl je in bad ligt!!! Dude, het bloed nouwelijks, hoe diep wil jij dat mes je lichaam wel niet in rammen??? :? Ga je lekker met topics bemoeien waar je wel verstand van hebt wil je! :no: |
Mensen, op wiz na snapt niemand hier hoe je je voelt op zo'n moment!! Jullie doe allemaal alsof ik psygisch niet helemaal in orde ben.. En alsof ik super dom ben.. Dat ben ik wel! (doe toevallig wel havo.. dus zo dom ben ik niet!) Dat ik misschien wat domme dingen doe, dat zie ik zelf ook nog wel in, is een ander verhaal!
Als je alleen maar commentaar hebt om mij kan je beter een nieuw onderwerp aanmaken waarin je dat gaat plaatsen, ik heb het hier alleen maar neergezet omdat iemand toevallig wilde weten hoe de eerste keer was. Voor mij was dat nog niet zo lang geleden dus dan is het makkelijker om dat te vertellen.. Het was niet mijn bedoeling om van alle kanten te worden belagen met irritante, kwetsende opmerkingen over mij! |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En als je niet wilt dan men het ziet kan je toch ook gewoon je neusharen eruit trekken met een pincet? Als ik dat doe staan de tranen in mn ogen en doe ik er een huppeltje bij van de pijn :| |
je ben gewoon ziek in je kop als je jezelf snijd.., ga hulp zoeke!
|
Citaat:
|
dat wil ze blijkbaar niet
|
Zucht, vind het toch jammer dat er mensen zo blijven reageren.
Alsof het helpt om te roepen dat iemand ziek in ze hoofd is. Zo vererger je de zaak alleen maar. Achterlijke gasten. Ik vind het net zo ziek als piercings nemen en tattoo's.. Of je ramt er een gat in om er een stuk ijzer door heen te steken of je laat inkt in je huid spuiten. Uhm??? (Weet je trouwens ook meteen waarom tattoo's zo verslavend zijn.. jup same story) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tatoo's worden over het algemeen gezet vanwege de "sier" en dat mensen, als ze eenmaal zo'n ding hebben geplaatst en de drempel dus wat lager ligt, het leuk vinden om bepaalde gebeurtenissen en plaatjes opzichzelf te laten plaatsen. Heeft geen correlatie met snijden injezelf om jezelf te straffen of wat dan ook:wave: |
Citaat:
|
Ik ken een mijsje die haar eigen pols open snijdt,
Ze zecht dat ze zich dan beter voelt en en een verlichting is :S Ze doet het omdat ze zich vies voelt omdat ze wordt misbruikt door haar eigen opa. |
Citaat:
|
Citaat:
ik zeg toch pak een pincet en trek je neusharen eruit :thumbsup: dan piep je wel anders. Ik kan me niet voorstellen dat dat snijden in je pols nou zo'n pijn doet :? Ik heb vaak genoeg een ongelukje gehad dat een goeie snee achterliet. En dat dee toch echt minder zeer dan een haar uit mn neur te trekken met een pincet. Dus als je echt pijn wilt ben je naar mijn mening goed verkeerd bezig :') |
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat niet om de pijn, daarbij is er groot verschil in de soorten lichamelijke pijn die je kan hebben. SM is ook pijn! Maar dan opwindend... Tegen die mensen zeg je toch ook niet ga een been breken? En je moet niet snijden in je pols, tenzij je dood wilt. |
jullie zijn echt ziek :|
|
Citaat:
Ik voel me best lekker eigenlijk :love: (wie is jullie?) |
Citaat:
Ik citeer ook nog even uit je eigen post: " Motivatie Er kunnen verschillende redenen zijn waarom iemand automutileert: Zichzelf willen straffen; het kwijt raken van spanningen; het omzetten van geestelijke pijn naar lichamelijke pijn; het gebruiken van pijn om andere (onaangename) zaken te vergeten; mensen uit je omgeving manipuleren als onderdeel van initiatieriten bij sommige volkeren; om te bewijzen dat je tegen pijn kunt; om jezelf een machtsgevoel geven doordat je zelf kan bepalen wanneer je pijn voelt en wanneer niet; om het lege gevoel van binnen op te vullen; te merken dat je nog leeft; gevoelens te uiten die niet op een andere manier geuit kunnen worden; uit zelfbescherming, dus om erger te voorkomen; als uiting van agressie, de patiënt word er rustig van. Verslavend effect Mensen die automutileren kunnen hier moeilijk mee stoppen. Bij het pijnigen van het eigen lichaam komt het verslavende hormoon endorfine vrij." Nee hoor het gaat niet om pijn:z Citaat:
|
Citaat:
|
Het is ziek, klaar. En zieke mensen moeten geholpen worden, dus mijn enige advies is zoek hulp, voor jezelf. Maar ga niet lopen klagen dat je je zo alleen voelt maar dat je geen hulp wilt zoeken. Ga naar je huisarts en vertel over je problemen, dat hoeft niet tot in details maar oppervlakkig en dan kan hij/zij je helpen zoeken naar passende hulp voor jou. En je wordt echt niet zomaar opgenomen in een psychiatrische kliniek als je daar bang voor bent, dan moet er echt wel iets meer aan de hand zijn.
