![]() |
Het Vlieger topic
Voor de vliegers onder ons. ^^
Defensie, burgerluchtvaart, zweefvliegen of iets anders waarbij je vlieger kunt zijn. :) |
Burger:love:
Heb trouwens m'n lening al besproken! |
Citaat:
En ik ben niet een persoon om te gaan stressen :P Ja die stijgende en dalende bochten lijken mij wel het lastigste.. Vooral als ze dan ook van te voren aangeven hoeveel feet je moet stijgen en hoeveel graden je in je koers moet hebben gedraaid.. Hoevaak heb jij zo in de eerste vlucht een waarschuwinginstructie of reset gehad? Trouwens.. Jij vloog wel met beeld of niet? Ik moet het puur op instrumenten doen bij de GVSS. |
ik deed het alleen met de basic 6.
Maar ehm , ik denk 5x ofzo, en die stijgende/dalende, die vielen nog reuze mee! Maar dat was ook de laatste dag en wist toen dat het erop of eronder was. Dus had een relax mood. Ach het lukt je wel. |
Basic 6?
Ooh okay, dat boekje dus helemaal uit je kop kennen, en dan zeg jij dat t wel goed komt :P Hehe wordt nog wat dan. Ik ben dan ook niet van plan de eerste dag al af te vallen :z Want dat zou dan betekenen dat ik het boekje niet kon dromen :P Tweede dag valt dan helaas nog eens 50% af.. Tsja Hopelijk zit ik daar niet bij:d Ooh hoe heb je dat dan eigenlijk met die lening gedaan?? Want dat is echt een flink bedrag XD haha En jij hebt niet bij KLM gesolliciteerd, of wel? Ik wil het namelijk bij de burgerluchtvaart gaan proberen als ik er bij de luchtmacht niet doorheen kom! :d |
Basic six, komop die moet je kennen.
Je moet het boekje kennen, maar dat helpt niet 100%. Het is een momentopname, dus je moet ook net je dag hebben. hoe ik het met die lening heb gedaan? Nou dat is nog niet helemaal rond, eerst moet ik nog medisch goedgekeurd worden, dat wordt ik. Maar m'n gehoor, dat wat minder is op 1 toonhoogte, moet nog wel worden geaccepteerd door de verzekering. Als dat zo is, dan is dat ook helemaal rond. KLM, probeer het daar maar. Maar ik raad het je niet aan, teveel piloten, te weinig mensen. Ze hebben nu ook nog een overschot van Martin Air. 600 Piloten overschot van de KLS, deze mogen alleen bij KLM solliciteren, maar KLM neemt niemand aan. Elk jaar minstens 50 leerlingen komen daarbij;) Ik zou op dit moment voor een onafhankelijke vliegschool kiezen, en je gewoon laten zien door de hoogste cijfers te halen. Maar goed, dit is burgerluchtvaart, jij gaat militair proberen. De marges met de GVSS zijn daar kleiner, en ook met de medische keuring is alles gewoon strenger. Good luck:thumbsup: |
je kan ook msn uitwisselen
aangezien jullie de enige 2 zijn die hier over lullen |
Neuh, hoef z'n msn niet:)
en lijkt dit forum ook nog eens actief en behulpzaam. |
behulpzaam als je t over vliegen hebt
leg es uit |
Stel... een 3/4e jaar geleden, ging ik googlen over vliegers.
Jahhaa... dan kom je uiteindelijk ooit hier terecht. |
Citaat:
Uit de context kan ik opmaken dat je de instrumenten bedoeld? Dan ja.. Nee klopt, ik snap ook wel dat het niet 100% helpt. Ze gaven wel aan dat je er bijna van gegarandeerd wordt dat je de eerste dag door komt, als je het boekje helemaal kent. Ah okay.. Ja ik had al meegekregen dat ze bij de KLM teveel piloten hebben :P maar 50 leerlingen valt nog wel te overzien, vergeleken met de luchtmacht. Zijn er daar maar 30 op het moment, en ik heb het gevoel alsof er daar veel meer solliciteren. Mja als ik dan bij een onafhankelijke vliegschool ga, dan kan het weer zo zijn dat ik bij Ryan Air kom ofzo :z Als je kunt kiezen tussen KLM of Ryan Air, nou.. dan wist ik het ook wel haha Yeaah, klopt dat bij de luchtmacht alles veel strenger is.. Er mag zeg maar gewoon... Niks, maar dan ook -Niks- fout zijn. Fysiek en Mentaal :P Hoe zit dat eigenlijk met het trimwiel? :P Is dat dat metalen grote wiel, links van de throttle? Ik vind het maar een beetje vaag aangegeven.. Als je bv 2 slagen nose up moet doen, hoeveel moet je dan precies draaien? 2x je hand aan het begin van het wiel zetten, en dan 2x geheel naar voren bewegen? |
KLM heeft nu een piloten bestand van 600, dat groeit met minstens 50 per jaar erbij he;)
Als jij op deze markt moet kiezen tussen Ryan Air of KLM, dan verdien je nu beter bij Ryan Air *sommigen die net klaar zijn met hun studie wel 4 tot 5k. netto! *. KLM is op de lange duur weer beter, maar je kan daar altijd, als je dus uitstekende prestaties levert, als ervaren piloot binnen stromen. Trimmen, zo irritant, voor mij was dat de bottleneck. Het is eigenlijk je stuurbekrachtiging, als je echt vliegt in een TB-9 of Cesna, dan gebruik je dat ding niet eens. 2 Slagen Nose Up, wat dus naar je toe halen is, is inderdaad vanuit het midden van het trimwiel zover mogelijk naar je toe. Als je aan je stuur moet trekken om de gewenste hoogte vast te houden, moet je je trimwiel naar je toe trekken. Moet je je stuur naar voren duwen om je hoogte/ stijg/daal snelheid vast te houden, dan duw je het trimwiel naar voren toe. Je volgt dus de beweging van je stuur. <-- Dit houdt de computer ook bij, dus houdt je echt aan de voorgeschreven 2x nose-up, etc. Je hebt kans dat ze bij je introductie die regeltjes iets aanpassen. So be it, gewoon doen. Ohja, ook niet te vergeten, gebruik je rudders, oftewel je voetenstuur! Gecoördineerd een bochtje maken en niet slippen is erg belangrijk. Daar geeft de computer ook resets voor! Erg makkelijk, je hebt het slipkogeltje, * in het zelfde instrument als je ROT turns*. Als het slipkogeltje naar links uitslaat, gebruik je je linker voetenstuur, je moet dus het kogeltje terug trappen ;) Verder is het corrigeren, corrigeren, corrigeren. Waarschijnlijk vlieg je op een oude machine, weet niet precies hoe het bij de luchtmacht zit. Dat betekend dat alle radertjes een beetje versleten zijn. Dus ook al vlieg je recht door, toch zal je hoogte 10m. veranderen. Corrigeren, zeer belangrijk! Ik ga maar weer, moet werken :* |
ohja, je kent de basic six niet. De zes instrumenten waarmee je blind kunt vliegen. Ze zitten gegroepeerd bij elkaar.
