Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Je mag je mening uiten ookal is die beledigend voor anderen. (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=61724)

blabla1993 20 May 2007 21:46

Je mag je mening uiten ookal is die beledigend voor anderen.

Ik vind: Ja, dat mag als je het op een fatsoenlijke manier doet.(Hiermee bedoel ik dus dat je niet allerlei onzin moet uitkramen die beledigend is omdat de andere dat maar moet respecteren) En de andere heeft dat te respecteren. Jij kan er namelijk niks aan doen dat je op een andere manier tegen iets aankijkt dan iemand anders. Andersom moet jij het ook accepteren als iemand een mening heeft die voor jou beledigend is.

Banaan 20 May 2007 21:48

Dan heb je geen manieren.

drunken_munkey 20 May 2007 22:14

Ja in bepaalde gevallen wel.

Als je het niet doet....
Het probleem is dat je dan mensen toe laat alles als beledigend te ervaren. Sommige dingen moeten soms gezegd worden. En als jij een bepaalde mening hebt die toevallig beledigend is voor iemand tsja je kan neit met alles en iedereen rekening houden.

Je moet ook leren dingen waar je het niet mee eens bent te kunnen accepteren.

Banaan 20 May 2007 22:18

Je kan het ergens mee eens zijn of niet, da's normaal. Maar beledigen, kom op, dat hebben je ouders geleerd om niet te doen volgens mij.

blabla1993 20 May 2007 22:24

Het is niet je bedoeling om te beledigen maar om je mening te laten weten. Bijvoorbeeld(een voorbeeld dus, dat niet gebaseerd is op realiteit:+ )Ik zeg: Ik vind het dom dat mensen zwemmen. Dan kunnen mensen die zwemmen zich daardoor beledigd voelen, dat is dan niet mijn bedoeling maar ik vind dat gewoon zo.

Banaan 20 May 2007 22:28

Oke dat is zwemmen enzo allemaal heel onschuldig enzo. Maar als ik bijvoorbeeld zeg: ja jammer dat je moeder stervende is maar ehhh ja het was sowieso een bitch hoor.

Ja... dan gaat er wel een belletje rinkele bij mij hoor.

Leh 20 May 2007 22:56

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1311225)
Oke dat is zwemmen enzo allemaal heel onschuldig enzo. Maar als ik bijvoorbeeld zeg: ja jammer dat je moeder stervende is maar ehhh ja het was sowieso een bitch hoor.

tja als jij dat vind, dan zal je wel je redenen ervoor hebben, misschien zal ze het er dan wel naar gemaakt hebben.
Maar ik vind dat als je (en hier moet ik even over nadenken terwijl ik mijn biertje even drink) dat als je een mening hebt die discussie waardig is, dat je die kan laten horen.
dus als je zou zeggen wat je in de bovenstaande quote zou zeggen (misschien zou een ander voorbeeld makkelijker praten) dan zou IK (in mijn geval) jou mening respecteren, wat mijn moeder tegen jouw heeft gedaan kan ook niet door de beugel haha, maarik zou je wel willen vragen om je mening met argumenten te versterken, maar ik zou ook van je verwachten (en mogen verwachten) dat je naar mijn kant van het verhaal zou luisteren, zodat je mogelijkerwijs je mening kan en bovenal mag veranderen naar dat mijn moeder af en toe een bitch is, maar ook aardige momenten kan hebben, net als de medemens.
oooooohwww wat is dit gezwans van mij allemaal erg fout en dubbelzinnig en ook walgelijk haha, maar het is wel hoe ik er over denk, en zo denk ik er ook ECHT over

blabla1993 21 May 2007 15:57

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1311225)

Ik weet niet of jij het verschil tussen een (beledigende) mening en een belediging weet.

Belediging: Je moeder is een 'bitch'
(beledigende)Mening: Ik vind jouw moeder een 'bitch' want, <argument(en)>

Banaan 21 May 2007 18:36

In beide gevallen heb je geen manieren.

blabla1993 21 May 2007 19:06

Oh, dus dan moet ik maar liegen als ik een mening over iets heb die beledigend kan zijn voor iemand? Mooi niet, ik uit mijn mening.

drunken_munkey 21 May 2007 19:14

Tsja, met een beetje rationeel denken moet je wel voor jezelf kunnen bedenken waar de grens ligt. Sommige dingen moeten gezegd worden, maar andere moeten soms is wat meer voor je gehouden worden.

Leh 21 May 2007 20:02

Maar ik ben het wel met banaan eens, dat je, in zijn voorbeeld, niet tegen iemand kan zeggen waarvan zijn moeder op sterven ligt, dat het toch een bitch is... dat is misschien je mening, en je mag het vinden, maar je hoeft het niet te zeggen, en dan lieg je niet.
het ligt denk ik helemaal aan de situatie, en het onderwerp, en de manier waarop je je boodschap brengt

drunken_munkey 21 May 2007 22:15

Citaat:

Origineel gepost door Leh (Bericht 1311286)
Maar ik ben het wel met banaan eens, dat je, in zijn voorbeeld, niet tegen iemand kan zeggen waarvan zijn moeder op sterven ligt, dat het toch een bitch is... dat is misschien je mening, en je mag het vinden, maar je hoeft het niet te zeggen, en dan lieg je niet.
het ligt denk ik helemaal aan de situatie, en het onderwerp, en de manier waarop je je boodschap brengt

Oftewel wat ik zei:loser: ;)

Nee hoor, maarja iedereen is het daar wel mee eens denk ik... discussie gesloten?:9

Bon 23 May 2007 09:44

art 1 van het BW staat het en zo is het.

Iedereen weet de bedoelign ervan, niet iedereen streeft het na en die komen zichzelf wel tegen... ooit

Leh 23 May 2007 20:18

Citaat:

Origineel gepost door drunken_munkey (Bericht 1311304)
Oftewel wat ik zei:loser: ;)

Nee hoor, maarja iedereen is het daar wel mee eens denk ik... discussie gesloten?:9

sorry je heb gelijk :yes: :wave: |:(

Sndr 28 May 2007 22:41

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1311253)
Belediging: Je moeder is een 'bitch'
(beledigende)Mening: Ik vind jouw moeder een 'bitch' want, <argument(en)>

Is precies wat al het verschil maakt.

Meningen zijn er om te uiten, zolang deze maar niet rechtstreeks beledigend zijn. Het hangt een beetje van de situatie af ook, als iemands moeder inderdaad op sterven ligt en hij/zij vraagt om steun, en je zegt op dat moment dat het je weinig kan schelen omdat je haar een bitch vindt (wel of niet ondersteund met kleurrijke argumenten), dan vind ik dat toch wel ver gaan. Een beetje begrip moet je zoiezo wel tonen, stervende moeder of niet; dat geldt dus ook voor degene die jouw mening ontvangt.

Ancalagon 29 May 2007 10:14

Citaat:

Origineel gepost door Sndr (Bericht 1311897)
Is precies wat al het verschil maakt.

Meningen zijn er om te uiten, zolang deze maar niet rechtstreeks beledigend zijn. Het hangt een beetje van de situatie af ook, als iemands moeder inderdaad op sterven ligt en hij/zij vraagt om steun, en je zegt op dat moment dat het je weinig kan schelen omdat je haar een bitch vindt (wel of niet ondersteund met kleurrijke argumenten), dan vind ik dat toch wel ver gaan. Een beetje begrip moet je zoiezo wel tonen, stervende moeder of niet; dat geldt dus ook voor degene die jouw mening ontvangt.

dus het mag wel.

Sndr 29 May 2007 17:17

Om t nog ff duidelijk te maken dan:

Ik vind dat het mag, als je er maar een zinnige onderbouwing bij geeft. Bijvoorbeeld iemands moeder rechtstreeks een bitch noemen vind ik niet kunnen. (Het zou misschien ook wat subtieler kunnen). Het punt is: Respecteer de mening van de ander.

Ancalagon 29 May 2007 21:24

Ja, een beetje na denken over wat je roept zou wel prettig zijn, maar de probleemgevallen zijn nou juist de mensen die dat niet doen. En ik vind het wel fijn dat die er zie er zijn eigenlijk.

Sndr 30 May 2007 09:47

Haha, omdat? :9

insanity 30 May 2007 10:51

Ik zie niet in waarom ik mijn mening aan moet passen omdat iemand dat beledigent vind, het is mijn recht toch?

Trouwens, wie bepaalt er wanneer iets beledigent is?
precies dat is ook een mening....

Banaan 30 May 2007 18:43

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1312006)
Ik zie niet in waarom ik mijn mening aan moet passen omdat iemand dat beledigent vind, het is mijn recht toch?

Trouwens, wie bepaalt er wanneer iets beledigent is?
precies dat is ook een mening....

Geef je wel een moer om andermans gevoelens? Je hebt toch een hart, je hebt toch gevoel, als iemand beledigt is, dat jij dan bevredigt wordt heb ik vrede mee maar je moet eens goed gaan nadenken wat nou wel en niet beleefd is. En dat geldt ook voor vrijheid van meningsuiting.

Leuk toch, Theo en Pim die gestorven zijn voor onze recht. Leuk alle soldaatjes die vermoord zijn om dit een vrij land te maken. Nu betekent het dat we elkaar mogen beledigen, en dat we ons zelf mogen entertainen om het waardeloze gevoel van een ander. En we vragen ons nog steeds af wat er mis is met de maatschappij...

insanity 31 May 2007 12:02

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1312089)
Geef je wel een moer om andermans gevoelens? Je hebt toch een hart, je hebt toch gevoel, als iemand beledigt is, dat jij dan bevredigt wordt heb ik vrede mee maar je moet eens goed gaan nadenken wat nou wel en niet beleefd is. En dat geldt ook voor vrijheid van meningsuiting.

Leuk toch, Theo en Pim die gestorven zijn voor onze recht. Leuk alle soldaatjes die vermoord zijn om dit een vrij land te maken. Nu betekent het dat we elkaar mogen beledigen, en dat we ons zelf mogen entertainen om het waardeloze gevoel van een ander. En we vragen ons nog steeds af wat er mis is met de maatschappij...

Ik geef wel om andersmasn gevoelens, maar confrontatie is de beste remedie tegen alles. waarom zou je doekjes om dingen winden? dat is beledigent voor beide partijen... je helpt diegene niet omdat hij/zij niet leert omdat die denkt, na het is toch nog redelijk, en je zet jezelf voor lul omdat je niet als een zak te boek wilt staan...

En wat een gelul dat 2e stuk, ik ben helemaal niet voor het contstant beledigen van andere mensen, maar ik vind niet dat ik om mijn point of view heen hoef te draaien alleen omdat iemand anders me dan niet lief meer vind. en het gene wat mis is met deze maatschapij is dat wij mensen niet durven om voor onze overtuigingen op te komen en onze bek open te trekken.

Banaan 31 May 2007 18:30

Je hebt toch wel manieren? Ja toch? Dan weet je wat je wel en niet mag zeggen, zeker als je weet dat je iemand aan het beledigen bent. Sorry, maar dan hebben je ouders je wel heel slecht opgevoed. Sinds Fortuyn de politiek wakker geschud heeft lijkt het alsof het een hype is geworden alles te zeggen wat je denkt. Vooral de rechtse kerk (leuk toch, woordgrapjes) denkt vooral alles te kunnen zeggen.

Hou je mening lekker voor jezelf of hou gewoon je bek dicht. Het kan me werkelijk geen moer schelen als mensen mij proberen te beledigen, wat 99% hier op dit forum probeert te doen, maar ga vooral zo door. Wat ik net al zei, ik noem je moeder een bitch als ze stervende is. Kijken of je dan lacht.

blabla1993 31 May 2007 20:57

Wat zit je nou steeds te zeiken over manieren. Natuurlijk ga je niet lopen schreeuwen en zeiken over wat je vind als dat beledigend is voor een ander. Maar als dat noodzakelijk is of als er om je mening word gevraagd moeten mensen het accepteren dat jij een andere mening hebt dan zij. Alleen gebruiken sommige mensen dat als excuus om maar mensen te gaan beledigen zonder na te denken wat ze zeggen.

insanity 1 June 2007 09:27

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1312204)
Je hebt toch wel manieren? Ja toch? Dan weet je wat je wel en niet mag zeggen, zeker als je weet dat je iemand aan het beledigen bent. Sorry, maar dan hebben je ouders je wel heel slecht opgevoed. Sinds Fortuyn de politiek wakker geschud heeft lijkt het alsof het een hype is geworden alles te zeggen wat je denkt. Vooral de rechtse kerk (leuk toch, woordgrapjes) denkt vooral alles te kunnen zeggen.

