Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   Petten op school. (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=65805)

Mr. Macphisto 25 November 2009 21:53

Petten op school.

Aangezien dit nogal een omstreden onderwerp is lijkt het mij juist leuk om het eens aan te kaarten hier. Ik draag vaak een pet naar school maar zodra ik binnen kom moet ik 'm afdoen. Regels zijn regels. En ja daar komt 'ie: Hoofddoeken kunnen wel. Ik snap best dat petten niets met religie te maken hebben maar het kan wel je manier van uiten zijn. In zekere zin doet een hoofddoek dat ook alleen is het wel een zogenaamde 'verplichting' binnen de Islam. Ik heb ergens gehoord dat het nooit een verplichting is en was maar alleen om de schoonheid te bedekken bijvoorbeeld. Laatst had ik al een verhitte discussie met een leraar hierover en hij schreeuwde met tuf over m'n kleren dat als ik mijn pet niet af zou doen hij mij een paar dagen zou laten schorsen.

Nu wil ik graag weten wat jullie hiervan denken en welke argumenten je aan zou moeten voeren over het mogen dragen van petten op school. Ik wil gewoon mijn pet kunnen dragen en ik weet dat een soort nieuw pettengeloof verzinnen ook idioot is. Toch zie ik niet waarom het niet zou mogen. Je zou alleen kunnen zeggen dat je door de klep de ogen niet kan zien maar dat is dus onzin want een muts mag ook niet. Aan de andere kant is een pet ook een deel cultuur, net zoals een hoofddoek. Ik zie het als discriminatie.

Wat jullie?

Lupadi 25 November 2009 22:03

petten moeten kunnen heb zelf 2 jaar lang op school rond gelopen met een pet op maar dan moet je hem wel normaal dragen en niet zo compleet over je ogen

Mr. Macphisto 25 November 2009 22:06

Ik moet de pet in m'n tas stoppen en het liefst in m'n kluis doen. Toch vind ik het kut.
Als petten of capuchons bijv. een 'gangcultuur' aanzetten wat de school niet wilt hebben is het ook raar. Dan zorgen hoofddoeken toch voor sekte-vorming?

blabla1993 25 November 2009 22:11

Ik zou zeggen allebei niet.

En een pettengeloof oprichten lijkt me helemaal niet vreemd. Gewoon om te laten zien dat het beleid op school op onzin en koeienpoep gebaseerd is.

Mr. Macphisto 25 November 2009 22:16

Dan gaan ze me schorsen. Ik zit er hard aan te twijfelen om er schijt aan te hebben. Ik heb niets tegen hun manieren van leven of geloven maar er is nu bijvoorbeeld in de kantine alleen maar Halal voedsel.

the_darkness 25 November 2009 22:41

ziekelijk.

Mr. Macphisto 25 November 2009 22:42

Inderdaad.

Nog suggesties?

the_darkness 25 November 2009 22:44

pet gewoon ophouden.
who gives a fuck.

Mr. Macphisto 25 November 2009 23:16

Ben ik me ook best van bewust. En ja het is cultuur,

tommy almighty 26 November 2009 06:30

Ik zet 'm altijd gewoon op en dan kijk ik wel, en het hoort natuurlijk bij mijn geloof :P. Ik ben een hebschijtaandatdeleraardepetopmijnhoofdiewaardeert eïst

the_darkness 26 November 2009 07:00

naja, dat petten niet mogen en hoofddoekjes wel...het is onderdeel van de trend he?
Positieve discriminatie ten opzichte van buitenlanders.
En zonder racisme, de moslims ( aangezien dat degenen met de hoofddoekjes zijn ) zijn wel de enigen in Nederland die alles apart willen ( aparte zwembaden, ziekenhuizen, scholen, you name it ), ook het minst goed inburgeren, en ( een punt dat ik net 100% hard kan maken ) als er problemen zijn over het een of ander gaat het altijd OF om moslims, OF om marokkanen ( die 9 van de 10 keer moslim zijn).
Maar we doen er niks tegen, alles mag.
Maar o wee als een nederlander iets doet.
De politie zit er meteen bovenop.
Allemaal onderdeel van de trend van positieve discriminatie.
Wat ook aansluit op Phist zn 'geen petten maar wel hoofddoekjes' en het halal eten in de kantine.

~DoOsJ~ 26 November 2009 08:09

Nou de redenen zijn denk ik allemaal al wel genoemd maar ik was het er ook niet mee eens dat ik geen pet mocht dragen.. Nu mag het gelukkig wel

blabla1993 26 November 2009 08:18

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1439247)
naja, dat petten niet mogen en hoofddoekjes wel...het is onderdeel van de trend he?
Positieve discriminatie ten opzichte van buitenlanders.
En zonder racisme, de moslims ( aangezien dat degenen met de hoofddoekjes zijn ) zijn wel de enigen in Nederland die alles apart willen ( aparte zwembaden, ziekenhuizen, scholen, you name it ), ook het minst goed inburgeren, en ( een punt dat ik net 100% hard kan maken ) als er problemen zijn over het een of ander gaat het altijd OF om moslims, OF om marokkanen ( die 9 van de 10 keer moslim zijn).
Maar we doen er niks tegen, alles mag.
Maar o wee als een nederlander iets doet.
De politie zit er meteen bovenop.
Allemaal onderdeel van de trend van positieve discriminatie.
Wat ook aansluit op Phist zn 'geen petten maar wel hoofddoekjes' en het halal eten in de kantine.

Stemt allen PVV?

the_darkness 26 November 2009 09:38

Mijn politieke voorkeur terzijde, dit gaat om het feit van positieve discriminatie.
En ik zie nergens een kantine waar alles Koosjer is,
Of aparte ziekenhuizen voor Hindoes, etc.
En nu kan je zeggen dat christenen ook allemaal aparte scholen etc hebben, nou dat klopt ook niet vind ik.
Ik pleit nog steeds voor een regering waar partijen gebaseerd op religieuze grondvesten verboden zijn ( doortrekken van de scheiding kerk-staat, dus bye bye CDA, CU, SGP, etc ) en dat ook alle scholen en ziekenhuizen gewoon openbaar zijn.

