![]() |
mijn god, wat een liev spinnetje al niet kan doen
|
sick
|
gooooooor :kots:
|
dat geloof je toch niet? welke eikel gaat er na dag 5 a 6 nog niet na de dokter/ziekehuis...
|
in het nederlands overigens heet het een vioolspin
Loxosceles reclusa <- latijnse naam |
auwie :{ :'(
|
Vioolspin (Loxosceles Reclusa)
De vioolspin staat ook bekend in het buitenland met de naam “Brown Recluse”. Mannetjes zijn maximaal 1,3 cm en het wijfje tot 1,5 cm. Het zijn lichtbruine spinnen. Op het rugschild staat een vioolvormige, donkerbruine tekening. Vioolspinnen zijn in de nacht actief en spinnen een slordig, horizontaal web. Hij leeft in huis en kruipt rond in kleren en beddengoed. Van de Verenigde Staten tot in Zuid-Amerika leven deze spinnen onder stenen en in huizen. Ze komen ook in Afrika, Europa en Azië voor. Na wederzijds 'getrommel' op het grondweb van het vrouwtje volgt een vrij snelle paring. De cocon, met 100 à 150 eieren, wordt in het web bewaakt en komt na ± 5 maanden uit. Het gif van deze spinnen kan weefsels verwoesten en zweren en gangreen veroorzaken. In Amerika hebben beten van de loxosceles-spinnen zweren veroorzaakt, vooral in de buurt van de wond, en in enkele gevallen zelfs tot de dood van mensen geleid. Ze hebben een weefseloplossend gif. Slachtoffers ontwikkelen op de gebeten plek een wond waarop een korst ontstaat. Als deze afvalt, is de wond eronder nog dieper. Verbetering vindt plaats na enkele maanden, soms pas na huidtransplantatie. |
Citaat:
|
ieeewwww:| :(
|
oh.. mijn vader zegt dat ie naar zijn weten bijna niet in NL voorkomt.., anders had hij er wel van gehoord.... (heeft tijdje entomologie gedaan :+ )
|
heeeej das lekker :Y) :9
kende m al van net :D |
eeew! :D
|
ziekelijk...
auw auw auw |:( :kots: |
Citaat:
Die tekst staat er gewoon bij om stoerder over te komen. Op de achterkant van de foto's zie je trouwens het karretje met onstmettingsmiddelen uit ziekenhuis ;) |
gadverdamme :kots:
|
ik vind altijd wel mooi om te zien, dat de natuur nog altijd sterker is dan de mens
|
bah wat smerig zeg
|
uhm.. bah?
laatste foto's zijn zo te zien wel in een ziekenhuis genomen trouwens. Overleefd je duim het trouwens nog na zoiets? :P |
Ben je op fokzine geweest whehehehe...:p 8-)
|
gadvergadver.. toen ik dat venster zag, rende ik naar de keuken en durfe ik het scherm niet dicht te doen :$ :$
|
geil:|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
daar kom ik niet. |
ik vraag me af wie er zo dom is om niet op tijd naar het ziekenhuis te gaan :{ als je toch merkt dat het zeer doet en er niet normaal uit komt te zien.. dan ga je tenminste toch ff zelfonderzoek doen of naar de huisarts :?
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:44. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.