Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Computers & Internet (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=23)
-   -   wel downloaden, maar geen sites?? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=36440)

Larsjuh 13 September 2003 13:40

wel downloaden, maar geen sites??

Nou ik kan dus wel downloaden met kazaa op de pc van m'n broer, maar ik krijg geen enkele site voor m'n neus, iemand een oplossing?

Nightwolf 13 September 2003 14:10

:?

Larsjuh 13 September 2003 14:16

Citaat:

Originally posted by Nightwolf
:?
wat is het probleem?

Nightwolf 13 September 2003 14:24

vanaf 'maar' snap ik t niet :)

Larsjuh 13 September 2003 14:42

ik bedoel, ik kan wel verbinding maken, hij heeft nog een modem, ik kan ook wel downloaden, maar als ik een site wil bezoeken, zie ik niets, alleen een tekst wat begint: De pagina kan niet worden weergegeven. En daaronder een heel verhaal. Onderaan staat dat het ook nog een DNS fout kan zijn.

Riddler 13 September 2003 15:08

moet je in command kijken of je ip-adres er wel goed staat ofzow :?
kan ook aan de poorten liggen volgens mij

Kampie 13 September 2003 15:08

Het is dus een DNS-fout..

Of je DNS moet worden geupdate (gebeurt elke 24u automatisch) of je hebt je DNS instellingen niet juist staan

Larsjuh 13 September 2003 15:57

1 Bijlage(en)
dit staat er:

Stapper 13 September 2003 16:12

dan heb je ergens bij de internet optie's aan gezet dat hij naar een dns server moet gaan zoeken die er niet is
bij kazaa heb je dit niet gedaan, dus maakt kazaa wel contact en internet niet

denk ik

Nightwolf 13 September 2003 16:40

ik denk eerder dat t iets in netwerkinstellingen is...dat je wel kan connecten maar niet kan surfen :? ofzo :)

FunFair 13 September 2003 17:31

refresh je dns idd.

geen netwerk instellingsfout, dan zou kazaa het ook niet doen.

kan ook zijn dat je misschien via een proxy werkt, die niet gevonden kan worden. Moet je bij de connectie instellingen van Iexplorer kijken.

EternalShadow 13 September 2003 19:07

ik had net zoiets, MSN deed het maar Sites niet, nadat ik Internet explorer 6 erover heen gegooid had deed ie het :z

nog steeds geen idee hoe het kwam :{

Larsjuh 14 September 2003 12:21

Citaat:

Originally posted by FunFair
refresh je dns idd.

geen netwerk instellingsfout, dan zou kazaa het ook niet doen.

kan ook zijn dat je misschien via een proxy werkt, die niet gevonden kan worden. Moet je bij de connectie instellingen van Iexplorer kijken.

hoe kun je je dns refreshen dan? en ik heb geen proxyinstellingen gebruikt

FunFair 14 September 2003 12:25

Citaat:

Originally posted by Larsjuh
hoe kun je je dns refreshen dan? en ik heb geen proxyinstellingen gebruikt
onder win9x/me - start, run, winipcfg intikken, release, renew
onder win2k/xp - start, run, cmd intikken, ipconfig /release intikken, ipconfig /renew intikken

dan vraagt hij alle informatie van de dhcp server opnieuw op, dus als het goed is ook de dns server enzo.

Larsjuh 14 September 2003 12:48

Citaat:

Originally posted by FunFair
onder win9x/me - start, run, winipcfg intikken, release, renew
onder win2k/xp - start, run, cmd intikken, ipconfig /release intikken, ipconfig /renew intikken

dan vraagt hij alle informatie van de dhcp server opnieuw op, dus als het goed is ook de dns server enzo.

heeft niets geholpen, hetzelfde probleem nog steeds

appelshampoo 14 September 2003 16:05

Ik heb hetzelfde probleem gehad, msn werkt zeker nog wel ?

zit in een update van windows xp die AUTOMATISCH de instellingen in de hoofdcomputer op het gebied van veilig internet veranderd, dus daar moet je ff naar kijken, dat was bij het probleem.. en windows eraf gooien helpt nix !

Larsjuh 14 September 2003 16:26

msn doet het ook niet, alleen kazaa, heb alleen geen xp, maar windows '98 op die pc staan

Stapper 14 September 2003 16:29

Citaat:

msn doet het ook niet, alleen kazaa, heb alleen geen xp, maar windows '98 op die pc staan
en je haalt internet van de server, dan kan het wel eens zo zijn dat je niet geregistreerd staat op de server, dus ff een accountje aan maken met dezelfde inlog gegevens van je eigen pc en dan kan het misschien wel lukken

Larsjuh 14 September 2003 16:35

Citaat:

Originally posted by Stapper
en je haalt internet van de server, dan kan het wel eens zo zijn dat je niet geregistreerd staat op de server, dus ff een accountje aan maken met dezelfde inlog gegevens van je eigen pc en dan kan het misschien wel lukken
kheb zelf kabel, mn broer heeft modem, woont niet meer thuis, dus die inloggegevens zijn het niet, maakt wel verbinding, kan downloaden via kazaa, maar niet op msn of ff lekker surfen want de sites doen het niet.

Stapper 14 September 2003 16:38

Citaat:

kheb zelf kabel, mn broer heeft modem, woont niet meer thuis, dus die inloggegevens zijn het niet, maakt wel verbinding, kan downloaden via kazaa, maar niet op msn of ff lekker surfen want de sites doen het niet.
ohja, stond ergens boven in ook al :$
maar dan weet ik het niet echt

Larsjuh 15 September 2003 15:11

het probleem is opgelost, de dns server was uitgeschakeld, deze heb ik ingeschakeld, een nummer ingevoerd en jawel, hij doet het:)

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:28.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.