Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Klaag Corner (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=24)
-   -   verkiezingen! (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=30578)

laurier_garnier 6 May 2003 18:25

verkiezingen!

Tis hier zo verkiezingen nu in belgië en ik ben juist 18 geworden dus ik moet stemmen!!:[ :[

Ik weet zo totaal niet op wat ik moet stemmen ik weet niets van politiek echt stom!:[

Queenie 6 May 2003 18:29

Dan heb je 2 keuzes... Verdiep je erin of ga niet stemmen... Of je gaat naar zo'n site waar je vragen moet beantwoorden en waar je dan als uitslag krijgt op wie jij het beste kunt stemmen... erm dat waren 3 keuzes ;)

Babysmurfie 6 May 2003 19:05

Citaat:

Originally posted by queenie
Dan heb je 2 keuzes... Verdiep je erin of ga niet stemmen... Of je gaat naar zo'n site waar je vragen moet beantwoorden en waar je dan als uitslag krijgt op wie jij het beste kunt stemmen... erm dat waren 3 keuzes ;)
Die niet stemmen kan je schrappen-->stemplicht, 2 keuzes dus:p

En ontopic: ik WOU dat ik mocht gaan stemmen. Lees de programma's van de verschillende partijen en vorm een mening, of stem blanco.

Pakspul 7 May 2003 07:55

je hoeft het niet te doen :{

Headliner 7 May 2003 08:23

Re: verkiezingen!

Citaat:

Originally posted by laurier_garnier
Tis hier zo verkiezingen nu in belgië en ik ben juist 18 geworden dus ik moet stemmen!!:[ :[

je moet niks :{

koelkast 7 May 2003 08:25

Re: Re: verkiezingen!

Citaat:

Originally posted by Spider-Man

je moet niks :{

in Belgie dus wel daar ben je verplicht te gaan stemmen :)

DutchECK 7 May 2003 08:35

Hebben jullie geen stemwijzer? Da's een programma'tje waarmee je door middel van 30 stellingen een advies kan krijgen. je zou hem kunnen doen voor Nederland als je echt niet weet in welke politieke vleugel je zit. Dan kunnen wij je misschien helpen met de uitslag (als Hollanders zijnde dan :)). Of je volgt gewoon verschillende tv-programma's.

Snoes 7 May 2003 15:34

Stem gewoon op wat je wilt maar niet op het vlaams blok! Vld, die zijn toch al aan de macht, ze doen da zo een beetje goed, dus waarom zouden ze moeten stoppen?

Nickchange 7 May 2003 15:50

Stem zo'n kluns partij dan als PVDT of Partij voor de dieren in Nederland:]

laurier_garnier 7 May 2003 18:35

idd in belgië is het stemPLICHT!

je MOET dus stemmen :/

psychobunny 7 May 2003 18:42

stemt gewoon op de sp.a :yes:

Elysium 7 May 2003 20:04

Re: verkiezingen!

Citaat:

Ik weet zo totaal niet op wat ik moet stemmen ik weet niets van politiek echt stom!:[

als je een idee over de verschillende partijen wilt krijgen doe gewoon eventjes dit: http://www.doedestemtest.be en je staat al een hele stap verder:)

laurier_garnier 7 May 2003 21:13

jeps hebbek gedaan :)

die met meeste overeenkomsten was VLD en SP.a

kdenk dak voor VLD ga gaan

ma toch zou ek liever niet stemmen :/

Jolie 7 May 2003 21:59

Ik kan niet wachten gewoon tot ik mag stemmen!:)

FunFair 8 May 2003 08:43

stemplicht??
en als je dan niet komt.. dan komen ze je ophalen en stoppen ze je in een cel ofzo?

Nickchange 8 May 2003 14:32

Citaat:

Originally posted by FunFair
stemplicht??
en als je dan niet komt.. dan komen ze je ophalen en stoppen ze je in een cel ofzo?

krijg je toch een boete? :o

Je kan toch ook blanco stemmen

:?

psychobunny 8 May 2003 16:11

Citaat:

jeps hebbek gedaan :)

die met meeste overeenkomsten was VLD en SP.a

kdenk dak voor VLD ga gaan

ma toch zou ek liever niet stemmen :/

neen,sp.a :p

en nickchance,er staan boetes op van 1000euro,dus ben je best dat je gaat stemmen :p

laurier_garnier 8 May 2003 21:36

mja weetge blanco is ook zo stom ....

dan ga u stem naar de partij die gewonnen heeft dus dan zijn die nog groter en dat vind ek nu ook niet eerlijk...

DutchECK 9 May 2003 17:02

Ik heb (als Hollander) zelf net even de Stemtest gedaan. Bij mij kwam eruit:

Spirit 79
VGD 66
Agalev 65
SP.A 64
CD&V 45
N-VA 40
Vlaams Blok 26

Ik gok erop dat dat behoorlijk links is. Am I right?

Babysmurfie 9 May 2003 18:33

Citaat:

Originally posted by DutchECK
Spirit 79

:thumbsup: :thumbsup:

dext0r 10 May 2003 11:11

ook al is er een stemplicht (zoals ook vroeger in NL) dan kun je toch altijd nog blanco stemmen? (dat kon vroeger in ieder geval wel..)

edit: dit was dus al genoemd, maar OK
waarom is blanco stemmen dan zo dom? als je het tog niet weet, ik zou me er dan niet zo druk over maken.

laurier_garnier 10 May 2003 15:00

Citaat:

Originally posted by dext0r
ook al is er een stemplicht (zoals ook vroeger in NL) dan kun je toch altijd nog blanco stemmen? (dat kon vroeger in ieder geval wel..)

edit: dit was dus al genoemd, maar OK
waarom is blanco stemmen dan zo dom? als je het tog niet weet, ik zou me er dan niet zo druk over maken.

als ge blanco stemt dan gaat u stem naar de partij met de meeste stemmen

dus die dat wint krijt al die blanco stemmen der nog eens bij dus waardoor ze nog meer "stoelen" krijgen en dat vind ik ook niet juist

DutchECK 11 May 2003 12:22

Dus je stem gaat dan automatisch naar de meerderheid? Wat stom geregeld dan. Ik zou gewoon zeggen dat je stem niet meetelt voor de kiesdeler (=het aantal benodigde stemmen voor een zetel). Dat je dus in feite niet stemt, maar toch ook weer wel. Snap je ;)

WishfulDreaming 17 May 2003 08:05

Citaat:

Originally posted by psychobunny
stemt gewoon op de sp.a :yes:
óf VLD :yes:

Babysmurfie 18 May 2003 18:11

Citaat:

Originally posted by Saartje17

óf VLD :yes:

Dat is geen echte partij. Die zeggen gewoon wat ze denken dat de burgers willen horen.:kots:

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:31.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.