![]() |
Ja dit heb ik weer!
Hey,
Ik heb alles weer mooi voor mekaar.... Hierdoor kwam ik eigenlijk via google ook hier terecht.. Ik zoek raad..:{ Ik ben zwanger, me ouders weten het ik heb zelfs al echo gehad en ik hou het!:yes:.. Behalve me vriend die weet van niks, ik ben denk ik bang voor zijn reactie... Want ja geef toe het klinkt nou niet erg leuk om te horen hea, Hee schat, ik ben zwanger van je... goh wat een feest:no: En ik ontloop hem nu alleen maar.... als hij wil afspreken zeg ik af, en hij vraagt steeds maar wat er met me is... Ik weet het echt niet meer! Heeft iemand tips ofzo? alsjeblieft? |
"schatje, ik moet je iets vertellen..".
|
Gewoon eerlijk zijn. Als hij er via via achter komt kan zijn reactie nooit beter zijn dan als je het gewoon tegen hem zegt. Natuurlijk kan hij vervelend reageren, maar zoals je nu bezig bent schiet je ook niks op.
|
Neej maar ik weet het al 3 maanden... ben nu 4 maanden en 16 dagen zwanger, en ik ben enigzins bang dat hij daarom ook boos wordt... we hebben trouwens maandag 2 jaar niet dat dat er wat toe doet.
Maar bedankt voor jullie reactie (: |
Hoe langer je wacht, hoe bozer hij wordt dan volgens jouw redenatie.
Gewoon vertellen en erbij zeggen dat je het niet eerder durfde te vertellen. |
Oke ik bel hem straks wel of morgen!
En we zullen zien... Naja heel erg bedankt (: Gelukkig/gezond 2010 hea! |
Ja hoor, hij zat vanmorgen hier omdat ik hem gebeld had..
Ik vertel het hem... Hij is nu boos op me.. Zijn 1ste reactie was: Owh je hebt alleen bepaalt dat je het wilt houden dus dan voed je het toch ook alleen op? Toen is die boos weg gegaan! ): |
Hij moet het even op een rijtje zetten denk ik. Het is natuurlijk een hele schok.
|
Ik hoop het..
|
Ik zou nu even een paar dagen afwachten.
|
Ik zit hem maandag op school weer dus ja.
Hoop dat hij dan een beetje 'bekomen' is! |
Je zult wel zien. ;)
Ik zou het hem eerst niet teveel opdringen, als ik jou was. Ik kan best begrijpen dat het tot hem even moet doordringen. |
Ja dat zal dan wel,
Ook al vindt ik het best kinderachtig hoe hij reageert! |
Ik zou het ook nogal onprettig vinden.
|
Citaat:
|
Nou hij was er zelf bij hoor!
Hij neageert me nu overal dus ag ja. |
volgens haar profiel is ze 16.
duidelijk voorbeeld van de breezer generatie? |
Ik was niet dronken hoor!
En waarom is dat dom dan? Je kind vermoorden is de oplossing cker? En trouwens ik heb het niet me ouders verteld, me ouders kwamen er zelf mee! En wat maakt het uit of ik nou 16 ben of 32... |
Dat je nu nog op school zit en geen vast inkomen hebt.Dat maakt het uit.
|
Henkus >
Wat heb jij tegen mij zeg? Denk jij echt dat ik er bewust voor gekozen heb? En ja @ mijn andere forum. Ik kan het kind verzorgen ja! En me moeder wil er oppassen als ik op school ben! En ik mag gewoon nog sporten hoor heb het zelfs na gevraagt. Dus ik weet dondersgoed wat ik het kind aan doen. |
Me moeder werkt niet!
|
Ow dat is dus alleen mij keus?
En we hebben wel een condoom gebruikt! en ik kan er niks aan doen dat me ouders niet willen dat ik de pil slik! |
Hoe heb je het klaargespeeld om dat condoom te laten scheuren?
|
Dat heb ik niet!
En ik vraag er toch niet om, om afgekat te worden door jullie? Ik heb echt wel over alles nagedacht hoor! Maar kijk oook eens dooor mijn ogen! |
Moet ik zo laf zijn om zelfmoord te plegen dan?