Vlinder 26 November 2009 10:24

Hmm bij ons hebben ze het argument dat ze anders je ogen niet kunnen zien. Dat is nog best begrijpelijk. En iedereen mag gewoon een pet op hebben op school, maar tijdens de les moet hij wel af. (geen idee of je hem ook achterstevoren op mag zetten) Soms hangt het ook gewoon van de leraar af of je wel of geen pet op mag hebben. Mutsjes enz mogen toch ook gewoon, wordt niet zo moeilijk over gedaan. Hoofdoekjes hebben we hier niet. Lijkt me trouwens zinloos om daarover te beginnen tegen de leraren want zo krijg je natuurlijk nooit je zin.. En is het nu echt zo belangrijk om een pet op te hebben in school?

blabla1993 26 November 2009 10:44

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1439261)
En is het nu echt zo belangrijk om een pet op te hebben in school?

Nee, maar het is belangrijk dat petjes niet mogen en hoofddoekjes wel.

ash-hôôle 26 November 2009 12:08

Regels zijn regels. Als je een pet op hebt en een toets loopt te maken dan kan de leraar niet checken of je afkijkt of niet. Plus petten zijn lelijk, plus petten mogen in een heleboel discotheken ook niet.

ash-hôôle 26 November 2009 12:22

Nee, maar die mensen mogen ook niet stappen.

Mr. Macphisto 26 November 2009 15:15

Tijdens de lessen draag ik geen pet maar als ik nu een keer op de gang loop of tijdens mijn pauze in de aula zit moet het gewoon kunnen. Je mag ook niet met je jas aan de aula in. Ik werd er net op aangesproken en toen liep er een clubje van 10 bontkragen voorbij waar ze(leraren/concierge) niks tegen zeggen, ze zijn nog bang ook voor ze.

tommy almighty 26 November 2009 15:49

ik zit wel eens met m'n jas in de les als 't koud is, en als de leraar dan zegt dat ik 'm uit moet doen. "maar ik heb hier niks onder aan :(, dit is gewoon een vest hoor."

tommy almighty 26 November 2009 16:08

bedenk me ineens dat dat eigenlijk best dom is....

Deegbal 26 November 2009 20:14

Ik vind al dat gezeik over discriminatie een beetje te ver gezocht. :')
En daarbij vind ik het ook kinderachtig van school dat je je pet af moet doen, tenzij je onherkenbaar hierdoor wordt.

Chitesel 26 November 2009 20:22

Ik ben totaal geen rascist ofzeu, maar valt het mij nou op dat het vooral Moslims zijn die heel snel zeggen: Discriminatie, racisme etc.

Maar zelf willen ze niet een klein beetje toegeven aan hun geloof, gewoon meedoen met de samenleving en anderen in hun waarde laten.

Nu zijn dit natuurlijk uitzonderings gevallen maar het is de algehele instelling die mij steeds meer tegen gaat staan.

Bedenkt ineens dat dit niet echt ontopic is dus nog iets:

Als je nu wel je pet in school gaat dragen, mag je ook niet zeiken en als argument aannemen dat Moslims wel hun hoofddoekje om mogen doen.

Deegbal 27 November 2009 12:37

Ook dit vind ik te ver gezocht. Over dat met moslims. Dat is een religie, petten niet. Zij dragen het niet omdat ze het mooi vinden (in de meeste gevallen).

blabla1993 27 November 2009 13:27

Wtf maakt het uit dat zij het dragen om hun religie? Als je zegt dat je gezicht zichtbaar moet zijn, moet je petten en hoofddoeken verbieden. Geen slap gelul van iets over godsdienst, want daar gaat het niet over.

ash-hôôle 27 November 2009 14:37

In België zijn ze tof, daar is het op een of andere school verboden. En die moslima's die doen bij de schoolpoort gewoon hun hoofddoekje af.

Chitesel 27 November 2009 15:17

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1439406)
In België zijn ze tof, daar is het op een of andere school verboden. En die moslima's die doen bij de schoolpoort gewoon hun hoofddoekje af.

In Turkije was het verboden op de universiteit:thumbsup:

Deegbal 27 November 2009 15:58

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1439399)
Wtf maakt het uit dat zij het dragen om hun religie? Als je zegt dat je gezicht zichtbaar moet zijn, moet je petten en hoofddoeken verbieden. Geen slap gelul van iets over godsdienst, want daar gaat het niet over.

Daar ging het net toch wel degelijk over, kearl.

blabla1993 27 November 2009 16:10

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1439427)
Daar ging het net toch wel degelijk over, kearl.

Nee, als je een regel stelt voor veiligheid of fatsoen moet je geen uitzonderingen maken op basis van geloof. Geloof heeft namelijk geen drol te maken met de redenen voor de invoering van je regel.

Deegbal 27 November 2009 16:12

Dat is jouw mening. Ik vind dat dat wel degelijk een verschil maakt. Een pet zet je op omdat je het mooi vind, niet zozeer omdat het moet. Dus moet je niet gaan zeiken als je 'm op school eventjes af moet. Bij een religie is dat anders, die hebben hem meestal niet op voor hun lol. Gewoon een stukje respect.

Kom op, man. Dit is wel heel kinderachtig hoor. :')

tommy almighty 27 November 2009 16:55

ik ben het er wel mee eens dat je die mensen niet kunt dwingen hun hoofddoek af te doen, maar dan moeten ze ook je pet op laten staan.

blabla1993 27 November 2009 18:13

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1439438)
Een pet zet je op omdat je het mooi vind, niet zozeer omdat het moet.

Een hoofddoek zet je op omdat je een achterlijk geloof hebt, niet zozeer omdat het moet.

Icarus 27 November 2009 18:26

Als dat geloof je opdraagt om een hoofddoek te dragen dan is dat persoonlijk verplicht.

blabla1993 27 November 2009 18:36

Da's dan jouw probleem, niet dat van de school.