Hou je mening lekker voor jezelf of hou gewoon je bek dicht. Het kan me werkelijk geen moer schelen als mensen mij proberen te beledigen, wat 99% hier op dit forum probeert te doen, maar ga vooral zo door. Wat ik net al zei, ik noem je moeder een bitch als ze stervende is. Kijken of je dan lacht.

Ik heb wel manieren, maar ik zie niet in wat dat met het geven of hebben van een mening te maken heeft. Daarnaast staat nergens dat ik dingen niet mag zeggen, natuurlijk zijn sommige dingen not done om te zeggen maar daar zijn ze nog niet verboden mee toch? En grappig dat je over rechts begint, ik herinner mij een zekere Hans Dijkstal (PvdA toch?) die diezelfde Fortuyn in 1 zin met Haider, le Pen en Hitler noemde. Dus ga alsjeblieft niet roepen dat het vooral rechts is die dat doet, daar zet je alleen jezelf mee voor schut.

En ik denk dat ik je ook aan kan raden even met mensen te praten die je kunnen helpen, je lijkt me wat paranoïde… :*

Ancalagon 1 June 2007 12:43

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1312257)
En grappig dat je over rechts begint, ik herinner mij een zekere Hans Dijkstal (PvdA toch?) die diezelfde Fortuyn in 1 zin met Haider, le Pen en Hitler noemde. Dus ga alsjeblieft niet roepen dat het vooral rechts is die dat doet, daar zet je alleen jezelf mee voor schut.

:d oei

insanity 1 June 2007 12:47

Het was trouwens Ad Melkert, mijn excuus zie het nu pas.

Banaan 1 June 2007 16:49

Oh ten eerste, ga alsjeblieft geen namen noemen waar je blijkbaar 0,0% verstand van heb. Toch verbetert met Ad Melkert, maar alsnog erg teleurstellend.

Ten tweede, jou moeder ligt op sterven, en ik vind haar een bitch maar ik hou het voor mezelf en laat het nevernooit blijken. Hey kijk! Beschaving! Manieren! Zo, heb ik dat even goed voor mekaar! Als je normale ouders heb, hebben ze je dat 100% aangeleerd. Mocht je vragen hebben over opvoeding kan je bij mij terecht he, PMtje, en ik zal je gerust helpen.

Verder, vrijheids van meningsuiting betekent niet dat je alles mag zeggen, vooral niet in een beledigende manier, of om iemand te beledigen. Het staat misschien wel nergens, maar je komt er niet zonder kleerscheuren vanaf. Blijkbaar leer je te weinig van Fortuyn en Van Gogh.

Misschien moet je eerst maar leren inburgeren voordat je shit gaat roepen. Vrijheid van meningsuiting wordt nog eens de dood van deze maatschappij. En volgens mij laat de site die jij bezoekt, ja GS, dat heek goed zien.

blabla1993 1 June 2007 18:08

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1312282)
Ten tweede, jou moeder ligt op sterven, en ik vind haar een bitch maar ik hou het voor mezelf en laat het nevernooit blijken. Hey kijk! Beschaving! Manieren! Zo, heb ik dat even goed voor mekaar! Als je normale ouders heb, hebben ze je dat 100% aangeleerd. Mocht je vragen hebben over opvoeding kan je bij mij terecht he, PMtje, en ik zal je gerust helpen.

Natuurlijk houd je dat in dat soort situaties je mening voor je. Maar de vraag was helemaal niet wanneer wel/niet maar over het algemeen ja/nee
Citaat:

Verder, vrijheids van meningsuiting betekent niet dat je alles mag zeggen, vooral niet in een beledigende manier, of om iemand te beledigen. Het staat misschien wel nergens, maar je komt er niet zonder kleerscheuren vanaf. Blijkbaar leer je te weinig van Fortuyn en Van Gogh.

Nee, natuurlijk betekend het niet dat je zomaar iedereen uit moet gaan schelden maar ik laat me niet bang maken door een of ander zielig figuur die zich op zn teentjes getrapt voelt door jouw mening.

Citaat:

Vrijheid van meningsuiting wordt nog eens de dood van deze maatschappij.

Nee, dan worden de veel te snel beledigde gestoorde aanstellers de dood van deze maatschappij.

Leh 1 June 2007 19:59

ik ben van mening dat je best je mening mag geven. in het genoemde voorbeeld over iedereens moeder die op sterven ligt, waarvan iedereen vind dat het een bitch is :thumbsup: je hebt juist manieren, als je degene die VIND dat jou stervende moeder een bitch is, de hand schudt en zegt: "je hebt gelijk, ze was af en toe een bitch, maar nu/binnenkort zal je geen last meer van haar hebben"

maar in zulke gevallen is het beter om het voor je te halen, maar degene (weet ff niet wie) die deze topic startte doelde niet op mensen die deze manieren WEL hebben, maar volgens mij op mensen die deze manieren NIET hebben

Banaan 1 June 2007 21:30

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1312297)
Nee, natuurlijk betekend het niet dat je zomaar iedereen uit moet gaan schelden maar ik laat me niet bang maken door een of ander zielig figuur die zich op zn teentjes getrapt voelt door jouw mening.

Om jou even blij te maken, want volgens mij is dit topic gebaseerd op dat geloof-topic. JA je mag een mening hebben over een geloof, maar ik vind het niet gepast als je discuseert enkel en alleen jezelf te vermaken. JA, ik voel mij op mijn tenen getrapt als jij mijn stervende moeder een bitch noemt, blame me.

Geloof me, je mag best een mening hebben maar dat je het oke vind om iemands stervende moeder een bitch te laten noemen... sorry maar dan draai je echt door.

blabla1993 1 June 2007 22:08

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1312326)
Geloof me, je mag best een mening hebben maar dat je het oke vind om iemands stervende moeder een bitch te laten noemen... sorry maar dan draai je echt door.

Ik zeg toch dat je in dat soort situaties je mening voor je moet houden uit fatsoen maar blijkbaar lees jij dat niet.

Citaat:

Origineel gepost door Leh (Bericht 1312318)
maar in zulke gevallen is het beter om het voor je te halen, maar degene (weet ff niet wie) die deze topic startte doelde niet op mensen die deze manieren WEL hebben, maar volgens mij op mensen die deze manieren NIET hebben

Nee ik vroeg gewoon of, je vond of je in een neutrale situaties (zonder stervende bitch-moeders of wat dan ook)je mening mag uiten ookal is die beledigend voor anderen.

Foetsy 1 June 2007 23:29

Euh, hebben we het over iets wettelijk vast leggen of over bepaalde manieren (cultuur- en opvoedingafhankelijk) die men zou moeten hebben?

Banaan 2 June 2007 09:59

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1312336)
Ik zeg toch dat je in dat soort situaties je mening voor je moet houden uit fatsoen maar blijkbaar lees jij dat niet.

Lees je eigen posts van het Geloof is bedacht topic nog eens door, echt fatsoenlijk. Ben trots op je.

insanity 2 June 2007 22:23

Citaat:

Oh ten eerste, ga alsjeblieft geen namen noemen waar je blijkbaar 0,0% verstand van heb. Toch verbetert met Ad Melkert, maar alsnog erg teleurstellend.

gnpmf, ik vind dit een hele zwakke reactie goos. ik had het idee dat er met jou discussie te voeren was maar als je zo mijn posts wil weerleggen vind ik je wle heel zwak...

besides, beiden zaten in paars :Z

Citaat:

Beetje triest dit he? hier een beetje de grote moraalridder uithangen en op de rest van het forum de grote jongen zijn :*
als je mij pm`t dan zal ik je leren je rug recht te houden en bij je eigen persoonlijkheid te blijven ok? zoals je nu doet stel je me teleur.

Citaat:

ik vind niet dat Fortuyn en Van Gogh gestorven om wat ze zeiden, maar om door zwakke rug van mensen als volkert van der graaf en mohamed bouali. Het is niet de mening van mannen als Van Gogh en Fortuyn die dit land kapot maken, het zijn de mensen die het "fout" vinden om de waarheid te zeggen en er liever omheen draaien die het stukje bij beetje verkloten.

Citaat:

Misschien moet je eerst maar leren inburgeren voordat je shit gaat roepen. Vrijheid van meningsuiting wordt nog eens de dood van deze maatschappij. En volgens mij laat de site die jij bezoekt, ja GS, dat heek goed zien.

En weer mag ik je betrappen op ene vooroordeel, je kent me niet maar denk meteen, omdat ik GS lees, dat ik mijn ideen van hun heb. ik geef toe dat ik op veel punten met hun eens ben, maar niet op alle fronten en ik had mijn mening al gevormd voor ik las dat zij er net zo over dachten.

doe eens kijken voor je shit praat?

blabla1993 2 June 2007 23:32

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1312373)
Lees je eigen posts van het Geloof is bedacht topic nog eens door, echt fatsoenlijk. Ben trots op je.

Forum vergelijken met realiteit? Slecht idee.:wave:

Banaan 2 June 2007 23:39

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1312418)
gnpmf, ik vind dit een hele zwakke reactie goos. ik had het idee dat er met jou discussie te voeren was maar als je zo mijn posts wil weerleggen vind ik je wle heel zwak...

besides, beiden zaten in paars :Z

Ik ga hier niet eens op in, want je weet zelf dat we beide triest bezig zijn. :z Ik geef je maar een hint. V.... V.... en dan nog iets. Ik heb geen idee of je het kan raden.

Citaat:

Beetje triest dit he? hier een beetje de grote moraalridder uithangen en op de rest van het forum de grote jongen zijn :*
als je mij pm`t dan zal ik je leren je rug recht te houden en bij je eigen persoonlijkheid te blijven ok? zoals je nu doet stel je me teleur.

Oh en jij weet wat een PM is!? Nee.. daar zeg je me wat. Misschien moet je weten waar je serieus kan zijn en waar niet. Nee wacht even, volgens mij weet jij het verschil niet. Hier ben ik de moraalridder omdat ik een serieuze mening heb. Nee, maar Insanity denkt vast: je bent pas goed als je mijn mening deelt. Dan ben ik vast geen moraalridder!

Ik heb een rechte rug hoor. Ik ben alles met rechts. Ik stem rechts. Ik vinger me vriendin met mn rechterhand. En mijn rug is ook recht. Het enige wat ontbreekt is... iets met een grond, misschien kan je me daarbij helpen, als je toch dingen recht wil... trekken. :*.

Citaat:

ik vind niet dat Fortuyn en Van Gogh gestorven om wat ze zeiden, maar om door zwakke rug van mensen als volkert van der graaf en mohamed bouali. Het is niet de mening van mannen als Van Gogh en Fortuyn die dit land kapot maken, het zijn de mensen die het "fout" vinden om de waarheid te zeggen en er liever omheen draaien die het stukje bij beetje verkloten.

Toon jij een rechte rug als ik je constant beledig op een gevoelig punt. Bij jou is het misschien een familielid of een gebeurtenis. Bij een ander is dat Jezus Christus. Bij Volkert ... dat weten wij beide vast wel.

Verder ga ik Mohammed B. niet meer verdedigen, heb ik overigens nooit gedaan. Ik toon enkel begrip voor zijn frustratie. Dat hij geen ruggegraat toonde bij zijn actie, ben ik 100% met je eens. Maar misschien moet je verder dan zijn daad kijken. Kijk wat theo en geert losmaken bij moslims. Het is niet de islam wat radicaliseert, eerder de uitspraken van van Gogh en Wilders.

Citaat:

En weer mag ik je betrappen op ene vooroordeel, je kent me niet maar denk meteen, omdat ik GS lees, dat ik mijn ideen van hun heb. ik geef toe dat ik op veel punten met hun eens ben, maar niet op alle fronten en ik had mijn mening al gevormd voor ik las dat zij er net zo over dachten.

doe eens kijken voor je shit praat?

Leuk he, als iemand je over één kam ehhh tjah, maak zelf de gezegde maar af. Alleen als je het kan hoor!

'Doe eens kijken voor je shit praat' + 'dat ik mijn ideen van hun heb' = GS-brainwasht. Golfclap!!

