Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   stelling + poll : de maatschappij gaat flink achteruit (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=30082)

ik_ben_de_man 24 April 2003 08:52

stelling + poll : de maatschappij gaat flink achteruit

ja , ik lag me laatst te bedenken dat de maatschappij best wel flink achteruit gaat , mensen gooien bijvoorbeeld veel te veel rotzooi op straat , er word veel te veel gestolen en men lapt de regels maar aan z'n laars

wie is het hier (niet) mee eens ?

eneri 24 April 2003 09:24

ik ben het ermee eens inderdaad; er moeten dignen worden veranderd in de manier waarop we met t milieu en elkaar omgaan. Jammer alleen dat men het er in de politiek niet over eens wordt hoe we dat zouden moeten veranderen.

ik_ben_de_man 24 April 2003 15:47

inderdaad , op de politiek valt niet te vertrouwen op het moment , laat ze nou eerst maar eens een stabiele coalitie vormen , die hopelijk niet al te rechts gaat worden.

Dimas 24 April 2003 16:29

zeker mee eens, vandaag weer is voorbeeld van zinloos geweld gezien. Gelukkig allemaal goed afgelopen

Babysmurfie 24 April 2003 16:46

Ik ben het er niet echt mee eens: er is vanalles mis met onze maatschappij, maar dat is altijd al zo geweest volgens mij.
Misschien wordt er nu gewoon meer aandacht aan besteed.
En je mag niet vergeten dat er ook een hoop dingen zijn die verbeterd zijn t.o.v. het verleden.

eneri 24 April 2003 17:11

Citaat:

Originally posted by Babysmurfie
Ik ben het er niet echt mee eens: er is vanalles mis met onze maatschappij, maar dat is altijd al zo geweest volgens mij.
Misschien wordt er nu gewoon meer aandacht aan besteed.
En je mag niet vergeten dat er ook een hoop dingen zijn die verbeterd zijn t.o.v. het verleden.

daar heb je allemaal gelijk in, maar toch ben ik t wel met de stelling eens. Er zijn een hoop dingen verbeterd in onze maatschappij, maar er zijn ook nieuwe teleurstellende dingen bij gekomen. Zo is de emancipatie bijvoorbeeld een stuk vooruit gegaan de afgelopen eeuw, maar t milieu is eigenlijk alleen maar slechter behandeld. de laatste tijd wordt t minder, maar niet echt drastisch.

Zolena 24 April 2003 19:45

Ik ben het er niet mee eens. Oke, dat milieu is een punt, maar dat is niet voor niets een bekend punt en er zijn ook veel organisaties die daar iets voor proberen te doen (ik zeg niet dat dat genoeg is). En de rest van de dingen was vroeger denk ik niet erger. Toen was er doodstraf, vele kleine (burger)oorlogjes, vrouwen ondergesteld aan mannen, kinderarbeid, nee, onze maatschappij is niet geweldig maar ik denk niet dat dat ooit wel zo is geweest.

lisa_girl 24 April 2003 21:08

Ik ben het er gedeeltelijk mee eens. Want het is bekend dat er ontzettend veel rotzooi op straat wordt gegooid, er is veel vandalisme, er is ontzettend veel zinloos geweld, en er worden zomaar oorlogen gehouden.
Maar daar staat tegenover dat iedereen dit wel weet. En iedereen weet dat het slecht gaat, en wil er wat tegen doen. En de mensen zijn de maatschappij. Er zijn ontzettend veel organisaties die overal tegen protesteren, en alles beter willen maken, dat is toch een hartstikke goede zaak!!! Al die mensen zijn bezig om de maatschappij goed te krijgen. De wil is er dus al, nu alleen de uitvoering nog.

aarsch 25 April 2003 06:53

mee eens,
mensen die zwart werken. als iemand in elkaar geslagen wordt druft tegenwoording niemand meer te getuigen. enz enz:no:

TheGroovMaster 25 April 2003 15:35

mee eens, helaas bestaat er geen harmonieuze maatschappij, kzou daar graag willen wonen zonder al dat geweld, gejat en weet ik veel wat voor onzin er nog meer is

ik_ben_de_man 26 April 2003 13:38

Citaat:

Originally posted by aarsch
mensen die zwart werken
wat heeft dat nou weer met een slechte maatschappij te maken ?

meiske 26 April 2003 20:38

Citaat:

Originally posted by ik_ben_de_man

veel zij hoeven geen belasting te betalen wit werkers wel

dat is eerlijk wil je zeggen?

Xero 27 April 2003 21:08

Ik ben het er niet mee eens. De maatschappij was al slecht, alleen dan op een andere manier.

Verder ben ik heb met Zolena eens.

Chatty 28 April 2003 12:27

Ik ben het ermee eens. Bijvoorbeeld sinds nederland buitenlanders binnen laat, is de criminaliteit gestegen, gevangenissen worden steeds voller, rechtbanken krijgen het steeds drukker, asielzoekercentra steeds voller, en jongeren lappen de regeltjes ook steeds meer aan hun laars (bv blikjes op straat gooien of sigarettenpeuken enz) en zinloos geweld blijft ook maar doorgaan (en mensen kijken gewoon hoe het gebeurt en doen niks...)
En tja die politiek, daar valt weinig positiefs over te vertellen:Z

L_angeldc 28 April 2003 14:32

Citaat:

Originally posted by Chatty
Ik ben het ermee eens. Bijvoorbeeld sinds nederland buitenlanders binnen laat, enz.....
nederland laat al heel lang buitenlanders binnen, dus het ligt niet alleen daaraan.
nederlandse jeugd is net zo goed crimineel als de 'buitenlandse' jongeren. alleen zij krijgen meer aandacht in het nieuws.

