Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   MusicTV/TMF/TheBox wordt --> KinderTV? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=32504)

GregoorvanDijk 14 June 2003 14:47

MusicTV/TMF/TheBox wordt --> KinderTV?

Tja, vanmiddag zat ik me een beetje te vervelen bij de kapper toen ik moest wachten, en dacht, kom, laat ik de Aktueel eens lezen! Via een artikel over hoerenlopers kwam ik uit bij een interessant onderwerp. De Nederlandse muziekzenders! Ik ergerde me de laatste tijd nogal eens aan het aanbod op deze zenders, en nu las ik dus dat ik niet de enige ben. Volgens Aktueel schieten de anti-MTV bewegingen als padestoelen uit de grond op het internet.
MTV lijkt als doelgroep kinderen van tussen de 7 en 12 jaar gekozen te hebben. Op zich niet erg, het is een doelgroep die zich begint te oriënteren op het gebied van pop-muziek. Maar tegenwoordig is MusicTV eveneens eigenaar van de overige Nederlandse muziek-zenders, zoals TMF en theBox. Ook dáár zent men met grote regelmaat Jamai, Jim en andere zooi uit, die toch met name op de bovengenoemde doelgroep van toepassing is.
Jong talent die voor veel geld een promo-clip hebben gemaakt krijgen regelmatig 'nee' te horen bij MTV. Ook gerespecteerde bands als Sting, Matellica, Acda en de Munnik en ga zo maar door komen slechts sumier aan bod als het om hun nieuwe CD's en dergelijke. Programma's waar bands meer over zichzelf kwijt kunnen zijn al helemaal zeldzaam, en vaak van een dermate laag niveau dat het kijkgenot je tot in de schoenen zakt.
En dat terwijl de doelgroep die zich dus steeds meer miskent begint te voelen en niet aan haar trekken komt toch júist de doelgroep is de de CD's meestal koopt (dat doet jeugd meestal weinig). Zij zijn nu veroordeeld tot 2 meter sessies, en Barend en van Dorp, die elke avond slechts 1 artiest aan bod kan laten komen.

Zijn er nog meer mensen hier die zich bijzonder ergeren aan bovengenoemde zenders? En is er iemand die eigenlijk een reden heeft hiervoor? :no:

dupke 14 June 2003 16:35

jah ik erger me er ook wel aan. bij ons staan de drie beruchte zenders dan ook helemaal achter aan geprogrameerd
maar mijn zusje die kijkt dus altijd nickolodion ofzoiets
en daar heb je nu ook dagelijks z'n blok dat ze liedjes uitzenden sownick ofzoiets.
och jah als ik muziek wil horen zet ik ergens hier in huis de radio aan en niet de tv(komt mij te veel turkenmuziek op

anemic 15 June 2003 11:40

ze moeten tmf en mtv gewoon afschaffen

TallDude 15 June 2003 11:55

Ik heb clips al tijden geleden opgegeven... (net)radio is veelzijdig en minder op looks... enige waar ik af en toe naar kijk zijn te Live-optredens van artiesten, gewoon om te zien of ze goed kunnen performen...

L_angeldc 15 June 2003 12:16

Citaat:

Originally posted by anemic
ze moeten tmf en mtv gewoon afschaffen
:thumbsup:

al die pop-trance-dance-noem het maar op troep die ze dan ook 24/7 uitzenden daar wordt je gewoon niet goed van.
wat is er mis met een beetje kwaliteit muziek uitzenden??

ik kijk soms nog wel naar the box ofzo... omdat daar ook wel minder bekende bandjes komen en wat Talldude zei.. live programma's vind ik altijd wel leuk om te zien.

had pas nog matchbox 20 op the box gekeken.. kijk dat vind ik dan weer leuk om te zien, maar of tmf ooit zoiets uitzend??

natuurlijk heb je dan de ahum 'breezersletjes' doelgroep die een danni minogue als hun idool zien en tmf als hun favo zender beschouwen, nou dat moeten ze dan lekker zelf weten maar ik vind het ronduit SLECHT