Banaan 2 June 2007 23:42

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1312432)
Forum vergelijken met realiteit? Slecht idee.:wave:

Ooooh, je wou gewoon wat opschudding!? Zeg dat dan joh! En ik maar denken dat jij het niet met mij eens ben. Zo man, nu kunnen we realistisch ons mening uiten! Fijn he!

drunken_munkey 3 June 2007 15:00

@Banaan

Opzich heb je een punt over het nutteloos beledigen van mensen, maar het punt waarover jij dit topic hebt geopend heeft een hele andere strekking. Namelijk je mening uiten. Als ik denk aan de vraag of je je mening mag uiten ook al is die beledigend. Denk ik niet aan het domme stompzinnige voorbeeld over je moeder ligt op stervende en je noemt haar een bitch. Hiermee kies je een totaal overtrokken voorbeeld wat totaal niet relevant is. Want dat is een logisch iets. Het verschil of je asociaal en onopgevoed bent als je een beledigende mening geeft ligt heel ergens anders.
Bijvoorbeeld hebben jou favoriete 2 personen in deze discussie nooit iemands moeder die op sterven ligt een bitch genoemd. Wat hun hebben gezegd is deels provocatie deels gegronde kritiek.
Sommige mensen moet in hun gezicht gezegd worden waar het op staat. Zo is het nou eenmaal. Dat kom ik tegen in me dagelijkse leven dat zie je in de media. Dat mensen niet tolerant zijn ligt meer aan de kant van de ontvangers die hun eigen emoties niet in de hand hebben en niet kunnen relativeren met welk doel de mening word gegeven, want als een mening je beledigt dan is het de vraag is het beledigend maar gegrond? indat geval was het misschien nodig om gezegd te worden, en als het niet gegrond dan meot je er maar boven kunnen staan dat aantonen en verder gaan met je leven. Er zijn natuurlijk altijd mensen die dat niet kunnen door bijvoorbeeld een cultureel gebrek.

Jij lijkt me een goed voorbeeld van zo iemand.

Foetsy 3 June 2007 19:23

En zo komen we bij het discrimineren door autochtonen/allochtonen!

drunken_munkey 3 June 2007 20:27

Citaat:

Origineel gepost door Foetsy (Bericht 1312512)
En zo komen we bij het discrimineren door autochtonen/allochtonen!

Ja ik type alleen even wat banaan wil lezen..hij geilt op discussies over discriminatie ik maak alleen even een beginnetje voor hem.

insanity 4 June 2007 10:59

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1312435)
Ik ga hier niet eens op in, want je weet zelf dat we beide triest bezig zijn. :z Ik geef je maar een hint. V.... V.... en dan nog iets. Ik heb geen idee of je het kan raden.

Lieverd, ik weet dat Dijkstal vvder was... Maar ik herstel mijn fouten toch? en dat nog voor jij kon reageren ;)

Citaat:

Oh en jij weet wat een PM is!? Nee.. daar zeg je me wat. Misschien moet je weten waar je serieus kan zijn en waar niet. Nee wacht even, volgens mij weet jij het verschil niet. Hier ben ik de moraalridder omdat ik een serieuze mening heb. Nee, maar Insanity denkt vast: je bent pas goed als je mijn mening deelt. Dan ben ik vast geen moraalridder!

Now your playing stupid right? ik ben ook serieus. ik vind best dat je kan zeggen wat je denkt. ik vind dat je ook moet kunnen zeggen dat iemands moeder een bitch is, ongeacht de omstandigheden. tuurlijk is het niet altijd even aardig om dat te zeggen. maar ik zie niet in waarom het niet zou mogen

Citaat:

Ik heb een rechte rug hoor. Ik ben alles met rechts. Ik stem rechts. Ik vinger me vriendin met mn rechterhand. En mijn rug is ook recht. Het enige wat ontbreekt is... iets met een grond, misschien kan je me daarbij helpen, als je toch dingen recht wil... trekken. :*.

:') verzin zelf maar iets met kansloos antwoord en niveau in 1 zin ok? scheelt mij weer...

Citaat:

Toon jij een rechte rug als ik je constant beledig op een gevoelig punt. Bij jou is het misschien een familielid of een gebeurtenis. Bij een ander is dat Jezus Christus. Bij Volkert ... dat weten wij beide vast wel.

Mwa ik zeg niet dat ik dat kan, ik zeg dat het jou recht is en dat ik je dat moet doen als je daar geil van word. Het feit dat je dat zegt kan ik niets aan doen. iets met grondrechten enzo ;]

Citaat:

Verder ga ik Mohammed B. niet meer verdedigen, heb ik overigens nooit gedaan. Ik toon enkel begrip voor zijn frustratie. Dat hij geen ruggegraat toonde bij zijn actie, ben ik 100% met je eens. Maar misschien moet je verder dan zijn daad kijken. Kijk wat theo en geert losmaken bij moslims. Het is niet de islam wat radicaliseert, eerder de uitspraken van van Gogh en Wilders.

:')
Tuurlijk heeft Van gogh het aan zichzelf te danken dat er iemand is die schijnbaar de rechten in dit land niet begrijpt of niet wil erkennen. kom op he, doe een serieus! Van Gogh deed NIETS dat bij de wet verboden is. Hij gaf zijn visie op moslims en mischien ging hij daar te ver in, maar dat mag NOOIT een reden zijn dat hij dat niet mag zeggen. als je dat wel als reden ziet ben je net zo erg als de duitsers in de jaren van Hitler met zijn propaganda.

Citaat:

Leuk he, als iemand je over één kam ehhh tjah, maak zelf de gezegde maar af. Alleen als je het kan hoor!

Och dat doet me niet echt iets, ik wou je er gewoon op pointen dat jij tegen mij zegt dat ik mensen over die spreekwoordelijke kam scheer terwijl jij dat dus ook doet, beetje dubbel op niet? :*

Citaat:

'Doe eens kijken voor je shit praat' + 'dat ik mijn ideen van hun heb' = GS-brainwasht. Golfclap!!

Sure, wat is het volgende? dat ik op 4 mei met kransen ga voetballen? ajb gozert je kent me niet dus ga geen beeld bij me vormen :* ik lees de GS artikelen altijd met een korrel zout. ik lees, verzamel feiten (ook buiten GS om) en vorm mijn eigen mening. GS zit er in mijn ogen ook vaak genoeg naast.

Banaan 5 June 2007 18:59

Citaat:

Origineel gepost door drunken_munkey (Bericht 1312480)
@Banaan

Opzich heb je een punt over het nutteloos beledigen van mensen, maar het punt waarover jij dit topic hebt geopend heeft een hele andere strekking. Namelijk je mening uiten. Als ik denk aan de vraag of je je mening mag uiten ook al is die beledigend. Denk ik niet aan het domme stompzinnige voorbeeld over je moeder ligt op stervende en je noemt haar een bitch. Hiermee kies je een totaal overtrokken voorbeeld wat totaal niet relevant is. Want dat is een logisch iets. Het verschil of je asociaal en onopgevoed bent als je een beledigende mening geeft ligt heel ergens anders.
Bijvoorbeeld hebben jou favoriete 2 personen in deze discussie nooit iemands moeder die op sterven ligt een bitch genoemd. Wat hun hebben gezegd is deels provocatie deels gegronde kritiek.
Sommige mensen moet in hun gezicht gezegd worden waar het op staat. Zo is het nou eenmaal. Dat kom ik tegen in me dagelijkse leven dat zie je in de media. Dat mensen niet tolerant zijn ligt meer aan de kant van de ontvangers die hun eigen emoties niet in de hand hebben en niet kunnen relativeren met welk doel de mening word gegeven, want als een mening je beledigt dan is het de vraag is het beledigend maar gegrond? indat geval was het misschien nodig om gezegd te worden, en als het niet gegrond dan meot je er maar boven kunnen staan dat aantonen en verder gaan met je leven. Er zijn natuurlijk altijd mensen die dat niet kunnen door bijvoorbeeld een cultureel gebrek.

Jij lijkt me een goed voorbeeld van zo iemand.

Als ik iemands stervende moeder een bitch noem, is dat zeer gegrond. En totaal niet beledigend, maar het is gewoon zo. Zelfde als Moslims. Die bidden een profeet aan die kleine meisjes neukte en vrouwen onderdrukken, want Theo zei dat, dus het zal vast wel zo zijn. En wat dacht je van 65+'ers? Wat hebben die voor bijdrage, gerimpelde kutjes en zweetlullen, zo mag je ze noemen, zolang het gegrond is?

In deze discussie verdedig ik puur en alleen de Islam. Niks is erger om aan te horen hoe de meeste bijv denken dat vrouwen onderdrukt worden (psst, kijk een naar de Joden) of hoe debiel de profeten waren (om maar een paar voorbeelden te noemen). Verder denk ik ook wel dat je iemand beledigt mag laten voelen, want het is nou eenmaal hoe je het opvat, maar het ergste is dan nog dat mensen geen rekening met elkaar en elkaars gevoelens houden. Beetje een eng gedachte, ieder met een koud hart... Ik kijk bijv net in een foto topic hier waar iemand andermans scooter 'lelijk' noemt en diegene wordt daar op gewezen. En dat gebeurd niet in discussies over een geloof? Echt, dan zet ik heel veel vraagtekens neer. Maar natuurlijk is dit internet en zeg je niet iets in iemands gezicht, maar dat betekent voor mij niet dat je meteen alles mag zeggen, datgene wat ik dus afgelopen tijden in discussies als deze ervaren heb.

Oh 'cultureel gebrek' ik accepteer alle kritiek over mijn huidskleur, afkomst, gedrag, Whatever it may be. Daarbij heb ik een enorme dosis aan zelfspot (volgens mij was ik degene die mezelf tot jood verklaarde midden op de dam, terwijl ik moslim ben, en een aantal marokkaantjes daarmee boos kreeg.) en overigens heb ik altijd, altijd, mijn steun laten zien aan homoseksuele, na uitspraken van imams, want iedereen weet toch dat homoseksualiteit een ziekte is? Volgens mij ben ik degene die een bos bloemen durft te komen op spijt en steun te geven aan homo's. Volgens mij ben ik degene die kutjongeren op straat aanspreekt en elke dag probeer te verwijzen naar het rechte pad.

Maar ja, ik heb een cultureel gebrek. Integratie bestaat nou eenmaal niet.

@Insanity; sorry, maar ik heb momenteel alleen even tijd om één iets te quoten. Ik wil best verder gaan op je andere punten maar dan zal je even moeten wachten, hehe.

'ik vind dat je ook moet kunnen zeggen dat iemands moeder een bitch is, ongeacht de omstandigheden. tuurlijk is het niet altijd even aardig om dat te zeggen. maar ik zie niet in waarom het niet zou mogen'

Aan tafel mag je ruften, op straat mag je tegels beffen, je mag rook van een sigaret in iemands gezicht uitblazen, je mag vinden wat je vind van iemand, maar zoals je zegt het is niet altijd even aardig. En wat Theo deed, zoals ik al zei, raakt mij harder dan dat iemand mijn stervende moeder een bitch noemt. Wel respecteer ik Theo omdat hij woorden gebruikten, en dat is altijd goed.

blabla1993 5 June 2007 21:01

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1312737)
Als ik iemands stervende moeder een bitch noem, is dat zeer gegrond. En totaal niet beledigend, maar het is gewoon zo. Zelfde als Moslims. Die bidden een profeet aan die kleine meisjes neukte en vrouwen onderdrukken, want Theo zei dat, dus het zal vast wel zo zijn. En wat dacht je van 65+'ers? Wat hebben die voor bijdrage, gerimpelde kutjes en zweetlullen, zo mag je ze noemen, zolang het gegrond is?

Wat wil je hier mee zeggen?
Citaat:

Verder denk ik ook wel dat je iemand beledigt mag laten voelen,

Het gaat niet om iemand beledigd laten voelen maar om je mening te uiten.
Citaat:

want het is nou eenmaal hoe je het opvat, maar het ergste is dan nog dat mensen geen rekening met elkaar en elkaars gevoelens houden.

Er zijn zulk soort mensen ja, maar je al dan niet beledigende mening uiten is (again) iets anders dan iemand ongegrond beledigen.
Citaat:

Ik kijk bijv net in een foto topic hier waar iemand andermans scooter 'lelijk' noemt en diegene wordt daar op gewezen. En dat gebeurd niet in discussies over een geloof? Echt, dan zet ik heel veel vraagtekens neer. Maar natuurlijk is dit internet en zeg je niet iets in iemands gezicht, maar dat betekent voor mij niet dat je meteen alles mag zeggen, datgene wat ik dus afgelopen tijden in discussies als deze ervaren heb.