Omdat ik het niet meer weet? En misschien ben ik wel wat naief maaar dan nog... Tis mijn keuze tis in mijn buik tis mijn kindje! @ wat heb je niet? Nou de condoom laten scheuren... Zo dom ben ik niet hoor! AL DENKEN JULLIE VAN WEL. |
Gaat dat na 3-4maanden nog wel?
|
Ik niet alleen!
Me vriend was er ook bij hoor! Nou omdat me dat ook een oplossing leek toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. En als je un foto van me wilt zien geef je msn of mail maar! |
Neej dat mag niet.
tot 12 weken. |
Ja hallo, dan laten ze het geboren worden en helpen ze het dood gaan tis maar wat jij leuk vindt.
Ik ga het houden! |
Citaat:
Jij beweert te weten waar je het over hebt? Nouja, dat je dom bent geweest kunnen we het over lopen lullen, maar een feit is dat het nu te laat is voor abortus en dat jij er voor moet gaan zorgen dat dat kind een fatsoenlijk leven krijgt. |
Tis toch mijn keuze!
|
Oke,,,,, ik weet het gewoon niet oke!
|
Citaat:
Nouja, natuurlijk is het jouw keuze, maar abortus is echt geen moord. Net zo min als een boom omhakken moord is. Maarja, dat klinkt ook zo cru. :+ |
Citaat:
|
Nee, "het" is op het moment nog minder.
|
Citaat:
|
Ik weet toch niet of het een meisje is of een jongen?
|
ook dat.
|
Oke
|
Als ik het van jouw kant bekijk kom ik nog steeds tot de conclusie dat je beter geen kind kunt hebben. Aangezien het voor geen enkel persoon van onder de 20 goed is om een kind te hebben.
|
Dus eigenlijk moet ik het kind straffen?
Om iets wat me vriend en mij schuld is? |
Het 'kind' is er nog niet. Het heeft nog geen hersenen, geen ledematen. Dus zou je het straffen kunnen noemen als je beslist dat iets nooit gaat bestaan? Ik vind van niet, het 'kind' merkt er toch niks van en ondervind er geen nadeel aan. Je zou zelfs kunnen stellen dat het kind geboren laten worden een straf is, want niet bestaan is een stuk gemakkelijker dan leven.
Da's dan weer het filosofische aspect van abortus. |
ben het met henkus eens
"houd zich met moeiten in om geen bijdehante reactie te geven" |
Als ik jou was, zou ik het goed maken met je vriend. Zijn reactie is begrijpelijk. Het is tenslotte ook zijn kind, en als dan voor hem word besloten dat hij ook werkelijk een zoon krijgt, helemaal op zo'n jonge leeftijd, kan hij nog zoveel medeleven met jou tonen maar het is en blijft ook zijn kind. Ik weet niet wat voor jongen hij is, maar persoonlijk zou ik mijn vriendin mijn kind ook helpen opvoeden. En ik denk dat hij die keuze ook wel zal maken. Het blijft tenslotte ook zijn kind. Je kunt het niet alleen aan om zo'n kind op te voeden, besides de financieen heeft een kind ook een zogenaamde vader-zoon band nodig.
Ik vind het onverantwoordelijk van je het je vriend niet direkt hebt verteld, maar ook goed van je om het kind te houden. Mijn eigen moeder heeft ook op erg jonge leeftijd haar eerste kind gekregen, en dan had ze wel haar vriend nog, maar haar vriend was niet helemaal zoals een vriend hoort te zijn. Je kunt beter geen vriend hebben dan zo'n vriend, laat ik het zo zeggen. Je redt het wel, helemaal als je steun hebt van je moeder. Gewoon je school blijven doen en afmaken, en sporten is ook belangrijk(ookal gaat dat na een tijdje niet meer en is dat ook niet goed als je een kind in je buik hebt, stel je voor als je bijvoorbeeld valt.). Go girl :) |
Citaat:
|
Ik vind sowieso dat je pas met kinderen bezig moet zijn als je in de 30 bent, maar goed wie ben ik.
|
Vind ik ook hoor.
|
Citaat:
|
Ik ben t wel met henkus eens.