Icarus 27 November 2009 18:55

Ik heb er tbh geen last van.

Mr. Macphisto 27 November 2009 19:21

Citaat:

Dat is jouw mening. Ik vind dat dat wel degelijk een verschil maakt. Een pet zet je op omdat je het mooi vind, niet zozeer omdat het moet. Dus moet je niet gaan zeiken als je 'm op school eventjes af moet. Bij een religie is dat anders, die hebben hem meestal niet op voor hun lol. Gewoon een stukje respect.

Net wat je zegt. Ook heel kinderachtig dat petten dan niet mogen he.

Deegbal 27 November 2009 19:32

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1439461)
Een hoofddoek zet je op omdat je een achterlijk geloof hebt, niet zozeer omdat het moet.

Het verschil is dus dat zij het niet voor zichzelf bepalen, maar vaak hun ouders.

tommy almighty 27 November 2009 21:34

Het geloof is wel een beetje raar... ze moeten hun schaamstreek bedekken alleen bij hun is die iets groter :P. hoe kom je er echt bij dat de schaamstreek zo groot is.

the_darkness 27 November 2009 22:15

Godsdienst zal ooit worden gezien als de grootste dwaling en psychologische hersenspoeling in de geschiedenis.

Mr. Macphisto 27 November 2009 22:45

Dat vraag ik me af.

the_darkness 27 November 2009 22:57

Anders krijgen we de Middeleeuwen deel 2.

Deegbal 28 November 2009 08:44

Dat vraag ik me af.

the_darkness 28 November 2009 10:16

chain?

Chitesel 28 November 2009 10:27

Religie is een boom met vele takken.

Gandhi

:rolleyes:Hij heeft denk ik wel gelijk, en over religie dat niet meer zou bestaan. Nooit, mensen hebben een zondebok en een stimulans nodig.

tommy almighty 28 November 2009 11:10

wanneer is iets trouwens officieel een religie?
want dankzij hyves heeft mijn petten geloof zo 100.000 aanhangers :d

blabla1993 28 November 2009 15:40

Citaat:

Origineel gepost door Chitesel (Bericht 1439526)
Nooit, mensen hebben een zondebok en een stimulans nodig.

Kankeronzin. Zondebok en stimulans heb je geen religie voor nodig.

blabla1993 28 November 2009 15:41

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1439478)
Het verschil is dus dat zij het niet voor zichzelf bepalen, maar vaak hun ouders.

Des te meer reden om een gedwongen hoofddeksel te verbieden.

tommy almighty 28 November 2009 15:45

religie is gewoon in de wereld gekomen om dat mensen dingen niet konden verklaren, nu er steeds meer dingen te verklaren zijn zal religie langzaam verdwijnen.

the_darkness 28 November 2009 15:55

ik heb het al vaker geroepen, en ik roep het weer:

De mensen gaven namen aan alle dingen die ze begrepen,
en de dingen die ze niet begrepen noemden ze Goden.
dus als we straks alles begrijpen, waar blijven de Goden dan?

tommy almighty 28 November 2009 16:07

ben het met darkness eens

Chitesel 28 November 2009 16:45

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1439594)
Kankeronzin. Zondebok en stimulans heb je geen religie voor nodig.

Maar de religie wordt er wel voor gebruikt

blabla1993 28 November 2009 17:27

Citaat:

Origineel gepost door Chitesel (Bericht 1439613)
Maar de religie wordt er wel voor gebruikt

Ja, nou en? Jij zegt dat religie nooit zal verdwijnen omdat mensen zingeving nodig hebben. Dat impliceert dat mensen nergens anders zingeving vandaan zouden kunnen halen. Dat is onzin.

Chitesel 28 November 2009 17:34

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1439641)
Ja, nou en? Jij zegt dat religie nooit zal verdwijnen omdat mensen zingeving nodig hebben. Dat impliceert dat mensen nergens anders zingeving vandaan zouden kunnen halen. Dat is onzin.

En nog steeds denk ik dat de enige manier om die zingeving te kunnen opvangen is: Iets van hogeraf. dus dat zou betekenen dat er of een vervanging van een religie moet komen of dat imo religie altijd zo bestaan.

blabla1993 28 November 2009 22:06

Jij bent dus religieus?

Chitesel 28 November 2009 23:23

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1439670)
Jij bent dus religieus?

nooit

blabla1993 28 November 2009 23:36

Schiet jezelf door je kop dan? Je hebt geen zingeving. :')

Chitesel 28 November 2009 23:45

maar toch blijf ik erbij dat religie altijd zal bestaan. Niet in deze vorm misschien maar sommige mensen hebben het nodig

Mr. Macphisto 29 November 2009 02:54

doe is gek

tommy almighty 29 November 2009 15:15

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1439674)
Schiet jezelf door je kop dan? Je hebt geen zingeving. :')

is dit nou aanzetten tot zelfmoord :no:, dat mag niet hoor.

Deegbal 29 November 2009 18:20

Want dat is iets waar the_darkness niet om kan lachen.

Vlinder 29 November 2009 18:21

ik wel

Icarus 29 November 2009 21:15

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1439719)
ik wel

*roept melodieus* iiiiiiiirooooooonieeeeeeeeeeeeeee

blabla1993 29 November 2009 21:48

Citaat:

Origineel gepost door Icarus (Bericht 1439731)
*roept melodieus* iiiiiiiirooooooonieeeeeeeeeeeeeee

wat bral jij nou?

Icarus 29 November 2009 22:43

Niets dat jou aangaat.:d

blabla1993 29 November 2009 22:50

Zeg het dan niet, of ik verwijder het :D.

Icarus 29 November 2009 22:54

Ik riep het :$

the_darkness 29 November 2009 23:09

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1439735)
wat bral jij nou?

dat ie gelijk heeft dikke.

blabla1993 29 November 2009 23:20

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1439745)
dat ie gelijk heeft dikke.