Laat ik je dan mededelen dat ik IRL wel rekening houd met gelovigen en echt niet dingen ga zeggen als: haha gestoorde sukkel wie gelooft er nou in god. (oid) Maar ik maak ze wel duidelijk wat ik van hun geloof vind als ze dat vragen.
Citaat:

Oh 'cultureel gebrek' ik accepteer alle kritiek over mijn huidskleur, afkomst, gedrag, Whatever it may be. Daarbij heb ik een enorme dosis aan zelfspot (volgens mij was ik degene die mezelf tot jood verklaarde midden op de dam, terwijl ik moslim ben, en een aantal marokkaantjes daarmee boos kreeg.) en overigens heb ik altijd, altijd, mijn steun laten zien aan homoseksuele, na uitspraken van imams, want iedereen weet toch dat homoseksualiteit een ziekte is? Volgens mij ben ik degene die een bos bloemen durft te komen op spijt en steun te geven aan homo's. Volgens mij ben ik degene die kutjongeren op straat aanspreekt en elke dag probeer te verwijzen naar het rechte pad.

Respect voor die dingen die je doet, ik noem het geen cultureel gebrek maar een cultureel verschil(waarvan ik sommige opzichten onnozel vind).
Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1312737)
ik vind dat je ook moet kunnen zeggen dat iemands moeder een bitch is, ongeacht de omstandigheden. tuurlijk is het niet altijd even aardig om dat te zeggen. maar ik zie niet in waarom het niet zou mogen

Het mag wel maar, je hebt nog zoiets als beleefdheid en fatsoen.
Citaat:

En wat Theo deed, zoals ik al zei, raakt mij harder dan dat iemand mijn stervende moeder een bitch noemt.

Wat Theo deed was dom. Hij gaf geen mening maar flapte zomaar het een en ander eruit zonder erbij na te denken.
Citaat:

Wel respecteer ik Theo omdat hij woorden gebruikten, en dat is altijd goed.

Precies. En dat is de reden waarom ik hem altijd beter blijf vinden dan zijn moordenaar.

Banaan 6 June 2007 20:22

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1312742)
Er zijn zulk soort mensen ja, maar je al dan niet beledigende mening uiten is (again) iets anders dan iemand ongegrond beledigen.

Tuurlijk mag je je mening houden maar zoals vele al aangeven op mijn voorbeeld over de stervende moeder: het is gewoon niet altijd beleefd. Er zijn nou eenmaal onderwerpen waar je af en toe gewoon je woorden voor je moet houden. Ik begrijp best dat er veel kritiek is op gelovigen (ik heb bijv veel kritiek op katholieken) maar ik vind het jammer dat veel mensen onderschatten hoe belangrijk een geloof is voor een persoon, en hoe hard je iemand raakt als je zomaar je mening uit. Daarom vind ik het zo raar dat hier wel over fatsoen en beleefdheid gesproken wordt maar dat dit niet in het gevalletje 'geloof' gebruikt wordt.

Citaat:

Precies. En dat is de reden waarom ik hem altijd beter blijf vinden dan zijn moordenaar.

Daar staan we dan wel op één lijn, maar toch ben ik geneigd te zeggen dat Mohammed B misschien wel een verkeerde uiting had, hij is in ieder geval wel een groot voorbeeld van wat ik net omschrijf. Een gelovige die niet doorslaat vanwege zijn geloof maar vanwege de harde woorden, harde woorden richting religie wat tegenwoordig een trend lijkt te zijn.

Overigens wil ik best nog een voorbeeld nemen, om Mohammed B maar even te vergelijken. Ik herinner me nog wel een gozer die zijn eigen vader vermoorden omdat zijn vader hem 'mentaal' erg pijn deed. Gast op vrij voeten, nooit meer wat van gehoord. Misschien wel terecht maar ik vind het wel vergelijkbaar.

En Blabla1993, ik snap best dat je een heel stuk anders ben IRL. Vele dachten ook dat ik heel anders was irl maar IRL kon ik zelfs met de meest rechtse persoon hier opschieten dus die vergelijking van real life and internet kan ik mij goed voorstellen, echter hoop ik wel dat je enigzins kan begrijpen dat geloof een enorm gevoelig onderwerp is. Want tegenwoordig worden we beschuldigd een slachtofferrol te hebben terwijl het meeste gejankt van 'up north' komt. Wat ik dus wil zeggen, zowel als IRL en internet; laat mensen gewoon in hun waarde, toon wel kritiek maar op een fatsoenlijke manier.

Nu ben ik weer even helemaal weg...

drunken_munkey 7 June 2007 18:37

Citaat:

Ja of je verteld het op een forum ,
Kijk nou eens eerst naar jezelf voordat je met je vingertje naar andere mensen gaat wijzen. Welke reactie had je dan verwacht? Totaal begrip zoals The Wiz had. Nog een paar tips voor effectief snijden? Kom op zeg, je god zal trots op je zijn als je bij de voor jou zeker weten aanwezige hemelpoort staat. Je zei dat god de man voor de vrouw had geschapen en niet de man voor de man. Maar volgens mij heeft"god" jou lichaam geschapen om die met respect te behandelen, en volgens mij heeft ''god'' datzelfde lichaam niet geperfectioneerd om er eens lekker met een bot mes in te snijden. Of wel? Nou ja misschienben je katholiek dan ga je een paar minuutjes lekker biechten... is alles weer goed
Ik vind bijvoorbeeld dat dit gezegd mag worden. In de trant van beledigende meningen, omdat sommige dingen gezegd moeten worden.

insanity 8 June 2007 09:37

Citaat:

@Insanity; sorry, maar ik heb momenteel alleen even tijd om één iets te quoten. Ik wil best verder gaan op je andere punten maar dan zal je even moeten wachten, hehe.

'ik vind dat je ook moet kunnen zeggen dat iemands moeder een bitch is, ongeacht de omstandigheden. tuurlijk is het niet altijd even aardig om dat te zeggen. maar ik zie niet in waarom het niet zou mogen'

Aan tafel mag je ruften, op straat mag je tegels beffen, je mag rook van een sigaret in iemands gezicht uitblazen, je mag vinden wat je vind van iemand, maar zoals je zegt het is niet altijd even aardig. En wat Theo deed, zoals ik al zei, raakt mij harder dan dat iemand mijn stervende moeder een bitch noemt. Wel respecteer ik Theo omdat hij woorden gebruikten, en dat is altijd goed.

Ik wacht wel op de rest dan he :)

Maar wat is hier nou je punt? Je herhaald mijn woorden (“, je mag vinden wat je vind van iemand, maar zoals je zegt het is niet altijd even aardig “) Dat vind ik lief, maar zo is het geen discussie meer ;) De topic titel is trouwens Je mag je mening uiten ook al is die beledigend voor anderen. Er staat nergens dat je het moet doen, en dat zeg ik ook niet. Ik vind alleen dat we in Nederland zo fucking schijnheilig zijn en er overal en altijd maar omheen lullen terwijl we stiekem gewoon elkaar een stel teringlijers vinden (uitzonderingen daargelaten uiteraard *) ) We gaan niet kapot van de dingen die we zeggen maar van de dingen die we verzwijgen

Citaat:

Het mag wel maar, je hebt nog zoiets als beleefdheid en fatsoen.

Ik ben liever een lul die eerlijk is dan iemand die aardig gevonden word omdat ie om zijn woorden heen lult

Citaat:

Wat Theo deed was dom. Hij gaf geen mening maar flapte zomaar het een en ander eruit zonder erbij na te denken.

Dat hete een mening knul, iets wat je zonder na te denken vind.

drunken_munkey 8 June 2007 14:27

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1312942)
Ik vind alleen dat we in Nederland zo fucking schijnheilig zijn en er overal en altijd maar omheen lullen terwijl we stiekem gewoon elkaar een stel teringlijers vinden (uitzonderingen daargelaten uiteraard *) ) We gaan niet kapot van de dingen die we zeggen maar van de dingen die we verzwijgen

Nederland is daar echt geen bijzonder erg geval in hoor. Duitsers, Arabieren en vooral Amerikanen zijn nog veel minder direct bijvoorbeeld. Nederlanders staan bekend over het algemeen vrij direct te zijn behalve onze gemiddelde politicus dan, maarja dat is ook overal zo...

,maar banaan kijk 1 aflevering van oprah word je daar vrolijk van? Alles is geweldig alles verdient 20 complimenten dat is respect en manieren en lief zijn?.....Dat is gewoon een plastic, hypocriete maatschappij.

Leh 8 June 2007 14:40

Citaat:

Origineel gepost door drunken_munkey (Bericht 1312952)
,maar banaan kijk 1 aflevering van oprah word je daar vrolijk van? Alles is geweldig alles verdient 20 complimenten dat is respect en manieren en lief zijn?.....Dat is gewoon een plastic, hypocriete maatschappij.

AMERIKAAAAAA
ik heb een keer in een andere topic gezet dat ik amerikanen dom vind, ik ga dat niet onderbouwen, want inderdaad wat je zegt, kijk eens naar oprah. Maar ik zal maar niet meer zeggen dat ik ze dom vind. Laat ik het zo formuleren, Europeanen zijn intelligenter en dan met name de Scandinaviers.

insanity 8 June 2007 15:08

Citaat:

Nederland is daar echt geen bijzonder erg geval in hoor. Duitsers, Arabieren en vooral Amerikanen zijn nog veel minder direct bijvoorbeeld. Nederlanders staan bekend over het algemeen vrij direct te zijn behalve onze gemiddelde politicus dan, maarja dat is ook overal zo...

Dat is nog geen reden om hier schijnheilig te zijn :o

blabla1993 8 June 2007 16:17

Citaat:

Ik ben liever een lul die eerlijk is dan iemand die aardig gevonden word omdat ie om zijn woorden heen lult

als iemand vraagt wat jij van die moeder vond ja. Maar je gaat niet zomaar zeggen van: Jaaa, maar ik vond haar wel een bitch hoor!
Citaat:

Dat hete een mening knul, iets wat je zonder na te denken vind.

Niet echt, een mening kan je onderbouwen. Bijv VOETALLERS ZIJN DOM!! is geen mening maar een debiel uitspraak. Als je uit kan leggen waarom je voetballers dom zou vinden dan is het een mening.

insanity 8 June 2007 16:25

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1312976)
als iemand vraagt wat jij van die moeder vond ja. Maar je gaat niet zomaar zeggen van: Jaaa, maar ik vond haar wel een bitch hoor!

Waar zeg ik dan dat ik dat zou doen? :o

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1312976)
Niet echt, een mening kan je onderbouwen. Bijv VOETALLERS ZIJN DOM!! is geen mening maar een debiel uitspraak. Als je uit kan leggen waarom je voetballers dom zou vinden dan is het een mening.

als jij een debiele uitspraak doet, en je staat daar achter, dan is het gewoon een mening. kansloos dat dan weet wel

Banaan 9 June 2007 11:57

Citaat:

Oke, dan ga ik nu even niet in op al het andere wat we bespreken. Ik snap nu niet waarom je jezelf liever als lul neer wilt zetten want wat voor bijdrage heb jij dan aan de maatschappij? Vrijheid van meningsuiting beschermen? Ik weet niet hoe het in Leeuwarden zit maar in mijn stadje bestaat er nog steeds iets als beleefdheid en fatsoen.

Leuk dat jij dit trouwens zegt, volgens mij heb ik deze quote elders op dit forum gezien:

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1312419)
KOEKJE!
ik vind jou ook lelijk, roep ik dat hardop na een foto van jou? :{

Volgens mij heb je hier een prima punt. Hij mag het misschien niet hard op zeggen, maar doet het wel, en laat nou precies degene zijn die hier een lul wilt zijn door alles te zeggen wat hij vind, hem daarop aanspreken.

Citaat:

Respect, manieren en lief zijn is hypocriet? Misschien dat het aan mij ligt dat ik geen Oprah kijk, ik weet wel dat het een bitch met naam is, heeft veel geld heeft en veel betekent voor heel veel mensen. Als zij iemand een negatieve mening geeft, ookal breekt die mening een persoon af, verliest zij sowieso heel veel respect en steun en betekent ze in één klap minder voor heel veel mensen.

Waar ik het wel mee eens ben is dat er veel gevallen zijn waar mensen gewoon niet op aangesproken worden. Bij mij in de buurt woont een vrouwtje met een kind en dat kind is gewoon niet opgevoed en dat zie je ook meteen aan het gedrag van zijn moeder. Iedereen weet dat ze het niet kan en iedereen weet dat dat kind zo snel mogelijk bij die bitch verwijderd moet worden. Maar zo vrij dat wij zijn in Nederland zie ik niemand er wat van zeggen. En in dat geval eis ik inderdaad wel een mening tegenover die bitch. Dan mag je wel je mening uiten, omdat het ook in het belang van dat kotertje is.

Maar dat gebeurd niet... :') Vrijheid van meningsuiting lijkt wel een schild te vormen af en toe. :')

Leh 9 June 2007 15:48

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1313042)
Als zij iemand een negatieve mening geeft, ookal breekt die mening een persoon af, verliest zij sowieso heel veel respect en steun en betekent ze in één klap minder voor heel veel mensen.