|
Ik speelde vroeger wel eens Flight Simulator met een joystick, als ik bij opa en oma was.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja ik had al begrepen dat je met basic 6 de Attitude indicator, altimeter, airspeed indicator, directional indicator, vertical speed indicator en turn coordinator &slipindicator bedoelde :P Ah zo werkt dat trimwiel:P Had het net andersom geintepreteerd :z Wel handig om te weten dat Nose Up, naar je toe betekend.. net als dat het stuur dan doet! :) Ja ik had al verwacht dat het bijvoeten een struikelblok zou zijn wat veel mensen vergeten:P Ben van plan daar ook goed op te letten! Ben vandaag al heel de dag bezig met in mijn hoofd "vliegen" haha:P Weet jij zo ook of het heel belangrijk is om precies de Cross-Checks precies volgens procedures uit te volgen? Of kun je daar ook wel een beetje van afwijken als je de procedure niet meer precies weet? Yeah.. Corrigeren ist belangrijkste:) Als je dat goed kunt doen, dan betekend dat wel dat je wel aanleg hebt. Ik vlieg in de simulator trouwens een Cessna 172 ;) |
Citaat:
Citaat:
Nee hoor. O-) |
Voeten is totaal niet moeilijk, het is gewoon even goed in de gaten houden.
Wat betreft de cross-checks, ik heb in het begin erg geprobeerd die te volgen. Dat ging redelijk, en het is zeker belangrijk om te weten welke instrumenten belangrijk zijn bij bijvoorbeeld het maken van een bocht. Wat ik op een gegeven moment deed, was alle instrumenten in de gate houden. Aan de turn coördinator kan je ook zien of je je bocht wel goed maakt, dan hoef je minder vaak op je koerstol te kijken;). Aan je kunstmatige horizon kan je je neusstand zien, maar dat kan je ook doen met de vertical airspeed meter. Shaffy, het hangt allemaal samen. Als je dat eenmaal doorhebt dan kan je dingen aan elkaar linken en houd je alle instrumenten in de gaten. Dus, cross checks zijn belangrijk, maar controleren kunnen ze het niet. Als je het makkelijker vindt om alles in de gaten te houden, doe dat dan. Vergeet ook niet om in een bocht je neus omhoog te trekken he;) Anders verlies je erg gauw hoogte. En natuurlijk de squawks, midden in je vlucht ineens codes gaan invoeren:') NICE:+ Nou, met al deze tips moet het je wel lukken gozer! Wanneer ga je? |
Ya i know :P
Bij bochten mooi dat vertical speed metertje op 0 houden:P Tis allemaal zoveel in een keer >_> Mja komt ook omdat ik zelf nog niet echt een idee heb, van hoe het allemaal gaat he..? Zie ik zelf pas daar.. Maar ik hoop dat t wel gaat lukken ja :+ Komt wel goed ahha:P Thanks for the info ^^ En anders heb ik nog een date als ik terug kom donderdag als goedmakertje :z hahaha Ehm morgen vertrek ik naar het hotel, en dan woensdagochtend de eerste dag, donderdag de 2e! (als ik aan de 2e dag toekom XD, Is wel de bedoeling lmao) |
Ik ben uiteindelijk tot de 3e dag gekomen, kan je 1 tip geven.
Genieten, en het is een moment opname. Het lukt je vast wel |
Dat zweefvliegen hè, is dat gaaf om erbij te zitten?
Er staat dat dat 35 euro kost, voor een vlucht van 7 tot 20 minuten. Voor een vlucht van 20 wil ik zoiets nog wel betalen (Nog steeds wel duur :o), maar voor 7 minuten bij lange na niet! Weet één van jullie misschien hoe lang zo'n vlucht dan ongeveer duurt? |
Fuck yeah!
Zweefvliegen is zoooooooo gaaf! :d Moet je vragen of hij gaat stunten! Zo'n droge vlucht waarin niks gebeurt is geen drol aan :P Kurkentrekkers, vrijevallen, schuin vliegen enzo awesome! Lekker G-krachten opwekken, heeerlijk gevoel:P Maar je moet op een dag gaan als er een aantal wolken in de lucht hangen. Niet alleen maar wolken, maar ook geen blauwe lucht.. Dan heb je lekker veel thermiek onder de wolken hangen en kun je langer in de lucht blijven! :d |
Dankje voor de tips. :d
Maar denk je dat ze dat wel doen als er een passagier in zit? |
Yeah of course! :P (Tenzij je bij een of andere knoepert-zwc dat gaat doen, waar ze dat niet doen) Maar dat kan ik mij moeilijk voorstellen aangezien het vette aan zweefvliegen Juist het stunten is :P haha
Moet je wel een ervaren uitkiezen, die dat zelf ook graag doet. Dan doet hij dat zelf ook met plezier = Meer fun voor jou ook. ^^ En dat hij echt helemaal voluit moet gaan.. Want anders doen ze in het begin rustiger en vragen ze steeds "Oh kan het wat harder? Gaat het? etc etc" haha |
Ik hartje piloten :love:
|
Ghehe, dan ga ik daar in het voorjaar maar eens mee bezig! (Dat lijkt me de meest ideale tijd?)
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
lijkt mij meer een spelfout in altitude.
|
Het is niet altitude, maar attitude indicator. Oftewel de kunstmatige horizon;) <-- Basisbegrippen voor vliegers of freaks:+
Instrument waarmee je je neusstand ten opzichte van de horizon kan aflezen + de helling van je vleugels ten opzichte van de horizon. Voor dat laatste kan je ook de slip/vertical turn indicator gebruiken:). <-- alleen in het geval van een ROT turn |
Citaat:
|
Opzoeken, he bah:z
Om dit topic nog wat duidelijker te maken, de basic 6: http://www.mikesflightdeck.com/images/basic6a.jpg De middelste van boven is de attitude indicator Ze zitten ook bijna altijd zo geinstalleerd, vanwege de cross checks;) |
Mister SYoung, wiens naam ik niet meer weet, volgens mij Sander.