|
Citaat:
|
Jullie geven ze wel tips zo :{
|
Citaat:
|
wat een gedoe waar jullie je druk om maken
de ene spuit ziichzelf plat de ander snijdt zichzelf en weer een ander gaat gedichten schrijven om alle drie kan ik me niet druk maken |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik zeg niet dat ze ziek zijn, of zielig, of gezellig, of idioot of achterlijk :) ik zeg dat ik me er niet druk om maak, omdat t me geen reet intresseert of ze zichzelf zogenaamd iets aandoen:) |
Citaat:
Ik heb met mezelf, een vriendin en met God (ik weet het dit is geen onderwerp over God, geen reactie hierop ook graag!) afgesproken dat ik het niet meer doe! En ik weet dat ik me daar aan moet houden.. hoe lastig dat ook voor mij kan en zal zijn! Maar dat heet vertrouwen hebben in jezelf! |
Citaat:
|
sorry zal iiets zachter praten
|
Citaat:
Hmz.. het enige wat ik nog niet gedaan heb van je rijtje (en niet van plan ben) is drugs inspuiten :x |
waarom niet?
die discussie vind ik dan weer wel interessant |
Citaat:
|
1 Bijlage(en)
Citaat:
En verder kan je, als je een beetje fanatiek bent en lekker diep snijdt, ook je a. ulnaris nog wel stuk krijgen... |
Zullen we anders de proef op de som nemen? :D :p
Maar ik bedoelde dat als de nietwetende emo zn polsen wil doorsnijden dat te ver naar proximaal (bij je horlage zeg maar) doet. En daar zitten de arterien dieper dan bij het polsgewricht. En dan moet je inderdaad goed je best doen. (en ik kan met mn arterie niet voelen :p ) |
Misschien wil sandraatje het wel voor jullie testen :')
|
Citaat:
|
Citaat:
Geld dat ik niet heb, en als ik het zou hebben liever zou opsparen om mijn opleidingen te kunnen betalen en ooit nog is op mezelf te kunnen gaan wonen. Lijkt me meer een onderwerp voor een aparte topic als je het over drugs wilt gaan hebben. |
maar ik vind het persoonlijk wel erg overdreven
als men vraagt of je ooit in jezelf hebt gesneden denkt weer een hele groep mensen dat je dood wilt,of je leven beu bent:? vind je dat nu niet overdreven? Iedereen die het vraagt aan mij kijkt met zo een blik van: Je bent echt zot als je dat doen|dus antwoord ik niet;) persoonlijk heb ik dat ook eens gedaan, 4 maand geleden en kijk IK LEEF NOG(tenzij je in geesten geloofd) maar ik wil hierbij zeggen, dat ik het deed omdat niemand het toch zou begrijpen over ik me toen voelde,en later zou ik ze alles vertellen en zouden ze me pas begrijpen! En nu weten het 2 personen het en ze hebben meer respect getoond voor mij, en hierbij zal ik het ook nooit meer doen soms heeft een mens de aandacht nodig dat mensen om je geven en dat vind ik op zich al een goede reden om te stoppen. |
Snijden doen mensen(emo's) niet met de bedoeling dood te gaan want dan heet het zelfmoord.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ooohw er zijn 1001 betere manieren om je agressie te uiten...