Babysmurfie 28 April 2003 18:56

Citaat:

Originally posted by Chatty
En tja die politiek, daar valt weinig positiefs over te vertellen:Z
Puur omdat je de positieve dingen niet WILT zien.

aarsch 28 April 2003 19:38

Citaat:

mensen die zwart werken betalen minder belasting,kunnen dan ook nog gvd een uitkering krijgen.

doordat ze geen belasting betalen krijgt de overheid minder geld en wordt er minder geinvesteert

Chatty 29 April 2003 10:41

Citaat:

Originally posted by L_angeldc

nederland laat al heel lang buitenlanders binnen, dus het ligt niet alleen daaraan.
nederlandse jeugd is net zo goed crimineel als de 'buitenlandse' jongeren. alleen zij krijgen meer aandacht in het nieuws.

Ik zei ook niet dat het alleen maar daaraan lag, maar gedeeltelijk, ja SINDS dat NE buitenlanders binnen laat, gaat NE gedeeltelijker naar de klote, meer diefstallen (criminaliteit) en al die volle vluchtelingencentra's en meer rascisme dat is ontstaan, doordat een deel van de buitenlanders zich niet normaal gedragen.

Chatty 29 April 2003 10:42

Citaat:

Originally posted by Babysmurfie

Puur omdat je de positieve dingen niet WILT zien.

Ik zei ook WEINIG, natuurlijk zijn er wel wat positieve dingen, maar daar valt niet veel aan te merken:O

0Vera 29 April 2003 12:21

Altijd riepen mensen dat het vroeger beter was, maar das alleen maar zo omdat men de goeie dingen onthoudt en de slechte vergeet. Er zijn echt wel goeie dingen nu! Ik heb de geschiedenis van nederland vanaf de jaren '50, nou ik MOET ER NIET AAN DENKEN dat we nu nog zo'n belachelijk verzuilde samenleving hadden en met allemaal bekrompen en hypoctiete mensen zouden leven!!! :rolleyes:

Emancipatie is iets geweldigs, verruiming van kennis is ook geweldig, maar natuurlijk is het jammer dat criminaliteit toeneemt en dingen achteruit gaan, dus gedeeltelijk ben ik et er wel mee eens. Maar ik denk eerlijk gezegd dat we nu een beetje in een crisis zitten, en daar komen we vanzelf ook wel weer uit :)

Babysmurfie 29 April 2003 18:13

Citaat:

Originally posted by Chatty Ik zei ook WEINIG, natuurlijk zijn er wel wat positieve dingen, maar daar valt niet veel aan te merken:O
Gewoon omdat er veel meer ophef gemaakt wordt over negatieve dingen, en de positieve dingen als 'normaal' beschouwd worden.

Verder ben ik het volledig met Vera eens.

Philosopher 30 April 2003 00:13

ja, de druk van de vergrijzing is te groot
later als wij pensioengerechtigd zijn is er weingi geld voor ons :/
prive verzekeringen etc etc

maar CDA normen-waarden gedoe vind ik ook weer niks, dat gaat te ver

PVDA is wel ok op dat gebied

ik_ben_de_man 1 May 2003 18:09

eigenlijk zou de politiek zich niet eens moeten bemoien hiermee , maar dat de mensen gewoon zich zouden gedragen.
dan heeft de politie tijd voor de echte misdrijven , gaat de belasting naar beneden enz...

0Vera 1 May 2003 19:53

Citaat:

eigenlijk zou de politiek zich niet eens moeten bemoien hiermee , maar dat de mensen gewoon zich zouden gedragen.
dan heeft de politie tijd voor de echte misdrijven , gaat de belasting naar beneden enz...

man, daar pleit ik al jaren voor... et gaat toch nergens over dat de politie gaat controleren op fietsers die al dan niet met licht fietsen, djees, hoe nutteloos kun je zijn als politie? |:( :rolleyes:
politie moet criminaliteit aanpakken, en jongeren die daarin dreigen te vallen, en niet een stel schoolkinderen dat zonder licht naar school fietst :{

lisa_girl 2 May 2003 13:04

Citaat:

Originally posted by 0Vera
en niet een stel schoolkinderen dat zonder licht naar school fietst :{
De politie moet voor de veiligheid van mensen zorgen. En aangezien je zonder licht in het donker niet goed te zien bent, en je dus sneller wordt aangereden, is het ook de taak van de politie om daar op te letten.

Tyskie 2 May 2003 13:33

Citaat:

Originally posted by lisa_girl

De politie moet voor de veiligheid van mensen zorgen. En aangezien je zonder licht in het donker niet goed te zien bent, en je dus sneller wordt aangereden, is het ook de taak van de politie om daar op te letten.

Juist... Als ouders al niet eens kunnen zorgen dat hun eigen kinderen licht op de fiets hebben... Dit is dus een voorbeeld van achteruitgang van de maatschappij :(

Maareuhm.. de maatschappij verandert continu, op bepaalde gebieden een vooruitgang, op andere gebieden een achteruitgang...

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:31.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.