Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Sport: spannend of eerlijk? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=27783)

Fade of Light 28 February 2003 14:23

Sport: spannend of eerlijk?

Bij sommige sporten zijn er kampioenen die onomstotelijk lijken. Zo kent de formule 1, schumacher...

Moet de sport eerlijk gehouden worden en die persoon maar 10 keer achter elkaar laten winnen, zonder dat er verder spanning is, of moet de sport spannend gemaakt worden (bijvoorbeeld door "handicappen" aan te brengen) ?

aarsch 28 February 2003 14:47

Re: Sport: spannend of eerlijk?

Citaat:

Originally posted by Fade of Light
Bij sommige sporten zijn er kampioenen die onomstotelijk lijken. Zo kent de formule 1, schumacher...

Moet de sport eerlijk gehouden worden en die persoon maar 10 keer achter elkaar laten winnen, zonder dat er verder spanning is, of moet de sport spannend gemaakt worden (bijvoorbeeld door "handicappen" aan te brengen) ?

dat handicappen vind ik eigelijk maar een beetje raar. die man is gewoon ontzetend goed en om em daarvoor te "straffen" vind ik maar raar. de sport zou idd leuker zijn als er meer spanning was maar om een goed iemand daarvoor te handicappen:?

Ar-Tuur 1 March 2003 13:00

Ik hou zowieso niet zo van Formule 1, eigenlijk zou iedereen daar in even snelle auto's moeten rijden, pas dan wint echt de beste :) Nee dat is natuurlijk onzin, helaas is het in bijna iedere sport zo dat de club/het team met het meeste geld wint. Maar bij bepaalde sporten zoals voetbal, is de kans groter dat er meer spanning is.

BlueWolf 1 March 2003 13:03

eerlijk houden uiteraard, je kan toch niet iemand straffen omdat ioe goed is ? :?
dat slaat nergens op O-)

Nightwolf 1 March 2003 13:07

Re: Re: Sport: spannend of eerlijk?

Citaat:

Originally posted by aarsch

dat handicappen vind ik eigelijk maar een beetje raar. die man is gewoon ontzetend goed en om em daarvoor te "straffen" vind ik maar raar. de sport zou idd leuker zijn als er meer spanning was maar om een goed iemand daarvoor te handicappen:?

handicappen geven wel een extra uitdaging dan voor die persoon :) wat meer eervoller is vind ik :+

aarsch 1 March 2003 13:53

Re: Re: Re: Sport: spannend of eerlijk?

Citaat:

Originally posted by Nightwolf

handicappen geven wel een extra uitdaging dan voor die persoon :) wat meer eervoller is vind ik :+

dat wel.

maar lees wat bleuwolf zecht iemand strafffen omdat hij goed ??

GregoorvanDijk 1 March 2003 15:38

Het ligt eraan.. Kijk; wanneer de sport er onder lijdt, zoals de Formule 1, waar teams failliet gaan, dán wel. Maar als de sport onverminderd populair blijft (denk aan NL waar PSV al 4 jaar domineert) dan hoeft er niks te veranderen. Bovendien is F1 een sport met maar 1 klasse over de hele wereld, daar heeft ecclestone in feite alles voor het zeggen, en kun je eenvoudig wat aanpassen (das al vaker gebeurt), in andere sporten is het moeilijker..

Nightwolf 1 March 2003 18:03

Re: Re: Re: Re: Sport: spannend of eerlijk?

Citaat:

Originally posted by aarsch

dat wel.

maar lees wat bleuwolf zecht iemand strafffen omdat hij goed ??

door handicappen te stellen, kan iemand zelf zien hoe goed ie is...dus of ie goed genoeg heeft getraind/geoefend/etc. :p

Aburals 9 March 2003 08:19

Re: Sport: spannend of eerlijk?

Citaat:

Originally posted by Fade of Light

:p :thumbsup: Ja laten we Schumacher zijn ene been amputeren.

ik_ben_de_man 12 March 2003 16:19

ja , wat dinges dernet zei , de club met het meeste geld wint meestal , en dat is ontiegelijk oneerlijk , want zo komen de kleine kluppies nooit aan de bak.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:27.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.