GregoorvanDijk 15 June 2003 15:11

Precies. Ik ben all-round muziek-liefhebber. Voor trance e.d. kom ik nog wel aan mijn trekken, en top 40 kan ik ook nog wel kijken. Maar verder? Live-optredens zijn er echt nauwelijks. TheBox wordt lauter en alleen uitgebaat doordat er veel naar gebeld wordt, wat an sich al onzin is, bellen voor mijn plaat die ik wil zien, en bovendien is het aanbod wat summier.. Nee, ik vind t 10x niks :no: de Bridges to Babylon-tour van de stones heb ik nu nog nie gezien :{

SpiNe 15 June 2003 18:07

er is maar een dag wanneer ik naar een muziek channel kijk

WOENSDAG AVOND OLEOLE!!!

mag je raden welke het is:)

MizSnake 15 June 2003 20:35

Ik kyk dagelijks naar tmf, mtv...
ik vind ut juist kewl!!!!

Stevie 15 June 2003 20:56

Citaat:

Originally posted by SpiNe
er is maar een dag wanneer ik naar een muziek channel kijk

WOENSDAG AVOND OLEOLE!!!

mag je raden welke het is:)

on the roxx op the box, dat kijk ik ook weleens ja. vind ik wel leuk. lola da musica op ned 3 worden soms nog aardige concerten uitgezonden.

maar ik vind tmf en mtv ook erg slecht. kunnen ze niet gewoon een beetje goede muziek draaien? 1 uurtje per dag, van 22:00 tot 23:00 op mtv ofzo. want ik wordt ziek, elke keer als ik tmf opzet jim, jamai of zo'n andere skkl :O

L_angeldc 15 June 2003 21:50

Citaat:

Originally posted by L_angeldc

natuurlijk heb je dan de ahum 'breezersletjes' doelgroep die een danni minogue als hun idool zien en tmf als hun favo zender beschouwen, nou dat moeten ze dan lekker zelf weten

Citaat:

Ik kyk dagelijks naar tmf, mtv...
ik vind ut juist kewl!!!!

I rest my case :O

Xero 16 June 2003 00:03

Ik kijk wel eens op vrijdag avond naar The Box en soms ook naar MTV2 voor ontspanning , maar zulke zenders moet je gewoon niet al te serieus nemen. :|

Dimas 16 June 2003 08:27

Geen nood Bartje, je bent echt niet de enige. Denk dat nu toch echt veel, heel veel mensen een hekel hebben aan de commerciele bagger die de stations uitzenden. En toen TMF Wet & Wild schrapte had ik het helemaal gezien. M'n enige hoop blijft het gerucht dat het Headbangers Ball terugkomt op MTV. Maar dat is vast weer op zo'n bespottelijk late tijd dat ik niet eens ga kijken.

L_angeldc 16 June 2003 16:08

Citaat:

Originally posted by Xero
Ik kijk wel eens op vrijdag avond naar The Box en soms ook naar MTV2 voor ontspanning , maar zulke zenders moet je gewoon niet al te serieus nemen. :|
MTV2?? :?

Duffie 16 June 2003 17:42

ik vind tmf *belgie* best leuk hoor. maar dan niet 's mogens :no: want dahaaaaaan ... is er nickelodeon ofzoiets |:( 1 of ander stom kinderprogramma-uurtjes :kots: ik haat het!!!! ben je eventjes opgestresst voor je examen die dag, wil je muziek opzetten *tmf dus* is zo'n achterlijk tekenfilmpje bezig :rolleyes: *me word gek ;) *

GregoorvanDijk 16 June 2003 18:29

Ik heb geen ervaring met TMF-België.. Maar het zal ongetwijfeld meer inhoud hebben dan Nederland.. Ben blij dat ik niet de enige bendie zich eraan ergerde. De enige die er tevreden mee was, was een br33zAh!!:x

psychobunny 16 June 2003 20:31

Citaat:

Originally posted by Duffie
ik vind tmf *belgie* best leuk hoor. maar dan niet 's mogens :no: want dahaaaaaan ... is er nickelodeon ofzoiets |:( 1 of ander stom kinderprogramma-uurtjes :kots: ik haat het!!!! ben je eventjes opgestresst voor je examen die dag, wil je muziek opzetten *tmf dus* is zo'n achterlijk tekenfilmpje bezig :rolleyes: *me word gek ;) *
nickelodeon is super :p

en voor de rest...heb zowel tmf in belgië als nederland gezien,en er is weinig verschil :{

