Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Welke Partij gaat de verkiezing winnen? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=25832)

A-Man 19 January 2003 19:38

Welke Partij gaat de verkiezing winnen?

Welke partij wordt de grootste de komende verkiezingen?
Ik denk de PvdA o.a. door Cohen als Premier te kiezen.

Raise your bets!

Nightwolf 19 January 2003 19:45

ik weet t nie.......ken ook de laatste peilingen nie

xlizzx 19 January 2003 19:50

partij van de toekomst :9
neej ik denk de pvda maar ik hoop het cda

boertje 19 January 2003 20:09

Ik denk de PvdA

Ik hoop: GroenLinks, maarja dat zit er niet in

GregoorvanDijk 19 January 2003 20:11

Nu denk ik CDA..

The6thgate 19 January 2003 20:55

ik denk cda, k blijf toch pvda stemmen:)

sorry bart:]

Tyskie 19 January 2003 21:04

PvdA, Cohen zal heus niet de negatieve invloed hebben die Bart hoopt cq verwacht te zien...

Plankje 19 January 2003 21:16

Citaat:

Originally posted by boertje
Ik denk de PvdA

Kijk met jou valt te praten. Een coalitie Groenlinks - PvdA zou mooi zijn 8-)

earshot 20 January 2003 13:44

Ik hoop groen links, mrja.

Ar-Tuur 20 January 2003 14:35

Citaat:

Originally posted by tyskie
PvdA, Cohen zal heus niet de negatieve invloed hebben die Bart hoopt cq verwacht te zien...
eens.

GregoorvanDijk 20 January 2003 14:40

Woensdag praten we wel verder, jongens :)

Jolie 20 January 2003 15:19

Ik denk toch Cda, aangezien 25% nog zwevend is, ik denk dat deze mensen grotendeels van de LPF afkomen...nu niet meer weten wat ze moeten stemmen, en ik denk persoonlijk niet dat die dan op de PVDA gaan stemmen:)

GregoorvanDijk 20 January 2003 15:25

Citaat:

Originally posted by Jolie
Ik denk toch Cda, aangezien 25% nog zwevend is, ik denk dat deze mensen grotendeels van de LPF afkomen...nu niet meer weten wat ze moeten stemmen, en ik denk persoonlijk niet dat die dan op de PVDA gaan stemmen:)
Ze komen wel grotendeels van de PvdA...

anemic 20 January 2003 15:40

ik hoop sp maar denk pvda maakt toch niet uit want zowel pvda als cda gaan met die losers van de vvd (poberen) samen te werken.
Maargoed als cda nu weer gewoon met vvd en lpf gaat regeren kunnen we over een jaar eens echte verkiezingen houden!

appelshampoo 20 January 2003 15:45

Ik denk PVDA, mijn ouders zijn het meer eens met de SP maar ze stemmen PVDA omdat je dan 'groot stemt'

Jolie 20 January 2003 16:54

Citaat:

Originally posted by bartje518

Ze komen wel grotendeels van de PvdA...

ja, maar ze zijn naar Fortuyn gegaan mede omdat ze niet meer achter "het paarse" stonden...dus de kans dat die mensen op de PVDA gaan stemmen lijkt me toch niet zo enorm groot

Stapper 20 January 2003 17:28

PVDA, ze zijn een beetje links en een beetje rechts, ze zitten dus in het midden en daar winnen ze kiezers mee, ik denk zelf ook om op de pvda te gaan stemmen, das eigenlijk alleen omdat mij de combi VVD en CDA niet echt lekker lijkt

PVDA en CDA lijkt mij net ietsje beter

anemic 20 January 2003 17:33

Citaat:

ja, maar ze zijn naar Fortuyn gegaan mede omdat ze niet meer achter "het paarse" stonden...dus de kans dat die mensen op de PVDA gaan stemmen lijkt me toch niet zo enorm groot
zeker niet op vvd@

Jolie 20 January 2003 20:57

Citaat:

Originally posted by anemic

zeker niet op vvd@

Hmm, hjet paarse beleid werd toch meer de PVDA kwalijk genomen dan de VVD denk ik persoonlijk.

anemic 20 January 2003 22:18

Citaat:

Hmm, hjet paarse beleid werd toch meer de PVDA kwalijk genomen dan de VVD denk ik persoonlijk.
haha ja dat willen ze graag ja. overal hun handjes vanaf trekken..

TheGroovMaster 21 January 2003 12:07

denk dat CDA wint maar ik zo stemmen voor PvdA of VVD, zij hebben een programma wat mij aanspreekt. Okey meest rechts ziet er allemaal leuk uit maar als die gasten aan de regering komen veradnerd er teveel in nederland en dat willik niet.

Jolie 21 January 2003 15:11

Citaat:

ik zo stemmen voor PvdA of VVD, zij hebben een programma wat mij aanspreekt.
Hmm das wel een groot verschil hoor:{

The Phit 21 January 2003 15:19

Citaat:

Hmm das wel een groot verschil hoor:{
niet meer, vroeger wel. Maar tegenwoordig is er weinig verschil meer tussen PvdA en VVD

Ar-Tuur 21 January 2003 15:58

Belachelijk dat nu ineens veel mensen doen alsof Paars niets goeds heeft bereikt de afgelopen 8 (!) jaar in Nederland. Veel mensen die daar nu over klagen, hoorde je in die jaren niet hoor. En er is gewoon na 4 jaar een paars kabinet herkozen.

Unexplained. 22 January 2003 11:04

Het maakt niet uit of nou PvdA of CDA het grootste is. Balkenende wordt premier.

Ik zal uitleggen waarom. Als CDA en VVD een meerderheid vormen is het zo duidelijk natuurlijk. Als dat niet het geval is, blijft CDA een veel machtigere positie houden dan PvdA. CDA heeft namelijk ook de keuze om een CDA/VVD/LPF of een CDA/VVD/D66 coalitie te vormen. Hierdoor kunnen ze hoog inzetten tijdens de onderhandelingen, want PvdA heeft deze keuze niet.

Ar-Tuur 22 January 2003 11:31

Maar een partij als D'66 zal ook weer niet zo heel gemakkelijk die coalitie in willen, alleen als ook echt rekening met hen gehouden gaat worden. Ik heb het idee dat Thom de Graaf dat wel zorgt dat ook D'66 een belangrijk aandeel in het regeerakkoord zal krijgen, en niet een bijrolletje om voor een meerderheid te zorgen.

Ik denk dat het nog wel eens een langdurige formatie kan gaan worden..

bruggi 22 January 2003 12:55

Citaat:

Originally posted by thePhit

niet meer, vroeger wel. Maar tegenwoordig is er weinig verschil meer tussen PvdA en VVD

ahum

GregoorvanDijk 22 January 2003 13:56

Citaat:

Originally posted by BRuGGi

ahum

gezondheid :)

JOY 22 January 2003 16:43

Citaat:

Originally posted by x-lizz-x

neej ik denk de pvda maar ik hoop het cda

*agrees*

wocky 22 January 2003 17:25

PVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDAPVDA PVDA..... zeker nu Job Cohen als premierskandidaat naar voren is geschoven...

Zolena 22 January 2003 19:05

Citaat:

Originally posted by boertje
Ik denk de PvdA

(Y)
alhoewel CDA ook wel zou kunnen gaan winnen :/.

Jolie 22 January 2003 21:56

Kuch! :D het ziet ernaar uit dat ik toch gelijk ga krijgen!:)

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:22.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.