En je vriend.. ik hoop echt heel erg voor je dat ie bij draait. Om te horen dat je vader wordt is ook echt heel er raar. als jij t wilt houden en echt geen afstand wil doen omdat dat gewoon niet lekker voelt (wat ik voor de volle 100% begrijp) moet je vooral niet toch naar de mensen om je heen luisteren, je gevoel zegt meestal t beste.. |
ben ik het mee eens maar een ongelukje is zo gebeurt:P. Het lijkt mij trouwens wel belangrijk dat je vriend het weet en hij kan mee beslissen, 't is ook zijn kind.
|
Dankje Maraska,
Maar waarom heeft zij nou weer een verstand van een zee koe? Ze zegt haar mening... Is een totaal andere dan jullie is ook wel een x fijn. |
zij :+
|
dankjewel voor jullie reactie!
|
Misschien dat ik geen zin heb om haar af te kraken om haar fouten.
Het is duidelijk dat ze heeft besloten om het kind te houden. Beter geven jullie haar wat steun, in plaats van haar af te kraken. Ze heeft het al moeilijk genoeg denk ik, en zal het alleen maar moeilijker krijgen. Als er iemand is die hier over kan praten ben ik het wel, mijn eigen moeder heeft rond de leeftijd van Kimm een kind gekregen met een junkie als vriend, ze had zelf geen inkomen, en moest nog naar school. Mijn vader zit in het werk van zorg, waaronder tienermoeders en probleem kinderen. Ik denk dat ik op dit gebied meer weet over de situatie waarin Kimm zit dan jij, Henkus. Zelfs als ik het verstand van een zee-koe heb ;) O en Kimm, ik ben niet een zij :+ |
Owh sorry :$$$
|
is maraska een hij :huh:
|
Kan dat niet dan? .....
|
Dat is het ook niet Henkus, maar daarom heb ik nog niet het verstand van een zee-koe op dit gebied en heeft ze wel meer behoefte aan wat steun dan afkrakingen ;)
En ja Tommy :+ |
Is waar, als het kind er toch komt kun je haar net zo goed steunen
|
Okee
|
Het IS ook niet handig. Dat weet ik ook heel goed aangezien mijn vader in de zorg zit waaronder tienermoeders.
Maar ze heeft het 'veilig' gedaan, en het is niet haar fout dat ze niet de pil mag slikken van haar moeder. Zelfs een condoom verzekert je er niet van dat je niet zwanger word. Ik vind het goed van haar dat ze het kind heeft gehouden ja, maar dat is puur omdat ik dat zelf ook gedaan zou hebben. Ik begrijp ook wel dat het ding in haar buik nog geen mens te noemen is, maar als ik me in haar positie zou verplaatsen zou ik ook het kind hebben gehouden. Helemaal als ik wist dat mijn moeder ook zou kunnen oppassen wanneer ik niet thuis was, en men school enzo kon afmaken. Zij weet ook dat ze het moeilijker zal krijgen dan andere leeftijdsgenoten zonder kinderen, dus ik zie het nut er niet van in om dat er nog even in te stampen. Zullen we het hier maar bij laten? |
Mijn eigen mening is eigenlijk wel dat je niet zelf mag bepalen of je het kind houd of niet, het is ook zijn kind.
|
Oke ik weet ondertussen wel dat het fout is oke? want daar zijn jullie onwijs duidelijk in...
|
Mwah, je hebt niks fout gedaan, maar we vinden gewoon dat je je beslissing moet herzien. :+
|
Citaat:
|
zit wel wat in..