ga drummen... dat is ook een goeie! lekker hard op zo'n drumstel rammen... jammer dat ik piano speel maar inderdaad als je jezelf wilt bewijzen dat je sterker bent dan pijn, kan je inderdaad beter een vechtsport gaan beoefenen, en iedereen op de eerste les eens even flink uitdagen... en als je niet van agressie houdt.... waarom snij je dan in jezelf... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
bohemian rhapsody op de piano rammen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen ik denk dat het beter is om te kijken naar waar deze behoeftes in eerste plaats vandaan komen. De gevoelens die je ertoe aanzetten zullen in de eerste plaats je niet veel goed doen. Dus die kan je denk ik beter tegemoet proberen te komen ipv ze te uiten op deze nooit compleet in verhouding staande manieren. |
ik denk dat psychiaters zijn opgeleidt om zich met dit soort vragen bezig te houden... dus als je er antwoord op wilt, dan zou ik daarheen gaan, en niet naar een jeugd forum...
|
sinds wanneer is snijden ineens de oplossing van agressie?
huh.. snijden heeft te maken met emoties die je niet kan uiten. en zeldzaam is het vanwege agressie.. tenminste van alle snijders die ik ken is het bij allemaal vanwege dezelfde soort problemen die niks met agressie uiten te maken hebben. |
Citaat:
|
Mijn emoties uit ik door een stuk piano te spelen/schrijven... ik heb er nog steeds geen mes voor nodig... en misshcien is kickboxen wel een andere manier van emoties uiten en dus niet de goede, maar dan nog zijn er 641 andere manieren om je emoties te uiten... in jezelf snijden is echt niet de enige
|
Ik haat mensen die hier oordelen over iets wat ze zelf niet doen.
Als je niet in jezelf snijd kun je er niet over oordelen. Mensen die vinden mensen die snijden vaak ziek in hun hoofd en gestoord enzo maar jullie hebben geen idee hoe het is. De 1 uit zijn frustraties door aggressief te worden en de ander snijd in zichzellf en weer een ander zet het opzij en gaat door met zijn/haar leven. Ik vind het respectloos als je mensen hierop beoordeeld als je het zelf niet doet of ooit gedaan hebt.. |
Citaat:
Geloof mij ik kan op vele manieren aandacht krijgen en er is maar 1 persoon die weet dat ik weer snij. Als je het voor aandacht doet show je het aan iedereen en doe je er stoer over. Let op met wat je zegt want slaat nergens op |
De meeste snijders doen het stiekem, beetje lastig aandacht vragen dan.
Tuurlijk zijn er ook mensen die voor de aandacht snijden en het openbaar doen of showen. Die snijden dan ook helemaal niet voor de redens dat een echte snijder snijd. |
aandacht , pure aandacht
|
Citaat:
want het is niet dat ik oordeel maar ik vind het gewoon een best apart verschijnsel.:{ |
Citaat:
|
ze krijgen geen aandacht op school of op het werk, waardoor ze door middel van shockeren die aandacht vragen. Gewoon even zogenaamd je medeleven tonen en een goede wil, houden ze vanzelf es op.
|
Ik snap niet waarom dit topic uberhaupt nog open is.. Lijkt me niet echt bevorderlijk voor de samenleving, dat gesnij allemaal.
|
Citaat:
Wat weer goed is voor de samenleving O-) |
Alsjeblieft, mensen die hier geen verstand van hebben ga lkkr ergens anders discussieren.. Want ik moet zeggen dat zoals mensen over mij denken omdat ik mezelf toevallig gesneden heb een maand geleden, mij er bijna weer toe aanzet om het te gaan doen. Je krijgt hier nou niet bepaald een goed zelfbeeld van.