Ik zit me net te bedenken, als ik eenmaal begonnen ben, nog niet 100% zeker. Dan heb ik na 1/1.5 maand m'n eerste solo vlucht erop zitten. Stel dat alles lekker gaat, kan ik ook mensen/vrienden meenemen tijdens lessen en dergelijke. Als je een keer meewilt, om gewoon relax te vliegen in zo'n klein vliegtuigje, dan moet je vanaf nu gaan slijmen:p just kidding, maar er wordt juist aangeraden om mensen mee te nemen. Kom sowieso eens naar de opendag;) Kan je relaxed in de 2 grote simulatoren vliegen van AIS:d |
haha nice zal ik eens doen dan :d
Mag je dan ook stunten? XD hhahahh:P Dan vlieg jij een Socata? |
TB-9 ja, daarna TB-10, daarna Cessna Crusader:d
Stunten, nee helaas niet. Daar zijn de vliegtuigjes niet op gebouwd. Betekend niet dat je wel wat kan doen:) |
Fuck een Cessna crusader is wel vet :d
Nouuuu! ik wil die Apache van mij besturennnn :( Jaa beetje funnen kan altijd :Phahaha |
1 Bijlage(en)
Ik vind onze twee jetstreams nog vetter:+
|
Ach man.. Veel liever een Apache dan een gigantisch vliegend koekblik.
Al zeg ik daar ook geen nee tegen hoor :z |
ik ga je zo uitlachen als je op een of ander lame helikoptertje wordt uitgeloot.
Als je tot dat stadium komt, no offense. |
Thanks :z
Ja ik weet ook dat de kans nihil is :P Nja.. tenzij ik heel veel aanleg zou hebben, dan kom ik overal zo doorheen. Maar dat weet je van tevoren natuurlijk niet. En het is nog altijd offense ;) Ik heb hier al vaker op t forum offence ipv offense gezien lol :P idk if it was you tho |
-.- nee.
Ik heb dr overigens nog steeds niet gesproken:P Maar kom op.. Dit is toch wel het gaafste wat je ooit zou kunnen besturen:P http://www.mod.uk/NR/rdonlyres/060B7.../0/Apache2.jpg |
Citaat:
maar doe mij die maah http://www.defencetalk.com/wp-conten...air-combat.jpg |
Citaat:
|
Nee F16 lijkt mij veel minder..
Dan stap je in - KNAL weg - WOOSH vliegt over - land. Met apache maak je tenminste echte actie mee, en dan heb je toch ook veel meer het gevoel dat je een echt instrument aan het besturen bent en onder controle houdt. Als jij een flinke bocht maakt met een Apache heb je in mijn opinie veel meer het gevoel alsof je er echt iets voor moet doen. In een F16 voel je die G-krachten wel.. Maar dat ding is zo star als wat. (ja tuurlijk wel snel en behendig enzo.. maar je weet wel wat ik bedoel) |
Helikopter vliegen of vliegtuig vliegen, it's different.
Ik zou nooit helikopter willen vliegen, |
Ja ben ik wel met je eens, dat het verschillend is.
Helicopter lijkt mij gewoon zo gaaf :d Als ik in zo'n Apache zou zitten, dan zou ik echt het gevoel hebben alsof dat een verlengstuk zou zijn van mijzelf :P Bij elke helicopter wel. Al lijkt mij een straalvliegtuig / burgerluchtvaart vliegtuig / vrachtvliegtuig vliegen ook wel echt awesome! ^^ Ik wil vliegen!:o Fuck ik krijg alleen maar meer zin in overmorgen nuuuu! haha |
Heb je ervaring dan?
|
Hu, ik dacht dat het ging over vliegers met zo'n touwtje :P
|
Dus chitisel....
Vertel eens wat meer waar ik vacatures voor verkeersvlieger kan vinden? :z |
Keihard afgewezen dus:+
|
18 december is een open dag op mijn vliegschool, ik zou zeggen meld je aan en kom. Als jij gaat kom ik ook wel, was het sowieso nog een keer van plan om langs te gaan.
|
Ja ik had volgens de vlieginstructeur NET niet genoeg inzicht/aanleg enzo.
Maar dat ik mij daar niet zelf de schuld van kon geven.. Omdat ik er niks aan kon doen:P Verder gingen wel alle vluchten goed, alleen de laatste had ik een beetje fucked up:P Ik bleef te lang 70ft te hoog vliegen in de slowflight na de level off van klim van 2000 naar 3000 ft en gebruikte teveel dwarshelling en te weinig voeten om een ROT te maken. (bv 16 /17 graden dwarshelling en te weinig voet) Ook niet de hele tijd zo.. maar wel te vaak in de bochten van 90graden.. 360 is dan wel weer easy:P Voor de rest ging alles prima XD Volgens hem kon ik zo door de keuring heen bij de burgerluchtvaart lol Jij zit toch bij AIS? Want ik ben net eens gaan kijken.. Mannnn wat zijn er veel verkeersvlieger vliegscholen! Maar dat zal ik dan eens doen ja ;) Moeten we maar afspreken om elkaar daar dan ergens te zien:P haha |
hmm... bedenk, dat het een moment aanname is he. Als je echt heel graag de luchtmacht in wilt zou ik je aanraden eerst je studie af te maken. Wat vliegervaring op te doen, d.m.v. zweefvliegen en het dan nog een keer te doen.
Als je naar de open dag komt, dan kom ik daar ook sowieso naartoe. *nog meer mensen zin in een LL meeting @ AIS?:+ * en ja, er zijn veel vliegscholen, met kleine verschillen. Maar dat is makkelijker uit te leggen in real life. |
Tsja.. Ikzou wel willen dat ik dat nog kon doen!
De uitslag van de GVSS geld levenslang :+ Dus de luchtmacht zit er helaas niet meer in :(:s Volgend seizoen wel lekker mn zv-brevet halen ja! :d Ah okay, dan vlieg jij dus in Lelystad? Dan kost de keuring pakweg 200 euro right? En dan heb je 2 dagen vliegen en 3 dagen theorie? Mja, dan zal ik mij eens inschrijven voor die open dag. Ik vraag me wel af waarom jij dan voor AIS hebt gekozen.. En bv niet voor een andere. |
Ik heb me net aangemeld:d
"Bedankt voor je aanmelding voor onze open dag op 18 december. De open dag start om 13.00u. Graag vertellen wij je dan alles over onze opleiding en natuurlijk zijn ook een aantal studenten aanwezig zodat je van hen kan horen hoe ze onze opleiding ervaren. Mocht je nog vragen hebben dan kan je ons altijd bereiken op 0320-268799. Binnenkort ontvang je van ons een brief met de uitnodiging en route beschrijving. Tot 18 december, Het AIS team" Ik zou zeggen.. Tot 18-12 om 13:00 uur :+ haha |
kut:+
Nee ik zal even kijken hoe, maar ik ben er ook bij! |
:z
haha okay:P Great! Bereid dan maar voor op de vragen die ik je ga stellen (6) lmao Ik ga daar wel in die simulator zitten :+ Kan ik eens procedures laten zien XD Zeg ik van tevoren lekker niet dat ik al kan vliegen:o Jullie hebben wel een simulator waar 2 sturen in zitten he? Zo'n ALSIM |
yup, en ze zijn vet
|
I know they are :z
Heb er zelf in gevlogen (oh ja) Nja... bij mij was er dan geen plaats voor een co-piloot :') |
hier wel, en iemand erachter
|
Ja erachter dan weer wel..
