![]() |
Amsterdam
Was weer gezellig.
Dag 1 Lekker met een groep vrienden rond gelopen, wat gewinkeld, maar voornamelijk veel gelopen van kraakpand tot kraakpand. Ze hebben erg mooie daar. Tegen een uur of 8 gingen de meesten naar huis maar Mattijs, Rolf en ik bleven in 1 van die kraakpaden slapen. Het was een erg mooi erg groot pand aan de Prinsengracht. Er woonden in totaal 15 mensen waarvan 3 gezinnen. Die kinderen waren ook erg lachen. K3? Die zijn stom, Ramones is koel! (punk band). En dat voor kinderen van 6 en 9 jaar :D Geweldige kinderen :) S'nachts nog 2 uur erover gedaan om te bedenken dat we naar een coffeeshop naast het pand zouden gaan, en we hebben daar 1 uurtje gezeten om vervolgens te gaan slapen. Dag 2 Om 6 uur was ik alweer wakker, maar we zijn er rond 8 uur uitgegaan. Tegen een uur of 10 zaten we weer op "De Dam". Even naar de AH gegaan om wat te eten te halen. Tegen een uur of 12 heb ik de trein genomen, de andere 2 gingen zelf wel een keer naar huis, om vervolgens weer bij Lieve Colafles langs te gaan. Vanaf daar zijn we weer naar het centrum van Amsterdag gegaan. Eerst in een leuke dierenwinkel geweest, en daarna in een boekenwinkel waar we omgeveer 2 uur gezeten hebben ons verwonderen over Africa, en dubbel liggen om een heel erg leuke gedichtenschrijver. Daarna zijn we op "De Dam" gaan zitten om gewoon lekker te kletsen, even naar de AH wat eten halen, en nog meer kletsen op "De Dam". En toen was het alweer 8 uur s'avonds. Ko gaat maar eens naar huis, helaas. Thuis aangekomen terug naar een kraakpand in hengelo, want daar stond me fiets nog. Maar het was te gezellig, dus ben nu net thuis. Maar het waren weer 2 erg leuke dagen! :) |
ow... leuk :)
ik was naar de film :p ook leuk :p |
Kan je in kraakpanden slapen? O.O
|
Citaat:
|
was je kale zus ook mee?
|
volgens mij heb je een relaxed leventje
|
wat is er nu zo mooi aan kraakpanden? :? zou ik nooit van mn leven willen in overnachten...
|
Citaat:
@ FiZz: koewl moet ik ook doen. :p |
Citaat:
|
Citaat:
Het mooie is de hele sfeer die er hangt, het vertrouwen onderling, alles! Je kunt eten en drinken wat je maar wilt, allemaal geen probleem. Maar jah, je moet wel van die cultuur houden he :) |
Citaat:
|
Citaat:
jonge wat lul je nou over cultuur man, et is gewoon een zooite schooiers, die geen zin heeft om te werken, en zich intespannen voor de samenleving, en gaan daarom maar huizen van mense kraken, en daar in wonen! ik vind het echt de meeste asociale "cultuur" die er bestaat en voor de mensen die nog niet overtuigd zijn wil ik heel graag vragen om de moeite te nemen dit artikel te lezen: artikel |
Citaat:
|
Ik heb een hekel aan dat tuig van de maatschapij die zonder te dokken in andermans eigendommen verblijven en allerlei wetten aan de laars lappen. 8|
En t lijkt net of je t wel stoer vindt dat je kraakpanden opzoekt. :rolleyes: |
Citaat:
Tja, en wat betreft je artiekel, als die HUUR inkomsten haar pensioen zijn dan moet ze het pand wel verhuren. Want krakers kunnen er pas in zodra het een jaar leegstaat. In de tijd dat het pand leeg staat krijgt zij ook geen huur. En hierom moet ik wel erg lachen en geef ik die krakers heel erg gelijk. Dom Discriminerend mens zeg. Citaat:
En dit dan? whahah: Citaat:
En dan dit: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als een pand zolang leegstaat dan kunnen er mensen in, en daar ben ik het mee eens. Er zijn natuurlijk wel een heleboel mensen die het doen omdat het leuk is of voor de kick, nou en? Er zijn er ook zat die het doen vanuit hun principes. En nee ik vind het niet stoer om ze op te zoeken, maar ik vind het wel erg leuk om te doen. Ik vind het heerlijk om met die mensen om te gaan. Maar ik betwijvel het of jullie wel eens serieus met zulke mensen gepraat hebben, die wel achter hun principes staan. Maar als jullie nog eens zouden willen, kom hier gerust eens langs want ze zijn er altijd toe bereid. |
Citaat:
Een pand is namelijk minder aantrekkelijk voor mogelijke huurders als die krakers er in zitten. |
Citaat:
|
Citaat:
En zoals ik al zei, dat jij dat rare principes vind. Maar neem dan die arme studenten die in amsterdam moeten/willen studeren maar het kan niet omdat er geen woonruimte is, of het is veel te duur. En ik weet niet hoe jij dat 'vervuilt' bedoelt. Maar over het algemeen zijn de panden die gekraak worden zo'n grote zooi dat ze met moeite er een beetje iets van kunnen maken. Ze onderhouden het pand goed omdat ze er wel moeten kunnen wonen. En heel erg leuk dat iemand van die huur zijn gezin moet onderhouden. Maar als iets al langer dan een jaar leeg staat (en vaak staat het al wel veel langer leeg (2 tot 5 jaar), dan wil blijkbaar niemand het huren. Maar zoals ik al zei, kom eens langs om met deze mensen te praten :) |
dus omdat dat vrouwtje buitelanders niet mag ( omdat die ook vaak voor problemen zorgen) dan hebbe jullie het recht om der huisje te kraken, echt niet te geloven. Ik zou me echt kapot schame, om gewoon zomaar bij iemand in huis te gaan, en daar een beetje te gaan wonen GRATIS en voor niks. alleen maar omdat het een jaar ongebruikt is. Maarja zoals je al zei, het is legaal dat klopt, dus ik ga er ook verder niet op in.
maar ik zou er niet trots op zijn |
Citaat:
Maar owkee, laten we de discussie maar stoppen in der daad, want dit is niet het discussie forum, en dit topic was er ook zeker niet voor bedoelt. Ik had gewoon 2 leuke dagen in amsterdam |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:30. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.