En voor de duidelijkheid, er zijn mensen die het om de aandacht doen, maar als ik het voor de aandacht deed dan had ik het wel anders gedaan.. Dan had ik wel een paar dikke sneeën in me gezicht gezet!! Want dan krijg je wel aandacht, maar ik probeer het nog steeds te verbergen. ook de littekens..!! en ik moet zeggen dat dat wel aardig lukt, er zijn 3 mensen in mijn omgeving het weten, maar er is er maar 1 die weet dat ik er nog steeds neigingen toe heb! |
Citaat:
Kijk nou eens eerst naar jezelf voordat je met je vingertje naar andere mensen gaat wijzen. Welke reactie had je dan verwacht? Totaal begrip zoals The Wiz had. Nog een paar tips voor effectief snijden? Kom op zeg, je god zal trots op je zijn als je bij de voor jou zeker weten aanwezige hemelpoort staat. Je zei dat god de man voor de vrouw had geschapen en niet de man voor de man. Maar volgens mij heeft"god" jou lichaam geschapen om die met respect te behandelen, en volgens mij heeft ''god'' datzelfde lichaam niet geperfectioneerd om er eens lekker met een bot mes in te snijden. Of wel? Nou ja misschienben je katholiek dan ga je een paar minuutjes lekker biechten... is alles weer goed:thumbsup: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je zo lekker wilt snijden in vlees, dan wordt je toch......
Als snijden (zoals de snijders zelf zeggen) is, om je emotie te uiten, dan kun je hoger of lager springen... maar er zijn nou eenmaal meerdere manieren om je emoties te uiten, om even "Storm" te quoten "dat is in het laboratorium getest" (voor de meeste mensen dit is voor jullie tijd) dus waarom zou je jezelf dan snijden, terwijl je ook kan praten, of kan tekenen, want het principiéle verschil is kleiner dan de snijder denkt. Aan de ene kant laat het me denken dat ze niet creatief zijn in het bedenken van oplossingen, maar aan de andere kant zijn ze wel weer creatief, want wie had ooit gedacht dat je innerlijke vrede met jezelf kan sluiten door eens even lekker een vers geslepen mes je arm in te steken/snijden. je moet de onderhandse slinger techniek eens proberen... denk dat die wel op Youtube staat |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wou je zeggen dat ik hier aandacht mee vraag, doro het op een forum te vertellen, ik ken niemand hiero.. dus waarom zou ik hier dan aandacht mee vragen.. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik aandacht wou had ik het wel midden over mn gezicht gedaan, ozdat iedereen het goed kon zien en ik meteen naar de psycholoog word gestuurd... |
ik ben niet emo! al voel ik me wel zo
geen denke aan dak mezelf ga snijde or=O |
Citaat:
|
wat een spannend en uitermate nuttig forum, lekker over snijd ervaringen praten, voelt het lekker bij jou? Ja vooral mijn eerste keer was heerlijk (: oh, wat fijn, nou ja, mijn eerste keer viel tegen, maar ik moet er nog even "inkomen" "nou, veel snijplezier" - Ja dat zal wel lukken...
Is dit het onderwerp van het forum,.. zo kan ik nog wel wat onderwerpen aansnijden |
wat een spannend en uitermate nuttig forum, lekker over snijd ervaringen praten, voelt het lekker bij jou? Ja vooral mijn eerste keer was heerlijk (: oh, wat fijn, nou ja, mijn eerste keer viel tegen, maar ik moet er nog even "inkomen" "nou, veel snijplezier" - Ja dat zal wel lukken...