|
Citaat:
@Kim, ik zou met jouw ouders contact leggen met de ouders van je vriend, waarom. Om een gesprek te houden met je vriend, jouw en zijn ouders om te praten over hoe het nu verder moet. -Bel eens de abortuskliniek voor informatie, -bel jeugdinstanties die je kunnen helpen met het opvoeden van een kind. -Overleg over opties voor gedeelde ouderschap met jouw ouders, -overleg met je vriend en zijn ouders over het opvoeden van een kind en ook over het weghalen van de foetus. -Verder zou ik (als je nog geen buik hebt) eens met je beste vrienden kletsen, hoe hun het zouden vinden als je een kindje zal krijgen. Zullen ze je nog steunen? -Overleg met je vriend of hij het mag vertellen tegen vrienden, of toch even z'n mond moet houden. -Ohja, ook handig overleg ff met school hoe het zit qua regelingen voor zwangerschappen. Zeg desnoods dat je er gewoon geinteresseerd in bent. En waarom? Omdat als je in het examenjaar zit je rond de tijd van examens hoogzwanger bent. en verzamel dit allemaal op papier, zodat je dit tijdens zo'n gesprek met alle ouders en je vriend alle opties kunt doornemen. Veel sterkte en succes:thumbsup: :aai: |
Citaat:
|
Henkus?
Waarom doe jij zo minachtend over mijn leefdtijd? Ik weet dat jij mij te jong vindt, maar ik vindt ook dat ik niet voor mijn verantwoordelijkheid weg loop..... En me ouders waren eerst best wel boos enzo, atans me vader... Maar ze vinden het nu wel heel erg leuk dat ze weer een baby in huis krijgen.. Want ze wouden zelf heel graag nog un kindje en dat is niet gelukt... |
Citaat:
Zo ook het uitzoeken van die info, anders wel met hulp van ouders. Verder zijn het toch geen gekke punten:? |
Citaat:
|
1. Hoe oud ben je?
2. Vraag 't hem, en als hij 't niet wil, dan is abortus wel nodig. 3. Ik denk wel dat je vriend 't accepteerd als je ong. 2 jaar met 'm heb.. |
Als zij dat kind zo graag wil houden, moet ze dat vooral doen.
Ze komt er vanzelf wel achter hoe zwaar het is en hoe weinig er van je sociale leven over blijft als dat kind er eenmaal is. En je moeder wil dan misschien wel oppassen als jij op school zit, maar voor de rest hoop ik dat je moeder zo verstandig is om de rest van de verantwoordelijkheden voor een kind aan jou over te laten. Het is jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid. Mocht dan over een paar jaar blijken dat je toch het kind niet op hebt kunnen voeden, dan kan dat kind altijd nog gezellig het hele traject van bureau jeugdzorg gaan volgen. voorbeeldje; Mijn zus dacht dat ze op haar 19e er aan toe was om een kind te krijgen, nu 6 jaar later heeft ze 2 kinderen, en blijkt dat ze het verantwoordelijkheidsgevoel niet bleek te hebben. Die 2 kinderen zijn via bureau jeugdzorg bij mij thuis terechtgekomen en wanneer ik uitga zie ik haar elke avond weer, te zuipen en te feesten. Terwijl die kinderen het maar met hun oma moeten doen ipv hun moeder. Tis jouw feestje, maar denk niet alleen aan vandaag maar vooral in de toekomst. Want dat is wat je vanaf nu alleen nog maar kunt doen. |
Ik zou abortus plegen. Op je 16e een kind? Sowieso niet.
|
Citaat:
Citaat:
Vooral niet doen lijkt me dan juist. |
Conclusie; ze moet haar hersentjes leren gebruiken.
|
Conclusie >
Dat dit helemaal uitwijkt van mij vraag... |
Ik zeg altijd maar zo; 'Beter te veel dan te weinig.' :9
|
Over een jaartje of 6, lijkt mij.
|
Ja jij vindt het dom, onhandig, en jij vindt dat ik het dan maar moet laten halen..
Zotoch? |
Ik vind het wel dom en onhandig, en als ik jouw was had ik het weg laten halen. Alleen al om alle bovenstaande redenen.
