Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   stomme sms (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=41486)

Stapper 4 January 2004 16:34

stomme sms

iemand die je kent probeert in contact te komen via onze dating service, wil je weten wie, bel nu 09090400285
0.7 euro/min

heb dit smsje al 2x vandaag gekregen, stomme reclame makers
vind het helemaal kut dat ze men mobiele nummer hebben :kwaaist:

The6thgate 4 January 2004 16:36

ik zou maar ff nakijken of het ontvangen van dat smsje zelf al niet eens geld kost

Stapper 4 January 2004 16:37

*checked btg*

is nog aardig op oude peil, dus ik verwacht niet dat het me geld kost

Bird Of Prey 4 January 2004 16:38

Citaat:

Originally posted by Stapper
*checked btg*

is nog aardig op oude peil , dus ik verwacht niet dat het me geld kost

Dus hij is niet meer helemaal op zijn oude peil? Dus kosten die ontvangen SMSjes waarschijnlijk ook wel geld... 8|

0Vera 4 January 2004 16:39

hmmmm altijd balen... ze proberen steeds lukraak nummers uit dus hoop maar dat ze em niet opslaan als ze zien dat de sms is aangekomen (weni of da kan maargoe)

2-D 4 January 2004 16:40

Hoe komen ze dan aan je nummer?

Nightwolf 4 January 2004 16:41

je provider dunkt me

Bird Of Prey 4 January 2004 16:46

Of die bedrijven versturen gewoon op de blinde gok dat die dingen nog aankomen en gelezen worden ook. Als het hun verder niets kost, hebben ze niets te verliezen.

WishfulDreaming 4 January 2004 16:49

Toen ik mijn nieuwe sim-kaart kreeg,
kreeg ik een paar keer *Welkom in Nederland..blablablaaa*

Ben er mee terug geweest,
probleem opgelost :Y)

Lampie 4 January 2004 16:49

Ik heb Hi van kpn En krijg ook altijd die smsjes, het heeft me tot nu toe geen geld gekost.

Ik weet totaal niet hoe ze aan mijn nummer komen trouwens.

Bird Of Prey 4 January 2004 16:52

Citaat:

Originally posted by Saartje18
Toen ik mijn nieuwe sim-kaart kreeg,
kreeg ik een paar keer *Welkom in Nederland..blablablaaa*

Ben er mee terug geweest,
probleem opgelost :Y)

Zal wel Telfort zijn geweest :yes:

dupke 4 January 2004 17:14

hmm ik kreeg ook laats een hele week van zulke smsjes... |:( heb ik ze niet meer geopend en meteen verwijderd..
en numer geblokeerd nu kan ik dus van hun geen smsjes meer krijgen:p

Stapper 4 January 2004 17:29

Citaat:

Originally posted by Bird Of Prey
Zal wel Telfort zijn geweest :yes:
ik heb wel telfort
en over dat beltegoed, ik kijk er niet zovaak naar, maar ik weet dat er nog ongeveer 20 euro op moest staan en er stond 19.19 op, dus dat klopt wel

maar ik vind het vreemd dat ik hem ook gewoon 2x heb gekregen, 1x kan ik nog wel begrijpen, maar 2x achter elkaar op dezelfde dag is wel vreemd

Black-Phoenix 4 January 2004 18:21

Re: stomme sms

Citaat:

iemand die je kent probeert in contact te komen via onze dating service, wil je weten wie, bel nu 09090400285
0.7 euro/min

heb dit smsje al 2x vandaag gekregen, stomme reclame makers
vind het helemaal kut dat ze men mobiele nummer hebben :kwaaist:

et is strafbaar reclame make door middel een gsm...je kunt ze aanklagen:)

Mozzel 4 January 2004 18:44

Citaat:

ik heb wel telfort
en over dat beltegoed, ik kijk er niet zovaak naar, maar ik weet dat er nog ongeveer 20 euro op moest staan en er stond 19.19 op, dus dat klopt wel

maar ik vind het vreemd dat ik hem ook gewoon 2x heb gekregen, 1x kan ik nog wel begrijpen, maar 2x achter elkaar op dezelfde dag is wel vreemd

ik zou het tog maar wel heeeeel zeker weten want ik zag laatst op tv iemand en die had een rekening van 800(!!!) euro door dat geouwehoer...

electricity 4 January 2004 19:28

heb dat smsje ook wel eens gehad. weet ook echt niet hoe ze aan mn nummer komen.

maarja "verwijderen" doet wonderen!