Stapper 16 June 2003 20:43

ik kijk het uit princiepe gewoon nooit, het is alleen maar, naar mijn smaak, slechte muziek en het is alleen bedoeld voor de commercie
ze proberen door die stomme bel en sms dingen geld af te trogelen van jongere die al zo weinig geld hebben en vaak krijgen ze ook nog eens het bel te goed van hun ouders zodat die eigenlijk voor de kosten op moeten draaien en dat merken de ouders zelf niet echt, pas als het te laat is

ook kan je als echte muziek liefhebber niet meer naar die zenders kijken want het is allemaal slechte muziek die snel in elkaar gezet is met het doel om er geld aan te verdienen, bijna alle nummers die daarop gedraaid worden zijn met de computer in elkaar gezet

het enige wat nog een klein beetje de moeite waard is, is de rock avond van the box die op woensdag avond uit gezonden word, maar dat is dan tegen betaling om je eigen nummers te horen

dat het kinder televisie word, ben ik niet echt helemaal met je eens, meer puber en breezer(sletjes) televisie, die hebben het geld en zijn het makkelijkst te beinvloeden door maar een leuke beat en iets wat herkenbaar is in de muziek te gooien zodat ze het vanzelf leuk gaan vinden en daardoor de single kopen

FiZz 16 June 2003 20:53

Ik kijk dus nooit tv, omdat er zoveel slechte zooi op is.

Heel af en toe kijk ik eens of als ik toevallig beneden ben en op het eten zit te wachten, of zelf aan het koken ben... dan kijk ik wel eens mee. OF als er een goede film op is.

Hoewel er 1 ding is wat ik wel goed en leuk vind. Winnie the Pooh :{
Da's gewoon een kwaliteits tekenfilm. Kan er niks aan doen. Maar goed, dat zie ik dus ook nooit, omdat ik toch nooit tv kijk :)

eneri 16 June 2003 21:43

Citaat:

Originally posted by FiZz
Hoewel er 1 ding is wat ik wel goed en leuk vind. Winnie the Pooh :{
Da's gewoon een kwaliteits tekenfilm. Kan er niks aan doen. Maar goed, dat zie ik dus ook nooit, omdat ik toch nooit tv kijk :)

winnie de poeh tekenfilm? van walt disney? a.a. Milne versie is veel en veel leuker!maar daar is gelukkig geen film van, alleen boeken.

ontopic:ik kijk eignelijk nooit naar deze zenders, hooguit naar tmf om die debiele smsberichten te lezen
:$
das verslavend, juist omdat ze zo erg zijn.

FiZz 16 June 2003 21:55

Citaat:

Originally posted by eneri
winnie de poeh tekenfilm? van walt disney? a.a. Milne versie is veel en veel leuker!maar daar is gelukkig geen film van, alleen boeken.

Van Walt Disney jah. Ik vind bijna alles van Walt Disney goed, behalve Lilo and Stitch (hoe je het ook schrijft), wat was die verschrikkelijk zeg. Zo erg NIET disney...

Maar goed, ik lees verder niet :)

Headliner 17 June 2003 14:58

Citaat:

natuurlijk heb je dan de ahum 'breezersletjes' doelgroep die een danni minogue als hun idool zien
wat is er mis met danni minogue ? :7
ik kijk anders graag naar d'r :Y)

GregoorvanDijk 18 June 2003 00:19

Mjah, slechte muziek mag je niet zeggen vind ik. Wél dat het aan één stuk door dezelfde is. Dit is fout, maar het is net zo fout alleen maar rock-muziek te draaien. Je zou alles moeten draaien, alleen dat gebeurt niet :no:

anemic 18 June 2003 08:07

volgens mij hoort muziek op de radio en niet op televisie...

