Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Welke studentenstad is het leukst? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=36874)

San^draatje| 23 September 2003 11:40

Welke studentenstad is het leukst?

ik doe nu 5vwo, en zit hier en daar beetje te kijken waar ik op kamers zou willen. Weg uit dat gat waar ik nu woon en lekker naar Amsterdam of Tilburg ofzo. Waar is het student zijn het leukst en is het krijgen van een kamer ook niet zo moeilijke zaak?

xxx, Sandra :)

The6thgate 23 September 2003 11:41

maastricht natuurlijk:z :p

Kampie 23 September 2003 11:42

duh.. Groningen

San^draatje| 23 September 2003 11:42

Citaat:

Originally posted by The6thgate
maastricht natuurlijk:z :p
en waarom dan? ik ben daar nog nooit geweest :$

bruggi 23 September 2003 11:43

Amsterdam is leuk maar een kamer krijgen kun je vergeten 8) ...

The6thgate 23 September 2003 11:43

Citaat:

Originally posted by San^draatje|
en waarom dan? ik ben daar nog nooit geweest :$
geen idee, k studeer hier niet:p woon er alleen maar, maar k t schijnt dat studenten het hier goed naar hun zin hebben(maja waar niet he)
kamers zijn volgens mij niet zo lastig te krijgen als in andere steden

San^draatje| 23 September 2003 11:47

Citaat:

Originally posted by bruggi
Amsterdam is leuk maar een kamer krijgen kun je vergeten 8) ...
Ik heb ook gehoord dat ik daar beter zelf op zoek kan gaan naar een kamer en niet door een instantie laten doen.
Of zou ik voorrang kunnen krijgen omdat ik helemaal uit zeeuws vlaanderen vandaan kom? :)

San^draatje| 23 September 2003 11:50

Citaat:

geen idee, k studeer hier niet:p woon er alleen maar, maar k t schijnt dat studenten het hier goed naar hun zin hebben(maja waar niet he)
kamers zijn volgens mij niet zo lastig te krijgen als in andere steden

Maastricht (de naam dan) klinkt als een leuke stad. Ik zal ff rondneuzen wat ze daar voor studies hebben :)

The6thgate 23 September 2003 11:51

Citaat:

Maastricht (de naam dan) klinkt als een leuke stad. Ik zal ff rondneuzen wat ze daar voor studies hebben :)
kweet trouwes niet wat je wil doen? hbo of universiteit?

San^draatje| 23 September 2003 11:53

Citaat:

kweet trouwes niet wat je wil doen? hbo of universiteit?
Universiteit natuurlijk :yes:

The6thgate 23 September 2003 11:54

Citaat:

Universiteit natuurlijk :yes:
tis hier bijna alleen maar universiteit dus das geen probleem:+

AmbyPur 23 September 2003 11:56

zwolle zwolle zwolle :D

komt binnenkort ( :+ ) nog wel een uni :p

bruggi 23 September 2003 12:51

Citaat:

Ik heb ook gehoord dat ik daar beter zelf op zoek kan gaan naar een kamer en niet door een instantie laten doen.
Of zou ik voorrang kunnen krijgen omdat ik helemaal uit zeeuws vlaanderen vandaan kom? :)

Denk het niet :Y). Maar idd, je kan beter zelf op zoek gaan. Bij zo'n instantie sta je zo 2 a 3 jaar op een wachtlijst.

Stapper 23 September 2003 14:07

utrecht natuurlijk
lekker bereikbaar van alle kanten van nederland
leuke stad, vele kroegen

en ik studeer er :)

PFP 23 September 2003 16:00

maastricht of zwolle, dat zijn echt geen steden

CharmedOne 23 September 2003 16:00

Groningen lijkt me wel leuk

Jochemmm 23 September 2003 16:09

Enschede is wel gezellig, maar beetje klein. Daarintegen is het hele UT en Campus trein wel weer erg mooi :yes:
Eindhoven ben ik afgelopen weekend geweest, gezellig centrum enzo, maar weet der verder weinig van af :P
Nijmegen is een erg mooie en leuke stad :)

en tja, voor de rest moet je der zelf maar langs gaan :P weet je eigenlijk al wat je gaat studeren? kan je namelijk al een hoop steden schrappen :)

Kampie 23 September 2003 16:18

Citaat:

Maakt niets uit..
Inschrijven bij een instelling kan best goed uitlopen..