Nou dat is niet helemaal waar hoor, Oprah heeft heel veel invloed op de amerikaanse bevolking, zij is echt heel "powerful" als zij bijvoorbeeld had gezegt dat de amerikaanse bevolking NIET op Bush moet stemmen, dan kan je de donder erop zeggen dat Bush geen president was geworden. en dat is ECHT zo.
maargoed dat is even offtopic

insanity 9 June 2007 17:51

Banaan...

Wat ik hier duidelijk probeer te maken en waar het topic ook over gaat is dat het wel gezegt zou mogen worden

aan jou of je het doet.

Ik doe het meestal wel trouwens, alleen bij sommige mensen niet. die mensen heb ik *kuchsteunkreun* lief. maar een willekeurig persoon? neuh, waarom wel?

Banaan 10 June 2007 00:57

Je mag ook in bij iemands huis naakt rond lopen. Je mag aan tafel ruften en boeren wat je wilt. Je mag ook blijven zitten in een volle bus als een bejaarde binnen komt en moet blijven staan.

Tuurlijk mag je alles zeggen wat je wilt, doe dat vooral. Want het past perfect in het rijtje van wat ik net opnoem.

Als blabla1993 zou willen weten of het waar is of niet dat je alles mag zeggen, dan zou dit 1) een heel ander topic zijn geweest en in een heel ander forumdeel geplaatst moeten worden en 2) dan zou dit topic heel snel gesloten moeten worden want elke domme mongool weet wel dat je alles mag zeggen wat je vind.

Jij zegt niet altijd alles omdat je sommige mensen lief hebt, maar mensen die onbekend zijn, daar zeg je wel alles tegen? Je kan de dikke VanDale opklappen. Dat is een woordenboek. Misschien kan je lezen. En misschien kan je ermee omgaan. Zoek maar even naar het woord 'Hypocriet'.

Ik hoop dat jij nooit een allochtoon of islamiet of whatever wijst op zijn gedrag want die recht heb jij absoluut niet met zo een instelling en met zo een houding.

insanity 11 June 2007 09:06

*gaap*

Ik zeg niet dat ik het bij onbekenden zou doen, ik zeg alleen dat ik er geen moeite mee zou hebben om het te doen.

O, en wat jou kennis van de Van Dale betreft:

hy·po·criet1 (de ~ (m.), ~en)
1 huichelaar

hy·po·criet2 (bn.)
1 huichelachtig

hui·che·laar (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die huichelt => een heilig boontje, een wolf in schaapskleren, farizeeër, hypocriet, iem. met twee gezichten, januskop, schijnheinlige, smoelentrekker, valsaard, valserik

Volgens mij ben jij het heilig boontje en scheinheilige van ons 2 aangezien jij liever om dingen heen draait dan ze rond uit te zeggen. Ik ben mischien de valsaard, maar alleen omdat ik zeg wat ik vind in sommige gevallen.

En ik zal nooit iemands moeder een bitch noemen als die doodgaat, om er maar even op terug te komen. En ondanks dat je denkt van niet heb ik toch een redelijke opvoeding gehad. Maar een deel van die opvoedingbestaat uit eerlijk zijn tegen elkaar en niet om dingen heen draaien. Open en eerlijk boven alles. als je iets ontkent wat je vind komt het toch uit en dan heb je het helemaal verknalt

Leh 11 June 2007 11:53

ik denk juist dat het goed is om de waarheid te zeggen, je kan iemand juist voor lul zetten als je niet je eerlijke mening geeft.

Ancalagon 11 June 2007 12:20

waarheid wordt overschat

insanity 11 June 2007 13:07

Mischien wel, maar moeten we dan in leugens leven?

Ancalagon 11 June 2007 14:26

nee, dat lijkt me niet

Banaan 11 June 2007 19:27

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1313125)
*gaap*

Ik zeg niet dat ik het bij onbekenden zou doen, ik zeg alleen dat ik er geen moeite mee zou hebben om het te doen.

O, en wat jou kennis van de Van Dale betreft:

hy·po·criet1 (de ~ (m.), ~en)
1 huichelaar

hy·po·criet2 (bn.)
1 huichelachtig

hui·che·laar (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die huichelt => een heilig boontje, een wolf in schaapskleren, farizeeër, hypocriet, iem. met twee gezichten, januskop, schijnheinlige, smoelentrekker, valsaard, valserik

Volgens mij ben jij het heilig boontje en scheinheilige van ons 2 aangezien jij liever om dingen heen draait dan ze rond uit te zeggen. Ik ben mischien de valsaard, maar alleen omdat ik zeg wat ik vind in sommige gevallen.

En ik zal nooit iemands moeder een bitch noemen als die doodgaat, om er maar even op terug te komen. En ondanks dat je denkt van niet heb ik toch een redelijke opvoeding gehad. Maar een deel van die opvoedingbestaat uit eerlijk zijn tegen elkaar en niet om dingen heen draaien. Open en eerlijk boven alles. als je iets ontkent wat je vind komt het toch uit en dan heb je het helemaal verknalt

Vandaag voel ik mij scheinheilig. Maar dat mag jij zelf verbeteren.

Ik vind het eerder respectloos dat je bij onbekende wel over de grens zou willen gaan als het gaat om je bek open trekken. Je kent iemand niet maar bent wel bereid om diegene beledigt te laten voelen? Lijkt me sterk, ik beledig liever iemand die ik goed ken dan een onbekende, maar goed dat is mijn mening.

Je heb gelijk dat ik liever mijn mening voor mezelf hou. Zoals ik bij jou heb gemerkt hebben motoren op dit forum meer waarde dan een geloof bij een gelovigen. In het geval bij motoren hou ik mijn mond dicht en bij gelovigen hou ik mijn mond dicht. Misschien weet je dit niet, maar ik heb heel veel kritiek op het sprookjeswereld van het Hindoeïsme en Boedhisme. Katholieken zijn sowieso niet populair bij mij. Echter, ik verbied het mezelf om mijn mening tegenover een gelovigen te uiten omdat het in feite een taboe is om iemands leven te vernederen en te bekogelen met onbeantwoordbare vragen (wat voor de meeste hier betekent: het is bullshit). Nu ben ik uiteraard volgens jou een huichelaar. Maar een huichelaar klinkt nog altijd beter dat een klootzak, toch?

Eerlijkheid is trouwens niet je mening. Eerlijkheid hebben je ouders aan geleerd om andere niet op te fokken of te verleiden. Niet om alles te zeggen wat je denkt, en verder niet nadenken bij het gevoel van andere.

En dan als laatste, misschien zou je niet iemands stervende moeder een bitch noemen maar je geeft wel aan dat het mag. Zo, die zullen veel mensen onthouden en veel waarde aan hechten. Zoals ik al zei, als je zo feitelijk op de zaken ingaat kan dit topic net zo goed opslot, want het antwoord is in dat geval al lang gegeven.

PFP 11 June 2007 19:57

als je altijd eerlijk bent zal je het nooit maken in het leven

hee dat klinkt wijs

insanity 12 June 2007 09:15

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1313184)
Vandaag voel ik mij scheinheilig. Maar dat mag jij zelf verbeteren.

Ik vind het eerder respectloos dat je bij onbekende wel over de grens zou willen gaan als het gaat om je bek open trekken. Je kent iemand niet maar bent wel bereid om diegene beledigt te laten voelen? Lijkt me sterk, ik beledig liever iemand die ik goed ken dan een onbekende, maar goed dat is mijn mening.

Je heb gelijk dat ik liever mijn mening voor mezelf hou. Zoals ik bij jou heb gemerkt hebben motoren op dit forum meer waarde dan een geloof bij een gelovigen. In het geval bij motoren hou ik mijn mond dicht en bij gelovigen hou ik mijn mond dicht. Misschien weet je dit niet, maar ik heb heel veel kritiek op het sprookjeswereld van het Hindoeïsme en Boedhisme. Katholieken zijn sowieso niet populair bij mij. Echter, ik verbied het mezelf om mijn mening tegenover een gelovigen te uiten omdat het in feite een taboe is om iemands leven te vernederen en te bekogelen met onbeantwoordbare vragen (wat voor de meeste hier betekent: het is bullshit). Nu ben ik uiteraard volgens jou een huichelaar. Maar een huichelaar klinkt nog altijd beter dat een klootzak, toch?

Eerlijkheid is trouwens niet je mening. Eerlijkheid hebben je ouders aan geleerd om andere niet op te fokken of te verleiden. Niet om alles te zeggen wat je denkt, en verder niet nadenken bij het gevoel van andere.

En dan als laatste, misschien zou je niet iemands stervende moeder een bitch noemen maar je geeft wel aan dat het mag. Zo, die zullen veel mensen onthouden en veel waarde aan hechten. Zoals ik al zei, als je zo feitelijk op de zaken ingaat kan dit topic net zo goed opslot, want het antwoord is in dat geval al lang gegeven.

Ik vind het niet respectloos dat ik zeg wat ik vind als daar om gevraagt word. Men vraagt er toch om? en als het een bekende is dan heb ik soms het idee dat ik tegen hem/haar gewoon wat minder hard moet zijn. De vriendschap gaat bij mij dan voor mijn eigen mening.

En wat betreft dat jij je mening voor je houd in plaats van wat je zegt maakt mij persoonlijk weinig uit. Wel vind ik het jammer dat je het doet, omdat je op dat moment feitelijk er omheen draait, je vind iets maar zegt het niet. Nobel, dat zeker, en mischien ook wel uit respect maar ik vind dat je iemand (bekend of niet) dan te kort doet. alsof die persoon jou mening niet waard is? Ik kan hetmis hebben hoor, maar ik krijg dat gevoel zoals jij het nu verwoord. En ik weet niet of het erger is om "een klootzak" te zijn dan een huichelaar.

En eerlijkheid is inderdaad geen mening. Maar ik zie het wel als een stukje eerlijkheid als je gevraagt word om je mening en dat je die dan ook geeft, zonder er omheen te draaien. Je doet mensen te kort zo.

En ik blijf bij mijn standpunt dat je ten alle tijden moet kunnen zeggen wat je denkt. Mischien neem ik dan mijn rechten te "feitelijk" op, maar dat is mijn keuze, net als het die van jou is om je mond te houden.

Offtopic;
Je bent wel heel gedreven in dit topic, vat je het persoonlijk op? Want dan bij deze: het is het niet.

saar90 14 June 2007 23:25

Ja, je mag best wel je mening uiten, als je bv iets niet mooit vindt, maar alles heeft zo zijn grezen. Dus let dan wel op je woorden. Weet wanneer je ophouden over het onderwerp. toch

lamp5 27 August 2007 12:39

er zijn geen grenzen over je mening uiten. Maar als je iets niet mooi of oké vindt moet je de persoon of object in questie niet proberen te beledigen. Dat heet gewoon beleefd zijn.

Paper_Heart 30 October 2007 19:49

Opszich heb je geen manieren als je het wel doet, maar ik vind wel dat het mag, want als het alleen maar op die manier kan, zou het dus betekenen dat je je mening niet mag uiten, en dat slaat (vind ik) nergens op.
Maar je moet natuurlijk wel proberen het zo fatsoenlijk mogelijk te houden.

-GameGirl 30 October 2007 20:07

ik heb ja gestemd..
vrijheid van menings uiting.. :d

maar je moet wel oppassen dat het niet TE beledegend of discriminerend is...

Vlinder 31 October 2007 16:25

Je moet het alleen doen als er naar je mening gevraagd wordt. Anders schiet toch niemand er iets mee op, en kwets je mensen alleen maar.

insanity 31 October 2007 16:42

Ik geef mijn mening gevraagt en ongevraagt :+

Vlinder 31 October 2007 16:43

ja maar bij jou maakt het niks uit

insanity 31 October 2007 16:45

nee, ik ben zowiezo gehaat :'(

Vlinder 31 October 2007 16:47

ahw arme jij!
[emo gedachten eventjes? XD ]

insanity 31 October 2007 16:59

Nee, want ik ben er trots op en een emo niet :+

Maar klopt het wat ik hoorde?

Vlinder 31 October 2007 17:11

wat je wat hoorde?

insanity 31 October 2007 17:12

dat jij en een emo groep me gaan slaan :+

Vlinder 31 October 2007 17:14

ik?
XD
grapje zeker?

insanity 31 October 2007 17:17

nee?:+

Vlinder 31 October 2007 17:18

wanneer? hoe? wat?
ik weet van niets hoor

insanity 31 October 2007 17:21

niet? :(

shame!