Maar mocht jij desondanks vinden dat al die redenen niet gelden, dan moet je het gewoon houden. Ik waarschuw je alleen maar vast dat het allemaal niet zo makkelijk is als je denkt. |
Waarom doen jullie zo?
|
Ik begrijp dat echt wel!
|
wij proberen je gewoon te overtuigen dat je leven echt veel makkelijker is als je het weg laat halen, om veel redenen. Waaronder dat het heel moeilijk is om op deze leeftijd een kind te verzorgen en dat je die jongen drek vader maakt terwijl hij daar helemaal geen zin in heeft. Je kunt het kind in deze fase nog niet echt als baby beschouwen en je kunt altijd nog kinderen krijgen op een leeftijd dat het makkelijker is.
|
Omdat het mijn kindje is!
|
Ik snap dat je 't erg vind om je kindje weg te doen maar je moet het gewoon nog niet als je kindje zien, het is gewoon een vieze klodder die ze moeten weghalen:P (sorry dat 't een beetje grof klinkt)
|
Tis toch mijn keuze?
T zit in mijn buik het is een deel van mij! En het is een nieuw leven, jouwn moeder heeft jou leven toch ook niet afgenomen? Ik snap jullie wel, maar ik vindt ook dat jullie mij moet snappen.. Jullie doen er echt makkelijk over je bent jong dus je moet het maar weghalen,,, :'( Het is verdomme mijn kindje... en ja er zijn gnoeg redenen waarom ik het zou moeten weg halen... Maar als ik dat niet wil ... En het lukt vast wel, en ja het zal wel niet makkelijk worden maaar dat is het over 10 jaar ook niet! En ook al gaat mijn sociale leven eraan kapot, het is mijn kindje en ik wil het houden!:'( |
waarom hebben we deze discussie eigenlijk nog als je beslissing toch al vast staat?
|
Omdat ze mij proberen op andere gedachten te brengen, waar ze aardig goed in zijn overigens...
|
Ik falcificeerde gewoon met een voorbeeld haar argument.
|
dat begrijp ik, maar ik vind dat we niet zo hard moeten zijn. Door alle invloeden weet zij ook niet meer de juiste keuzes te maken, en ik heb sterk het gevoel dat wij niet diegene zijn om haar te overtuigen de foetus weg te halen of te houden.
|
Hoi :),
Blijkbaar zie je het even niet meer zitten en dat is ook wel goed te verstaan. Je moet nu een keuze maken voor heel veel levens, o.a. voor dat van jou en je (toekomstig) kind, maar ook voor je vriend, je ouders, de ouders van je vriend,... Persoonlijk vind ik je ook zeer jong om een kind te krijgen in onze maatschappij. Zowel jij als je vriend gaan nog naar school en zijn minderjarig (je vriend toch ook denk ik) wat betekent dat jullie ouders verantwoordelijk zijn voor jullie en het kindje zullen moet opvoeden. Dat is natuurlijk geen leuke situatie. Aan je uitleg te horen heb je toch wel besloten om het kindje te houden wat je volste recht is. Daarom wens ik je heel veel sterkte! Aan al diegene die denken dat een condoom 100% veilig is, lees is een keer de kleine lettertjes! Een condoom is voor 97% veilig, dit betekent dat als je 100 keer seks hebt, je 3 keer van de 100 dus niet goed beveiligd bent!! Aan al diegene die vinden dat de vriend mee inspraak moet hebben: de vriend kan zijn mening geven en zegge dat hij het kind niet wilt of er juist wel voor wilt zorgen, maar dat is het dan ook. Hij kan niet zomaar beslissen dat het kind weg moet. Hoe je het ook draait of keert, de uiteindelijke beslissing ligt altijd bij het meisje! Dat is ook volledig logisch, want je bent in principe nooit zeker wie de vader is én het kind groeit op in het meisje haar lichaam. Ik hoop dat je eruit komt en je het kindje een goede toekomst kan bieden :). P.S. Sorry als mijn reactie een beetje op een preek of zo lijkt, maar sommige reacties waren gewoon uitermate grof of gewoon echt dom. Beschuldig andere mensen niet dom te zijn als je zelf dom doet! XxXx |
Citaat:
|
Ik dacht je hebt de rest van je leven nog tijd zat om kinderen te krijgen.
|
Denk je dat ik er bewust voor gekozen heb om op me 16e maar een gezinnetje te starten?
