![]() |
Stem op het woord "Sjikkeren"
Beste Forumknoeiers *)
klik effe op de onderstaande link om het woord "Sjikkeren" tot woord van het jaar te laten worden :thumbsup: Klik hier om te stemmen op het woord "Sjikkeren" Het gaat ons lukken :respect: |
:{
|
wat betekent het?
|
Citaat:
Word vaak in Twente en mgeving gebruikt :D Stemmen allemaal |
ut staat al twaalfde :thumbsup:
|
ik vind zuipen toch een vetter woord als het om veel drinken gaat..
|
cool 8|
heb er trouwens iets als reactie geplaatst :yes: |
t klinkt als iets voor ouwe mannetjes... sjikkeren...sikkeren.... hehe:d
|
Dat woord staat me niet aan. 8|
|
:huh:
|
dom kutwoord
|
Citaat:
|
Gerrum staat er toch ook nie in :{
|
waarom !!!!!!!!,maar ook echt gewoon waarom klinkt het bij mij als een alternatief voor aftrekken????
Ik ben niet eens een jongen......... :? |
sjikkeren is tog normaal woord?
Of ben ik nu zo twent ingeburgerd.. Sjikkertit :p |
In verband met overweldigende drukte is woordvanhetjaar.nl tijdelijk offline. We werken aan een aantal technische wijzigingen die de belasting moeten verlichten en hopen zo snel mogelijk weer online te kunnen gaan. In de tussentijd wensen we alle taalminnaars een prettig weekend - ook de bezoekers van flabber.nl, fok.nl. gamer.nl, retecool.com en tweakers.net die ons met veel hits hebben vereerd ;)
Onze excuses voor het ongemak, redactie woordvanhetjaar.nl --------------------------------------- aaaaaaaah 8) wat jammer nou:p |
ik hou niet van veel drinken en dat woord vind ik al helemaaaal belachelijk
|
Citaat:
Maar jij spoort ook niet :) :wave: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maarja, zou eerder voor "fokken" gaan 8) |
Nah, 'onmeunig'
|
Citaat:
|
"woord niet gevonden" lol, goedzo :thumbsup:
|
Stom woord....
|
Stukje uit het AD
Jaja mijn woord Sjikkeren heeft de krant gehaald :thumbsup: artikel: Niet mabelen over je maximaatje Van een onzer verslaggeefsters Googelen, opleuken en klikkip zijn enkele van de vele nieuwe termen die verkiesbaar zijn voor Woord van het Jaar 2003. Op de site Woordvanhetjaar.nl kan iedereen een woord toevoegen en een stem uitbrengen op de beste taalvondst. Uiteenlopende woorden komen voor in de tussenstand. Sjikkeren - veel drinken - stond een dag bovenaan, op de voet gevolgd door batsie (biertje). De site, nu een week in de lucht, is een idee van het vertaal- en tekstbureau The Language Lab. Nieuwe woorden die ontstaan naar aanleiding van het nieuws of door de taal op straat, kunnen meedoen aan de verkiezing. Het Nederlands is op deze site nog springlevend en met de 'verengelsing' lijkt het alleszins mee te vallen. De nieuwe woorden hebben een vindplaats, een definitie en een motivatie. Het woord googelen (op z'n Engels uitgesproken met een oe) heeft zelfs verscheidene betekenissen: in de eerste plaats iets opzoeken via de zoekmachine Google op internet, maar ook iemand via het web volgen. 'Zij heeft mij gegoogeld' houdt in dat iemands internetsporen zijn nagegaan. Dan is er nog wappie (vreemd), mabelen (liegen), een maximaatje (aanrijding, vernoemd naar prinses Máxima) en de acceptgirobrigade (politie, en dan met name de snelheidscontroleurs). Degene die het winnende woord heeft gepost, maakt kans op een elektronisch woordenboek. |
ik mis het woord paashaasschaamhaarverzamelaar.
|
soms schama ik me gewoon voor me Twentse afkomst :x
|
als onze taal met deze debiele woorden aangevuld gaat worden.. zucht
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:24. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.