![]() |
een maand
hoelang duurt een maand
want volgens BW is het gewoon precies een maandje verder, dus: 23-9 tot 23-10 terwijl ik vind dat het van: 23-9 tot 21-10 (28 dagen later) |
30-31 dagen, kijk maar tot hoe ver de maanden op je kalender gaan :wave:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar bijvoorbeeld ongesteldheid komt elke maand, maar das niet om de 30-31 dagen, maar om de 28 dagen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar volgens mij zit het zo eeuw: 100 jaar jaar: 365 (schrikkeljaar 366) maand: 28 dagen week: 7 dagen dag: 24 uur uur: 60 minuten minuut: 60 seconde seconde: 100 honderste etc |
Citaat:
|
ja en wrom zouden hun t zo hebben gedaan?
|
Citaat:
dit omdat ze wel wisten dat een maand 28 dagen duurd en daar hebben ze de kalender ook naar aan gepast later heeft volgens mij galileo ondekt dat de aarde er ietsje langer over deed en kwam op 365, maar de maanden bestonden al, de over gebleven dagen zijn ergens bij geplakt |
Citaat:
En waarom zou dat trouwens onzin zijn?:? |
Citaat:
hierdoor kregen de romeinen al snel door dat een maand 28 dagen had, maar men wil nog steeds niet aan nemen dat een maand 28 dagen heeft in tegen stelling tot 30-31 dagen |
Een maand duurt idd niet van 23-9 tot 23-10. Ik kan echter heel goed begrijpen dat we zo'n telling hier wel gebruiken ivm de overzichtelijkheid
|
Citaat:
|
maar wat wou je er verder nog aan doen? de maanden veranderen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
oftewel 2x 28dagen dan is het probleem ook opgelost :wave: |
Gemiddeld genomen duurt een dan 30,42 dagen..
maar een maand is een maand.. stel het is 1 januari.. en je zegt: volgende maand krijg je een snoepje van mij.. geef jij dan op 29 januari diegene dat beloofde snoepje? Nee.. in de rekenkunde gebruikt men altijd 30 dagen om een maand aan te geven.. Maar in dit geval is het logisch dat je gewoon de datum volgende maand geeft.. :) |
kampie, je bedoelt 29januari :+
|
als ik op 1 januari zeg: 'jij krijgt over een maand een snoepje' dan krijg je die op 1 februari :)
|
Citaat:
maar je weet wat ik bedoel.. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
hoeveel maanden hebben 28 dagen :p
|
1, Februari en in een schrikkeljaar geen, Februarie heeft er dan 29, maja, een boer klaagt in Februare het minst, ALTIJD!!!!
|
fout! alle maanden hebben 28 dagen! :p whaha en dat boerengrapje komt ook maar uit een aardrijksknudde boek...
|
dan zouden we 13 maanden hebben :+
|
volgens mij snapt niemand 'm....8)
|
Citaat:
|
wat een onzinnige discussie is dit..
een maand heeft gewoon meer dagen dan 28.. Over een feit kan je niet discussieren imho |
Citaat:
en ja, heel erg onzinnig is deze discussie :yes: |
Een kalendermaand heeft 28, 29, 30 of 31 dagen. Simpel... En hier bannen ze met kalendermaanden... :p
|
Citaat:
die wordt meestal gezien als een bonus... |
de maan cyclus en onze kalender maand zijn toch gewoon 2 verschillende dingen? heeft niet echt veel nut die twee te vergelijken dunkt me. :)
|
BW heeft gelijk :yes:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:31. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.