Nee, dat roep jij.

the_darkness 29 November 2009 23:21

verandert niets aan het feit dat ie gelijk heeft.

Chrizlybeer 29 November 2009 23:29

Wat een lading bull shit hier weer. Je doet je pet niet af omdat het moet maar uit beleefdheid.
Ergo moslims met een hoofddoek zijn onbeleefd, iets dat je door kan trekken naar een groot deel van deze religieuze groep.

blabla1993 30 November 2009 16:24

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1439747)
verandert niets aan het feit dat ie gelijk heeft.

Gelijk of niet, je kinderachtige zandbakgezever doe je maar ergens anders AUB.

Chitesel 30 November 2009 16:33

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1439774)

Stay calm:aai:

ash-hôôle 30 November 2009 16:35

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1439774)

Wij zitten totaal op 1 lijn.

Mr. Macphisto 30 November 2009 22:14

Dank jullie, ik heb weer gelachen vandaag.

Vlinder 1 December 2009 14:54

Ik mocht vandaag mn pet ophouden in de klas, hoe vin je die :+

Mr. Macphisto 1 December 2009 22:51

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1439936)

Takke, ik snap het echt niet.

Chrizlybeer 2 December 2009 02:24

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1439936)

Zo toe maar, koop slingers en vier het!
:z

Vollemaan 2 December 2009 16:55

Zij die hoofddoeken dragen, doen dat niet voor hun lol, net zo min als dat de school leiding graag heeft dat ze hoofddoeken dragen. Ik vind het ook achterlijk, dat ze dat ding altijd moeten dragen. Maar dan vind ik het nog achterlijker dat een pet niet mag. Niemand zou er last van hebben, tenzij het over de ogen word gedragen. Net zo min als niemand er last van zou moeten hebben(naar mijn mening) dat sommige mensen een doek dragen. Maar ik denk dat school wettelijk verplicht is om het toe te staan dat ze hoofddoeken dragen, omdat het bij het geloof van 1 van de drie grootste geloven in de wereld hoort. Dat er geen petten in lokalen mogen worden gedragen, is niet wettelijk verplicht denk ik. Dat beslist de school zelf, zo weet ik, dat er op de school bij een dorp vlakbij wel petten mogen worden gedragen. Misschien dat het niet in de regels staat, maar de leraren vragen hun niet om de petten af te doen.

Over het algemeen vind ik het achterlijk dat hoofddoeken wel mogen, en petten niet.
Ik zeg niet dat ze moeten verbieden dat er nog hoofddoeken worden gedragen, dat zou alleen maar dilemma's veroorzaken. Maar ze mogen naar mijn mening best de regel dat petten niet zijn toegestaan afschaffen. Ik heb er totaal geen last van, en kan me ook niet inbeelden dat een docent dat wel heeft, zolang de ogen maar zichtbaar zijn.
Dan vraag ik me ook af waarom je een pet helemaal over je ogen zou willen dragen, maar goed.

blabla1993 2 December 2009 17:07

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1440029)
Maar ik denk dat school wettelijk verplicht is om het toe te staan dat ze hoofddoeken dragen, omdat het bij het geloof van 1 van de drie grootste geloven in de wereld hoort.

Lol, bullshit.

Vollemaan 2 December 2009 17:08

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1440031)
Lol, bullshit.

Dat van die grootste godsdienst schrijf ik puur over uit mijn L&M boek :').
Ik denk wel dat het wettelijk verplicht is.

Deegbal 2 December 2009 18:08

Nope.

Vollemaan 2 December 2009 18:40

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1440036)
Nope.

Standpunt bewezen.

Deegbal 2 December 2009 18:42

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1440037)
Standpunt bewezen.

:7

Met je zwart op wit. :+

blabla1993 2 December 2009 19:28

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1440032)
Dat van die grootste godsdienst schrijf ik puur over uit mijn L&M boek :').

Lulkoek & Mongolenpraat? :)

Vollemaan 2 December 2009 21:13

Levensbeschouwing en Maatschappijleer, om precies te zijn.
Maar jouw benaming komt ook redelijk dichtbij.

Mr. Macphisto 3 December 2009 14:38

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1440046)
Lulkoek & Mongolenpraat? :)

Ik dacht aan de sigaretten. :+

Vollemaan 4 December 2009 08:17

Hehe, dat kan ook nog.

the_darkness 4 December 2009 08:54

:?

Vollemaan 4 December 2009 11:05

http://users.skynet.be/veertje/logo-lm.gif

Die

the_darkness 4 December 2009 13:14

zeg dat dan meteen!

Deegbal 4 December 2009 22:01

Goedkope troep.

Vollemaan 4 December 2009 22:04

Over de kwaliteit van dat spul kun jij bar weinig zeggen >.<

Deegbal 4 December 2009 22:05

Dat doe ik ook niet.

Vollemaan 4 December 2009 22:08

'troep' ;).

Deegbal 4 December 2009 22:10

Ik vind alle sigaretten troep.

Vollemaan 4 December 2009 22:14

Dat is het ook. Maar bier ook. En toch houden we er allemaal van. Behalve ik.

Deegbal 4 December 2009 22:16

Dus zei ik niets over de kwaliteit van L&M.

En bier leer ik je nog wel jongen, daar hadden we immers een deal over gesloten. :7

Mr. Macphisto 4 December 2009 22:44

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1440176)

Hoe durf je.

the_darkness 4 December 2009 22:45

heiligschennis?

Mr. Macphisto 4 December 2009 22:46

En niet zo'n beetje ook.

the_darkness 4 December 2009 22:46

gaan we er aan doen?

Mr. Macphisto 4 December 2009 22:47

Doodmaken.

Mr. Macphisto 4 December 2009 22:49

Citaat:

Origineel gepost door Maraska (Bericht 1440176)

http://i45.tinypic.com/4orid.jpg

zo. fixed

Vollemaan 5 December 2009 09:23

Blame Deegbal.

Wortelbrood 10 December 2009 19:25

Even n vraagje. Hoe gay is het als je je pet af moet zetten in een club?

the_darkness 10 December 2009 20:20

gay.

