Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   mijn filosofie (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=27593)

CryBaby 23 February 2003 21:23

mijn filosofie

het leven loopt van me weg
maar de vraag is
zal het ooit terugkeren
het water verdrinkt me
maar de vraag is
zal ik kunnen ontsnappen
de wind sleept me met zich mee
maar de vraag is
zal ik me ergens kunnen vasthouden
de mensen duwen me opzij
maar de vraag is
zal ik het ooit veranderen?

A-Man 23 February 2003 21:30

waarom heb je dit geschreven?

Hoe voelde je toen je het schreef?

sjah, moet je ut maar niet in Psychologie posten :p:) (sorry)

Dimas 24 February 2003 09:45

leuke filosofie, als we het tenminste zo mogen noemen. Een filosofie van jezelf is de kijk van jou tegen dingen zoals het leven, de dood en nog veel meer dingen, en met argumenten waarom jij dit zo vind. Wat jij opschrijft is meer een depri gedichtje en had beter ergens anders gepast dan hier.

eneri 24 February 2003 14:56

Citaat:

Originally posted by Dimas
leuke filosofie, als we het tenminste zo mogen noemen. Een filosofie van jezelf is de kijk van jou tegen dingen zoals het leven, de dood en nog veel meer dingen, en met argumenten waarom jij dit zo vind. Wat jij opschrijft is meer een depri gedichtje en had beter ergens anders gepast dan hier.

Zolena 24 February 2003 16:48

Re: mijn filosofie

Citaat:

Originally posted by CryBaby
het leven loopt van me weg
maar de vraag is
zal het ooit terugkeren
het water verdrinkt me
maar de vraag is
zal ik kunnen ontsnappen
de wind sleept me met zich mee
maar de vraag is
zal ik me ergens kunnen vasthouden
de mensen duwen me opzij
maar de vraag is
zal ik het ooit veranderen?

Is de filosofie dan niet waar dat leven heen gaat? Of waarom het weg gaat en waarom het terug zou komen? Waaraan zou je willen ontsnappen en met wat voor manieren kun je ontsnappen?
Door die dingen zo te stellen als jij doet kom je denk ik niet ver... Je moet de dingen om je aan vast te houden wel zoeken.

Philosopher 17 March 2003 21:13

alleen Dimas schijnt hier te weten wat filosofie is.
Men zegt vaak dat ze een filosofie hebben voor iets. Dat is vreemd want filosofie is een vak, je leert er je mening te vormen over allerlei abstracte stellingen die je door kan voeren naar details.
Je hebt dus een theorie over iets, niet een filosofie.

Filosofie gaat niet over ontsnappen, het gaat niet over dood na het leven, dat zijn consequenties die volgen uit theorieen

PS Ik studeer Wijsbegeerte aka filosofie

Narya 18 March 2003 09:35

Citaat:

Originally posted by Dimas

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:01.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.