Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Iemand tips (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=32332)

xlizzx 11 June 2003 17:20

Iemand tips

Hoe ik lenzen in kan doen...
Want ik krijg die stomme dingen gewoon niet in m'n ogen :S

Nickchange 11 June 2003 17:21

Joy heeft ook lenzen misschien wil die je helpen:+ :p

The6thgate 11 June 2003 17:22

naar beneden kijken, lens erop doen, en terug kijken ofzo:+

SpiNe 11 June 2003 17:22

neem een bril8)

xlizzx 11 June 2003 17:24

Citaat:

Originally posted by The6thgate
naar beneden kijken, lens erop doen, en terug kijken ofzo:+
ja maar ze klappen steeds plat :S

Tyskie 11 June 2003 17:25

Droog oefenen... Zonder lens..

Met linkerduim en rechtermiddelvinger oog openen... en dan met rechterwijsvinger naar je oog toe bewegen.. Gewoon een paar dagen doen en die schrikreactie onder controle krijgen.

En dan eens met lenzen oefenen... en het komt allemaal wel goed... :thumbsup:

Stapper 11 June 2003 17:25

pakt lens op vinger, doet oog open (en niet dicht zoals je eerst deed) en doe de lens op je oog

Tyskie 11 June 2003 17:26

Citaat:

Originally posted by x-lizz-x

ja maar ze klappen steeds plat :S

Heb je ze goed zitten? Anders ff nat maken en op je wijsvinger laten balanceren... :)

xlizzx 11 June 2003 17:26

Citaat:

Originally posted by Tyskie
Droog oefenen... Zonder lens..

Met linkerduim en rechtermiddelvinger oog openen... en dan met rechterwijsvinger naar je oog toe bewegen.. Gewoon een paar dagen doen en die schrikreactie onder controle krijgen.

En dan eens met lenzen oefenen... en het komt allemaal wel goed... :thumbsup:

oke ik ben nou aan het droog oefenen :9

Tyskie 11 June 2003 17:28

Citaat:

Originally posted by x-lizz-x

oke ik ben nou aan het droog oefenen :9

Goedzo..
Even ter verduidelijking..
Met linkerduim bovenste helft naar boven trekken (wimper dus ;) en met rechtermiddelvinger onderste helft vast houden.

Zo houdt je je oog groot en kan je lens er zo op ploffen..

maareuhm.. niet je vinger in je oog stoppn he ;)

xlizzx 11 June 2003 17:31

Citaat:

Originally posted by Stapper
pakt lens op vinger, doet oog open (en niet dicht zoals je eerst deed) en doe de lens op je oog
ja dat probeer ik al de heele tijd maar de lens blijft op mn vinger plakken...

Larsjuh 11 June 2003 17:36

Nou ik heb ook lenzen:yes:

en ik zal het je proberen uit te leggen zodat je direct met lenzen kunt oefenen:d zo doe ik:

Pak lens uit je bakje en leg hem op de top van je wijsvinger
doe met je vingers je oog open (ik doe met de middelvinger van m'n vrije hand m'n ooglid en met de middelvinger van m'n 'bezette' hand m'n wallen onder m'n ogen, beetje vage manier om uit te leggen maarjah) en beweeg langzaam met je wijsvinger naar je ogen, knippert een keer en voila

zo doe ik het dan!

suc6:thumbsup:

xlizzx 11 June 2003 17:38

Citaat:

Originally posted by Lars17
Nou ik heb ook lenzen:yes:

en ik zal het je proberen uit te leggen zodat je direct met lenzen kunt oefenen:d zo doe ik:

Pak lens uit je bakje en leg hem op de top van je wijsvinger
doe met je vingers je oog open (ik doe met de middelvinger van m'n vrije hand m'n ooglid en met de middelvinger van m'n 'bezette' hand m'n wallen onder m'n ogen, beetje vage manier om uit te leggen maarjah) en beweeg langzaam met je wijsvinger naar je ogen, knippert een keer en voila

zo doe ik het dan!

suc6:thumbsup:

oke ik ga het nou proberen...