L_angeldc 18 June 2003 09:02

Citaat:

Originally posted by Headliner

wat is er mis met danni minogue ? :7
ik kijk anders graag naar d'r :Y)

hehe ik heb het niet over mannelijke hormonen die daar graag naar kijken, maar over meidjes tussen 12-14 jaar die haar helemaal geweldig vinden en zich ook graag zoals haar kleden :p

Dimas 18 June 2003 09:57

Citaat:

hehe ik heb het niet over mannelijke hormonen die daar graag naar kijken, maar over meidjes tussen 12-14 jaar die haar helemaal geweldig vinden en zich ook graag zoals haar kleden :p

en vervolgens gaan kankeren op de mannelijke medemens als ze in een donker steegje worden verkracht omdat ze bijna niks aanhebben. Daarnaast gaan de ouders zeiken over de slechte invloed van tv etc etc. Verschrikkelijk allemaal

dext0r 18 June 2003 23:33

Citaat:

Originally posted by Stapper
, bijna alle nummers die daarop gedraaid worden zijn met de computer in elkaar gezet

daar hoeft nix mis mee te zijn..bepaalde electro..(goede electro) wordt ook compleet gemaakt met de computer....lekker boeiend?
ik vind dat je niet alles over 1 kam mag scheren,
en een populair nummer hoeft tevens ook niet altijd per definitie slecht te zijn..

L_angeldc 22 June 2003 17:11

Citaat:

Originally posted by dext0r

en een populair nummer hoeft tevens ook niet altijd per definitie slecht te zijn..

dat vind ik ook, als een leuk liedje ook populair is is het toch nog steeds een leuk liedje?

en dan hoef ik het 100 keer per dag op de tv zien langskomen.. dan gaat de leukigheid er voor mij af

secretgirl 23 June 2003 15:02

mtv en tmf moet gewoon 1 zender worden en dat moete ze dan maar tmv noemen ofzoow:?

en van the box hebk geen last want die kank nie ontvange! scheelt weer!

L_angeldc 23 June 2003 15:53

Citaat:

Originally posted by secretgirl
mtv en tmf moet gewoon 1 zender worden en dat moete ze dan maar tmv noemen ofzoow:?

en van the box hebk geen last want die kank nie ontvange! scheelt weer!

The Music Vactory?

Television Music Vactory?

:z

GregoorvanDijk 23 June 2003 16:28

Citaat:

The Music Vactory?

Television Music Vactory?

:z

TMF had ze wel goed geschreven hoor, tging over MTV :p

Correctie, TMF had ze 1 keer goed geschreven hehe :+

L_angeldc 23 June 2003 16:32

Citaat:

dat moete ze dan maar tmv noemen ofzoow
zij had het over een hele nieuwe naam :p

GregoorvanDijk 23 June 2003 17:46

Citaat:

zij had het over een hele nieuwe naam :p

LOL :+ Je hebt gelijk, ik had t ook helemaal nie gelezen :o

Dimas 30 June 2003 22:03

ff beetje serieuze replies mensen, dit leidt nergens naar.

Waar ik aan zat te denken, is dat TMF/MTV in de late uurtjes bv van 22.00-01.00 blokken moet maken die bepaalde instellingen, zenders, E-zines, radiostations etc etc kunnen opkopen, voor een klein prijsje en dan zelf een show maken. Ze krijgen hierbij de camera's en het uitzendmateriaal, alsmede al het beeldmateriaal dat beschikbaar is. Zo kunnen ze vervolgens uitzenden. Ik denk dat voor bijvoorbeeld muziekgenre's als metal wel eens heel goed kan uitpakken gezien het feit dat er veel mensen zijn die Wet & Wild missen. En omdat het door mensen wordt gemaakt die er verstand van hebben, zal het veel beter bekeken worden.

enig idee of daar iets in zit? zeg het maar :)

L_angeldc 1 July 2003 21:46

Citaat:

Originally posted by Dimas
ff beetje serieuze replies mensen, dit leidt nergens naar.