Wortelbrood 10 December 2009 21:01

Precies.
Gay

Icarus 10 December 2009 21:18

De vraag was hoe gay.

blabla1993 10 December 2009 21:44

3 liter gay denk ik
:')

the_darkness 10 December 2009 21:46

jouw of mijn liters

blabla1993 10 December 2009 21:48

SI liters?

the_darkness 10 December 2009 21:49

srs bsns.

Citykid 18 December 2009 21:00

hoofddoek is geloof, als je vind dat petten ook mag omdat hoofddoeken ook mogen, heb je een simpele test gedaan, de uitslag is bent dat je racist bent :)
een pet moet kunnen denk ik. maar ik vind dat hoofddoeken gwn 100% moeten kunnen en petten is ong. 90%

Icarus 18 December 2009 21:28

nee.

Deegbal 18 December 2009 21:29

Lekker beargumenteerd, ic.

Icarus 18 December 2009 21:35

Je kent me toch.:d

Deegbal 18 December 2009 21:36

:love:

Icarus 18 December 2009 21:39

:love:
msn eventjes?:d

Deegbal 18 December 2009 21:41

Nee, ik moet nu gaan pitten. Ik heb koppijn als een malle. :+

Ik spreek je morgen wel. :d

Icarus 18 December 2009 21:41

Vergeet het niet te vragen hea kearl.:+
loeter!

blabla1993 19 December 2009 15:53

Citaat:

Origineel gepost door Citykid (Bericht 1442290)
hoofddoek is geloof, als je vind dat petten ook mag omdat hoofddoeken ook mogen, heb je een simpele test gedaan, de uitslag is bent dat je racist bent :)

Doe normaal man. Denk eens na.

Deegbal 19 December 2009 15:57

Ook al zo lekker beargumenteerd. :z

blabla1993 19 December 2009 16:01

Ik hoef me niet te beargumenteren als hij dat ook niet doet.

Vlinder 19 December 2009 16:22

vakantie. geen gezeur over petten :d
muts mag dat wel op school?

~DoOsJ~ 19 December 2009 16:31

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1442374)
vakantie. geen gezeur over petten :d
muts mag dat wel op school?

Tuurlijk.. Als je hoofd eraf vriest :+

blabla1993 19 December 2009 18:18

Je hoofd vriest er toch niet af in school?

the_darkness 19 December 2009 18:20

Als je school een beetje acceptabele verwarming heeft niet.

Basgitaar 19 December 2009 19:00

Ik vind dat je met beide voor gek loopt :thumbsup:

ordinary 20 December 2009 23:01

kan me geen reët schelen. =D

Icarus 20 December 2009 23:41

Stoere jongen.

Rendezvous 21 December 2009 00:20

hoe is een pet 'cultuur'?

hoofddoeken kan ik inkomen, dat is een stukje religie dat wordt geuit door die mensen.
misschien niet op de meest subtiele manier, maar ik kan het begrijpen.

een pet daarintegen is slechts een accesoire, denk ik dan.
het voegt niets toe, het heeft geen diepere betekenis, anders dan je hoofd te bedekken doet het niets anders.

Icarus 21 December 2009 00:24

Tekstylezz

blabla1993 21 December 2009 00:25

Citaat:

Origineel gepost door Rendezvous (Bericht 1442582)

hoofddoeken kan ik inkomen, dat is een stukje religie dat wordt geuit door die mensen.

het voegt niets toe, het heeft geen diepere betekenis, anders dan je hoofd te bedekken doet het niets anders.

Dat mensen bij hun hoofddoek een heel fabeltje hebben wil niet zeggen dat het dan maar wel toegestaan moet worden.

Rendezvous 21 December 2009 00:29

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1442586)
Dat mensen bij hun hoofddoek een heel fabeltje hebben wil niet zeggen dat het dan maar wel toegestaan moet worden.

touché.
desalniettemin vind ik dat mensen zich er niet zo druk om moeten maken.
het is maar een accesoire, als jij van school getrapt wilt worden puur en alleen omdat je je petje niet op mag houden, zal mij een zorg wezen.

ik snap de commotie niet echt.
toch moet ik wel zeggen dat naar mijn mening het onderwerp hoofddeksels met twee maten wordt gemeten, omdat mensen in hun god geloven mogen ze wel een lap stof om zich heen hebben, maar petten mogen dan weer niet.

d'r is ook geen solide reden voor het feit waarom het een wel mag en het ander niet.

prinses90 22 December 2009 10:15

Bij ons in België mag je helemaal geen hoofddeksel dragen. Pet of muts mogen niet, maar ook hoofddoek of keppeltje mogen niet. Ik vind dit het eerlijkste zo, zoals gezegd, er is geen goede reden om uitzonderingen te maken.

Ik vind het trouwens helemaal niet beleefd als je een hoofddeksel draagt, je uit geen respect voor je meerdere (schoolhoofd of leerkracht). Nuja, ik heb op een katholieke nonnenschool gezeten met uniform, regels over je kapsel en accessoires enzo xD Dus ik ben wel wat regels gewoon...

prinses90 22 December 2009 10:25

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1439406)

In België is het in 99% van de scholen verboden. Die ene school is in het nieuws gekomen omdat het een van de laatsten was die het verbod invoerde.

In de meeste scholen is het al jarenlang verboden, maar zij hebben het veel langer toegestaan. Omdat zij de enige school waren die hoofddoeken nog toeliet, gingen zo ongeveer alle moslimmeisjes van de omstreek naar die school. Dit werd dus een echte moslimschool. Ook oefenden deze moslimmeisjes druk uit op de andere meisjes (ofwel geen moslims, ofwel autochtonen) om een hoofddoek te dragen.

Het liep daar dus allemaal een beetje uit de hand. In België is de hoofddoek nu verboden in alle katholieke scholen en alle gemeenschapsscholen.