Houden ze op 1 scherm je instrumenten bij, en op een ander scherm je vliegpatroon, wat over het theoretische patroon wordt gelegd. En ze kijken ook naar je met een webcam die linksboven op de rand voor je staat:P Ze maakten ook steeds aantekeningen op een papiertje waar alles op stond waar je aan moest voldoen enzo. |
meld u aan zou ik zeggen:')
|
serious...
oh my gawd, I'm scared:+ |
Nu gaat het komen hoor :+
|
oh, dan kom ik ook :+
|
Waarom zijn er zo fucking veel Flight Academys? >_>
Om maar een paar te noemen: - AIS - Stella - DFA - CAE - ICA - ASL - ... - etc. Hoe the fuck moet ik ooit een keuze maken...? Waar heb je de grootste kans op baangarantie? Natuurlijk ligt dat voor een groot deel aan jezelf.. Maar als ik aan zo'n opleiding begin, dan ga ik daar 110% voor. Van AIS heb ik vaker wat van gehoord. Maar als ik zo kijk dan ziet CAE - NLS er ook weer erg goed uit.. En bij Stella hebben ze het weer over baangarantie? Maar op Airworks staat dan weer dat geen enkele flight academy dit kan bieden. |
is er niet ergens een vergelijker op het internet die ze rangschikt naar kwaliteit van het onderwijs/kans op een baan?
ik weet dat ze dat voor hogescholen doen, dus waarschijnlijk ook voor studies onderling. |
Nee heb ik zelf nergens kunnen vinden..
Heb al wel een beetje rond gekeken op Airwork.nl. (verhalen van mensen gelezen, waarom ze voor die bepaalde school kozen.) Maar dan gaat jan en allemaal erdoorheen zitten zeuren, en dan moet je eerst 100 pagina's lezen om de informatie te vergaren die je ook op 1 pagina kunt zetten. Mja dat ben ik dus pas vanaf vandaag aan het doen he.. Gister zat ik nog helemaal in de Airforce-mood :z |
Stella biedt je baangarantie voor 10k ofzo, maar je hebt dan wel de kans om in Afrika gedumpt te worden.
Met de aantrekkende markt is het nu niet meer zo nodig hoor. Ik sprak vandaag een piloot van Lufthansa, ja dat heb je als je op Schiphol werkt, en die zei dat Lufthansa volgend jaar 350 piloten zoekt buiten hun eigen 350 piloten van de eigen vliegschool. Met 2 jaar, is het allemaal waarschijnlijk weer aangetrokken. Waarom er zoveel vliegscholen zijn, is een lang verhaal... en het verschil zoeken is haast niet mogelijk. Elke school is qua kwaliteit bijna hetzelfde, je moet toch bij het CBR ofzo je brevet halen. Verschil zit m in natraject, naam van de opleiding, connecties e.d. |
Hm ja okay, daar heb je wel een punt.
Heb ook wel gelezen dat er op het moment veel in de bufferlijst staan voor een baan.. Maar dat dat de komende jaren weer aantrekt. But what about de buffertijd van wel 2 jaar voor sommigen..? En jij zegt alsof het slecht is om in Afrika gedumpt te worden. In Azie en die landen is er nu ook meer vraag voor piloten..? Volgens jou is het dus niet nodig om speciaal voor die baangarantie naar Stella te gaan? (en ja, 10k te betalen, maar wat is 10k nou op 1.1ton..) Wat ik zo nu allemaal zie.. Dan ga ik kiezen tussen NLS, AIS en Stella. Waar heb jij voor jezelf tussen gekozen? (en is de keuze op AIS gevallen) En waarom? Dan kan ik namelijk naar de open/infodagen gaan van die flight academys :) En verder lees ik ook dat je heel weinig geld overhoud naast de vaste lasten? (aangezien je die schuld ook moet terug betalen he) Is ook wel even om mee in rekening te nemen.. Al zal dat mij niet tegenhouden met die opleiding te beginnen:P En over natraject, naam opleiding, connecties enzo.. Klopt. Maar welke zijn hierin de betere? (hoger aanzien, geven betere piloten etc.) Verder.... Als ik hier naar kijk: http://www.rwl-flight.de/fileadmin/p...%20JAR-PPL.pdf Waarom zou je dan nog bij een NL maatschappij gaan die 40-50k meer vraagt....? Kun je net zo goed naar Duitsland gaan. 50k is natuurlijk wel weer veel op 110k. En die academy zou gelijkwaardig zijn aan Stella, dus in mijn optiek ook niet slecht. Al heb ik hier verder niet naar gekeken. Al is het wel ATPL en niet CPL. Maar die kosten lijken mij ongeveer hetzelfde? |
Afrika betaalt gewoon butt slecht
|
Hm ja ik heb dr zelf net ook over nagedacht en heb besloten dat ik niet voor Stella moet kiezen daarvoor. Ik moet kiezen voor de flight academy die de beste naam heeft bij de vliegmaatschappijen.
Maar zou je miss even kunnen kijken naar de rest van mijn vragen? :+ Ik ga morgen even naar vrienden van mn ouders (ook wel van mij via zweefvliegen en gewoon door het zien thuis enzo) om wat dingen door te spreken. Hij is F16 piloot geweest en vlieg nu bij KLM. Dus hij zal daar ook wel het een en ander over weten. Maar dan is het vooraf natuurlijk wel handig om al enige informatie te hebben, zodat ik wat gegrondere en gerichtere vragen enzo kan stellen :) Ben eens wezen kijken wat hij allemaal gedaan heeft.. Best wel veel :z Check: http://www.f-16.net/pilots-profile1935.html http://www.kernploeg.zweefportaal.nl...?article_id=61 en meer:P |
ik zal morgen weer even antwoorden,
ben namelijk te moe. Slaap lekker! |
Sure is goed;)Thanks
nite nite :* |
Jordiiiiiii :o
|
was ist los?