Waar ik aan zat te denken, is dat TMF/MTV in de late uurtjes bv van 22.00-01.00 blokken moet maken die bepaalde instellingen, zenders, E-zines, radiostations etc etc kunnen opkopen, voor een klein prijsje en dan zelf een show maken. Ze krijgen hierbij de camera's en het uitzendmateriaal, alsmede al het beeldmateriaal dat beschikbaar is. Zo kunnen ze vervolgens uitzenden. Ik denk dat voor bijvoorbeeld muziekgenre's als metal wel eens heel goed kan uitpakken gezien het feit dat er veel mensen zijn die Wet & Wild missen. En omdat het door mensen wordt gemaakt die er verstand van hebben, zal het veel beter bekeken worden.

enig idee of daar iets in zit? zeg het maar :)

das op zich wel een leuk idee.. maar ja dat kan dus ook averechts werken met bijvoorbeeld een break out! uurtje die mensen op salou gaat volgen.. een soort 'op de camping' (of hoe dat programma heet) van v8.. jonge aantrekkelijke mensen die helemaal lam worden op stamp muziek :no:

ShAdYPuNk 19 July 2003 18:48

Ik kijk zelf ook vaak naar die muziek zenders als ik me verveel (alleen haat ik tmf, aangezien ze alleen wat om trance en dance geven :no: ). Ik kijk meestal wel naar urbanvibes op the box, maandagavond, omdat ik gewoon van dat soort muziek houd. (en op mtv zijn soms wel leuke programma's) Maar dat betekent nog neit dat een ander daar van houdt, die houdt weer wel van trance. En daarom is er voor iedr1 ook muziek die diegene dan neit leuk vind. wat jij leuk vindt hoeft een ander neit ook te vinden dus het wordt allemaal bij elkaar gegooid.

Waar ik me nou es aan erger is al die blote billen en boobs die alleen nog maar voorbijkomen...
En dat noemen ze dan ook voor die doelgroep 7-12 ofso.... vaag hoor. (het gaat omde muziehiek!) ( waarom kijk je dan elke dag weer naar die zenders, en niet naar de radioho!) (*):x)

sebass 22 July 2003 21:39

Ik ben blij dat er nog meer mensen zijn die er zo over denken. Eigenlijk vind bijna niemand die zenders leuk. Terwijl we toch nog jong zijn (gemiddeld iets boven de twintig), maar deze zenders zijn duidelijk voor een jongere groep gemaakt.

Er wordt geen leuke muziek meer gedraaid (ik ben zelf meer een liefhebber van wat meer "muziekale" muziek zoals symphonische rock, prog rock, jazz, soul, klassiek en goede pop) Ik doe zelf ook veel in de muziek en kan de meeste muziek wel waarderen. Maar de nadruk ligt hier niet meer op de muziek. Imago schijnt hier een grotere plaats in te nemen. Tuurlijk moet een band wel een bepaald charisma hebben, maar het moet niet de boventoon voeren.

Jammer dat al deze zenders ongeveer dezelfde doelgroep hebben. Muziek is toch voor alle leeftijden en niet alleen tot en met 16? Wat meer variatie om ieders muziekale behoeften te bekostigen zou niet slecht zijn toch? Een documentaire over een bepaalde artiest zou ook leuk zijn en dan moet het wel over de muziek gaan. Tja het word helaas steeds slechter maar ik blijf hoop koesteren. (hoewel ik niet echt verwacht dat ik ooit iets zal zien van dream theater of diana krall op een van die zenders)

Bij mij zijn de zenders er ook al uit. Het enige wat ik er bij doe is ergeren.

Denden 100 piek 28 July 2003 13:22

Ik hoor ook nooit iets leuks op de muziekzenders, alleen puberale troep of het zoveelste rap of R&B nummer wat verdacht veel lijkt op de vorige 101 nummers die ik al gehoord heb.
Voor een goed muziekaanbod luister ik wel naar de radio, van de muziekzenders kijk ik alleen nog naar The Box voor Gamekings, that's it.

Netrocker 9 August 2003 00:06

Alles wat ze op TMF en MTV draaien dat is gewoon shit!
Opzicht kan ik wel tegen rap of R&B nummers maar de hele tijd dit soort muziek en als het geen rap/R&B is dat is t wel trance nou dat vind ik helemaal niks!
Natuurlijk zijn er altijd blote vrouwen in de clips aanwezig,
opeens heb je een concurrentie strijd tussen rappers welke de meest blote vrouwen in de clips heeft,
geen rock of reaggea hoor je tegenwoordig!
Dat is wel jammer:'(

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:51.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.