Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   turken en joden (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=39867)

jeroen87 25 November 2003 10:15

turken en joden

ik hoorde afgelopen week op de radio dat een man voor een onderzoek een keppeltje had opgezet en door amsterdam west was gaan lopen. hierdoor werd er op hem ggescholden door marokanen van 12 jaar en ouder. ze riepe dat hij terug naar z'n land moest.

volgens mij hebben ze geen recht van spreken zeker omdat ze notabene zelf uit een ander land komen.

wat vinden jullie ??

Razielink 25 November 2003 11:23

>_<.....zo te horen waren ze niet echt snugger dan...

Tyskie 25 November 2003 13:15

Ik vind het een bijzonder apart verhaal, maar wat wil je er verder mee zeggen?

PFP 25 November 2003 14:08

Citaat:

Originally posted by Tyskie
nou zo apart is dat niet hoor :{

annomeisje 25 November 2003 14:09

Nou...ik ben joods, en ik vind eigelijk dat de joden gelijk hebben, want wij wonen hier al eeuwen...
Trouwens, joden slaan geen turken en marrokanen inelkaar met grote groepen, en dat gebeurt ons wel eens.

Tyskie 25 November 2003 15:28

Citaat:

Originally posted by PFP
nou zo apart is dat niet hoor :{
Niet apart in de zin dat het zelden gebeurt dus.

jeroen87 25 November 2003 16:28

Citaat:

Originally posted by Tyskie
wat ik ermee zeggen wou ??

ik vond het wonderlijk dat mensen die zelf niet eens uit nederland komen, andere gelovige groepen het land uit willen zetten

Babysmurfie 25 November 2003 19:03

Citaat:

Originally posted by annomeisje
Trouwens, joden slaan geen turken en marrokanen inelkaar met grote groepen, en dat gebeurt ons wel eens.
Goed dat je het allemaal zo nuanceert :rolleyes:

Tuurlijk hebben die Marokkanen geen recht van spreken, maar Nederlanders ook niet. Dit is racistische praat, zonder een goede reden, en niemand heeft het recht om zo te spreken.

annomeisje 26 November 2003 11:14

Citaat:

Originally posted by Babysmurfie
Goed dat je het allemaal zo nuanceert :rolleyes:

Tuurlijk hebben die Marokkanen geen recht van spreken, maar Nederlanders ook niet. Dit is racistische praat, zonder een goede reden, en niemand heeft het recht om zo te spreken.

Hoe zal jij denken als je veel joodse vrienden hebt, en bijna elke week is er wel een inelkaar geslagen, want ze een bogelneus hebben, of als ze orthodox zijn een keppeltje dragen?! Hoe zal jij er over denken als je altijd hamas hamas joden aan het gas en neziegroeten naar je kop te krijgen en meer van die ongein?
Dat mag zeker wel. Maar iets zeggen over die *** islam is verboden en disciminatie.
Naar de tweede wereldoorlog zeiden ze dit nooit weer, maar dit begint er verdacht veel op te lijken.

Babysmurfie 26 November 2003 15:13

Ik heb toch absoluut niet gezegd dat Marokkanen en Turken dat allemaal wel mogen, en joden niet?

Je moet mensen gewoon niet veroordelen op basis van hun afkomst, maar op basis van hun persoonlijkheid. Wie die joden verwijt of geweld toebrengt, is absoluut niet goed bezig, maar zeggen dat geen enkele jood slecht is en geen enkele Turk goed is, is leugens verkopen.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:52.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.