En ja ik heb de rest van me leven nog... Maar ik had er ook niet opgerekend dat ik nu zwanger zou worden! Maar goed, het is gebeurt.. |
IsaSoulie>
Oke heel verhaal:P.. Maar dankjewel voor het geven je mening? |
Citaat:
|
Dat bedoel ik niet..
Maar ik had toch niet gedacht dat ik op me 16e zwanger zou worden? Daar heb ik echt niet bewust voor gekozen. Maar het is gebeurt en heb ik er voor gekozen om het te houden! |
Je gooit dus je eigen levensplannen overhoop, en waarvoor?
|
een kindje.
|
Je moet niet kijken op de manier van; het is gebeurd. Je kunt je fouten nu nog herstellen.
|
deeg, wie zegt dat het fouten zijn.
En tevens denk ik dat we nu maar eens moeten accepteren dat ze het kindje houd, ze weet nu wel hoe jullie erover denken |
Zou jij je kind vermoorden?
|
En waarom zou dat kindje perse geboren willen worden?
|
Als jij jij dit vermoorden noemt, zou ik in jouw geval m'n kindje vermoorden, ja.
|
Ik ben niet de 1ste die een kindje krijgt als 16 jarige..
Sommige zijn nog jonger! |
Ja, dat neemt nog niet weg dat het heel onhandig en vervelend is.
|
Neej maar dat ontken ik toch ook niet?
|
onhandig indeed,
maar vervelend? er zitten ook leuke kanten aan |
Maar je hebt blijkbaar niet door in tot hoeverre onhandig en vervelend het is.
|
Jawel, maar denk je dat ze daar nog niet over heeft nagedacht:{
|
Ik weet het heus wel..
|
Niet goed genoeg, anders zat ze nu al in het ziekenhuis.
|
hey deeg ff chillen, het kan hartstikke goed als 16 jarige met hulp van ouders een kind opvoeden.
Je moet het alleen zeker weten, goede afspraken maken met mensen en het zeker niet alleen willen doen. |
Tis een wonder! niet gedacht dat iemand dat nog zou zeggen hier.
|
Ik houd er ook mee op. :')
Wil je over 6 jaar nog eens terug komen op het forum? Dan spreek ik je dan wel weer. |
Ja is goed joh!
Of kom gezellig op de verjaardag van mn kindje tegen die tijd! |
ghehe:+
|
Joepie @ nachten wakker liggen gejank aanhoren van bed moeten en stinkende poepluiers verschonen nergens anders meer tijd voor hebben dingen moeten regelen.
|
Deal. :+
|
Citaat:
|
Meer me moeder me vader werkt... en me moeder doet het met liefde.
Deegbal> Gezellig! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weetje hoeveel kinderen dat niet hebben?
En dat heeft ie dan toch ook mij + mijn vriend. |
dit dus, ben zelf ook opgegroeid bij m'n ma. Als je als kind van jongs af aan niets anders gewend bent zijn er geen problemen. Zolang er geen taboe van wordt gemaakt
|
Het kindje krijgt waarschijnelijk een ander leven dan een 'gewoon' gezin maar waarschijnelijk is het alleen maar leuker? want het krijgt genoeg aandacht en liefde!
En dat is het belangrijkste! |
leuker kan je nu nog niet zeggen. Heb je btw al harde afspraken gemaatk met je ouders? Ouders van je vriend? en andere instanties die je kunnen helpen?
|
Ja met mijn ouders wel..
Die van hem weten het hoogswaarschijnelijk nog niet eens. |
Citaat:
|
huh?
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat de moeder dat zichzelf aan doet is tot daar aan toe, maar dit reflecteerd dus ook op het kind. Dit wordt opgevoed met laag morele standaarden en zal dus in het zelfde kansloze milieu blijven als zijn of haar ouders. Citaat:
Citaat:
Kortom, ik vind je een dom eigenwijs wicht dat geen idee heeft wat voor consequentie deze beslissing heeft. Je kan de verantwoordelijkheid van een kind niet aan, je kan niet voor jezelf zorgen, je kan geen rationele beslissingen maken. Dus doe alsjeblieft je kind dit onrecht niet aan. |
Citaat:
Citaat:
|
Om het nog maar niet over geld te hebben.
