![]() |
Verkoudheid.
Even wat dingen uit de wereld helpen.
-Verkoudheid komt niet door de kou. Het is (over het algemeen) een virus dat in de lucht heerst. Vooral in de kou overleeft het virus het lang, en gedijt het goed. Daarom heet het verkoudheid.., niet omdat je het oploopt door de kou. Je kan het dus ook in hartje zomer krijgen. ;) -Meer als 90% van verkoudheid wordt veroorzaakt door virale infecties. Oftewel, elk stomme verkoudheids-middeltje dat beweert verkoudheid te stoppen is dus onzin. Daar kan je het verkoudheids virus niet mee stoppen. Jah ... de ( minder als )10% wel, de bacteriele infecties En hoestdrankjes?.. tjah die verlichten de kriebel.., meer ook niet. |
verkoudheid komt, omdat zoals hij al zegd er een virus hangt inde lucht, maar juist door de kou of omslag van het weer. Kan je een vermindering in weerstand krijgen dus dat oplopen.
Maar vaak wel door kou omdat je lichaam dan ook meer energie nodig heeft om je te beschermen tegen de kou. En dan heeft hij minder energie over om je tegen virussen te beschermen |
Als je goed voor je lichaam zorgt versterkt dat je ummuunsysteem waardoor je minder vatbaar bent voor ziekten
Het is belangrijk om het hele jaar door gezond te eten,vooral vitamine c (broccoli citrusvruchten)en zink producten(volkorenproducten)Ook stressen kan je umuunsysteem verzwakken.Let vooral op een goede nachtrust. Loopneusen slijm hoesten zorgen voor slijmverlies.Je droogt uit dus veel drinken is van groot belang.Drink liever geen koffie en gewone thee,want caffeine zorgt ook voor uitdroging.Thee en fruitsapjes kunnen belangerijke financiers van vitaminen zijn vooral als je geen eetlust hebt.En tja als je slaapt versterkt dat je imuunsysteem dus door meer slapen wordt je sneller beter Es ff denken :citrusvruchten uh ecaliptus rozemarijn knoflook salie tijm uuh gember helpt tegen verkoud heid en honing natuurlijk |
Citaat:
|
Citaat:
8-) vandaar dat ik gezondsheidtoppic een goed idee vond |
Citaat:
even wat anders trouwens, ik heb een paar jaar geleden inmiddels alweer eens iets gelezen over een bedrijf dat een medicijn had ontwikkeld tegen een doodnormale verkoudheid. Preventief zelfs geloof ik. Iemand daar toevallig nog eens wat van gehoord? zal wel grappig zijn als de verkoudheid ook uit het leven verbannen zou kunnen worden :) |
Ik ben eigenlijk nooit verkouden... maar jah, ik ben dan ook gewent zonder jas en met een korte broek door de sneeuw te fietsen... (bij wijze van, ik heb ook nooit een trui ofzo aan) vanaf kinds af aan al :)
|
Citaat:
|
Citaat:
en ik heb je nog maar weinig zien posten op het gezondheidtoppic! |
Citaat:
iets in geneeskunde als iemand over voedsel begint moet ik er altijd bij zijn om toevoegingen te geven:7 enso |
Citaat:
de een is slimmer in iets dan de ander en de een doet een hoger niveau dan een ander:7 |
Citaat:
Maar ik blijf bij mijn standpunt dat je dingen hebt lopen kopieren:wave: |
vandaar dat ik nu dus verkpuden ben :( :@
|
Citaat:
Het heeft met de kou te maken omdat het virus goed overleeft/gedijt in de kou! Dus niet door de kou word je verkouden! |
Citaat:
Maar het is wel zo dat je door omslag van het weer vatbaarder bent. Veel mensen worden ook verkouden als het eerst heel erg koud was en dan op eens lekker warm, en ook anders om :) |
Citaat:
|
om ff op verhaaltje in de kou te komen:
in de kou heeft je lichaam meer energie nodig om te kunnen gedijen, de kou zorgt er voor dat de weerstand aangestast wordt waardoor uberhaupt een virus meer kans maakt om binnen te dringen. |
Citaat:
|
Ik ben nu echt gigantisch verkouden, en eigenlijk durf ik erom te wedden dat dit komt door mijn waaier.
Sinds een paar dagen staat er zo'n ronddraaiende waaier naast mijn bed. Sinds een paar dagen ben ik verkouden. Het duurde niet lang erachter te komen waar die verkoudheid door kwam. Ik weet haast zeker dat kou er wél wat mee te maken heeft. Kou dan meer in de zin van tocht misschien, maar het is echt niet zo dat het alleen met virale infecties komt. Kou en tocht speelt wel degelijk een hele grote rol. |
Je weet niet eens wat ik ermee bedoelde virale infecties.
Wat ik ermee bedoelde is dat je een virale infectie (90% van alle verkoudheden), niet met een anti-bioticum kunt bestrijden.. En daarnaast zei ik toch ook dat kou er wel mee te maken heeft, maar niet de kou zelf, maar dat simpelweg het virus in de kou overleeft! Het is toch zo moeilijk he... lezen.. |
Citaat:
Er is toch niemand die zegt dat het DOOR de kou komt, maar er wel mee temaken heeft... en het is eigenlijk gewoon taalgebruik om met dit soort dingen te zeggen dat het door de kou komt, ookal is het niet correct. Want als het winter is en dan opeens heel erg warm kun je ook verkouden worden omdat door weerswisselingen je weerstand nou eenmaal verslapt. |
| Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:13. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.