Maar dat je uit Zeeuws Vlaanderen komt deert hun voor geen dubbeltje..

Heel handig is om veel mensen te kennen waar je gaat studeren.. die zorgen eerder voor een kamer dan die kloten instanties of huisjesmelkers..

Femezz 23 September 2003 16:38

Enschede :thumbsup:

Bird Of Prey 23 September 2003 16:52

Citaat:

ik denk dat je met jouw afkomst toch wel enigszins voorrang zal krijgen aangezien jij een hogere perioriteit betreft in t krijgen van een kamer dan iemand uit bijvoorbeeld Purmerend, Hilversum of Almere of iig plaatsen die veel dichter bij Amsterdam zullen liggen.

Maar goed...denk dat t idd beter is om zelf te zoeken, en als je je al ergens inschrijft kun je beter nu al zoeken, dan heb je over 2 jaar misschien nog wat keuze ook... :S

Dimas 23 September 2003 17:20

Leiden :)

bloempjuh 23 September 2003 17:36

Iemand van mijn werk heeft in augustus besloten dat hij in Heerlen wilde studeren en had dezelfde maand nog een kamer. Maar ik geloof niet dat dat een bruisende stad is qua studenten.. :)

psychobunny 23 September 2003 17:55

Gent :p :yes:

The6thgate 23 September 2003 17:58

Citaat:

Originally posted by bloempjuh
Iemand van mijn werk heeft in augustus besloten dat hij in Heerlen wilde studeren en had dezelfde maand nog een kamer. Maar ik geloof niet dat dat een bruisende stad is qua studenten.. :)
tja heerlen, daar noem je ook wat. persoonlijk vind ik er geen ruk aan. tis dat de hogeschool er staat. ik ken zelf geen mensen die ook in heerlen(op wat klasgenoten na) wonen....komen allemaal van buitenaf

koelkast 23 September 2003 18:17

Rotterdam bruisende stad waar veel te doen is. Kamers zijn in rotterdam niet zo een probleem voor elk wat wils voor weinig zit je klein in het hartje van de stad voor het zelfde geld zit je heel erg ruim maar dan wel aan de rand van de stad.

Studenten feesten en activiteiten zijn er volop in overvloed. Erasmus en de HRO doen elk jaar grondig hun best alles te laten zien in de eureka weken.

liekpiek 23 September 2003 18:40

tilburg...

en Cambridge, maarja om nou helemaal naar Engeland te gaan...

F_asd 23 September 2003 18:41

AMSTERDAM d0h :thumbsup:

TheGroovMaster 23 September 2003 19:01

Citaat:

Originally posted by Dimas
Leiden :)
en ik kan zeggen er loopt heel wat lekkers rond, mannelijk en vrouwlijk!

den haag ken ik nog niet echt, en haarlem is niet veel te doen, amsterdam is wel phat maarja kamer is idd lastig... anti kraak is dan ook een optie, een vriendin van me gaat over een maandje een soort fabrieks hal in, vet groot en veel ruimte.... zal leuk worden in de winter :z

bartje518 23 September 2003 19:04

Citaat:

tja heerlen, daar noem je ook wat. persoonlijk vind ik er geen ruk aan. tis dat de hogeschool er staat. ik ken zelf geen mensen die ook in heerlen(op wat klasgenoten na) wonen....komen allemaal van buitenaf

8| Er gebeurt hier dus echt 100.000x zoveel dan in dat Palermo aan de Maas :? Elke dag is er wel wat, dus wat lul je, je kent t helemaal nie :?

Ontopic: Tilburg en Eindhoven natuurlijk :yes:

The6thgate 23 September 2003 19:09

Citaat:

Originally posted by bartje518
8| Er gebeurt hier dus echt 100.000x zoveel dan in dat Palermo aan de Maas :? Elke dag is er wel wat, dus wat lul je, je kent t helemaal nie :?