|
Het kind blijft niet 18 jaar bij mijn ouders waarschijnelijk?
|
Nee duh jij moet dat kind minimaal 18 jaar verzorgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar heeft hij het ook niet over. Je gaat er rustig vanuit dat je moeder je zo even helpt. Dat kind zal toch ook op een gegeven moment gaan zien dat anderen wel een vader hebben en hij/zij niet. Wat denk je nou? Liefde en aandacht is dan echt niet genoeg. Volgens mij snap je geen reet van wat er hier verteld is, of lees je het gewoon niet. Wat dus laat zien dat je alles nog ontkent ook. Hou er ook maar rekening mee dat je sociale leven ook naar de verdommenis is, want niet al je vriendinnen willen shoppen of stappen met een buggy en daarin je kabouter. De eerste drie keren is het handig om tassen aan te hangen maar daarna zijn ze ook wel weer klaar met je. |
Oh, en als over een paar jaar het besef komt dat je het wel had kúnnen voorkomen lijkt me dat ook redelijk slopend.
|
Zelfs na die 18 jaar vindt ik dat ik verantwoordelijk blijf...
T blijft voor altijd mijn kindje. En ook al is dat lang, tis en blijft me kindje! En als mijn vriendinnen mij daarom laten zitten hoef ik er ook geen vrienden mee te zijn;) Maar ik heb zelf ook 2 vriendinnen die nu allebij een kindje hebben van 1 a 1,5.. En verder heb ik meer vrienden ( aangezien mij mij school richting) en die boeit het echt niet dat ik een kind krijg hoor! EN ook al is het zo dat ze me allemaal laten vallen... Uiteindelijk moet je alles toch alleen doen! En ik heb het er voor over! |
Citaat:
Dat je je eigen leven ervoor moet vergooien maakt echt niet uit. |
Citaat:
|
Dat is jammer ja!
Maar ik heb het er voor over! |
Ga dan maar vast solliciteren bij de Nettorama.
|
en blabla1993...
Ja misschien is dat zo... Maar hoe kan ik nou van mening veranderen als ik het kindje heb? |
Je kunt bijvoorbeeld denken dat je een dom naïef wicht was op je 16e en dat je het beter had kunnen laten aborteren zodat je nu niet zou zitten met een koter die ongeveer al je ontwikkelingen in de weg staat?
|
Ach, zat pleeggezinnen.
|
Oke jullie hebben gelijk oke?
|
Haha,
|
Ik kan het ook beter weg laten halen klopt!
Maar ik doe het niet! Laat mij dan lekker dom en eigenwijs zijn... Tis niet jullie probleem toch maar die van mij? |
Ik wens je veel succes en sterkte dan.
Slotje. |
Citaat:
En de hoeveelheid hyves vrienden die je hebt garandeert niet dat je je kind goed opvoedt. |
Volgens mij heeft ze het nu wel door hoor :+
Zo niet, dan gaat ze het ook nooit door krijgen. |
wat heeft hyves ermee te maken?
|
Klopt.
|
Citaat:
@ Henkus: Je hebt gelijk. De discussie is toch wel interessant. Ik begin echter wel te vermoeden dat Kim grote bullshit praat. Ik kan me niet voorstellen dat ik als zwangere moeder mijn toevlucht zoek op een forum als deze, en dan helemaal niet blijf na de opmerkingen van sommige mensen hier. Als mijn vermoeden onjuist is mijn excuses. Heb gewoon een hekel aan aandachtzoeksters. Ze weten zoiezo al dat ze met het onderwerp 'ik ben een tienermoeder' aandacht krijgen. Is dit het geval Kim? Zo niet wens ik je veel sterkte met alles in de toekomst. Je zult het nodig hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Respecteer het gewoon oke?
