![]() |
Hoe heten de achterbuurten in jullie stad?
Noem ff je stadje erbij, wel zo makkelijk :Y) Kwam op t idee na een mooie tour zojuist erdoorheen 8)
Heerlen: - Meezenbroek - Grasbroek - Heksenberg - Zeswegen - Nieuw-Einde - Treebeek - Nieuw-Lotbroek - Hoensbroek - Molenberg - Passart - Aan de Slagboom - Tuindorp - Heerlerheide Da wast wel zo'n beetje :) Tilburg: - De Korvel - Zorgvlied - Oerle :) |
Amsterdam:
Bijlmer, Vogelbuurt, Slotermeer en vast dat er zo nog wel een paar buurten zijn, maar vooral met de eerste 2 heb je de meest bekende/beruchte in Amsterdam wel gehad |
Citaat:
|
niet echt achterbuurten, maar gewoon plekken waar je beter niet kunt komen
Almere: - Stedenwijk - Passage - Mandelapark - Station parkwijk - centraal station - Havenkom - Evenaar - Randstad |
Bart wil maar al te graag dat Heerlen wordt gezien als de grootste ghetto van Nederland, met de meeste junks, buitenlanders en ander gespuis.
Maar dat is Rotterdam helaas al. |
Enschede:
- Wesselerbrink - Helmerhoek - Stadsveld - Pathmos - Stroinkslanden - Centrum :p Volgens mij waren er wel meer, maar dit zijn de meest bekende dacht ik zo Kweet zo nie of we echt beruchte buurten hebben, maar Pathmos zeker :d |
Kostmand :+
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(nu gaat bert komen met dubieuze statistiekjes) in Zoetermeer is het vooral Palenstein trouwens en zooi rond de stations verder is het wel een braaf nieuwbouwstadje |
Citaat:
|
Citaat:
Stokhorst en de Singel *) |
albergen:
-euh t is een grote wijk :+ zwolle: -holtenbroek |
Citaat:
|
Citaat:
|
blauwdorp, staat bekend om de grote hoeveelheid tuig wat er woont. en verder ken ik niet de namen van die buurten:z
|
Hengelo
Volgens mij kan ik beter de nietachterbuurt wijken opnoemen... Dat zijn er minder :9 Genseler Tuindorp Hasseler Es Vossebelt |
de slagboom
vraag het mij ook niet |
Re: Hoe heten de achterbuurten in jullie stad?
Citaat:
|
Re: Hoe heten de achterbuurten in jullie stad?
Citaat:
|
Utrecht
Zuilen (woon ik) Ondiep Betonbuurt overvecht En nog wel een paar waar k de naam neit van weet |
Citaat:
|
hhmm... Amsterdam heeft een Tuindorp, Heerlen en Enschede dus ook, welke plaatsen nog meer? :? :+
|
Groningen:
- Beijum (!!!!) - Lewenborg - Selwerd Zandberg: - Die kerel van nummer 24 heeft een alarmpistool.. :+ |
Nijmegen
wolfskuil willemskwartier hatert KANKER ME LINKERTBOX KRAAKT! :[ *#^@*&^@#@#&^%^*()*(\ we gaan verder Benedenstad (maar das deel v/h centrum) hazenkamp heseveld zwanenveld... alhoewel dukenburg lindenholt en voor de rest het waterkwartier en dan vind ik het wel meevallen MarkNMGN jij nog iets toe te voegen? |
in rotterdam kun je je beter af vragen waar je wel kunt lopen, in mijn buurt dus want ik woon in 1 van de betere :s
-crooswijk -oude noorden -spangen -charlois -delfshaven -koolhaven -hoogvliet -kop van zuid en zo zullen dr echt nog wel tig zijn waar je niet normaal kunt lopen.... |
Heeej Bart, je vergeet Beersdal :)
Heiloo: uhm, nix :p |
Sneek:
Lemmerwegwijk Oost Lemmerwegwijk West en sommige stukken van het Sperkhem |
Citaat:
|
eej joey kwame die meisjes niet uit Heerlen
|
Citaat:
|
Helmond:
't Haagje Helmond-Oost (en dan vooral de Heistraat) de Rijpelberg gaat ook hard achteruit... |
Venray:
Brukske Veltum |
Citaat:
|
van me oude woonplaats roermond weet ik t nog wel,
daar was het -t veldt -kemp en in mindere mate -donderberg -tegelarijveldt (hier is pakweg 80% allochtoon...) |
hier in bovenkarspel hebben we overigns niet echt achterbuurt.
|
den bosch:
slagen hambaken |
Citaat:
|
Citaat:
|
Re: Re: Hoe heten de achterbuurten in jullie stad?
Citaat:
|
[b]Heist-op-den-Berg :
Zonderschot 't Goor De Kievit Pijpelheide De Lichten Palieter De Kwinten Bergebos En er zullen er nog wel zijn... :) |
witte vrouwenveld heeft hier ook niet echt een goede reputatie8)
|
Breda:
Tuinzigt miss Haagse Beemden ook niet. |
Citaat:
hengelo heeft hooguit drie achterbuurten: veldwijk, sterrenbuurt en maybe de nijverheid.... van echte achterbuurten kan je nog niet eens echt spreken in hengelo, we zijn echt een zwaar rijke stad hoor... niet vergelijkbaar met bv de achterbuurten van bv rdam, a'dam en ook enschede zelfs...:) |
Citaat:
|
Citaat:
[QUOTE]Originally posted by Helenaa [B] Hengelo Volgens mij kan ik beter de nietachterbuurt wijken opnoemen... Dat zijn er minder Genseler Tuindorp Hasseler Es --> daar woon ik nu :d Vossebelt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:22. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.