![]() |
Vertalen Latijn??
heey heey,,
ik zit in 1 gym maar ik kan dus echt geen latijn vertalen heeft er iemand pleaaaase nog wat tips ?????? Xkus Barbie |
1. Waarom wil je dat?
2. Dat leer je nog wel. |
dat.
|
woorden eerst allemaal in je hoofd benoemen (zn/bn: naamval, getal, geslacht en ww: persoon, sg/plur, modus, tijd, actief/passief, hele ww, vertaling) en dan een zinnetje van maken. in de 1e heb je toch maar zinnen van 10 woorden dus dat moet te doen zijn.
ja het duurt lang, maar zou het toch maar doen, heb je volgende jaren profijt van als je dit consequent blijft doen. |
oO
Ik ben blij dat ik niet voor TTO+ heb gekozen :yes: |
ik bedenk net dat je in de eerste klas wss niet weet wat et allemaal is dusja aangezien ik niets te doen ehb;
persoon; 1e, 2e of 3e (ik/wij, jij/jullie, hij/zij) sg/plur; singularis/pluralis; enkelvoud/meervoud modus; wijze, bijvoorbeeld indicativus, conjunctivus, infinitivus, imperativus (aantonende wijs, aanvoegende wijs, hele werkwoord, gebiedende wijs) in de 1e klas nog geen conjunctivus, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken tijd; praesens, imperfectum, perfectum, enz. (ott, ovt, vtt) actief/passief; spreekt voor zich, maar je gebruikt nu alleen actief, passivum leer je later nog. rest spreekt ook voor zich, suc6 verder met je latijndinge :') |
Tering! oO
|
nijn, you lost me :?
|
latijn:')
|
zover was ik ook wel kerel, maar mijn hersens werken niet vandaag :')
|
srry :$
|
ik vergeef het je omdat jij het bent :love:
|
fijn :{
|
Citaat:
|
Mee eens.
|
Latijn zuigt
|
Citaat:
|
Latijn is een taal, zo dood als een pier.
Geen mens spreekt het nog, dus waarom leren we het nog hier? |
omdat zo ongeveer alles in deze wereld in het latijn is benoemd.
en een hond is dog in het engels, maar hond in het nederlands en hijayuuo in het Chinees. maar in het Latijn Canis. en aangezien niet alle wetenschappers engels spreken maar wel de latijnse benamingen kennen weten ze zo altijd waar ze het over hebben. |
Hmmm... mij niet gezien :no:
|
Citaat:
Dat zijn gewoon namen die je kunt leren. Als je Latijn kunt weet je misschien wat ze betekenen. (Heb je geen reet aan want je moet die namen evengoed leren.) En een paar namen van dieren zijn geen reden om de hele Latijnse grammatica te leren. |
elke wetenschapper op de wereld kent latijn.
niet elke wetenschapper kent engels. win redenatie. |
Hmmmmm... laat ze gwoon engels leren :yes:
|
Citaat:
Ik denk dat er meer Engels kunnen dan Latijn, de meesten kennen hoogstens wat vaktermen die in het Latijn zijn. |
die vaktermen is het belangrijkst.
dat ze niet allemaal het latijnse woord voor vliegkip kennen boeit niet. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
als het zo nutteloos is blabla, waarom wordt het dan nog steeds gegeven? :?
|
Citaat:
|
Goed, voor taalfags is het dus een beetje nuttig. Maar wie is er zo onlogisch dat 'ie voor dat beetje extra 6 jaar Latijn gaat nemen?
Periodiek Systeem staat gewoon in je binas btw. |
jaduh maar vorig jaar hadden we geen binas. en alles opzoeken kost teveel tijd. er zijn heel veel mensen zo gek, et staat soms wel goed op je diploma en ouders vinde et leuk.
|
En daar doe je het dan voor.:') mij niet gezien
|
neuh meer omdat et een niksschool is waar gezelligheid ten koste van de lessen gaat en waar je geen fuk doet. ook makkelijk spijbelen en briefjes vervalsen, snoep in de automaten was eerst ook heel goedkoop enzu.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kan hier geen slotje op?
Latijn zuigt gewoon. |
Hzeu slotje?
En latijn zuigt idd :yes: |
Ik weet dat je vanavond overal het laaste woord wil hebben, maar om nou mijn post bijna precies te herhalen:p
|
1. Ik hoef dat niet, moet zo toch afsluiten
2. Ik vraag hoezo een slotje, en ik stem in dat latijn zuigt :') |
Ik dacht dat Hzeu een soort vreugdekreet was :')
Jawel je moet dat wel! |
Ow,
Het was géén vreugde kreet :+ D'r staat ook een vraagteken achter hea? :') Nogmaals; Hzeu slotje? |
Omdat de TS is overleden, omdat er een te lange wachtrij bij het ziekenhuis was
|
Ah, okej. :+
R.I.P TS |
R.I.P. Lijer :)
|
Je kunt niet lijen en dood zijn tegelijk :')
|
latijn wel.
|
Ghehe :+
|
Citaat:
doeiii |
haha. latijn is een eitje het 1e jaar. maarja, grieks is leuker :P
heb latijn nu al laten vallen, na 2 jaar, ben verder gegaan met grieks. maar met latijn deed ik altijd gewoon; eerst alle woorden in de zin opzoeken, en dan een logische zin ervan maken. werkt dat niet, dan moet je; eerst werkwoord zoeken, kijken welke persoon die is, en dan het onderwerp erbij zoeken. en dan nog de overige woorden vertalen, dan kan je dr meestal wel wat van maken :P als het dan nog niet lukt, weet niet of latijn dan wel een goeie keuze is :P ik ben dr zo altijd uitgekomen :P succes. ;) |
Citaat:
|
...
Je kunt het ook je leraar vragen. |
Citaat:
|
laat het dan vallen en ga gewoon VWO doen :z
|
Ik ben d'r nu toch aan begonnen en ik vind Latijn wel leuk verder. Vrij zinloos, maar goed...
|
Citaat:
|
En hoeveel van de mensen die latijn hebben gehad worden wetenschapper? :)
|
Wtf? Leuk vinden? Je leert Latijnse woordjes omdat je het leuk begint te vinden?
Sorry, dit gaat d'r bij mij niet in. :') |
Latijns is een mooie taal, hoor. Dood, dat wel en dus zinloos om te leren, maar puur taalkundig vind ik het wel een leuk vak. Alhoewel ik mijn tijd liever zou besteden aan ofwel meer muziek ofwel een andere levende taal.
|
Citaat:
|
Latin is a dead language.
Dead as dead can be. It killed off the Britains. And now it's killing me. SERIOUSLY. http://fc21.deviantart.com/fs37/f/20...oisonTouch.gif |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:47. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.