Want dit onderwerp is ondertussen wel zo uitgewijkt van de reden waarom ik hier kwam.. Ik kwam niet met de vraag moet ik het houden of niet? |
Citaat:
Ik doe momenteel keuze co schap sociale geneeskunde en doe nu een onderzoek bij maatschappelijk werk en jeugdzorg. 80% van de klanten zijn tienermoeders of kinderen van tienermoeders. Dat percentage is redelijk overeenkomstig met andere regios en dat houd in dat bijna 90% van al die tienermoeder(kinderen) bekend zijn bij maatschappelijkwerk dan wel jeugdzorg. Citaat:
Citaat:
Veder zeg je net dat het er niet veel zijn die het lukt om op die leeftijd een kind op te voeden. Daarentegen zeg je wel heel stellig dat onze vriendin Kim het wel gaat halen met haar instelling. Wat is dat nou weer voor een kansloze conclusie, iedere tienermoeder huppelkut zegt dat het háár wel lukt en dat ze het allemaal heeft doordacht enz enz. En dat is volgens jou de instelling waarmee het je wel lukt om zo'n medelijden wekkend kind mee op te voeden. Lijkt me een beetje tegenstrijdig niet waar? |
Oh ja en Mariska als je op individuele stukjes wil reageren doe dat dan op de manier waarop ik net deed bij jouw post. Als je namelijk in een quote gaat zitten kutten dan is daar niet zo makkelijk op te reageren.
Bij voorbaat dank |
Citaat:
|
waarom is haar beslissing om het te houden een reactie op haar onvermogen?
|
Citaat:
Dat noem ik geen rationele beslissingen. |
Ik vind het gewoon sneu voor het kind.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoals het er staat kan het op tienduizend manieren geïnterpreteerd worden, dus leg uit.
|
ik antwoord op iemand's reactie. Zijn reactie quote ik en daar antwoord ik op. Met een ondertoon die bedoelt is richting diegene niet richting mijzelf.
shaffy? |
Nee natuurlijk niet, je zit er alleen 18 jaar aan vast en de gedachte dat je het kind eigenlijk niet wilde is best fijn.
|
Citaat:
|
Dat zegt ze nu, omdat ze 16(?) jaar is en waarschijnlijk een IQ van een appel heeft.
Een kind met een kind, denk ik is na man. En ja, een abortus is te laat maar als je het mij vraagt maakte ze wel heel verkeerde keuzes en dat is niet bepaald een goede start voor dat kind. |
Citaat:
|
Soms moet ik gewoon helemaal zelf weten wanneer ik ergens respect voor heb, ipv. maar als standaardhouding respect voor alles te hebben.
Zij kiest er voor op een leeftijd waar dat dom is. |
Kindje blij betwijfel ik.
|
Chitesel, kom op man. Iedereen weet dat het uiterst onverstandig is om op die leeftijd een kind te nemen. Zowel voor de zwangere persoon, als voor het kind, als voor de vriend van de zwangere persoon.
|
Citaat:
Citaat:
|
Oke andere vraag aan Kim; wat heb je dat kindje nu te bieden dan?
|
Kimm ik wens je veel sterkte en alles.
Als ik een meisje zou zijn dan zou ik het ook houden (ga me geen homo noemen a.u.b. ik leef mee en ben geen übermacho zoals sommige mense) want het is in mijn ogen al een mens. Het is gewoon oneerlijk om een kind zijn leven af te nemen. Het heeft al een onderbewustzijn, dus een ziel (Ja ik ben christelijk als je er wat mee hebt houd dan maar je grote smoel). Je verdient het om je recht te spreken over je eigen kind. En ik hoop dat jij en je vriend er uit komen en je ouders en zijn ouders ook. Zo te horen ben je een tof meisje dat goed bij haar eigen mening blijft. Veel suc6 en veel geluk. De groeten ;) |
Citaat:
Als je niks had gezegd had ik geen enkele reden gehad om je homo te noemen, maar dit is gewoon erom vragen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alleen het fundament van alle religie al:
Je gelooft in iets waarvan je het bestaan niet kan aantonen. Sorry hoor, maar de logica gaat er van uit dat iets er pas is als je het bestaan er van kan aantonen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ongeveer al mijn discussies met gelovigen en ongeveer alle discussies met gelovigen die ik ooit bekeken/beluisterd heb.
|
Wanneer komt er dan weer een emo-topic?
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:04. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.