Youssef 11 June 2003 17:38

Ik ben lui en prop ze met me ogen nog halfdicht erin, doe nu al een tijd lang met hetzelfde water en schoonmaken.... :no:

xlizzx 11 June 2003 17:39

Het lukt dus nog niet...Maar mijn grootste probleem is dat de lens niet van mn vinger af wil 8|

Nightwolf 11 June 2003 17:48

ik ben erg blij dat ik geen lenzen of een bril hoef:yes: :thumbsup:

GregoorvanDijk 11 June 2003 18:30

Hahaha, Lizz toch.. Ik heb ook zo gezeten ooit.. Sterker nog, op mijn verjaardag toen ik ze voor t eerst kreeg.. Tis echt een ellende om te beginnen, maar daarna doe je ze gewoon automatisch in.. Weet je wat misschien een tip is? Neem een hele grote spiegel, en leg die op tafel. Een klein prutsding is nu nog te lastig. Bovendien moet je niet gaan doen als je geïriteerd raakt, dan lukt t helemaal nie. Probeer t als je rustig bent. Die je ogen wijd open en leg de lens, vochtig, op je middel of wijsvinger. En dan maar proberen, daar zijn verder geen tips voor :$. SUCCES :respec::+

JoY_RFJK 11 June 2003 19:35

Je moet ten eerst droge handen hebben... en geen stofjes erop van een handdoek ofzo...
de 2 vingers die je gebruikt om je ogen open te doen ( ik neem aan je middelvingers) moeten droog zijn... anders heb je natuurlijk geen GRIP...
gooi vloeistof IN je lens.. druppel of 2 is goed... 3 kan ook... niet teveel dus.. want dan "klapt " ie inderdaad binnenstebuiten...
Dus droge vingers gebruiken... oja en zorg ervoor dat je geen muziek hard aan heb staan ofzo.. want dat werkt op je zenuwen en daar word je alleen maar gefrustreerd van...

succes meid :P

Fade of Light 11 June 2003 19:45

de beschrijving is hetzelfde als met borrelnootjes. Je pakt de lens tussen twee vingers en gooit um ver oomhoog. He dichter tegen het plafond hoe beter, maar het plafond raken is niet true....

normaal vang je de borrelnoojtes met je mond, maar hier moet je ven mikken op je oog.

Deze methode kost wat tijd om goed onder de knei te krijgen, en is ook niet geschikt om te g ebruiken in een gymzaal die 10 meter hoog is, maar voor de rest scoor je wel hoge ogen als het je lukt,

succes meid :P

Tyskie 11 June 2003 20:42

Al gelukt? :+

Ik ga trouwens altijd heel dicht tegen de spiegel aan staan als ik mijn lens in mijn oog wil krijgen.. ;) Van veraf of zonder spiegel lukt het ook niet.

xlizzx 11 June 2003 21:16

KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT

Tyskie 11 June 2003 21:19

Eeum.. je lenzen moeten in je ogen lieve meid :)

xlizzx 11 June 2003 21:24

Citaat:

Originally posted by Tyskie
Eeum.. je lenzen moeten in je ogen lieve meid :)
Het lukt gewoon echt niet :( Heel de familie heeft het al geprobeerd ;)

Miss_Sweetgirl 11 June 2003 21:25

hehe vervelend lijkt me dat:p

LoeLoe 11 June 2003 21:45

Daarom heb ik dus nu ook nog geen lenzen want ik heb het geduld der gewoon niet voor om ze in me ogen te frotten.

Ooit komt dat nog wel een keer

FiZz 11 June 2003 21:51

Zorgen dat de vinger waarop je lens ligt zo droog mogelijk is.

Ik heb er trouwens nooit problemen mee...

Vinger in bakje
Lens zit aan vinger
Lens beetje goed leggen
Vinger in me oog drukken

En klaar!

Niemand (hier thuis, in de klas) snapt hoe ik dat zo snel doe :)

Het eruit halen is nog sneller gedaan :)

Queenie 11 June 2003 22:46

Tip: oefening baart kunst je moet het eerst 10 keer doen dan gaat het practisch vazelf. wel erop letten dat je de lens goed om in je oog doet anders kan het wel es pijn gaan doen. de eerste keer dat ik mn lenzen indeed heb ik n half uur gezeten ofzo

Jolie 11 June 2003 23:20

Hangt ervanaf waar het mis gaat?:)

GregoorvanDijk 12 June 2003 09:50

Ist inmiddels gelukt? :)

Check_This 12 June 2003 12:01

Als het goed is heb je er ook van dat schoonmaak spul voor lenzen bij gekregen. Als je dat over je wijsvinger (de vinger waarmee je je lens in je oog probeert te proppen) gooit dan blijft je lens niet meer plakken aan je vinger en is je vinger ook goed schoon, voor de rest blijven proberen!!! :yes: Eerst doe je er best wel lang over maar daarna gaat het steeds sneller, rustig blijven! :7 Succes :thumbsup: En anders 8)

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:22.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.