Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Stakingsrecht voor iedereen? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=23489)

Babysmurfie 11 December 2002 19:54

Stakingsrecht voor iedereen?

Volgens de wet heeft iedereen in alle beroepen stakingsrecht.
Maar vinden jullie dat vb. hulpdiensten mogen staken? En hoe zit dat dan als er mensen dringend hulp nodig hebben?
Ik denk bijvoorbeeld aan de brandweer in Engeland, die mensen gewoon in een brand laten doodgaan heeft.
Of aan verplegers, mensen die overstromingen tegengaan, etc.

Fade of Light 11 December 2002 20:02

Re: Stakingsrecht voor iedereen?

Citaat:

Originally posted by Babysmurfie
Ik denk bijvoorbeeld aan de brandweer in Engeland, die mensen gewoon in een brand laten doodgaan heeft.

hmm als je informatie geeft over het onderwerp moet je geen informatie achterhouden! De brandweer had met het leger geregeld dat die de taken zouden overnemen

Nightwolf 11 December 2002 20:05

is dat laatste in alle landen zo? :? :p

Tim P. 11 December 2002 20:12

Ik vind dat iedereen moet kunnen staken om te protesteren tegen de veranderingen of tegen veranderingen die uitblijven.
Alleen in bepaalde beroepen moet dan eerst een alternatief worden gezocht, net zoals de brandweer in Engeland had gedaan. Alleen dat bleek niet voldoende, het leger kon het niet aan, maar ja daar is het ook een staking voor hè, als niemand er iets van zou merken heeft het ook geen nut, maar ik vind wel dat er door stakingen geen slachtoffers mogen vallen.

Babysmurfie 11 December 2002 20:13

Re: Re: Stakingsrecht voor iedereen?

Citaat:

Originally posted by Fade of Light
hmm als je informatie geeft over het onderwerp moet je geen informatie achterhouden! De brandweer had met het leger geregeld dat die de taken zouden overnemen
Ow sorry ik had het niet zo goed gevolgd. Maar hiero heeft de civiele bescherming ook gestaakt, en er is een discussie ontstaan over of dat mag, en of ze belangrijke taken alsnog moeten uitvoeren enzo.
En Tijn die laatste waren geen feiten maar gewoon voorbeelden ter illustratie, puur hypothetisch:)

Nightwolf 11 December 2002 20:16

ik had t tegen Fade, schatje :)

Fade of Light 11 December 2002 21:09

dan mag je wel wat duidelijker zijn, want ik vat um niet

Nightwolf 11 December 2002 21:13

Re: Re: Stakingsrecht voor iedereen?

Citaat:

Originally posted by Fade of Light
De brandweer had met het leger geregeld dat die de taken zouden overnemen
dit dus

Fade of Light 11 December 2002 21:30

Re: Re: Re: Stakingsrecht voor iedereen?

Citaat:

Originally posted by Nightwolf

dit dus

dat weet ik niet....

Maar je kunt ook gewoon zeggen: iedereen heeft het recht op staken, mochten er levens in gevaar komen, dan moet er een alternatief voor die slachtoffers worden gevonden

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:45.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.