|
Citaat:
:P |
oh:')
Teveel aan m'n hoofd |
Jaoh de zegge ze almoal! :o
Jonguh! Lol jk:z Just make sure to have some answers on hand next week saturday lol |
Citaat:
Citaat:
Heb in totaal wel 8 uur gereisd vandaag -_- fucking kutverbinding. Citaat:
Vond het verder wel goed dat ze je de kans bieden om voor AIS airlines te gaan vliegen na je opleiding, wanneer je niet meteen een baan vind. En dat je dan meteen kosteloos 500 uren maakt op een jet met 2 piloten. Meteen meegenomen voor je ATPL (: Verder was de sfeer wel goed, en prefereer ik denk ik ook wel dat ze tegelijk theorie met praktijk geven. Ipv eerst alleen theorie, en dan alleen praktijk. |
Ik zou zeggen doe de selectie, ik was in 1 week aangenomen, en join de maart klas. Start 07 maart, kom je bij mij in de klas :p
|
Nee ik ga eerst nog wat meer flight academy's bekijken ;)
Wil me toch eerst gaan orienteren. Ik kwam ook iemand bij de halte tegen die 4 uur lang dezelfde kant heen moest :P Hij was blijkbaar naar de open dag van Martian Airlines geweest, daar was hij dan weer enthousiast over. Ook was hij nog naar een open dag geweest van EAA. Dan zou je in Madrid worden opgeleid, en kon je ook meteen Type Ratings halen voor verschillende Airbussen.. Verder zij hij nog dat EAA ook goed werd aangeprezen door verschillende luchtvaarmaatschappijen.. Mja, veel verhalen, nu zelf een beetje achter de feiten gaan jagen :) Ik weet niet wat jij allemaal bekeken en overwogen hebt? Want wat was voor jou de doorslag om voor AIS te kiezen en niet bijvoorbeeld NLS, KLS of EAA? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vertel mien jong |
Nou ik heb eergisteren een gesprek met een oud F16 peloton leider, welke nu commander is bij KLM gesproken. Hij zit ook helemaal in de zweefvliegwereld enzo.. Zit in de hall of fame en doet aan wereldkampioenschappen mee :P Echt supergaaf allemaal wat hij heeft bereikt:d
Anyway Hij zei dat ik de grootste kansen maakte om bij KLM terecht te komen om nu eerst mijn studie Technische Bedrijfskunde af te maken, en dan pas bij KLS te gaan solliciteren. TB sluit namelijk erg goed aan op het vak, en bied later ook goede doorstromingsmogelijkheden. Zodat ik binnen KLM kan doorstuderen naar leidinggevende functies binnen de organisatie van KLM. Veel beter toekomstperspectief dus! :) Verder ga ik wel mijn GPL halen enzo hoor, dus eigenlijk zie je me wel vliegen. :P Maar nog niet bij een flight academy. |
Citaat:
Dure bedoeling die keuringen :P Mja alles wat met vliegen te maken heeft is duur :z |
1 Bijlage(en)
klasse 1 (ATPL) is elk jaar
klasse 2 (PPL) moet ik over 5 jaar Jij zal dus voor het zweefvliegen alleen klasse 2 nodig hebben, scheelt financieel en er zitten minder haken en ogen aan wat betreft je gezondheid. |
Yepyep:)
Nja om die gezondheid maak ik mij niet zoveel zorgen :P Ik zit wel okay in elkaar volgens mij haha En ook wel fijn dat het aanzienlijk in de kosten scheelt ja.. 800 euro per jaar voor een hobby is toch wel duur. Zit wel meteen een gratis GPL bij dus dat is wel weer chill ^^ |
|
:+
|
Aaaaaaaaaaaaaah blijblijblij geen enkele herkansing, terwijl ik daar hoe dan ook op gerekend had! :d
|
Waarom doe je dat in het vlieger topic? :+ Of heb je je vlieglicensie gehaald? :9
|
Ze spaced m denk ik....
|
Doe ik ook wel eens, heb ik net een topic gelezen.. Wil ik iets posten maar zit ik in totaal het verkeerde onderwerp :z
Volgens mij ben ik er altijd nog meteen achter gekomen en heb het kunnen verwijderen :P Is al iets van 10x gebeurd ofzo hehe |
vrouwen :no:
|
Wauw, oeps. :+
|
:+
|
Citaat:
|
|
Stoeeeeer. 8-)
|
lekker bezig Jordi! :thumbsup:
|
Citaat:
Weet je trouwens wel wat dat is dolfijnen? |
Citaat:
Hoeveel graden zijn die steepturns bij jou? 30? En de normale turns zeker 1rate of niet? Ik heb vandaag dus alles helemaal zelf gedaan! :d Vanaf stilstand t/m stilstand! ^^ Alle checks er ook bij :) Zelf thermiek gezocht en gevlogen ^^ Tot 5m/s omhoog gegaan! Asymetrische overtrek, op de kop gevlogen, lekker tot bijna 300km/h doorknallen met die kist. Wil wel! :d Moet nog wel een beetje gevoel krijgen voor de timing bij takeoff and landing, in de lucht gaat alles al prima. Haha echt supernice vandaag! Morgen weer :d Lekker met de skeelers de basis op :P Die wegen zijn daar prachtig haha xd |
Thermiek vliegen doe je ook voor een deel op gevoel en vraagt ook wat coordinatie.. Metertje is wel handig en helpt je ook goed :) Maar toch..
Als je bv iets aan de linkerkant van de bel zit, dus als je voor een deel in je cirkel in dalend zit.. Dat zie je natuurlijk op je metertje. Maar als je dan met je linker of rechtervleugel weer in de bel komt, dan wordt die omhoog geduwd en moet je tegenstuur geven, dat voel je nou eenmaal niet in de flightsim omdat die knuppel in je handen niet spontaan naar links/rechts gaat he :P Zijn allemaal trucjes voor :) Moet je gevoel voor krijgen ^^ Keertje voeten geven en tegensturen, dan slip je jezelf weer in de bel. of je stuurt even rechtuit, telt 21 22 en dan stuur je op 23 weer in en als het goed is zit je dan weer beter! ;) Maar al die bewegingen in de lucht voel je in de flightsim niet, dus zweefvliegen in de flightsim is sowieso al verneukt:P Dat is namelijk het hele punt van zweefvliegen, gevoel. Écht vliegen. Waarom denk je dat rechtuit vliegen het moeilijkste is? :P Int echt dan. Nu heb ik er dus alsnog een heel verhaal van gemaakt he :') Wilde het juist kort houden xd |
Wordt lid van een ZVC zou ik zeggen ;) Zit er vast wel een in de buurt :)
|
Zweefvliegers zijn kut... Met die kutlieren :+
Over steepturns, die zijn 45', normale bocht mag je zelf weten max. 30' klimmende bocht is het zelfs max. 15' Onze tb-9 zijn normal en utility gecertificeerd, wat inhoudt dat we tot de 4.4G mogen trekken, of 60' max in een bocht ;) school heeft daar alleen een marge overheen gegooid. Betekend niet dat we niet met de instructeur 60' draaien :D |
Citaat:
|
Citaat:
Scheelt nogal met een zweefvliegtuig! Jonge zweefvliegen is superchill! echt veel mooier dan vliegen met motor, no joke. Normale turns zijn bij ons al 45' haha :P Steepturns is bij ons vleugels verticaal xd en dan flink trekken aan die knuppel, heerlijk gevoel :d 4.4G.. best wel lekker toch? :d Ik weet niet eens tot hoever we gaan met die zweefvliegtuigen... ook zoiets denk ik over t algemeen. Bij 6G zit je toch wel met een zuurtstoftekort zonder drukpak he :z Kun je wel trekken met een zwever hoor:P |
Citaat:
Als je echt serieus voor verkeersvlieger wil kun je zo de selectie in :) En voor zweefvliegen gaat het echt totaal zonder problemen joh ^^ Gewoon doen zou ik dan zeggen! :d |
Waar een wil is, is een weg.
