Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Stiervechten: Dieren mishandeling? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=18931)

Banaan 14 September 2002 22:54

Stiervechten: Dieren mishandeling?

wat vinden jullie van die uitspraak

Jolie 14 September 2002 23:06

Ja!, onnodig vermoorden en uitlokken van agressief gedrag noem ik mishandeling...:)

Isaac 15 September 2002 12:34

Och, wat is er nou mis met een stier opfokken?

---> duh.. tuurlijk is dat klote voor zon stier

Babysmurfie 15 September 2002 15:09

Ja, dat is duidelijk dierenmishandeling, als je eens ziet hoe wreed het daar allemaal aan toe gaat...

Toto 15 September 2002 17:31

Citaat:

Originally posted by Isaac

opfokken?? dus als ik jou lekker met messen enzo in je rug ha zitten steken is dat ook 'opfokken' en daar is ook nix mis mee? ik vin het dierenmishandeling

en zou graag zoon stierenvechter hetzelfde doen als dat hij bij de stier doet:[ :[ :[ :[ :[ O-)

Babysmurfie 15 September 2002 18:32

Citaat:

Originally posted by Big Daddy
opfokken?? dus als ik jou lekker met messen enzo in je rug ha zitten steken is dat ook 'opfokken' en daar is ook nix mis mee? ik vin het dierenmishandeling

en zou graag zoon stierenvechter hetzelfde doen als dat hij bij de stier doet:[ :[ :[ :[ :[ O-)

Dat was sarcastisch bedoeld van isaac, hij vindt het ook dierenmishandeling hoor.

Fade of Light 15 September 2002 18:48

ze krijgen een flinke electrische stoot in hun rug/reet en gaan daardoor zo door het lint dat ze schuimbekken....en dan is het nog maar de vraag of ze het gevecht overleven, en als ze dat doen, meoten ze weer op....oftewel diernmishandeling en ik zie er ook geen vorm van vermaak in, tenzij het beesie zo'n aap op zijn horens neemt, das prachtig :D

Toto 15 September 2002 18:53

Citaat:

Originally posted by Babysmurfie

Dat was sarcastisch bedoeld van isaac, hij vindt het ook dierenmishandeling hoor.

ja weet ik maar weet je gelijk wat ik er van vin:) O-)

Brendovic 15 September 2002 18:57

Bling Bling!
Voor maatschappijleer heel werkstukvoor gemaakt vorig jar. wowowow echt fokking mooi en goed en helemaal met folders en info opgezocht. hadden we een 8.5 en toen ook een bespreking voor de klas hadden we ene 9
Bling bling

ze moeten gewoon het martelen vooraf stoppen zodat de strijd eerlijker is want over mishandeling kan je nie praten want tis cultuur en wij zijn net zo erg in andere dingen maar dan willen we nie zien dus die ene stier valt wel mee.

!Y!US!C!30X 15 September 2002 19:38

dierenmishandeling
voor zo'n stier is het harstikke erg om naalden in zijn rug te krijgen, op te worden gefokt enzo
zie er trouwens ook niet echt de lol ervan in

Isaac 15 September 2002 19:51

Citaat:

Originally posted by Babysmurfie

Kijk big daddy, ZIJ snapt me tenminste een beetje:D

Fade of Light 15 September 2002 20:02

Citaat:

Originally posted by Brendovic
over mishandeling kan je nie praten want tis cultuur en wij zijn net zo erg in andere dingen maar dan willen we nie zien dus die ene stier valt wel mee.
Das waar, laat bepaalde culturen anderen maar afslachten, als dat hun cultuur is :Rolleyes:

Daarbij is het gewoon mishandeling, cultuurverschil of niet, DIERENmishandeling....

ik denk niet dat jij het leuk zal vinden om een elektrische schok door je reet te krijgen, ook al is dat onze cultuur...

Brendovic 16 September 2002 15:43

Citaat:

Originally posted by Fade of Light

Das waar, laat bepaalde culturen anderen maar afslachten, als dat hun cultuur is :Rolleyes:

Daarbij is het gewoon mishandeling, cultuurverschil of niet, DIERENmishandeling....

ik denk niet dat jij het leuk zal vinden om een elektrische schok door je reet te krijgen, ook al is dat onze cultuur...

ja das waar maar wie zijn wij om daar te gaan zeiken over die ene stier terwijl als wij hier door brabant fietsen stallen vol varkens te zien die nie 1 uur lijden maar 24/7 lijden

Diz 16 September 2002 15:52

absoluut dierenmishandeling en nog wel vermaak ook voor de mens. Hartstikke ziek vind ik het |:(

The6thgate 16 September 2002 16:03

tuurlijk is dat mishandeling|:(

Banaan 16 September 2002 17:05

maar in spanje is het een traditie, denk daar ook ffies aan mensen :p

Babysmurfie 16 September 2002 17:14

Citaat:

Kijk big daddy, ZIJ snapt me tenminste een beetje:D

Tuurlijk hoor*)

Fade of Light 16 September 2002 19:49

Citaat:

ja das waar maar wie zijn wij om daar te gaan zeiken over die ene stier terwijl als wij hier door brabant fietsen stallen vol varkens te zien die nie 1 uur lijden maar 24/7 lijden

dat is evengoed direnmishandeling, maar ze worden iig minder gemarteld dan de stieren.....

Fade of Light 16 September 2002 19:49

Citaat:

Originally posted by Yeah-Dude
maar in spanje is het een traditie, denk daar ook ffies aan mensen :p
zoals ik al zei, zal ik eens een stroomstoot door jouw reet heen sturen, omdat dat mijn traditie is? dacht het niet...