Is dit het onderwerp van het forum,.. zo kan ik nog wel wat onderwerpen aansnijden |
Ik zelf doe aan automutilatie, hoewel ik het nu al 3 maanden niet gedaan heb, alleen ik vind het een beetje triggerend voor anderen als je praat over hoe het is en hoe het voelt.
|
WOOOOw..COOool...
|
Ahzo?
|
Tegenwoordig lijkt dit wel de nieuwe mode te zijn :{
|
Ja ben ik met je eens. Maar mensen doen het niet voor niets.
|
Koekje is gewoon een nutteloos persoontje. Hij maakt nutteloze kut spam reacties dus je moet niet proberen een gesprek met hem te voeren.:yes:
|
Oh bedankt voor de tip.
|
tjah..nou dacht ik even dat ik niet alleen was... O-)
|
Achut achut.
|
ik snij ook in mezelf, en daar ben ik ook niet trots op!
ik ben er mee begonnen omdat heel veel mensen mij niet begrijpen(nu al helemaal niet maarja..)en ze pesten & schelden op me omdat ik 'anders' ben. ik speel al gitaar & schrijg gedichten om het van me af te krijgen, maar dat is niet genoeg daarom snij ik ook in me, ik vind het een fijn gevoel en ben altijd opgelucht als ik klaar ben ermee het is raar maar daardoor voel ik me niet meer zo alleen.. |
wtf, serieus nu, waarom doen jullie dat? En laat me raden jullie zijn oftewel emo's of gothics ofwa? jesus, kbegrijp dat echt niet dat mensen in hun eigen vel snijden. Dat is echt zoo zielig!! En uit je dan zo toch niet, want dat is iets waar je je voor moet schamen en niet waar je trots op mag zijn!! het is gewoon een zielige mannier om aandacht te vragen. zielig hoor :loser:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(en)
automutilatie
|
ik heb 2 jaar geleden een vriendin gehad die het deed.
ik verklaarde haar een beetje voor gek en we kregen ruzie en spraken niet meer tegen elkaar. een jaar trug ben ik zelf met krassen/snijden begonnnen. toen ben ik na een tijdje naar haar toe gegaan, mn excuus gemaakt en met haar erover gepraat. sinsdien zijn we weer beste vriendinnen. bij mij waren het verschillende redenen. - stress afreagere - rustig kunnen worden - mezelf straffen om verschillende foute - andere {vooral inerlijke} pijnen vergeten dat is het denk ik... het was/is niet goed. dat heb ik al die tijd geweten maar ik kon niet meer stoppen. bij mij is het begonnen door {per ongeluk} een keer m'n arm flink open te schaven langs een muur. ik vergat even alles en moest alleen aan die arm denken. dat was fijn. ik bleef vaker schaven, vaak expres. een tijd later onder techniek waren we met stanley messen bezig en kreeg ik ruzie met de leraar. toen hij weg was zat ik ineens met het mesje in m'n arm. en toen gebeurde met steeds vaker en steeds meer. nou ben ik gestopt. {soms een kleine terugval} ik weet dat het verkeerd was en kan soms nog de drang niet weerstaan. maar doe het a.u.b. niet..!! het is niet goed en voordat je het weet kom je er amper vanaf! |
Waarom komen dit soort mensen er niet gewoon op om muziek te gaan luisteren. Werkt net zo goed en is niet schadelijk voor je lichaam (hoogstens voor je oren als je het te hard zet).
|
ja, zoek iets anders om je af te reageren, bv.: muziek, sex of whatever, maar vooral niet in jezelf snijden. dat is echt wel zielig hoor!! er zijn 1000den andere manieren, maja, je doet maar... :loser:
|
Citaat:
ik ben er na veel moeite en hulp vanaf gekomen, gelukkig. het is niet goed en je moet er niet aan beginnen..!! en als je het doet proberen er zo snel mogelijk vanaf te komen voordat het te erg word. |
ga lkkr naar muziek luisteren of doe aan yoga
|
[QUOTE=Chrizlybeer;1302221]Sorry ik begrijp dat dus niet, ik vind het een beetje negatieve manier van aandacht vragen:? Ik vraag me af hoe je dat kan begrijpen...
ik kan dat wel begrijpen. als iemand hele erge probleme heeft en zich er van de schult geeft door zich te snijden begrijp ik dat. ik vind t alleen wel heel erg eng.t lijkt me zo'n pijn doen. sommige doen ook een elastikje om de arm en als ze dan ( in haar ogen) iets fout doet trekt ze eraan en laat t weer los zodat t kei hard op haar arm komt AU !!! |
Citaat:
Daarnaast is schult met een d...:') |
srry
|
en daar zit ook wel weer wat in
|
maar above all...Word geen emo
|
Citaat:
|
eng
ik vind snijden in jezelf maar eng. als je nou te diep snijd dan bloed je toch super erg? of niet? maar als je ouders er achter komen wat wil je dan zeggen dat je het fijn vind??? :[dan worden ze toch heel erg boos of niet dan?