Vollemaan 22 December 2009 11:27

Citaat:

Origineel gepost door prinses90 (Bericht 1442744)
Bij ons in België mag je helemaal geen hoofddeksel dragen. Pet of muts mogen niet, maar ook hoofddoek of keppeltje mogen niet. Ik vind dit het eerlijkste zo, zoals gezegd, er is geen goede reden om uitzonderingen te maken.

Ik vind het trouwens helemaal niet beleefd als je een hoofddeksel draagt, je uit geen respect voor je meerdere (schoolhoofd of leerkracht). Nuja, ik heb op een katholieke nonnenschool gezeten met uniform, regels over je kapsel en accessoires enzo xD Dus ik ben wel wat regels gewoon...

Is dat niet vervelend, al die regels? Of went het wel?

Mr. Macphisto 22 December 2009 12:00

Toch krijg je dan van die Islamitische scholen denk ik, dan radicaliseert de zooi helemaal.

Deegbal 22 December 2009 15:11

Dan krijg je "Social Segregation".

Ik weet de Nederlandse term niet. Sociale afscheiding? :{

the_darkness 22 December 2009 15:35

sociale segregatie :yes:

Deegbal 22 December 2009 15:46

Dankje. :)

blabla1993 22 December 2009 16:40

Citaat:

Origineel gepost door prinses90 (Bericht 1442745)
In België is het in 99% van de scholen verboden. Die ene school is in het nieuws gekomen omdat het een van de laatsten was die het verbod invoerde.

In de meeste scholen is het al jarenlang verboden, maar zij hebben het veel langer toegestaan. Omdat zij de enige school waren die hoofddoeken nog toeliet, gingen zo ongeveer alle moslimmeisjes van de omstreek naar die school. Dit werd dus een echte moslimschool. Ook oefenden deze moslimmeisjes druk uit op de andere meisjes (ofwel geen moslims, ofwel autochtonen) om een hoofddoek te dragen.

Het liep daar dus allemaal een beetje uit de hand. In België is de hoofddoek nu verboden in alle katholieke scholen en alle gemeenschapsscholen.

Warempel, iets goeds uit Belgenland. :o

Rendezvous 22 December 2009 16:41

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1442912)
Warempel, iets goeds uit Belgenland. :o

op de friet en de chocola na, natuurlijk.

Chitesel 22 December 2009 17:27

Citaat:

Origineel gepost door Rendezvous (Bericht 1442913)
op de friet en de chocola na, natuurlijk.

die vlaamse frieten zijn een beetje smerig, meestal nog rauw van binnen:{

microsoftman 30 December 2009 13:37

Citaat:

Bij hun religie is het niet verplicht. Het is gewoon als het te warm is dat ze het dragen en het is een keuze dus fail.

Citaat:

Origineel gepost door tommy almighty (Bericht 1439451)
ik ben het er wel mee eens dat je die mensen niet kunt dwingen hun hoofddoek af te doen, maar dan moeten ze ook je pet op laten staan.

Je kan ze wel dwingen ze moeten de regels van het land waar ze ingaan respecteren en dat doen ze zo al niet daardoor word je racist en wil je ze afknallen zoals ik.

Citaat:

Origineel gepost door Icarus (Bericht 1439462)
Als dat geloof je opdraagt om een hoofddoek te dragen dan is dat persoonlijk verplicht.

Hun geloof draagt het niet op >_<

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1439515)
Anders krijgen we de Middeleeuwen deel 2.

Lol goed gevonden :p Kruistochten wie gaat mee? :P

Citaat:

Origineel gepost door Citykid (Bericht 1442290)
een pet moet kunnen denk ik. maar ik vind dat hoofddoeken gwn 100% moeten kunnen en petten is ong. 90%

So what als hij racist is, hij heeft gelijk en jij niet hun hoofddoek is geen geloof, ze drgen het gwn om te tewerken bij de staat en de medemens wat ze op een dag fataal zal worden zoals hier geen hoofddoeken meer op school.

Citaat:

Origineel gepost door Rendezvous (Bericht 1442582)

In zekere zin wel ja :p het is het de rap/hiphop cultuur.
Hun hoofddoek is ook een accersoire dus dat ze ermee kappen

Citaat:

Origineel gepost door Chitesel (Bericht 1442922)
die vlaamse frieten zijn een beetje smerig, meestal nog rauw van binnen:{

Te zien waar je ze gaat kopen hoor, ik weet er zijn redelijk veel slechte frituren maar eens je een gevonde hebt gaat je nooit meer op een ander ook al moet je 100 km doen om er te gaan :p

tommy almighty 30 December 2009 13:47

niks mis met belgische friet, alleen ik ben niet zo fan van die mayo:P

microsoftman 30 December 2009 22:48

ge moet geen mayo nemen maar ketchup xD die is lekker xD

blabla1993 31 December 2009 00:59

Citaat:

Origineel gepost door tommy almighty (Bericht 1443708)
niks mis met belgische friet, alleen ik ben niet zo fan van die mayo:P

is juist lekker met mosterd

smiley D 10 February 2010 08:57

mijn pet zit vast geroest op mijn hoofd en die gaat er niet af ook niet op school..
behalve als ik in de kerk ben of natuurlijk die helft van de lessen op school dat iik moet sporten

ash-hôôle 10 February 2010 14:22

Je gaat naar de kerk en doe aan seks voor het huwelijk? :o

Mr. Macphisto 10 February 2010 16:09

Ik ga ook wel eens naar de kerk.

blabla1993 10 February 2010 16:09

Ik ook.

ash-hôôle 10 February 2010 16:45

Maar jullie blijven maagd tot aan het huwelijk :love:

Wortelbrood 10 February 2010 17:00

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1449445)

Beetje ouderwetse gedachtengang? :p

ash-hôôle 10 February 2010 17:04

Niet als je je in mijn omgeving bevindt :+

blabla1993 10 February 2010 18:04

Citaat:

Nee.

Gewoon tot het graf. :+

Mr. Macphisto 10 February 2010 22:05

Citaat:

Dan is dat al even te laat.