Volkel kost maar 900 eerste jaar, 750 het 2e jaar. (kosten vloot en inschrijfkosten is maar eenmalig he:P) Volkel is wel de goedkoopste int hele land, dus heb ik wel geluk mee! En ze hebben veel kisten en is een supergezellige club! :d dus echt wel nice ^^ Zitten ook een aantal mensen uit adam dus zo gek ist niet hoor:P PLUS je zit op een vliegbasis, supahchillah. Doen! :3 Haha nee is wel een dure hobby hoor :P Dus begrijp t wel En het kost ook veel tijd ja.. |
Hobby hoor! ;)
Maar het helpt wel mee voor mn baan over een paar jaar! :) Verder doe ik het nu echt voor de fun hoor! :d echt helemaal prachtig vind ik het :D En groot pluspunt dat het dus meehelpt bij de KLS ^^ Ik val in herhaling:P |
Mocht ik een keer een paar ton teveel hebben, lijkt me dit wel wat.
|
111.000, je kan het ook lenen:+
|
(en dan nog rente)
(en dan nog eten drinken etc) (en dan nog leuke dingen) (oh ja, typerating ook nog..) 111.000,- ja? :P |
Nicenice! :)
De instructeur had gisteren gewoon niks op te merken over m'n hele vlucht :d Alleen bij de landing had hij het heel eventjes overgenomen omdat er heel veel turbulentie was. (waaide 30kts en de wind stond cross over de bosrand, dus dat wil wel:P) Mja onder de bosrand is het dan weer "rustig" :p En ik kan blijkbaar goed thermieken:P |
Vandaag m'n fist solo vlucht gehad! Yeah!!! Nice nice nice, alleen in een kist zonder instructeur is toch wel vreemd hoor. Na geland te zijn natuurlijk door de hele school nat gegooid, en heb nu m'n eerste strepen! :D
|
haha nice :d
na hoeveel starts? |
Citaat:
|
9 Bijlage(en)
Dit weekend was zooooooooooooooo'n heerlijk vliegweer! :d
Overal cumels, allemaal straatjes! Recht uit vliegen en omhoog gaan, wat wil je nog meer? En dan met >4m/s geïntegreerd naar boven, tot de ±5750 ft., no problemo! Ook nog mooi wat kunnen stuntvliegen! Daarnaast nog lekker een sleepstart met de Duo Discus gemaakt ^^ Kraakhelder zicht overal, vandaag hier en der wat buitjes, ziet er echt nice uit vanuit de lucht. 's Avonds lekker met de club in de hangaar aan de bar. Niks te klagen! Was het altijd maar zo (A) Topweekend! :love: |
Cumels en straaltjes. Wat is dat voor een comedy theater? En dan 's avonds ook nog aan de bar in de hangaar. Oh oh oh... :z
|
Jaaa cumels.. cumuls... cumulus. Die schapenwolkjes weetjewel.
En met straatjes bedoelen we natuurlijk dat die cumuls in rijtjes liggen, dan kun je recht vooruit vliegen en constant naar boven gaan zonder dat je hoeft te draaien in een specifieke thermiek bel. (die straatjes kun je goed zin op die foto waar de zon achter zo'n wolkje zit) En is zeker wel nice in de hangaar:P Als alle kisten binnen zijn en de hangaardeuren gesloten zijn dan komt het bier tevoorschijn haha :7 |
gast...
ik weet best wat je bedoeld met cumuls, en straaltjes. PPL en ATPL theorie, meteorologie etc... :+ |
Ja wtf gast ik dacht al :z
Het leek alsof je er de ballen van snapte :7 haha :+ 8{ Het was igg heerlijk vliegweer! :d Record gister was 5.5 uur in de lucht lol :P |
Ik heb het liefste zo slecht mogelijk zweefweer, kut lieren en kut kistjes die haast niet te zien zijn.
|
Citaat:
Mooie sport he, vliegen. :P Ben nu trouwens wel benieuwd wat jij onder zo slecht mogelijk zweefweer verstaat :3 |
Ik kreeg vandaag een serieuze (niet random) telefonische uitnodiging voor een sollicitatie voor luchtverkeersleider..
hihi :+ ga ik jullie helpen Chitesel & SYoung |
haha nice :7 Hoe krijg je dat dan weer voor elkaar? :P
& hoe was je dan van plan ons te helpen, wij willen toch piloot worden, geen luchtverkeersleider? :P |
Heb geen idee hoe het kan, zal morgen nog eens goed vragen of ik niet in een verkeerd bestand ben terechtgekomen.