Vlinder 31 October 2007 17:22

wattan hea?

insanity 31 October 2007 17:25

o niets, dan wist ik wie je was :+

Vlinder 31 October 2007 17:26

jeej dan

insanity 31 October 2007 17:31

feest niet?

een showdown in caminghaburen

Zeespons 31 October 2007 19:25

Je mag je beledigende mening alleen uiten met bodyguards om je heen.

http://youtube.com/watch?v=Fe2HC0DqcQU

en

http://youtube.com/watch?v=i-_tM9oNa68

natuurlijk.

Chrizlybeer 31 October 2007 20:49

Citaat:

Origineel gepost door Zeespons (Bericht 1323569)
Je mag je beledigende mening alleen uiten met bodyguards om je heen.

http://youtube.com/watch?v=Fe2HC0DqcQU

en

http://youtube.com/watch?v=i-_tM9oNa68

natuurlijk.

Die van Hans Teeuwen is ook zo mooi:+

blabla1993 31 October 2007 21:06

Nee, nee, het is gewoon rubber. Kijk maar!_0_

laurainyourhead 3 January 2008 23:19

als ze je mening vragen...
moet je hem eerlyk geven.
maar je moet gewoon zorgen dat het overgebracht wordt op een deftige beleefde manier...

rita 18 January 2008 16:24

ik vind niet dat je je mening moet uiten als je er andere mensen mee kwetst,,
omdat jij het ook niet leuk zal vinden als anderen dat bij jou doen..
als er bijvoorbeeld een dik persoon langs je komt zeg je toch ook niet ''moiiuh wat ben jij dik'' ookal is jou mening dat???

ik vind je mag je mening net zo lang zeggen als je er maar geen mensen mee pijn doet.!!!!

xxx

!!understood!! 18 January 2008 16:48

Citaat:

Origineel gepost door rita (Bericht 1336648)
ik vind niet dat je je mening moet uiten als je er andere mensen mee kwetst,,
omdat jij het ook niet leuk zal vinden als anderen dat bij jou doen..
als er bijvoorbeeld een dik persoon langs je komt zeg je toch ook niet ''moiiuh wat ben jij dik'' ookal is jou mening dat???

ik vind je mag je mening net zo lang zeggen als je er maar geen mensen mee pijn doet.!!!!

xxx

Ik ben het eens met rita.

Tuurlijk is er vrije menings uiting in nederland maar dat betekend nog niet dat je zomaar uit het niets mensen moet gaan beledigen. Want daar kan je heel veel mensen erg mee kwetsen en dat is niet de bedoeling toch!!

insanity 18 January 2008 16:48

Citaat:

xxx

Hou eens op?
Dit is dus het begin van de dictatuur.
Mensen het zwijgen opleggen omdat je mischien wel wat mensen kwetst. So what? We zijn niet gelijk in deze wereld, en we denken allemaal anders. Daar hoor je voor uit te komen.

!!understood!! 18 January 2008 16:49

dat klopt ook maar als jij zo een mening over iemand heb en je wil die graag vertellen zeg het dan tegen die gene om een andere minder gekwetste manier,,

insanity 18 January 2008 16:57

Nee, waarom?

!!understood!! 18 January 2008 16:59

Vind jij het leuk al iemand naar jou toe komt. Terwijl jij met je vrienden staat ofzo. Die een opmerking maakt die best we beledigend is,, dan sta jij voor schut bij je vrienden....

insanity 18 January 2008 17:00

ik staniet voor schut want als iemad bij mij gaat piepen issie ook voor mij, dan pak ik em verbaal terug.

!!understood!! 18 January 2008 17:03

ja, en dan weer ruzie en shit is tog helemaal niet leuk je ken ook gewoon domme opmerkingen''meningen'(whatever) voor je houden dan inplaats van iemand er mee te kwetsen, Stel je zeg tegen een ''onzeker'' meisje.. wat ben jij dik kan hara een trauma geven.. En daar letten julllie allemaal niet op

Pakspul 18 January 2008 17:12

Citaat:

Origineel gepost door !!understood!! (Bericht 1336704)
ja, en dan weer ruzie en shit is tog helemaal niet leuk je ken ook gewoon domme opmerkingen''meningen'(whatever) voor je houden dan inplaats van iemand er mee te kwetsen, Stel je zeg tegen een ''onzeker'' meisje.. wat ben jij dik kan hara een trauma geven.. En daar letten julllie allemaal niet op

Komt omdat deze maatschappij zich zelf slap maakt, als je er niet tegen kan, koop een puppy en ga daarmee janken en laat de wereld met rust. En het zal mij echt geen ene reet interesseren of ze gekwetst zijn, we leven in een maatschappij waar je alle (behalve tegen die gelovige hippies die hebben weer streepje voor) mag zeggen. En zelfs die hippies kunnen het krijgen :{

sandraatje 18 January 2008 19:07

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1336732)
Komt omdat deze maatschappij zich zelf slap maakt, als je er niet tegen kan, koop een puppy en ga daarmee janken en laat de wereld met rust. En het zal mij echt geen ene reet interesseren of ze gekwetst zijn, we leven in een maatschappij waar je alle (behalve tegen die gelovige hippies die hebben weer streepje voor) mag zeggen. En zelfs die hippies kunnen het krijgen :{

Ik vind dat je wel bijna alles mag zeggen, het ligt er alleen aan hoe je iets zegt.
Als je iemand dik vind, dan hou je zoiets voor je, zulke dingen zeg je nou eenmaal niet!
En over gelovigen (hippies) mag je inprincipe ook wel bijna alles zeggen, het is alleen wel netjes om respect te tonen voor mensen, en dus ook voor christenen!

blabla1993 19 January 2008 01:46

Citaat:

Nee, dat heet fatsoen. Maar als iemand vraagt aan je: vind je mij dik? Mag je best ja zeggen. Kom op zeg, hij vraagt het zelf.

sandraatje 19 January 2008 18:01

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1336835)
Nee, dat heet fatsoen. Maar als iemand vraagt aan je: vind je mij dik? Mag je best ja zeggen. Kom op zeg, hij vraagt het zelf.

Als ernaar gevraagd word is het wel wat anders ja.. Maar dan nog vind ik dat je het wel voorzichtig kan zeggen! Of iig heel subtiel.

sjorsje-v 19 January 2008 18:09

pff subtiel :S ik mag best een menig geven ook al komt het hard aan sommige mensen stellen zich echt aan.

Moi et Toi 19 January 2008 18:19

tuurlijk recht van de vrije meningsuiting! Als ik vind dat je stinkt, dan zeg ik ook dat je stinkt zodat je er wat aan kan doen! Ook al vind je het dan niet leuk! Dus ja je mag je mening gewoon zeggen!:):p

sjorsje-v 19 January 2008 18:22

indd :D helemaal mee eens.

rita 20 January 2008 17:45

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1336666)
Hou eens op?
Dit is dus het begin van de dictatuur.
Mensen het zwijgen opleggen omdat je mischien wel wat mensen kwetst. So what? We zijn niet gelijk in deze wereld, en we denken allemaal anders. Daar hoor je voor uit te komen.

dus als jij bijvoorbeeld scheel bent ( of iets anders )
dan zeg ik toch ook niet tegen jou van '' wat ben jij ja scheel '' ookal is dat mijn mening?
dan hou ik mijn mening toch voor mij omdat ik jou niet wil kwetsen..
je kwetst anderen er dan mee , omdat jij zo graag je mening kwijt wil ......

kom op beetje respect.
dan hou je je mening maar een keer voor je,ga je ook niet dood aan hoor...

Vlinder 20 January 2008 18:15

iemand zal ook niets aan die mening hebben, die weet zelf ook wel dat hij/zij scheel is.

Chrizlybeer 20 January 2008 22:10

res·pect (het)
1 eerbied uit hoogachting of angst
Wat zit iedereen toch over respect, respect moet je verdienen.
Daarnaast vind ik dat je in beginsel alles moet kunnen zeggen, of het fatsoenlijk is moet je zelf kunnen beoordelen.
Zoals onze vriend Hans Teeuwen ook wel mooi zei: "Een belediging is vaak ook een waarheid die men niet wil horen".

blabla1993 20 January 2008 22:38

Citaat:

Origineel gepost door rita (Bericht 1336992)
dus als jij bijvoorbeeld scheel bent ( of iets anders )
dan zeg ik toch ook niet tegen jou van '' wat ben jij ja scheel '' ookal is dat mijn mening?

Dat is geen mening maar een feit.:')

rita 21 January 2008 17:32

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1337031)
Dat is geen mening maar een feit.:')

ja maar dat zeg je dan ook niet ????

respect!!!!

blabla1993 21 January 2008 18:08

Nee, maar het ging hier over je mening uiten en niet over mensen beledigen met een feit.

insanity 21 January 2008 19:56

Feiten en mening zijn een en hetzelfde.
Het is eenf eit dat iets mijn mening is toch? :{

insanity 21 January 2008 19:57

Ik moet door de weeks minder drinken :(

blabla1993 21 January 2008 22:01

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1337090)
Feiten en mening zijn een en hetzelfde.
Het is eenf eit dat iets mijn mening is toch? :{

Nee, je hebt een mening en die baseer je op feiten. Je vind iets (mening) want dit en dat (feiten). (Dat je je mening hebt is een feit maar de mening opzich is geen feit.)

insanity 22 January 2008 11:12

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1337094)
Nee, je hebt een mening en die baseer je op feiten.

Tuurlijk niet.
Ik vind je moeder een hoer, maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.

!!understood!! 22 January 2008 12:24

Ik vindt dat je iegenlijk we mag zeggen wat je vin dwand jij bent degene die de waaarheid weet dus nooit gekwetst zou kennen worden:):)

Pakspul 22 January 2008 12:26

Citaat:

Origineel gepost door !!understood!! (Bericht 1337125)
Ik vindt dat je iegenlijk we mag zeggen wat je vin dwand jij bent degene die de waaarheid weet dus nooit gekwetst zou kennen worden:):)

Leer eens nederlands, dyslexie of niet, maar IK en VIND is ALTIJD! nog STAM ZONDER T, bij hij/zij/jij dan is het STAM + T

blabla1993 22 January 2008 14:26

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1337104)
Tuurlijk niet.
Ik vind je moeder een hoer, maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.

Das ook geen mening maar een lompe uitspraak. Je kan iemand wel hoerig/sletterig/whatever vinden omdat (bijvoorbeeld) diegene met 20 mannen per dag neukt ofzo.

insanity 23 January 2008 12:14

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1337128)
Das ook geen mening maar een lompe uitspraak. Je kan iemand wel hoerig/sletterig/whatever vinden omdat (bijvoorbeeld) diegene met 20 mannen per dag neukt ofzo.

Nee, want in sommige culturen is een vrouw al een slet als ze 1 vent neukt.

Get my point?
Een feit is voor iedereen ook weer anders.
Want een feit is niets anders dan een mening voor een groep i.p.v. een individu

blabla1993 23 January 2008 18:40

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1337189)
Nee, want in sommige culturen is een vrouw al een slet als ze 1 vent neukt.

Ja, dat heet mening.
Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1337189)
Een feit is voor iedereen ook weer anders.
Want een feit is niets anders dan een mening voor een groep i.p.v. een individu

Een feit is dat het gras groen is, dat is voor iedereen hetzelfde hoor.

Vlinder 24 January 2008 16:59

ja, en een cirkel is rond.
Erwin,, je weet toch wel het verschil tussen een feit en een mening?

Pakspul 24 January 2008 17:08

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1337287)
ja, en een cirkel is rond.

Niet helemaal, perfecte cirkels bestaan niet, het is eigenlijk meer een lus van allemaal hoekjes wat in de volks mond een cirkel genoemd wordt :P

Vlinder 24 January 2008 17:14

dan is het nog wel rond.

Pakspul 24 January 2008 17:16

rond1 (bijvoeglijk naamwoord; ronder, rondst; rondheid)
1 alle delen van de buitenkant op gelijke afstand van het middelpunt hebbend
2 niet hoekig van omtrek

Niet echt dus :s lastig, maar zal er niet over verder gaan :P

Vlinder 24 January 2008 17:25

ja maar dan komt punt 1 nog wel overeen.

insanity 24 January 2008 22:10

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1337223)
Ja, dat heet mening.

Nee voor die cultuurgroep is dat een feit *)

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1337223)
Een feit is dat het gras groen is, dat is voor iedereen hetzelfde hoor.

O, en voor iemand die zijn hele leven gezegt is dat het blauw is? *)

dan is het maar de vraag of de meerderheid het wel goed heeft *)

blabla1993 25 January 2008 00:24

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1337305)
O, en voor iemand die zijn hele leven gezegt is dat het blauw is? *)

Ook alleen beseft diegene dat niet. Gras blijft groen, je kan het blauw vinden maar het is toch groen.

insanity 25 January 2008 13:17

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1337307)
Ook alleen beseft diegene dat niet. Gras blijft groen, je kan het blauw vinden maar het is toch groen.

