![]() |
seperatisme
wasda :?
:+ het woord bestaat niet volgens van dale :? maar ze zijn bestwel dom daar bij van dale ze zeggen: Irredentisme: het streven naar hereniging van een volksgroep met het vaderland maar als je dan gaat zoeken op volksgroep :no: *zucht* aardrijkskunde :no: I NEED SOME HELP :d |
is seperatisme niet separatisme :?
|
mja dat heb ik ook :?
|
se·pa·ra·tis·me (het ~)
1 streven naar staatkundige afscheiding |
Citaat:
pff nu alleen nog goed onder woorden brengen wat de rest betekend :d .. ingewikkeld taaltje spreken ze daar, moet ik nog even leren :) |
ok, kan iemand dit heel even tjekken voor me.. zou het wel heel erg lief vinden :love: :$ :love:
Territorium : grondgebied; woongebied van een individu of een groep dieren, dat tegen indringers verdedigd wordt. Natiestaat: staat waarin het volk samenvalt met de staat; dus 95%, van de bevolking van deze staat behoort tot het volk wat de soevereine macht uitoefent. Regionaal bewustzijn: zintuiglijk besef van gebeurtenissen en kenmerken die betrekking hebben op een bepaald gebied (regio). Cultureel bewustzijn: zintuiglijk besef van gebeurtenissen en kenmerken die betrekking hebben op een bepaalde cultuur. Eenheidstaat: staat waarin de centrale regering de belangrijke beslissingen neemt. Federatie: verbond van samenwerkende lichamen of staten die hun zelfstandigheid behouden. Deelstaten: staten die samen een unie vormen. Enclave: stuk grond dat door vreemd grondgebied is ingesloten. Centrifugale krachten: middelpuntvliedende krachten (verwijderen van middelpunt). Centripetale krachten: middelpuntzoekende krachten. Regionalisme: het cultiveren van regionale tradities; het streven naar een regionale autonomie (zelfbestuur). Irredentisme: het streven naar hereniging van een volk met het vaderland. Seperatisme: - Separatisme: streven naar staatskundige afscheiding (onafhankelijkheid?) |
voor zover ik weet, klopt dit. als je dit bedoelde met checken: alsjeblieft 8)
|
jab volgens mij klopt het ook jah...!
goed hoor ;) |
Volgens mij klopt t ook..ben trots op je!;)
|
jab volgens mij klopt het ook jah...!
goed hoor ;) |
haha ok bedankt lieve mensen :$ ik ben hier zoo slecht in :+
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:25. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.