Ontopic: Tilburg en Eindhoven natuurlijk :yes:

ik zeg alleen maar wat ik er zelf van vind en dat ik niemand ken die er woont:?8)

bartje518 23 September 2003 19:37

Citaat:

ik zeg alleen maar wat ik er zelf van vind en dat ik niemand ken die er woont:?8)
Dat je Heerlen helemaal niet kent :? Maar dat je wel weet dat er geen ruk aan is :? Die link snap ik niet zo :no:

Bird Of Prey 23 September 2003 23:20

Citaat:

Originally posted by liekpiek
tilburg...

en Cambridge, maarja om nou helemaal naar Engeland te gaan...

tj, op die manier kun je ook naar Uppsala, Zweden of Toulouse, Frankrijk gaan... ;) :+

Bird Of Prey 23 September 2003 23:21

Citaat:

Dat je Heerlen helemaal niet kent :? Maar dat je wel weet dat er geen ruk aan is :? Die link snap ik niet zo :no:
hij zegt dat hij niemand uit Heerlen kent, niet dat hij Heerlen niet kent ;)

FunFair 23 September 2003 23:25

Re: Welke studentenstad is het leukst?

Citaat:

ik doe nu 5vwo, en zit hier en daar beetje te kijken waar ik op kamers zou willen. Weg uit dat gat waar ik nu woon en lekker naar Amsterdam of Tilburg ofzo. Waar is het student zijn het leukst en is het krijgen van een kamer ook niet zo moeilijke zaak?

tjah, kamer vinden in een goeie studentenstad kan je wel vergeten :+ moet je goed zoeken! en op tijd....

mareuh... ik wil niet betweterig overkomen hoor :$, maar moet je niet eerst kijken welke studie je wilt doen en dan uitvogelen welke school daar het geschiktste voor is en dan pas uitzoeken naar welke stad je toe wilt om te studeren? :p

Ik weet dat er in boekjes staan voor welke studie de beste school is, gebasseerd op cijfers die gegeven zijn door studenten die naar die school gaan.

The6thgate 24 September 2003 10:02

Citaat:

k had van jou toch wel verwacht dat je goed kon lezen:?:)

bartje518 24 September 2003 10:08

Citaat:

k had van jou toch wel verwacht dat je goed kon lezen:?:)
En wat is er dan allemaal mis met Heerlen :?

The6thgate 24 September 2003 10:12

Citaat:

En wat is er dan allemaal mis met Heerlen :?
blijf je toch:?
nou, de keren dat ik er eens heb rondgelopen in de stad kwam ik tot te ontdekking dat het me niet echt aansprak. tis meer een gevoelskwestie zegmaar:p en de criminaliteit zal ik er maar buiten laten aangezien je dat in elke stad wel hebt

bartje518 24 September 2003 10:37

Citaat:

blijf je toch:?
nou, de keren dat ik er eens heb rondgelopen in de stad kwam ik tot te ontdekking dat het me niet echt aansprak. tis meer een gevoelskwestie zegmaar:p en de criminaliteit zal ik er maar buiten laten aangezien je dat in elke stad wel hebt

Totdat zodadelijk de 'vernietigende' stemming over nieuwe FB's bekend wordt |:( Er schijnt namelijk nog een luttel procentje hoop te zijn :|

Ar-Tuur 25 September 2003 22:29

Utrecht, waar ik nu studeer, is erg leuk. Mooie, historische en compacte binnenstad. Grote universiteit en hogeschool, jammer alleen dat er een enorme kamernood is.

Stapper 25 September 2003 22:51

Citaat:

Originally posted by Ar-Tuur
jammer alleen dat er een enorme kamernood is.
nergens last van :+
maar ik woon ook op 20 minuten met de fiets van de uithof af

Eelcotje 25 September 2003 22:54

Re: Welke studentenstad is het leukst?

Citaat:

Ik denk...., dat j beter even kan kijken wat voor een opleiding je wilt gaan doen, ipv .. in welke stad je een lamme opleiding kan volgen.., waar echter de stad leuk is ..

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:27.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.