Ja, maar get the point nou gewoon.
Wie heeft gezegt dat we die kleur groen moeten noemen en blauw blauw? waarom is het niet andersom? omdat in de loop de jaren we het zo zijn gaan noemen, prly is er 1 iemand mee begonnen. Dat maakt het geen feit, dat maakt het een interpetatie van iemand *)

Niet dat het mij een ruk kan schelen, ik wil gewoon duidelijk maken dat iets wat meerdere mensen vind nog niet een feit hoeft te zijn.

Anyway, we dwalen een beetje van topic af niet?

blabla1993 25 January 2008 15:26

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1337318)
Ja, maar get the point nou gewoon.
Wie heeft gezegt dat we die kleur groen moeten noemen en blauw blauw? waarom is het niet andersom? omdat in de loop de jaren we het zo zijn gaan noemen, prly is er 1 iemand mee begonnen. Dat maakt het geen feit, dat maakt het een interpetatie van iemand *)

Niet dat het mij een ruk kan schelen, ik wil gewoon duidelijk maken dat iets wat meerdere mensen vind nog niet een feit hoeft te zijn.

Anyway, we dwalen een beetje van topic af niet?

Ik get je point, maar je point klopt niet.

De kleur groen is en blijft groen onafhankelijk van de naam die wij eraan geven.

insanity 25 January 2008 15:38

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1337335)
Ik get je point, maar je point klopt niet.

De kleur groen is en blijft groen onafhankelijk van de naam die wij eraan geven.

Groen is slechts een benaming.
Hoe iets eruit ziet is een feit.

blabla1993 25 January 2008 17:41

Dat zei ik.

insanity 26 January 2008 11:25

Nee, jij noemt groen als feit en ik als benaming 8)

Vlinder 26 January 2008 12:18

doe niet zo ingewikkeld XD
dan is bijna niets meer echt een feit

Pakspul 26 January 2008 12:38

Kunnen we niet als eind conclusie stellen dat je alles of helemaal niks mag zeggen, als je een mening niet meer mag geven dan komt er altijd weer een volgende persoon die de volgende mening ook niet meer wil horen.

blabla1993 26 January 2008 13:03

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1337338)
Hoe iets eruit ziet is een feit.

Ja, en omdat we het een naam moeten geven noemen we het 'groen' dus het is een feit dat gras 'groen' is maar over wat groen is valt te twisten.

insanity 27 January 2008 10:55

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1337396)
Ja, en omdat we het een naam moeten geven noemen we het 'groen' dus het is een feit dat gras 'groen' is maar over wat groen is valt te twisten.

Nee, want gras kan ook geel zijn :+

Vlinder 27 January 2008 11:05

Ja en áls het geel is, dan is het geel. feit?

insanity 27 January 2008 11:18

Te zijn of niet te zijn...

Vlinder 27 January 2008 11:24

ja dat weten we

blabla1993 27 January 2008 12:26

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1337433)
Nee, want gras kan ook geel zijn :+

:'(

Pakspul 27 January 2008 12:43

Gras kan ook blauw zijn, het is maar net hoe je het licht buigt :')

insanity 27 January 2008 14:05

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1337461)
:'(

Nou dan :{

blabla1993 27 January 2008 16:53

We hadden het over gezond gras hoor.:{

!!understood!! 27 January 2008 17:04

:o:|

Pakspul 27 January 2008 18:47

Citaat:

Origineel gepost door !!understood!! (Bericht 1337520)
:o:|

Zoals ik al zei, jij kan je beter met herzeloze zaken bezig houden, sex en kerels pijpen enzo

!!understood!! 27 January 2008 19:38

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1337529)
Zoals ik al zei, jij kan je beter met herzeloze zaken bezig houden, sex en kerels pijpen enzo

Weetje volgens mij ben jij gewoon de breezer hier want ik wete niet wat je tegen me heb maar ik wort er best wle gek van

Pakspul 27 January 2008 19:41

Zoals ik al eerder zei je trekt het je wel aan he, dit gebeurt meestal als het ook zo is. Of als mensen denken dat het zo is omdat ze een beetje van de waarheid weten. Dat zou kunnen betekenen dat het stukje waarheid (breezer) maar het topje van de ijsberg is.... oh je bent gewoon een slet :o ik wou het eerst nog niet zeggen, maar je bevestigd het wel steeds meer. :D

Levi 27 January 2008 21:59

Je mag altijd je mening uiten, als je je maar niet vergist tussen ik vind en je bent

Denathy 27 January 2008 22:07

:+
Citaat:

Origineel gepost door !!understood!! (Bericht 1337545)
Weetje volgens mij ben jij gewoon de breezer hier want ik wete niet wat je tegen me heb maar ik wort er best wle gek van

ff testen pakspul breezer? :+
en jij understood? :+

insanity 28 January 2008 08:34

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1337514)
We hadden het over gezond gras hoor.:{

Het is net als kankerpatienten, het hoort er ook soort van bij "normale" mensen.

Pakspul 28 January 2008 08:45

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1337648)
Het is net als kankerpatienten, het hoort er ook soort van bij "normale" mensen.

Defineer normaal bij het gebruik van het woord mens. Zijn ze mensen ja dan klopt het wel.

insanity 28 January 2008 12:26

Ik weet niet, as far as i know is een kankerpatient mens.
Maar ge hebt ook mensen die dat buet vinden.

it`s just like life...
All up to you.

weerlegger 1 February 2008 22:30

het is een kwestie van fatsoen, maar ik vind dat je altijd je mening mag uiten, want anders kan je eigenlijk ook geen kritiek meer op elkaar geven en dan valt de samenleving uit elkaar:yes: dat is pas filosofie

insanity 2 February 2008 11:48

Iedereen lult in topics als dit over fatsoen en respect, en irl roepen ze dat er geen fatsoen en respect meer in de maatschapij is :{

Hoezo dubble minded?

Denathy 2 February 2008 11:52

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1338417)
Iedereen lult in topics als dit over fatsoen en respect, en irl roepen ze dat er geen fatsoen en respect meer in de maatschapij is :{

Hoezo dubble minded?

met dat fatsoen en respect valt het in mijn kringen wel mee hoor... het is maar in welke sferen je je bevind. Ik bevind me meestal tussen de hoger opgeleiden dus... ja daar valt het idd wel mee... alleen als ik dan kijk naar het grote gross.. in de lagere klasses valt het zwaar tegen.. alleen deze mensen zitten niet op dit forum lijkt mij.

Overigens heb je wel een punt, fatsoen en respect is er steeds minder in de maatschappij...

insanity 2 February 2008 11:55

Citaat:

Origineel gepost door Denathy (Bericht 1338423)
met dat fatsoen en respect valt het in mijn kringen wel mee hoor... het is maar in welke sferen je je bevind. Ik bevind me meestal tussen de hoger opgeleiden dus... ja daar valt het idd wel mee... alleen als ik dan kijk naar het grote gross.. in de lagere klasses valt het zwaar tegen.. alleen deze mensen zitten niet op dit forum lijkt mij.

Overigens heb je wel een punt, fatsoen en respect is er steeds minder in de maatschappij...

Welk fatsoen en met welk respect praat jij hier nu dan?
Precies, zonder.
Dus jij bent wel de laatste die hier hoort te spreken.
Valt je wat tegen he?
En dat van iemand van een "lagere" klasse.

Vlinder 2 February 2008 14:13

noujazeg
pfft
wat een rarert

weerlegger 2 February 2008 19:46

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1338417)

Hoezo dubble minded?

jij of je ouders stemmen zeker CDA ?

Denathy 3 February 2008 12:16

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1338425)
Welk fatsoen en met welk respect praat jij hier nu dan?
Precies, zonder.
Dus jij bent wel de laatste die hier hoort te spreken.
Valt je wat tegen he?
En dat van iemand van een "lagere" klasse.

ik blijf nog steeds netjes in me woorden hoor... ik weet niet wat jij onder fatsoen verstaat... en ook niet onder respect... ik heb geen kwaad woord uitgesproken...

trouwens jij praat lekker fatsoenlijk altijd.... lees je eigen posts is door en je weet wat ik bedoel

Vlinder 3 February 2008 15:06

Je klinkt een beetje laagdunkend, daarom.

blabla1993 3 February 2008 15:25

Citaat:

Origineel gepost door Denathy (Bericht 1338574)
ik blijf nog steeds netjes in me woorden hoor... ik weet niet wat jij onder fatsoen verstaat... en ook niet onder respect... ik heb geen kwaad woord uitgesproken...

trouwens jij praat lekker fatsoenlijk altijd.... lees je eigen posts is door en je weet wat ik bedoel

'Lagere klasses' is niet echt respectvol.

Vlinder 3 February 2008 15:26

idd! dat zeg je gewoon niet op die manier.

Levi 3 February 2008 16:09

Al zegt hij het niet, maar schrijft hij het.

Vlinder 3 February 2008 16:18

whatever!!

Levi 3 February 2008 16:20

ik ben het er wel mee eens dat het niet echt respectvol is uitgedrukt.
Er bestaan geen lagere of hogere klasses.

Vlinder 3 February 2008 16:27

dat bestaat wel, maar men negeert het liever.

Levi 3 February 2008 16:29

Dat is ook beter.

insanity 4 February 2008 10:59

Citaat:

Origineel gepost door weerlegger (Bericht 1338505)
jij of je ouders stemmen zeker CDA ?

Mijn ouders zijn dood en ik heb pvv gestemt mag het je intereseren.

insanity 4 February 2008 11:00

Citaat:

Origineel gepost door Denathy (Bericht 1338574)

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1338601)
'Lagere klasses' is niet echt respectvol.

nuff said

En wat mijn posts betreft.
Treu, ik ben niet altijd lief in mijn posts. maar 9 out of 10 ben ik wel redelijk en zeg ik niet zonder redden dat iemand "een lagere" klasse heeft dan ik.

Denathy 4 February 2008 18:32

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1338815)
nuff said

En wat mijn posts betreft.
Treu, ik ben niet altijd lief in mijn posts. maar 9 out of 10 ben ik wel redelijk en zeg ik niet zonder redden dat iemand "een lagere" klasse heeft dan ik.

ik heb ook niet gezegd dat iemand hier lagere klasse heeft of wie er tot dat behoren.... dus wat lul je

blabla1993 4 February 2008 18:55

Maar je zegt wel dat ze er zijn en dat daar minder respect is en dus laat je doorschemeren dat kringen waar over het algemeen minder respect is 'lager' zijn. Wat respectsloos is.

Denathy 4 February 2008 20:36

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1338941)
Maar je zegt wel dat ze er zijn en dat daar minder respect is en dus laat je doorschemeren dat kringen waar over het algemeen minder respect is 'lager' zijn. Wat respectsloos is.

ik gaf het een naampje meer niet of je het nu lagere inkomens noemt of niet.. of lagere klasse.. het is gewoon zo... jij verbind gelijk weer hetgene dat ik dat lagere klasse noem dat ik er geen respect voor heb... dat is natuurlijk kant en klare onzin. Ik doelde met lager niet op minderwaardig... dat maak jij er weer van

ik had het net zo goed een andere naam kunnen geven...

weerlegger 4 February 2008 21:51

echt waar gaat dit over :? verhuis lekker naar india als je ruzie wil maken over het kastenstelsel (of naar anders topic) :O

insanity 5 February 2008 09:48

Citaat:

Origineel gepost door Denathy (Bericht 1338940)
ik heb ook niet gezegd dat iemand hier lagere klasse heeft of wie er tot dat behoren.... dus wat lul je

wat lul JIJ?
Het feit dat je überhaupt verschil in klasse erkent maakt jou respectloos.

Citaat:

Origineel gepost door Denathy (Bericht 1338949)
ik gaf het een naampje meer niet of je het nu lagere inkomens noemt of niet.. of lagere klasse.. het is gewoon zo... jij verbind gelijk weer hetgene dat ik dat lagere klasse noem dat ik er geen respect voor heb... dat is natuurlijk kant en klare onzin. Ik doelde met lager niet op minderwaardig... dat maak jij er weer van

ik had het net zo goed een andere naam kunnen geven...

Ja maar omdat je erkent dat er verschil in zit is er wederom sprake van disrespect.

Wat jou niet meer maakt dan een laffe hond die zich boven alles en iedereen plaatst en eigenlijk, eigenlijk dood in een steegje gevonden hoort te worden.