|
Citaat:
Citaat:
de school heeft ze opgebeld, uitgenodigd op school en met ze gepraat. ze begrepen het niet, snapte niet dat ik zo met mezelf in de knoop zat en mezelf zo haatte. ik had er ook steeds ruzie met ze over. na een paar weken zei ik niks meer tegen ze. omdat ik niet snapte dat hun eht niet begrepen, hoe vaak ik ook probeerde het uit te leggen. toen heb ik ze een link van Jong {eo programma} gemailt. dat was een aflevering over snijden/krassen. toen begrepen ze het iets beter en hadden we het er thuis niet meer over. als ze er wel over begonnen stapte ik gewoon voor een paar uur of de fiets. |
Citaat:
|
Citaat:
hun beginnen er meestal over. in hun ogen kan ik er zo mee stoppen en doe ik het voor mn lol. ze vinden dat als ik drang heb ik het hun zo kan vertellen. maar dat kan ik niet en dat begrijpen ze niet. |
gnmpf als je mijn kind was :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1 raad:
don't try this at home... en nergens! |
Ik heb een tijdlang last gehad van TTM, maar mezelf echt pijn doen is pas 1,5 jaar geleden begonnen. Waarom kan ik me niet meer herinneren, maar het was eenmalig bedoeld. Het was alsof ik in een trance was en alsof mijn lichaam niet meer van mij was. Het ging vanzelf. Op het moment zelf deed het geen pijn. Toen ik klaar was had ik spijt en schaamde ik me. Ik keek naar de wond en vroeg me af wat me bezielde. Het kwam niet bij me op om pleisters o.i.d. te pakken. Ik keek gewoon hoe de rode strepen steeds bereder werden.
Mijn haar uitrekken doe ik (bijna) niet meer en ik heb een tijd geleden de beslissing genomen om écht te stoppen. Eerst negeerde ik de gevoelens en drang, maar uiteindelijk sneed ik toch. Ik ben gaan inzien dat het op die manier me nooit zou gaan lukken en na aanleiding van gesprekken die ik had met een goede vriend ga ik op zoek naar een nieuwe manier om met emoties om te gaan. Tot nu toe lukt dit en ik heb mezelf al een tijdje niet meer gesneden en ik geloof er nogsteeds in dat het me gaat lukken. De oude littekens zijn vervaagd en zie je niet meer. Ik hoop dat ik er uiteindelijk geen aan overhoudt. |
Citaat:
En ik ben geen gothic of wHatever.. Kben gewoon een normaal mens, niemand in mijn omgeving die het niet weet zal het ooit van mij verwachten, degene die he wel weten hadden het ook niet verwacht en geloofde het niet tot ze het zagen. Dus zeg nu niet dat het een bepaald soort mensen is die het doen. Want het zijn gewoon normale mensen! @ iedereen die zichzelf snijd: Probeer ermee te stoppen, bedenk dat er mensen om je heen zijn die je meer pijn doet als je snijd dan dat je jezelf doet. Dat je af en toe een terugval hebt als je besig ben om te stoppen moet niet de reden zijn om je er maar aan over te geven, dat heb ik wel te lang gedaan, ik dacht van ik kan het tog niet, en ik ben het tog niet waard. Maar omdat ik nu weet dat er mensen om mij heen zijn die om me geven en van me houden, en dat ik hun pijn doe dan. Dat was voor mij de reden om door te zetten. En ja, ook ik heb nog wel eens een terugval, 2 weken geleden nog, maar ik blijf doorzetten. Veel sterkte allemaal! |
Emo's zijn fake-depressief. Mensen die echt depressief zijn, zijn gewoon normale mensen.
|
Waarom snij je jezelf alleen maar om zelf vertrouwen???:?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:08. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.