Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   verdiende loon?? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=34361)

SpiNe 24 July 2003 18:58

verdiende loon??

de zonen van saddam hoessein zijn reeds om het leven gebracht en na de foto's te hebben gezien zijn ze wel hard handig vermoord

is het verdiende loon wat ze hebben gekregen of niet?

Kamui 24 July 2003 19:09

het hangt ervan af van wat ze gedaan hebben :{

Babysmurfie 24 July 2003 19:17

Nee ik vind niet dat mensen het recht hebben anderen te vermoorden, wat die ook gedaan hebben in het verleden.
Het gerecht heeft ook zo zijn functies.

SpiNe 24 July 2003 19:27

Citaat:

Originally posted by Kamui
het hangt ervan af van wat ze gedaan hebben :{
|:(

Ar-Tuur 24 July 2003 20:16

Citaat:

Originally posted by Babysmurfie
Nee ik vind niet dat mensen het recht hebben anderen te vermoorden, wat die ook gedaan hebben in het verleden.
Het gerecht heeft ook zo zijn functies.

Ik denk dat veel Irakezen het met je oneens zijn. Die mensen verdienen weinig goeds, al zou levend in handen krijgen niet eens zo slecht zijn, dan kun je ze eens goed straffen voor alle gruwelijke gewelddadigheden die ze begaan hebben. Ik ben er geen moment rouwig om dat ze "vermoord" zijn.

Stevie 24 July 2003 20:51

mijn eerste gevoel toen ik het las was: gelukkig, hun verdiende loon. terroristen verdienen niet anders. echter als je goed nadenkt is het ethisch gezien gewoon nooit juist om iemand te doden dus ik kan het standpunt van babysmurfie ook wel begrijpen. ik vind het helemaal NIET erg dat ze dood zijn :no:

anemic 24 July 2003 22:43

ik denk dat het internationaal gerechtshof daarvoor dient..maarja daar heeft amerika schijt aan..

L_angeldc 25 July 2003 17:49

ik vind het echt belachelijk dat ze die fotos hebben vrijgegeven.
soort van oorlogs trofee. 'kijk wat zijn we goed zeg, we hebben de kids van saddam vermoord'

over hun dood heb ik een beetje dubbele gevoelens, kijk het zijn terroristen dus het is ook wel goed, maar door ze te vermoorden zijn zij, de amerikanen, dus geen haar beter dan de terroristen die ze willen bestrijden. ik had ze toch liever in de gevangenis gezien denk ik.

en @ kamui : lees een krant of kijk een keer het nieuws :rolleyes:

0Vera 29 July 2003 19:24

sjah ik las et op vakantie, en ik vond het op zich goed. Ben et idd wel met stevie eens, een dubbel gevoel. Maar het waren zeker geen lieverdjes, en ze zijn rampzalig om levend te pakken te krijgen dus als Amerikanen dan de kans hebben die mannen te vermoorden, naja... ach ik verdiep me eigenlijk weinig in Irak en perikelen. Het blijft vreselijk :{

Maar als je naar die onderdrukte bevolking kijkt, weet je eigenlijk wel dat dit het enige juiste is. Die mensen zijn zo uitzinnig van vreugde dat ze van zo'n tiran zijn verlost. Zijn zonen kunnen hem nu iig niet meer opvolgen, en dat zal hem ook wel breken. Wat die man op zijn kerfstok heeft, maaaaan daar zou de duivel zich nog voor schamen :rolleyes: :no:

anemic 29 July 2003 21:38

elk land hoort zich aan afspraken te houden punt. en de vs staat daar blijkbaar boven..

Fade of Light 29 July 2003 21:50

Citaat:

Originally posted by anemic
elk land hoort zich aan afspraken te houden punt. en de vs staat daar blijkbaar boven..
ja he, dat was de vs in Wo2 ook...die uitspraken van je zijn wel erg simpel gezegd, maar woorden en daden zijn iets anders. JE weet niet wat er daadwerkelijk afspeelt op het slagveld.

anemic 29 July 2003 22:09

Citaat:

Originally posted by Fade of Light

ja he, dat was de vs in Wo2 ook...die uitspraken van je zijn wel erg simpel gezegd, maar woorden en daden zijn iets anders. JE weet niet wat er daadwerkelijk afspeelt op het slagveld.

nee maar dan snap ik neit waarom ze gingen zeuren dat het laten zien van 2 gegijzelde amerikaanse militairen op aljazera tegen de con. van geneve is...

