Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Games (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Half-Life 2 (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=33070)

Koeienvlekken 26 June 2003 11:02

Half-Life 2

Op 30 september komt Half-life 2 uit. Ga jij het kopen?

Dit is wat info in het engels over het spel:

Gordon Freeman is back! Along with scientist Eli Vance and his daughter Alyx, your mission is to save the world from total alien domination. See, that little incident in Black Mesa was just the beginning: now those pesky Xen invaders have spread across the whole Earth, causing massive amounts of death and destruction. It’s up to you to set things right.
Half-Life 2 picks up some time after the original Half-Life left off - with Gordon working for the G-Man - and takes place in and around an eastern European-type city called City 17.

Nog wat extra info:

- A Half-Life 2 SDK (Software Development Kit) for mod developers will be released prior to the game hitting store shelves.
- Like the original Half-Life, Valve currently has no plans for a pre-release demo (Half-Life: Day One wasn't an official demo).
- An Xbox port is very likely, but Half-Life 2 will most likely be exclusive to Xbox on consoles. So no PS2 port.
- Barney is back, and all the voice actors from the original Half-Life are reprising their roles. Also returning is Half-Life's original writer, Marc Laidlaw.
- While the new engine has all sorts of fancy features, it's still designed to scale and work on lower-end machines. Apparently a 700mhz processor and a video card capable of running DX6 is enough, although a 2ghz with a GeForce4 is recommended. Rumors about NVidia or ATI exclusivity are unfounded.
- Alyx is not a playable character. You're still Gordon Freeman, and Gordon doesn't talk. Nor will there be cut scenes.
- Scripted Sequences will be more interactive.
- ALL objects in the game world are affected by the physics.
- Movement speed of HL will be retained.
- There will be drivable vehicles in both single and multiplayer.
- Known locations: City 17, a harbor, a jail, the suburbs, a dried up ocean, an icebreaker ship.
- An upgraded Hammer editor should ship with the game, but instead of just editing maps it's now described as a "complete development environment" for maps, mods, and more.
- Half-Life 3 is planned, so expect another cliffhanger ending.

TRC 26 June 2003 11:06

Ik ga het me kopen, want met de nieuwe counterstrike versie dan ben ik wel eventjes zoet :yes: :yes: :yes:

Nightwolf 26 June 2003 12:09

Re: Half-Life 2

Citaat:

Originally posted by Koeienvlekken
Nor will there be cut scenes.
dit vind ik echt jammer, dat maken een spel nou veel leuker en interessanter. maar goed, ik denk dat ik m wel ga halen, ligt eraan hoeveel geld ik dan heb iig :)

inVision 26 June 2003 15:35

Ik ga hem zeker kopen! en ook een nieuwe pc aangezien deze de huidige versie al niet aan kan :(

lou 26 June 2003 17:02

Re: Re: Half-Life 2

Citaat:

Originally posted by Nightwolf

dit vind ik echt jammer, dat maken een spel nou veel leuker en interessanter. maar goed, ik denk dat ik m wel ga halen, ligt eraan hoeveel geld ik dan heb iig :)

Maar er zijn volgens mij wel veel scripted events in net als in het origineel .In het origineel waren trouwens ook bijna geen cut scenes :)

SpiNe 26 June 2003 17:08

ik down hem wel:]

aarsch 26 June 2003 17:35

Re: Re: Half-Life 2

Citaat:

ik vind het eigenlijk wel beter dat je geen lappen tekst hoeft te lezen als je in een actie scene zit,als je er geen cutscenes in de game zet dan de hele tijd door alsof je er dan midden inzit.

ontopic.
ik denk dat ik hem wel ga kopen valve heeft er 5 jaar op lopen zwoegen en na alle filmpjes die ik heb gezien lijkt me dit zeker me geld waard

Banaan 26 June 2003 17:37

Citaat:

Originally posted by SpiNe
ik down hem wel:]
:no:

FunFair 29 June 2003 00:15

Citaat:

Originally posted by Banaan
:no:
:yes:

Nightwolf 29 June 2003 01:01

Re: Re: Re: Half-Life 2

Citaat:

Originally posted by lou

Maar er zijn volgens mij wel veel scripted events in net als in het origineel .In het origineel waren trouwens ook bijna geen cut scenes :)

helemaal geen, behalve helemaal in t begin want toen moest je alleen maar wachten voordat je eindelijk aan t einde van die treinrit was :z wat je allemaal kon zien in t begin, was wel mooi vond ik toen :yes:

Nightwolf 29 June 2003 01:02

Re: Re: Re: Half-Life 2

Citaat:

Originally posted by aarsch

ik vind het eigenlijk wel beter dat je geen lappen tekst hoeft te lezen als je in een actie scene zit,als je er geen cutscenes in de game zet dan de hele tijd door alsof je er dan midden inzit.

er moeten wel wat cut scenes in zitten want er hele tijd in zitten wordt ook weer saai na een tijd, zoiets als wat in GTA3 en GTA:VC :)

someone 1 July 2003 13:47

En jij denkt echt dat hl2 ook op datum uitkomt? Met hl2 betreft is Valve nog erger dan met cs updates uitegeven. cs:sz zou in februari al uit moeten zijn gekomen, zie jij hem al ergens? hl2 was voor vorig jaar oktober gepland, wat heb jij voor aanleiding te zeggen dat hij dit jaar uberhaubt nog uitkomt?

Fade of Light 1 July 2003 18:26

Citaat:

Originally posted by someone
En jij denkt echt dat hl2 ook op datum uitkomt? Met hl2 betreft is Valve nog erger dan met cs updates uitegeven. cs:sz zou in februari al uit moeten zijn gekomen, zie jij hem al ergens? hl2 was voor vorig jaar oktober gepland, wat heb jij voor aanleiding te zeggen dat hij dit jaar uberhaubt nog uitkomt?
snids wanneer is CS een officieel project van Valva? Nooit geweest volgens mij

Nightwolf 1 July 2003 19:09

dat is t ook niet, de maker van CS was toch een 23-jarige student? :?

aarsch 1 July 2003 21:12

Citaat:

dat is t ook niet, de maker van CS was toch een 23-jarige student? :?
erm het was een vluchteling uit korea... maar leeftijd weet ik niet meer.
cs ik geen product van VALVE.
en cs:cz word volgens mij niet gemaakt op de V source engine.

we krijgen dus 1.6 en cs:cz (of is dit hetzelfde??) en er komt een CS voor op de x box

Nightwolf 1 July 2003 22:05

euh nee cs:cz is een ander spel :?

inVision 1 July 2003 22:40

Half-Life 2 heeft bijna geen scripted events...

Voor de mensen die hem willen downloaden suc7 want je moet ook nog een key hebben die UNIEK moet zijn om hem te spelen en die maar een keer in gebruik mag zijn :)

FunFair 2 July 2003 07:49

joh, wedden dat die wel hacken/cracken :Y)

en als jij aan het installeren bent zonder internet verbinding, kunnen ze dat niet eens checken :Y)

aarsch 2 July 2003 09:58

ALLES valt te hacken met voldoende tijd

someone 2 July 2003 20:06

klopt, is officieel niet van valve nee, maar hun geven het wel uit, daarom duurt het altijd zo lang.

inVision 3 July 2003 00:08

Citaat:

Originally posted by FunFair
joh, wedden dat die wel hacken/cracken :Y)

en als jij aan het installeren bent zonder internet verbinding, kunnen ze dat niet eens checken :Y)

HL2 wordt uitgegeven via Steam, daar MOET je een internet verbinding voor hebben, dus jammer maar cracken gaat niet of je moet een key toevoegen in de database server maar das hacken :)

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:05.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.