Stapper 4 January 2004 19:41

Citaat:

Originally posted by electricity
maarja "verwijderen" doet wonderen!
:yes:

Irene!!!! 4 January 2004 19:43

Re: Re: stomme sms

Citaat:

Originally posted by Black-Phoenix
et is strafbaar reclame make door middel een gsm...je kunt ze aanklagen:)
dan kan ik m'n eigen provider aanklagen 8)

Olleke 4 January 2004 20:48

ons pap het ok wel eens van die smsjes gekregen :? domme dingen...8) :loser:

koelkast 4 January 2004 20:52

Re: Re: Re: stomme sms

Citaat:

Originally posted by Irene!!!!
dan kan ik m'n eigen provider aanklagen 8)
weinig kans in alle contracten van de nederlandse mobiele operators is opgenomen dat de operator je berichten ten bate van hun dienstverlening of informatie mogen zenden en ook is opgenomen dat ze je nummer mogen geven aan reclame maatschappijen om je gratis van informatie te voorzien.

Momenteel zijn operators nog te bang om dit te doen dus je nummer vergeven aan een reclame bureau. maar die komen wel aan je nummer sms een keer naar een service voor het weer, de postbank, idols, tmf, de bioscoop en ze hebben je nummer in een databse en zij verkopen maar al te graag je nummer wel.

smsjes van welkom in nederland enz zijn automatisch deze worden verzonden zodra een vreemde simm-emei combinatie het netwerk voor het eerst betreed. dan krijg je zo een smsje. die kosten je ook niets.

overigens is de europese wetgeving zo dat je voor smsjes waar jij voor moet betalen om ze te ontvangen er een simpele en duidelijke optie moet zijn om je af te melden voor zo een dienst.

Black-Phoenix 4 January 2004 21:01

Re: Re: Re: Re: stomme sms

Citaat:

Originally posted by koelkast
weinig kans in alle contracten van de nederlandse mobiele operators is opgenomen dat de operator je berichten ten bate van hun dienstverlening of informatie mogen zenden en ook is opgenomen dat ze je nummer mogen geven aan reclame maatschappijen om je gratis van informatie te voorzien.

Momenteel zijn operators nog te bang om dit te doen dus je nummer vergeven aan een reclame bureau. maar die komen wel aan je nummer sms een keer naar een service voor het weer, de postbank, idols, tmf, de bioscoop en ze hebben je nummer in een databse en zij verkopen maar al te graag je nummer wel.

smsjes van welkom in nederland enz zijn automatisch deze worden verzonden zodra een vreemde simm-emei combinatie het netwerk voor het eerst betreed. dan krijg je zo een smsje. die kosten je ook niets.

overigens is de europese wetgeving zo dat je voor smsjes waar jij voor moet betalen om ze te ontvangen er een simpele en duidelijke optie moet zijn om je af te melden voor zo een dienst.

aah leuk...in belgië is het verboden reclame teverzende via sms...buiten de provider mag enkel nieuws door geven als er een nieuwe actie is ofzo!

chica 5 January 2004 13:30

Vriendin van me kreeg hem vandaag onder NL:loser:

Stapper 5 January 2004 13:53

Citaat:

Originally posted by chica
Vriendin van me kreeg hem vandaag onder NL:loser:
misschien heeft je vriendin wel een oogje op mij ;)

chica 5 January 2004 13:57

Citaat:

misschien heeft je vriendin wel een oogje op mij ;)
Ja wie weet:+ maar ze kreeg hem zo van: iemand probeert in contact met je te komen via onze datingsite:p

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:37.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.