Jochemmm 29 July 2003 22:40

mwah, ze zijn der zo wel extreem makkelijk vanaf gekomen. Als je weet wat die lui gedaan hebben had je ze beter voor de rest van hun leven kunnen opsluiten, ergens in een donker hok.

bovendien vind ik het altijd nogal krom, iemand doodmaken omdat die persoon iemand dood heeft gemaakt. Zelfs in een extreme situatie als deze.

Maarja, tis gebeurd, en almetal kan ik geen medelijden met ze hebben.
Overigens wel met dat 14e jarige zoontje. Dat jochie zal ongetwijfeld zijn ouders na doen en absoluut gaan aardig jongetje zijn, maar dan nog ga je geen kinderen doodschieten...

SpiNe 30 July 2003 13:35

Citaat:

Originally posted by Jochemmm
mwah, ze zijn der zo wel extreem makkelijk vanaf gekomen. Als je weet wat die lui gedaan hebben had je ze beter voor de rest van hun leven kunnen opsluiten, ergens in een donker hok.

bovendien vind ik het altijd nogal krom, iemand doodmaken omdat die persoon iemand dood heeft gemaakt. Zelfs in een extreme situatie als deze.

Maarja, tis gebeurd, en almetal kan ik geen medelijden met ze hebben.
Overigens wel met dat 14e jarige zoontje. Dat jochie zal ongetwijfeld zijn ouders na doen en absoluut gaan aardig jongetje zijn, maar dan nog ga je geen kinderen doodschieten...

denk je dat die soldaat die dat heeft moeten doen nog lekker kan slapen?

en als een kind van 14 met ak 74 op je team gaat schieten dan heb je weinig keus he maar ga hun niet zwartmaken
met zo'n domme opmerking

als een kind de straat over rent en het kind wordt overreden dan ga je toch ook niet zeggen dat je geen kinderen moet overrijden......tis wel lekker makkelijk he die amerikanen zwart maken:x

Jochemmm 31 July 2003 21:15

Citaat:

Originally posted by SpiNe
denk je dat die soldaat die dat heeft moeten doen nog lekker kan slapen?

en als een kind van 14 met ak 74 op je team gaat schieten dan heb je weinig keus he maar ga hun niet zwartmaken
met zo'n domme opmerking

als een kind de straat over rent en het kind wordt overreden dan ga je toch ook niet zeggen dat je geen kinderen moet overrijden......tis wel lekker makkelijk he die amerikanen zwart maken:x

uhm, waar haal jij al die afkeer tegen de amerikanen nou weer uit? :?

Of dat kind nou met AK74 en al te onder is gegaan of perongeluk ergens in een hoekje is geraakt door een verdwaalde kogel, dat neemt niet dat ik nog wel medeleven kan tonen voor de dood van een 14 jarig jochie.

FiZz 31 July 2003 22:58

Het is nooit goed om iemand te vermoorden. (ook vanwege het feit dat dat eigenlijk te makkelijk is (levenslang is veel erger)

Maar er zijn wel mensen die het niet verdienen om te leven.

Nightwolf 1 August 2003 12:03

wrom reageer je er dan sowieso op? :rolleyes:

ik vind t trouwens verdiende loon na wat hun hebben gedaan :thumbsup:

Freedom 6 August 2003 17:37

mja, maar dit toont nogmaals aan dat de VS zich precies toch dat ietsjes beter vindt dan de anderen
(cfr. conf. v. Genève,Internat. Strafhof,...).....

Niet?:Y)

lizeth 11 August 2003 20:12

Ik ben tegen de doodstraf en helemaal tegen moord. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe je anders terroristen aan moet pakken. Een gevangenisstraf is ook geen oplossing, ze komen er altijd wel uit. En eens een terrorist, altijd een terrorist!
Moeilijke situatie dit...

Forza 11 August 2003 20:47

best raar toch, dat er mense vermoord kunne worde. en er kan niks tege gedaan worden

PFP 12 August 2003 11:18

die zonen zijn omgekomen in een vuurgevecht, ik heb echt geen medelijden met dat tuig. Saddam zijn lijk moeten ze door de straten van Washington slepen, zodat iedereen kan zien wat de westerse wereld doet tegen terrorisme. Met wortel en tak uitroeien!

PFP 12 August 2003 11:22

Trouwens amerika is een supermacht, waarom zou het dan verantwoording af moeten leggen aan haar veel zwakkere en valse bondegnoten zoal: Rusland Duitsland en Frankrijk. In de geschiedenis is het altijd een supermacht die gewoon de lakens uitdeelt.

Darksecret 2 January 2004 11:02

Wat go's around comes around:] ;)

Ar-Tuur 2 January 2004 11:19

Kappen hiermee, Darksecret

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:06.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.