![]() |
problemen hoe leg je ze achter je?
ik zit met de vraag hoe je de problemen die je hebt meegemaakt achter je kunt leggen?
|
verwerken denk ik een onopgelost probleem kan je zowiezo moeilijk achter je laten
|
weet ik niet dat is de reden waarom ik al 2 jaar depri ben denk ik|:(
|
maybe gewoon doorgaan/beginnen met een "normaal" leven, leuke dingen gaan doen:)
er (nog) een keer over praten en je "hart luchten" kan ook goed doen als je dat nog niet hebt gedaan vergeten gaat denk ik moeilijk maar probeer er een punt achter te zetten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
just my thoughts. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hoe zou je t dan kunnen verwerken?
|
Bij mij helpt het door erover te schrijven..
Maar dat is alleen met kleine probleempjes.. De 2 grote problemen die ik heb gehad zijn na al die jaren nog steeds niet verwerkt, dus tja...:( |
ik snap niet dat mensen problemen neit achter zich kunnen leggen (mits ze opgelost zijn)
|
niet aan denken.
jezelf met iets anders bezighouden. naar de toekomst kijken. En als het verwerkt is moet dat niet zo'n enorm probleem zijn. |
Citaat:
|
k denk dat het er ook aan ligt wat voorn probleem het is maar erover praten helpt meestal wel zo kan je het beter verwerken tenminste dat heb ik wel en er over schrijven doe ik ook verder er gewoon niet al te veel bij stil staan en gewoon door gaan met die leuke dingen die je altijd al deed...
|
Citaat:
|
Citaat:
Vooral veel over praten etc dus. |
er de tijd voor nemen en verder gaan met je leven als je het gevoel heb dat het weer ok gaat:)
|
Re: problemen hoe leg je ze achter je?
Citaat:
|
Re: Re: problemen hoe leg je ze achter je?
Citaat:
|
Re: Re: Re: problemen hoe leg je ze achter je?
Citaat:
|
Tijd is vaak een goede heler.
En vaak zijn problemen dingen waar je toch niks meer aan kan doen. Dus eigenlijk is het stom om eraan te blijven denken. Maar jah, zo makkeijk werkt het niet. |
Ik denk dat je er vooral over moet praten, als je iemand hebt om te praten natuurlijk :)
Als je iets heel ergs meegemaakt hebt, kan je beter naar een professionele instelling gaan, denk ik. Erover schrijven kan inderdaad ook helpen. Ook is het belangrijk dat je openstaat voor nieuwe dingen, voor leuke dingen. Dit gaat natuurlijk beter als je je problemen al iets beter verwerkt hebt. Als je bepaalde dingen in je leven veranderd, word je misschien niet zo herinnerd aan wat je meegemaakt hebt. Natuurlijk zal het nooit helemaal weggaan, maar je kan ook zoiets hebben van 'alles wat ik tot nu toe meegemaakt heb heeft mij gevormd tot wat ik nu ben' ( de Christina Aguilera - theorie (waar ik trouwens alles behalve fan van ben, maar ze heeft daarmee wel een punt moet ik zeggen) ik hoop dat je hier iets aan hebt? :? veel :thumbsup: :aai: :wave: |
bedankt voor de adviezen en ik heb er echt veel aan!!!
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:29. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.