Dilys 16 September 2002 21:44

Ik vind het alleen leuk als zo'n stier zo'n ventje eens flink bij de ballen neemt.

Flinke stoot van de hoorns, ballen naar binnen geramd. Stierenbeul kan geen kinderen meer krijgen, geen zoon of dochter die de traditie voort zet.

aarsch 17 September 2002 07:33

Citaat:

of al die gefokte kippen die dag en nacht vast zitten in een te klein hokje zonder dan ook maar 1 spier te kunne bewegen, die beesten hebben nog nooit dag licht gezien is dat geen dierenmishandeling!

Dilys 17 September 2002 10:11

ja, dat snap ik ook niet.

Voor koeien staat in de wet dat de boer per koe een halve hectare moet hebben.

Waarom is er niet zo'n wet voor kippen en varkens?

Ik vind het wel erger wat er in Spanje gebeurd. Hier zijn er mensen die ze tenminste nog opeten. In Spanje is het alleen maar voor de lol. Zo ook, met de windhonden daar. Als ze niet meer goed rennen word er een wedstrijdje gehouden wie de gruwelijkste moord op zo'n beest weet. Levend begraven of zo opgehangen dat het beest nog net met zijn poten bij de grond hangt. En pas sterft als ie doodop is en niet langer voor zijn leven vecht.

Banaan 17 September 2002 13:14

Citaat:

Originally posted by Fade of Light

zoals ik al zei, zal ik eens een stroomstoot door jouw reet heen sturen, omdat dat mijn traditie is? dacht het niet...

ik ben er zelf ook 100% op tegen omdat het in mijn geloof heilig is(koeien dus) maar dat het in spanje een traditie is wil ik mee zeggen dat wij dat misschien moeten respecteren? maar wat jij zegt is 100% waar

supergirl 18 September 2002 16:24

Duidelijk dierenmishandeling

aarsch 18 September 2002 19:46

Citaat:

Originally posted by Dilys
ja, dat snap ik ook niet.

Voor koeien staat in de wet dat de boer per koe een halve hectare moet hebben.

Waarom is er niet zo'n wet voor kippen en varkens?

Ik vind het wel erger wat er in Spanje gebeurd. Hier zijn er mensen die ze tenminste nog opeten. In Spanje is het alleen maar voor de lol. Zo ook, met de windhonden daar. Als ze niet meer goed rennen word er een wedstrijdje gehouden wie de gruwelijkste moord op zo'n beest weet. Levend begraven of zo opgehangen dat het beest nog net met zijn poten bij de grond hangt. En pas sterft als ie doodop is en niet langer voor zijn leven vecht.

die stieren worden op het eind opgeten:{

Banaan 19 September 2002 16:07

Citaat:

Originally posted by aarsch

die stieren worden op het eind opgeten:{

dat vinnik het ergste gedeelte van het gele shitzooi...laat die dieren iig LEVEN

Chesta 21 September 2002 18:55

Ik denk dat 99% van de mensen het eens is met deze stelling, dus dan hoeft er verder geen discussie te zijn, dunkt me...

amai 24 September 2002 21:26

oh godverdomme...wat trek ik mij nu aan wat ze in spanje doen...het gebeurt hier toch nie, das al iets

boertje 25 September 2002 15:05

Citaat:

Originally posted by amai
oh godverdomme...wat trek ik mij nu aan wat ze in spanje doen...het gebeurt hier toch nie, das al iets
een duidelijk voorbeel van "Ver - van - me - bed politiek"

kvind stierenvechten ook heel erg, dus ik ben maar lid geworden van "Bullfight = Bullshit".

Regen 27 September 2002 18:20

Citaat:

---> duh.. tuurlijk is dat klote voor zon stier

Het is in veel gevallen niet alleen het opfokken van de stier, maar ook bijvoorbeeld uithongeren, steken met scherpe voorwerpen, en daarna afmaken, als ie dan nog leeft.....

Pulga 28 September 2002 11:24

Citaat:

Originally posted by Chesta
Ik denk dat 99% van de mensen het eens is met deze stelling, dus dan hoeft er verder geen discussie te zijn, dunkt me...
inderdaad duidelijk dierenmishandeling meer valt daar niet over te zeggen

VeganSpirit 30 September 2002 11:23

Citaat:

ze moeten gewoon het martelen vooraf stoppen zodat de strijd eerlijker is want over mishandeling kan je nie praten want tis cultuur en wij zijn net zo erg in andere dingen maar dan willen we nie zien dus die ene stier valt wel mee.

De strijd is zowieso niet eerlijk, het beest gaat dood, als het niet in die achterlijke arena is door die 'stierenvechters' dan word de stier wel afgeschoten...
Ik ben het met je eens dat het cultuur is, maar ik vind het niet normaal dat dieren moeten lijden en afgemaakt worden voor hun kijkplezier, dat doe je toch ook niet bij mensen? Die stieren zijn net zo goed levende wezens, met gevoelens, en een hart wat klopt...
Het gaat allang niet meer om "die ene stier" het gaat inmiddels al om veel meer...

miranda sprak :(

TheGroovMaster 30 September 2002 11:23

ik vind dat de EU alle soorten dieren mishandeling moet afschaffen. het is gewoon niet te geloven wat voor leed sommige mensen toerichten. moet je voor stellen wij zijn dieren en wij worden zo getest...... NEE dus

VeganSpirit 30 September 2002 12:02

Citaat:

Originally posted by TheGroovMaster
ik vind dat de EU alle soorten dieren mishandeling moet afschaffen. het is gewoon niet te geloven wat voor leed sommige mensen toerichten. moet je voor stellen wij zijn dieren en wij worden zo getest...... NEE dus
amen...

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:38.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.