Nouja, hoe wil jij landen of opstijgen zonder luchtverkeersleider? :P |
Citaat:
Lelystad Radio! PH-IIS *jij dan* PH-IIS, Go Ahead! *ik* TB-9 VFR from Lelystad to Groningen 2 POB Captains naam is van Keulen Request Aerodrome Information *jij dan* Runway 05 in use, right hand circuit, QNH 1019 *ik* RWay 05, right hand, QNH 1019. PH-IIS en dat is het leven van een luchthavenmeester op Lelystad:') |
Citaat:
|
Citaat:
Cool Ewoud in de toren:P |
dit gaat om Schiphol :+
|
Schiphol, wel nice dan!:D
PH-IIS Schiphol Delivery, request start-up! <-- Ik PH-IIS Start up approved <-- Jij Nu moet ik wel luisteren:p |
Citaat:
Ik moet dat zelf ook soms doen als de trauma / politie helicopter oproepen dat ze vertrekken of binnenkomen. En soms ook met kisten van andere velden of gewoon van onszelf.. Is wel lache:P Het moeten alleen geen hele dagen worden XD |
Citaat:
|
Citaat:
|
Op alle gecontroleerde velden ;)
|
Citaat:
Ik vraag nog niet om te gaan taxi'en of iets anders!:+ |
Citaat:
Niet dat er veel CTRs zijn in dutchyland... :P 5 civiele ofzo en een aantal militaire.. Ik heb zo alleen last van van CTR EHEH. EHVK daar vliegen wij standaard in dus daar hoeven we niet echt rekening mee te houden, we mogen alleen niet onder de pakweg...1300ft vliegen boven de trauma :P |
|
Ik twijfel tussen helikopter vliegen en burgerluchtvaart :z
Politie (of trauma) lijkt me ook zeker wel gaaf! :d En ik blijk extreem snel te zijn bij het leren zweefvliegen :P Ben al bijna toe aan solo, nog ±8 starts en dan zit ik daar ongeveer aan. Dat is dan de helft van het gemiddelde. :7 Wel leuk om complimentjes te krijgen van iedereen ^^ |
Citaat:
Ik wilde voor de luchtmacht ook altijd het liefst Apache gaan vliegen, gaat helaas dus niet meer door. Trauma/Politie helikopter vliegen is eigenlijk nooit echt in mij opgekomen, verder leek normaal helikopter voor een of andere rijke gozert of tv me niks. Als je op de vliegbasis de trauma/politie helikopter toch wel vaak aan en af komen, dan begint dat dan toch wel te prikkelen. :P Denk dat ik daar eens verder naar ga kijken! Vooral politie lijkt me leuk! :d Eigenlijk wel leuker dan de burgerluchtvaart. Al is het bij de burgerluchtvaart natuurlijk wel erg nice dat je de hele wereld over gaat.. Maar je kunt zo weinig doen! Dat is wel jammer. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Verder zullen de eisen idd wel hoog liggen. Alleen denk ik wel lager dan bij de KLu. Daarbij heb ik nu ook al een hoop extra ervaring door het zweefvliegen, ik kan vertellen dat ik door iedereen als extreem snelle leerling beschouwd wordt en dat ik nu zeker weet dat ik zeer enthousiast ben over het vliegervak. Scheelt ook weer! Positief blijven he :) |
je moet alleen wel afleren steeds je goede punten te herhalen. 1x is genoeg ;)
|
;)
Maar hoeveel kost zo'n priveopleiding voor helikopter dan (ongeveer)? Waarschijnlijk ben ik dat niet van plan, maar even voor de weet! :) |
Citaat:
|
Ah okay, dat is inderdaad zo. Alsof het al niet duur genoeg was :+
Ach, als je van je hobby je beroep kunt maken...! Daar gaat het om, toch! :) |
dat zeker ja:)
|
Zooooo, net even informatie aangevraagd bij HeliHolland :7
|
Citaat:
|
Aha, leuk voor m!
|
"Voorbereiding voor je vlucht zondag:
Als je het hebt een klein fototoestel, aktuele luchtvaartkaart ICAO 2011, fles water, wat te eten, sultana oid, iets om te plasse, speciale "condooms" of anders neem je maar gewoon paar stevigere plasticzakjes mee (diepvrieszakjes). petje, zonnebrand, handdoekje o.i.d. Verder avond ervoor geen alcohol, 's morgens vroeg zeer beperkt koffie en daarna alleen water. Dat zweet je uit. Voor vertrek plassen en dan houd ik het meestal wel 4-5 uur vol." Zeker wel dat ik superveel zin heb in de vliegwedstrijd aankomende zondag! :d |
waarom condooms? :+ voor de stuurknuppel en je anus?
|
Om in de pisse als je langer dan 5 uur in de lucht zit :')
Of je pakt diepvrieszakjes :+ haha |
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._5618996_n.jpg
Overall clubkampioen samen met de linkse in de club-klasse. (Zaten samen in een 2-zitter) Rechter is de clubkampioen in de open-klasse. :d http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._7003834_n.jpg DDT (Duo Discus Turbo, PH-1472, 4G), chille kist! Al is hij wel wat te duur voor wat hij oplevert. Een grasmaaier van +1m/s stijgen voor 50k extra, komt neer op een 120k voor een kist van 5 jaar oud. En met die grasmaaier hebben we nog problemen mee ook. :') Nu staat er eentje te koop voor 70k zonder die grasmaaier. Maar verder stuurt hij fantastisch, in de bel leggen gaat erg goed en steekt hij geweldig (44:1). :3 |
zozo, :)
Vandaag solo van Lelystad naar Teuge gevlogen, lekker even kopje koffie gedronken en weer terug. Nog even formatie gevlogen met twee andere kisten, awesome! Morgen nog naar Texel, ook nog ff stiekem wat formatie oefenen, haha! |
Nice :3
Lijkt me heerlijk om zo even op pad te gaan! ^^ Stiekem formatie vliegen? Mag dat niet dan? :') Hoe wil jij dat stiekem doen met transponder aan? Of zet je die dan uit, in een motorkist? :+ |
Ik was m gister ff vergeten:') en het zijn schoolregels, daar mag het niet van.
|
haha oke :P
Lol niet zo handig :+ Maar hoe wil jij stiekem gaan formatie vliegen met een transponder aan? Of zet je die dan even uit? :7 |
de school bekijkt de transponders niet;) Dat zou alleen ter info van Dutchmill zijn, maar als je meldt dat je elkaar inzicht houdt en achter elkaar aan vliegt en zelf de separatie behoudt.
|
Ah okay :)
Dan is er geen problemos :3 Maar wel leuk! Formatie vliegen ^^ Afbreken tijdens formatie vliegen ziet er altijd ook wel leuk uit :P |
alsof wij dat doen:+
Vandaag naar Stadtlohn geweest, uurtje gezeten en weer terug. Om CB'tjes te ontwijken nog steepturn gemaakt, en de andere kant op. was wel lachen. |
Hoezo zouden jullie dat dan niet doen? :P
haha lache :P Steepturn, hoeveel graden pitch en roll is dat bij jullie? |
pitch heeft geen drol te maken met een steepturn. AoB van 45 a 60 graden, 90 mag van het toestel maar daar moet je een bepaalde techniek voor gebruiken.
|
Euh dus jullie brengen je pitch niet een paar graden omhoog als je een bocht gaat maken? Moest ik in de Cessna-172 wel om een gecoördineerde bocht te maken.
Wel grappig om te horen.. dat een Steep turn bij kleinmotorige vliegtuigen al 45/60 graden is, bij zweefvliegen noem je dat pas bij 90. Ben wel benieuwd wat voor een techniek je dan moeten gebruiken bij een steep turn van 90 graden. :) |
Natuurlijk en vermogen toevoegen, maar als je het VFR doet doe je dat allemaal op visuele kenmerken, niet op je artificial horizon.
|
Stimmt :) Jij vliegt atm toch in een C172 of niet?