Denathy 5 February 2008 19:02

:Z lol

Citaat:

Ja maar omdat je erkent dat er verschil in zit is er wederom sprake van disrespect.

Wat jou niet meer maakt dan een laffe hond die zich boven alles en iedereen plaatst en eigenlijk, eigenlijk dood in een steegje gevonden hoort te worden.
haha en dat zegt iemand die iemand anders uitmaakt voor respectloos... sjonge jonge dan ben je echt achterlijk.

ik plaats me niet boven alles en iedereen... waar haal je dat nu weer uit? ga je nu dom lullen omdat je geen argumenten meer hebt?

dat je zulke uitspraken doet dan laat je respect zien joh... te triest dit gewoon.

nitraM 5 February 2008 19:06

Vrijheid van meningsuiting gaat boven alles, het is sowieso al heel moeilijk om als je je mening wil geven over een bepaalde kwestie bepaalde mensen niet te kwetsen, dr zijn vrijwel altijd mensen gekwetst of beledigd dan. Gewoon zeggen wat je denkt en schijt hebben aan wat de rest daarvan vindt

insanity 7 February 2008 10:13

Citaat:

Origineel gepost door Denathy (Bericht 1339192)
:Z lol

haha en dat zegt iemand die iemand anders uitmaakt voor respectloos... sjonge jonge dan ben je echt achterlijk.

ik plaats me niet boven alles en iedereen... waar haal je dat nu weer uit? ga je nu dom lullen omdat je geen argumenten meer hebt?

dat je zulke uitspraken doet dan laat je respect zien joh... te triest dit gewoon.

wacht ff lieverd, je ziet iets over het hoofd.
IK heb nooit gezegt dat ik respect heb voor andere mensen.
En aangezien jij het type lijertje bent dat verschil in klasse ziet jij ook niet.
Is niet erg, maar ga dan niet daarna lullen dat je respect hebt.

SPQR 7 February 2008 11:52

ik ben tegen, waarom? ik vind dat je je mening ook naar buiten kunt brengen zonder beledigende opmerkingen, vaak zie ik mensen gewoon andere mensen aanvallen terwijl ze het ook anders aan hadden kunnen pakken en dan op een veel positievere manier hun mening hadden kunnen geven.

blabla1993 7 February 2008 15:29

Dus je moet maar je mond houden en mensen een verkeerd beeld van je laten krijgen omdat je niemand wilt beledingen?

nitraM 7 February 2008 17:04

precies goed gezegd blabla

Vlinder 7 February 2008 18:59

ooh blabbie hoe heette je ookalweer???

Denathy 8 February 2008 18:13

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1339423)
wacht ff lieverd, je ziet iets over het hoofd.
IK heb nooit gezegt dat ik respect heb voor andere mensen.
En aangezien jij het type lijertje bent dat verschil in klasse ziet jij ook niet.
Is niet erg, maar ga dan niet daarna lullen dat je respect hebt.

hij is echt dom... ik probeer het uit te leggen maar je snapt het gewoon niet... volgens mij lees je de posts niet eens en kraam je zomaar wat uit

btw.. ik heb het al uitgelegd... en je lult er nu omheen..

insanity 9 February 2008 12:34

Nee schatje, jij lult slap.

Ik lees ergens over heen?
volgens mij ben jij de enige die het ziet dan want ik hoor de rest van dit forum ook niet keihard roepen dat ik uitgeluld ben, wat ze meestal wel doen als ik eens eens een discussie verlies.

Jij toont geen resect door te zeggen dat we klasse verschillen hebben.
aka jij bent fout en dom, en ik heb gelijk.
om het op jou niveau te houden

dag dag!

Denathy 9 February 2008 20:17

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1339758)
Nee schatje, jij lult slap.

Ik lees ergens over heen?
volgens mij ben jij de enige die het ziet dan want ik hoor de rest van dit forum ook niet keihard roepen dat ik uitgeluld ben, wat ze meestal wel doen als ik eens eens een discussie verlies.

dag dag!

draait ie er weer omheen... wat je nu zegt: het is gewoon zo dat is natuurlijk wel erg zwak he

Vlinder 9 February 2008 20:19

beetje triest om te zeggen dat erwin er omheen draait omdat je argumenten op zijn. dan draai je er zelf omheen. er is trouwens ook iets mis met je zinsopbouw volgens mij.

Denathy 9 February 2008 20:25

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1339881)
beetje triest om te zeggen dat erwin er omheen draait omdat je argumenten op zijn. dan draai je er zelf omheen. er is trouwens ook iets mis met je zinsopbouw volgens mij.

mijn argumenten zijn niet op hoor... hij lult gewoon dom.
niemand roept keihard dat hij ongelijk heeft? nou je hoort ook niemand zeggen dat hij gelijk heeft. Hij geeft alleen zijn mening!! ik heb al verschillende argumenten op tafel gelegd.

dit is een mening!!

Citaat:

waar zijn de argumenten dan? ik zie ze niet dus zal niet weten wat ik nog kan weerleggen.

insanity 10 February 2008 12:06

Citaat:

Origineel gepost door Denathy (Bericht 1339880)
draait ie er weer omheen... wat je nu zegt: het is gewoon zo dat is natuurlijk wel erg zwak he

Weet je wat zwak is?
om 20:17 een post maken en er ruim 10 minuten late achter komen dat ie eigenlijk inhoudsloos is en je em dus maar edit :')

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1339881)

Mijn vorige posts zijn NU onderbouwt.
Waar zijn jouw fan?

Citaat:

Origineel gepost door Denathy (Bericht 1339883)
mijn argumenten zijn niet op hoor... hij lult gewoon dom.
niemand roept keihard dat hij ongelijk heeft? nou je hoort ook niemand zeggen dat hij gelijk heeft. Hij geeft alleen zijn mening!! ik heb al verschillende argumenten op tafel gelegd.

dit is een mening!!

Volgens mij hoorde ik nina net zeggen van wel... :love:

En jou argumenten zijn van het niveau kleuterklasje.
Geeft niet, maar denk dan slstjeblieft niet dat je je met mij kan meten. iets met ervaring en dit soort situaties.

Citaat:

Origineel gepost door Denathy (Bericht 1339883)
waar zijn de argumenten dan? ik zie ze niet dus zal niet weten wat ik nog kan weerleggen.

Mischien eens beginnen met LEZEN, dat DENKEN en dan NIET slap lullen zoals je nu doet..

dahaaag!

ik geef em nog 2 dagen dan issie weg van dit forum :yes:

Vlinder 10 February 2008 12:42

ik hoop iets eerder, ik mag hem niet.

insanity 10 February 2008 12:45

Ik ook niet.

nitraM 10 February 2008 12:59

tis hier zo gezellig,, tis hier zo okeeee

insanity 10 February 2008 13:00

niet dankzij jou :')

Vlinder 10 February 2008 13:01

wel dankzij jou :)

nitraM 10 February 2008 13:03

hihi

insanity 10 February 2008 13:05

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1340000)
wel dankzij jou :)

slijmbal :love:

Vlinder 10 February 2008 13:09

moet jij nodig zeggen! ;)

Vlinder 10 February 2008 13:09

Citaat:

Origineel gepost door nitraM (Bericht 1340003)
hihi

ja egt wel, hahaa..
ofzo? huh?

Denathy 10 February 2008 19:21

Citaat:

Weet je wat zwak is?
om 20:17 een post maken en er ruim 10 minuten late achter komen dat ie eigenlijk inhoudsloos is en je em dus maar edit
dit laat alles... je weet niet eens wat er geedit is.... mischien wel een spellingsfout? owja dat was het

Citaat:

Mijn vorige posts zijn NU onderbouwt.
Waar zijn jouw fan?
ik heb geen achterban nodig om een discussie aan te gaan!! ik sta alleen me mannetje ook wel. Ik durf het ook wel tegen meerdere mensen op te nemen met mijn grote bek!!

Citaat:

Volgens mij hoorde ik nina net zeggen van wel...

En jou argumenten zijn van het niveau kleuterklasje.
Geeft niet, maar denk dan slstjeblieft niet dat je je met mij kan meten. iets met ervaring en dit soort situaties.
haha nog steeds heb je mijn argumenten niet weerlegd en heb je nog steeds geen sterke argumenten.. alleen maar meningen verder niet

moeilijk is dat he fatsoenlijk reageren en met argumenten komen? is jouw enige argument nu echt nog omdat hij / zij het zegt? jezus...

omdat hij jou gelijk geeft wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt.... kom op zeg!! dat weet bijna iedere halve zool... ben je nu echt achterlijk of niet? begint er wel op te lijken.

btw ff verder bouwend op jou redenen... wie zegt dat zodra ik verschil in klasse zie ik geen respect voor mensen heb? er is gewoon verschil... kijk is naar de hoger opgeleiden en mensen met veel geld en weinig geld? Kijk is naar kantoor personeel en de werkvloer zelf.... het is er echt!! Ik ben een persoon die respect heeft voor de hard werkende arbeider die zijn geld verdiend door een fysieke of geestdodende baan en voor de mensen die veel denkwerk verichten op kantoren!! Boeiend waartoe iemand behoort.. tot welke klasse... maja jij ziet dit kennelijk anders...

nee hoor ik blijf nog wel ff vind dit soort discussie's juist wel mooi. Zeker zodra diegene waarmee ik discussier begint te schelden en te doen heerlijk!! Doen mensen die er niet meer uitkomen en ongelijk hebben wel vaker geeft niet.

nitraM 10 February 2008 22:40

Klopt je hebt em helemaal klem geluld xD

Iessie 10 February 2008 23:37

:')

insanity 11 February 2008 08:41

Citaat:

Origineel gepost door Denathy (Bericht 1340046)
dit laat alles... je weet niet eens wat er geedit is.... mischien wel een spellingsfout? owja dat was het

ik heb geen achterban nodig om een discussie aan te gaan!! ik sta alleen me mannetje ook wel. Ik durf het ook wel tegen meerdere mensen op te nemen met mijn grote bek!!

haha nog steeds heb je mijn argumenten niet weerlegd en heb je nog steeds geen sterke argumenten.. alleen maar meningen verder niet

moeilijk is dat he fatsoenlijk reageren en met argumenten komen? is jouw enige argument nu echt nog omdat hij / zij het zegt? jezus...

omdat hij jou gelijk geeft wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt.... kom op zeg!! dat weet bijna iedere halve zool... ben je nu echt achterlijk of niet? begint er wel op te lijken.

btw ff verder bouwend op jou redenen... wie zegt dat zodra ik verschil in klasse zie ik geen respect voor mensen heb? er is gewoon verschil... kijk is naar de hoger opgeleiden en mensen met veel geld en weinig geld? Kijk is naar kantoor personeel en de werkvloer zelf.... het is er echt!! Ik ben een persoon die respect heeft voor de hard werkende arbeider die zijn geld verdiend door een fysieke of geestdodende baan en voor de mensen die veel denkwerk verichten op kantoren!! Boeiend waartoe iemand behoort.. tot welke klasse... maja jij ziet dit kennelijk anders...

nee hoor ik blijf nog wel ff vind dit soort discussie's juist wel mooi. Zeker zodra diegene waarmee ik discussier begint te schelden en te doen heerlijk!! Doen mensen die er niet meer uitkomen en ongelijk hebben wel vaker geeft niet.

Je laatste allinea haalt je hele post weer onderuit :')
Er is inderdaad verschil, maar niet in klasse.
Niet in mensen.
Wel in hoe iemand zijn/haar leven invult.
Maar dat maakt mensen niet anders en zo zet jij het wel neer.
Dus hou op jezelf vast te lullen en klik op dat kruisje in je bovenhoek.

scheelt je weer tijd en moeite in een discussie die je toch niet wint.

-edit- en noem vrouwen geen hem, das kinda ziellig.

Citaat:

Origineel gepost door nitraM (Bericht 1340076)
Klopt je hebt em helemaal klem geluld xD

lul niet knulletje, jij hoort al in je je bedje te liggen :+

nitraM 11 February 2008 16:39

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1340092)
Je laatste allinea haalt je hele post weer onderuit :')
Er is inderdaad verschil, maar niet in klasse.
Niet in mensen.
Wel in hoe iemand zijn/haar leven invult.
Maar dat maakt mensen niet anders en zo zet jij het wel neer.
Dus hou op jezelf vast te lullen en klik op dat kruisje in je bovenhoek.

scheelt je weer tijd en moeite in een discussie die je toch niet wint.

-edit- en noem vrouwen geen hem, das kinda ziellig.

lul niet knulletje, jij hoort al in je je bedje te liggen :+

hihi joaaah :D

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:08.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.