Poffertjeskop 10 February 2010 22:45

Ik vind sex voor het huwelijk gewoon kunnen eigenlijk, maar dat verschilt per persoon.

smiley D 10 February 2010 23:45

Seks voor het huwlijk is eigenlijk fout...maarja.
Dat is verzonnen in de tijd dat er geen voorbehoedsmiddelen waren en het een schande was een kind te hebben bij een vrouw waarmee je niet getrouwd bent.

daarbij doe ik wel andere dingen volgens mijn geloof.
Ik eet geen varkensvlees.
En ik geef steun aan mensen die het mindergoed hebben.
En ik bid 3 keer per dag.
En ik vast elkjaar.

smiley D 11 February 2010 00:18

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1449724)
gelegenheidsmoslim dus

nee ik ben christen

Mijn moeder is een moslima(zonder hoofddoek).
Mijn vader is christen met mijn vader ben ik mee gegaan naar de kerk sinds ik klein was en ik ging maar mondjesmaat naar de moskee.

Mijn moeder is dus moslima waardoor ik geen varken eet dat lijkt me logisch en vasten is ook iets voor christenen en daar doe ik het voor.
Wij vasten na carnaval.In het christendom vast je na het feesten en bij de islam feest je na het vasten. :)

blabla1993 11 February 2010 00:19

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1449724)
gelegenheidsmoslim dus

beetje flauw om te zeggen dit :+

Mr. Macphisto 11 February 2010 09:47

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1449726)
nee ik ben christen

Mijn moeder is een moslima(zonder hoofddoek).
Mijn vader is christen met mijn vader ben ik mee gegaan naar de kerk sinds ik klein was en ik ging maar mondjesmaat naar de moskee.

Mijn moeder is dus moslima waardoor ik geen varken eet dat lijkt me logisch en vasten is ook iets voor christenen en daar doe ik het voor.
Wij vasten na carnaval.In het christendom vast je na het feesten en bij de islam feest je na het vasten. :)

Dat vasten snap ik nou nooit. Je denkt tijdens het vasten aan de mensen die het slecht hebben of ook niks te eten hebben. Wat kunnen die mensen ermee als jij ook honger gaat zitten lijden? Dat neemt hun honger niet weg ofzo.

smiley D 11 February 2010 11:05

^

Daar heb je gelijk in,maar christenen leiden geen honger tijdens vasten we drinken alleen geen alcohol en eten zo weinig mogelijk vlees.
We eten zegmaar heel simpel en geen snacks tussen door ofzo....

ash-hôôle 11 February 2010 11:07

Wat is het nut dan?

the_darkness 11 February 2010 11:35

hypokriet gedrag om het eigen schijnheilige geweten in slaap te sussen.

smiley D 11 February 2010 14:48

denken aan je mede mensen die het minder hebben tijdens het vasten word je ook geacht meer aandacht aan je minder bedeelde mede mens te geven.

Je kan het inderdaad zien als hypocriet gedrag das iedereen voor zich van mij hoef je niet te vasten hoor ga vooral je gang.

Ik irriteer me alleen wel eens aan de mensen die wel carnaval vieren niet wetende wat het inhoud, en waarvoor het staat maar ach..... godsdienst neemt niet meer zo'n grote plaats in in de maatschappij tegen woordig.

Dit komt vooral omdat sommige dingen bewezen kunnen worden en er minder te gissen valt over het hoe en wat,bijvoorbeeld zelf geloof ik ook niet dat de aarde in 6 dagen gemaakt is,en ik geloof ook niet dat adam en eva de eerste mensen waren dat is vroeger aangenomen omdat het niet te verklaren viel.

blabla1993 11 February 2010 15:11

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1449738)
Dat vasten snap ik nou nooit. Je denkt tijdens het vasten aan de mensen die het slecht hebben of ook niks te eten hebben. Wat kunnen die mensen ermee als jij ook honger gaat zitten lijden? Dat neemt hun honger niet weg ofzo.

Het helpt inleven.
Inleven = goed.
Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1449756)

:')

Deegbal 11 February 2010 15:15

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1449756)

Jij kan slechts op één manier denken hè? :')

Mr. Macphisto 11 February 2010 15:34

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1449770)
denken aan je mede mensen die het minder hebben tijdens het vasten word je ook geacht meer aandacht aan je minder bedeelde mede mens te geven.

Een beetje geld storten lijkt me al genoeg.

Citaat:

Je kan het inderdaad zien als hypocriet gedrag das iedereen voor zich van mij hoef je niet te vasten hoor ga vooral je gang.

Oké.

Citaat:

Ik irriteer me alleen wel eens aan de mensen die wel carnaval vieren niet wetende wat het inhoud, en waarvoor het staat maar ach..... godsdienst neemt niet meer zo'n grote plaats in in de maatschappij tegen woordig.

Nou en? Als jij drinkt en je bent half Moslim, (:')) snap ik jou ook niet. Carnaval is gewoon een mooi feest. We vieren ook Koninginnedag, maar ook niet alle mensen weten precies wat er dan precies gevierd wordt, het gaat om de saamhorigheid.

Citaat:

Dit komt vooral omdat sommige dingen bewezen kunnen worden en er minder te gissen valt over het hoe en wat,bijvoorbeeld zelf geloof ik ook niet dat de aarde in 6 dagen gemaakt is,en ik geloof ook niet dat adam en eva de eerste mensen waren dat is vroeger aangenomen omdat het niet te verklaren viel.

Dus je bent nu Moslim, Christen én Humanist? :z

blabla1993 11 February 2010 15:39

Of gewoon een Christen die redelijk in staat is tot logisch nadenken?

Deegbal 11 February 2010 15:39

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1449852)
Dus je bent nu Moslim, Christen én Humanist? :z

Hij staat gewoon wél open voor andere dingen. :z

Mr. Macphisto 11 February 2010 15:40

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1449861)
Of gewoon een Christen die redelijk in staat is tot logisch nadenken?

'Laten we allebei doen, dan is iedereen blij.'

Zoiets denk ik dan.