Hoe gaat die techniek dan precies in zijn werking bij een steep turn van 90 graden? :) |
denk maar een Cessna, TB vriend ;)
|
Wat probeer je me te vertellen? :P
Ik volg je niet meer helemaal. :3 |
Dat ik niet in een Cessna vlieg, maar in een TB. Oftewel Tampico TB-9.
|
Aaaah op die manier. Oh nee, daar weet ik de powersettings en alles niet van :P
Maar vertel nou eens wat over die techniek van een steep turn van 90graden bij die kist! :) Ben nieuwsgierig haha |
Ik doe geen 90 graden steepturns ;) Maar ik weet dat het gevaar 'm erin zit dat ie op z'n kop kan komen, doordat je op een punt komt dat je zoveel moet tegen rollen dat dat niet meer lukt. Zoiets, don't know for sure.
|
Ah okay! :) Gewoon niet gemaakt voor steepturns dus :P haha
Los van dit, met zo'n socata kun je toch wel op de kop vliegen of niet? |
nope, niet de bedoeling.
|
Dat het niet de bedoeling is met zo'n vliegtuig snap ik wel..
Maar is het wel mogelijk? Simply curiosity :) |
alles is mogelijk met de nodige structual failure.
|
Doe niet zo moeilijk joh:P
Dus het is mogelijk om met een TB9 180graden te stampen/rollen, stukje op de kop vliegen, en dan weer 180graden stampen/rollen. Zonder risico's dat er iets stuk gaat aan het vliegtuig? |
Nope :')
Het is geen aerobatics gecertificeerd vliegtuig, mag en kan dus niet. Je mag uit m'n hoofd tot de +2.8G en -1.8G zonder structual damage en daarna failure te krijgen. ;) |
Oh dat is niet zo veel :+
Haalt niet weg dat het gewoon fucking vet is om erin te vliegen hoor :d |
Zweefvliegers kunnen op aerobatics gebied toch wat meer inderdaad ;)
|
1 Bijlage(en)
Vandaag op Stadtlohn, ik zit in het achterste kistje nog de laatste checklist af te werken: PH-IIS, is een TB-9. Was met een klasgenoot naar Stadtlohn gevlogen, cola'tje gedronken en weer terug. Touch and Go op Teuge, en door naar Lelystad! :d
|
Nice :d
Geen biertje nee? :z Tot hoeveel ft gaan jullie normaal gesproken? 2000? 3000? |
Er zaten CB'tjes en andere bewolking rond de 3000, dus zoals vandaag schommelde ik tussen de 1800 en 2200ft. Nu is de moca (minimum obstacle clearance) over de veluwen naar Stadtloon 1800, dus kwam het precies mooi uit.
2200ft is trouwens een gangbare hoogte, al kan je ook hoger zitten, het is niet handig om op hoge hoogtes VFR te navigeren via N-wegen/spoorwegen etc. en een biertje, naaahh. Laten we dat maar niet doen:+ |
Haha ja dan wordt t wel lastig om VFR te navigeren. :P
Eigenlijk is 1800t best wel laag, nu ik erover nadenk. 550m.. Wij komen zo rond de 550-650m los van de lier :7 Nee geen biertje? :z Kan hendig hoor :') |
nee geen bier verrekte mongol!:')
en 700m. is niet hoog nee:+ Al mag al het VFR verkeer gewoon tot de 500ft = +-150m als er geen hogere obstakels aanwezig is, en je ver van bebouwing af bent of een veilige noodlanding moet kunnen uitvoeren. |
Oh ja op die hoogte vliegen is geen probleem, maar ik vergeleek het even met de hoogtes die wij met zweefvliegen bereiken op een goede dag. ±7000ft
Gemiddeld over alle dagen komen wij wel rond de 3500/4000 denk ik. Dan scheelt dat nogal:) Jawelllll 1 biertje kan handig met vliegen. :+ (nooit gedaan hoor niet daarvan XD) Net als dat je kunt vliegen na een avondje stappen. |
10 hours between bottle and throttle ;)
Maar to be serious, wij haten zweefvliegers. Kutdingen met kutlieren met kutoppervlaktes waardoor je ze kut ziet:+ Verder is het wel mooi, zweefvliegen. |
Citaat:
& wat boeien die lieren? daar kun je gewoon om/overheen vliegen.. geen probleem. Dat je ze lastig ziet kan ik me wel voorstellen dat t soms lastig is. |
omdat we jullie niet zomaar op Dutchmill horen of bijvoorbeeld Lelystad Radio, moeten we altijd uitkijken bij jullie velden. En elke extra inspanning is kut:+
wat je eens moet doen is 123.45 in je radio zetten. Is een oude noodfreq. maar nu ook een lulfrequentie. wel grappig om op te praten, ik gebruik het vooral om met schoolgenoten te communiceren over onze vlucht. Dus hoogte richting etc. |
Lmoa die lijkt fucking veel op onze frequentie:
Radio Volkel Gliding : 123,35 Mhz Haha Zal ik eens doen :P Moet jij hem ook eens op de onze zetten, kleine moeite dan. Zal ik wel een keer zeggen wanneer ik in de lucht hang. haha Onze kisten worden genoemd als volgt: 4B, 4G, 4E, 4M, 4F, 4D, en nog wat die ik zo niet uit mn hoofd weet. :) Ook heeft iemand een privekist gekocht: 4G6 For Gay Sex noemen wij hem altijd, prachtig. :+ Is wel een nice kist: http://www.mcp.com.au/sinus/models/taurus-1.jpg Taurus M microlight motorglider |
ik weet niets van zweefvliegtuigen, maar ziet eruit als een spermacel:+
|
eerste side-by-side ultralight powered glider. (en hij heeft ook nog de eerste uit de productie, ding bestaat pas net)
Een mond vol, maar je kunt naast elkaar zitten in die kist. Glide ratio 1:41, niet slecht! Die kist is trouwens echt volledig aangekleed, volgens mij heeft die vent de duurste versie die ze daarvan aanbieden. :') |
netjes hoor:)
maar ik ga pitten, morgenochtend toets mass and balance! ciao ciao! |
Aye, succes morgen!
Truste :3 Ciaociao! |
nope, heb het niet zien gebeuren. Was onderweg van Texel naar Lelystad, moesten uitwijken naar Teuge..
|
Zaterdag m'n eerste solovlucht gehad! :d
Nu alweer 5 achter de rug! ^^ |
zweef?
Vandaag weer sinds tijden gevlogen, veel theorie gehad. Even solo naar Teuge, cola'tje gedronken en weer terug! |
Yess zweven!
Aah heerlijk he! :) |
zeker lekker, Dutchmill was in een goede bui. Ik meld me af omdat ik bijna bij Lelystad ben, hun: Freq. change is approved, fijne avond en HOUDOE!
haha!, wel een nostalgische ondertoon, want m'n laatste VFR uren :( |
Hahah nice, lache :P
Oh moet je binnenkort dan IFR gaan vliegen? :') |
yupz
|
| Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:12. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.