Citaat:

Hij staat gewoon wél open voor andere dingen.
Dan is ie wel de eerste die ik zo meemaak.

smiley D 11 February 2010 15:42

nee ik ben christen.

Alleen sommige stukken in de bijbel zijn geschreven omdat dingen niet te verklaren vielen,verder is de bijbel meer een metafoor.

denk je echt dat jezus van 7 vissen en 2 broden een heel dorp kon voeden?
Tuurlijk niet het gaat om het verhaal erachter dat als je alles deelt iedereen genoeg heeft,er zijn mensen die de bijbel letterlijk interperteren maar dat is niet de bedoeling van de bijbel.Je moet de bijbel niet te letterlijk nemen en de achterliggende gedachten lezen.

Dit is ook het geval bij de koran alleen is daar geen doorkomen aan om die te lezen.

Deegbal 11 February 2010 15:44

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1449870)
nee ik ben christen.

Alleen sommige stukken in de bijbel zijn geschreven omdat dingen niet te verklaren vielen,verder is de bijbel meer een metafoor.

denk je echt dat jezus van 7 vissen en 2 broden een heel dorp kon voeden?
Tuurlijk niet het gaat om het verhaal erachter dat als je alles deelt iedereen genoeg heeft,er zijn mensen die de bijbel letterlijk interperteren maar dat is niet de bedoeling van de bijbel.Je moet de bijbel niet te letterlijk nemen en de achterliggende gedachten lezen.

Dit is ook het geval bij de koran alleen is daar geen doorkomen aan om die te lezen.

Met jou ben ik het wel eens.

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1449865)
Dan is ie wel de eerste die ik zo meemaak.

Voor alles een eerste keer toch?

Mr. Macphisto 11 February 2010 15:44

Is de Koran dikker eigenlijk? Vroeg ik me altijd al af.

blabla1993 11 February 2010 15:45

Maarja, als je al zo ver bent dat je de bijbel niet letterlijk neemt enzo, waarom geloof je dan nog wel in god. Dat vraag ik me dan af.

Vlinder 11 February 2010 16:00

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1449880)
Maarja, als je al zo ver bent dat je de bijbel niet letterlijk neemt enzo, waarom geloof je dan nog wel in god. Dat vraag ik me dan af.

Misschien moet je God ook niet al te letterlijk nemen? ;)

smiley D 11 February 2010 16:01

das een goede vraag.
Ik geloof in god omdat ik teneerste zo ben opgevoed,en ten tweede er zijn weldegelijk bewijzen gevonden dat sommige dingen in de bijbel waargebeurd zijn zo zijn er bijvoorbeeld koetsen in de rode zee gevonden die Mozes achterna gingen door de zee (die hij in tweeen splitste) op weg naar het heilige land.

En omdat ik het gevoel heb bij sommige dingen bijvoorbeeld als ik bid dat er echt iemand is die er luistert en me soms helpt met dingen dit klinkt heel raar en is eigelijk niet te verklaren maar zo voel ik het.

ohja en of de koran dikker is volgens mij niet,de koran bestaat net als de bijbel uit het oude testament (dit is in beide geloven exact het zelfde boek) alleen geloven christenen dat jezus de verlosser was en de islam niet,ze geloven wel dat hij een profeet was.

Mohammed is ook een profeet tot nu toe de profeet van de moslims maar niet de verlosser die moet nog komen volgens de koran.

Het nieuwe testament(voor de christennen is geschreven door de discipelen van jezus)

De Koran is geschreven door mohammed dacht ik want mohammed had eerst geen volgelingen en was getrouwd met een rijke vrouwelijke handelaar hij heeft toen berricht gehad van god(allah is exact hetzelfde).Toen heeft hij soldaten in gehuurd en heeft hij mecka bestormd en veroverd wat eerst een christelijke stad was,en compleet geislammiseert en alle mensen die niet wilde overstappen op de islam werden vermoord toen dertijd heten islamieten mohammedanen omdat ze mohammed volgde.

Wortelbrood 11 February 2010 16:05

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1449913)

+1

Geen zin om alles te gaan lezen.

blabla1993 11 February 2010 16:10

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1449914)
Ik geloof in god omdat ik teneerste zo ben opgevoed,en ten tweede er zijn weldegelijk bewijzen gevonden dat sommige dingen in de bijbel waargebeurd zijn zo zijn er bijvoorbeeld koetsen in de rode zee gevonden die Mozes achterna gingen door de zee (die hij in tweeen splitste) op weg naar het heilige land.

Deze verklaring vind ik een beetje jammer. Er worden ook vaak fietsen op de bodem van grachten gevonden.

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1449913)

Wat kan er nog minder letterlijk zijn aan god?

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1449914)
De Koran is geschreven door mohammed dacht ik

Volgens mij door een van z'n volgelingen.

smiley D 11 February 2010 16:14

ja kan ook ik wist het niet zeker daarom schreef ik dat ik dacht dat het door hem zelf was geschreven,

Maar het waarom geloof je is eigenlijk niet uit te leggen het is gewoon een gevoel dat je hebt bij een bepaald geloof of bij een bepaalde gedachte.

LV215 9 March 2010 18:42

"Het kan me geen reet schelen."

smiley D 9 March 2010 23:27

waarom reageer je dan klont

Mr. Macphisto 10 March 2010 09:56

Klont?

the_darkness 10 March 2010 09:59

klont.
jeweetwel.
die dingen die als je bij -50c buiten sgijt aan je kont blijven hangen.

Deegbal 10 March 2010 15:12

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1458929)
waarom reageer je dan klont

Omdat dat een keuze is, klont. Ik heb dat ook gestemd.

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1458965)
klont.
jeweetwel.
die dingen die als je bij -50c buiten sgijt aan je kont blijven hangen.

Ervaring? :+

the_darkness 10 March 2010 16:06

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1458986)
Omdat dat een keuze is, klont. Ik heb dat ook gestemd.

Ervaring? :+

bij iemand gezien :+

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:42.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.