Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Feedback & Mededelingen (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Contest Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=41888)

Setragasj 12 January 2004 18:45

Contest Forum

Ik had dit idee al eerder voorgesteld in dit topic en aangezien tyskie in dit topic weer vroeg om die nieuwe ideeën voor ll.com heb ik in dat topic weer mijn idee neergeplaatst.
maar blijkbaar kijkt iedereen een beetje over heen of vindt men het een idioot plan.. maar ik hoor er alleen niks over.
dus ik zou graag willen weten of hier animo voor is of niet.. en of het uitgewerkt kan worden.. please tell me!

Citaat:

Originally posted by Instructio4
ja ik vind dat idee van die contests (photoshop, gedichten, tekeningen etc..) nog steeds een goed plan.
met een nieuw forum gedeelte waar ik beheerder van ben :p
en dat ik nieuwe contests regel enzo.
en de mensen die niet kunnen photoshoppen of wat voor contests we dan ook hebben, maar het wel graag willen leren, kunnen er trainingen/lessen worden geplaatst..
moet nog een goed plan voor worden bedacht hoe dat precies moet worden aangepakt dan, maar het idee vind ik wel cool.
dan gebeurd ook ook wat meer dan alleen posten..
en we kunnen altijd kijken hoe het loopt. als het niet loopt jammer dan, maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.

ik wil echt weten wat de staff van dit idee vindt (ook al moet het nog worden uitgewerkt..)

Youssef 12 January 2004 18:50

Ik vind het niets. Doe dat maar in Kunst denk ik dan... :Y)

Headliner 12 January 2004 18:51

het lijkt mij wel een goed idee
ik wil best wel een cursus photoshoppen leren 8)

maar dat jij dan beheerder van dat gedeelte wordt keur ik af :wave:

Setragasj 12 January 2004 18:52

jah het kan ook een subforum van kunst worden.
dat is ook wel het slimste denk ik..
maar waarom vind je het niks? denk je dat er te weinig mensen aan mee zullen doen?

en headliner, dat zien we dan wel.. maar ik denk niet dat iedereen zin heeft om steeds een contest te starten. en ik geef me daarvoor beschikbaar. ik neem er de tijd wel voor om zoiets te beheren. als de staff het toelaat of course :p

psychobunny 12 January 2004 18:58

Ik stem voor,ik wil ook een cursus photoshop :)

electricity 12 January 2004 18:59

lijkt me wel een leuk idee!:yes:
dan ben je ook nog eens creatief bezig, en kan je hersenspinsels van andere mensen bekijken. meer ontwerpwedstrijdjes, toch?

LEUK!:thumbsup:

Setragasj 12 January 2004 19:03

Citaat:

Originally posted by electricity
meer ontwerpwedstrijdjes, toch?
ook ja.
als het wordt goedgekeurd, moet er even een plan worden bedacht met hoe we het gaan aanpakken.
lijkt me ook leuk als de mensen die mee doen en winnen, aparte punten kunnen krijgen, naast het aantal posts ofzo.
denk alleen niet dat dat echt mogelijk is..

PFP 12 January 2004 19:04

een debat competitie lijkt me wel wat, waarin 2 mensen het steeds tegen elkaar opnemen en om de beurt een reply mogen zetten, maar ik weet niet of dit te realiseren is

Youssef 12 January 2004 19:04

Citaat:

Originally posted by Instructio4
maar waarom vind je het niks? denk je dat er te weinig mensen aan mee zullen doen?

Misschien omdat ik de naam niets vind? Ik vind het ook wel jammer dat je je zelf beschikbaar daarvoor stelt, nee, de anderen een beetje dwingt jou daarvoor te kiezen. Zo van: "Ik weet een nieuw forum waar ik dan beheerder van kan worden! :loser: " Bedoel er verder niets mee, slechts een ingeving van me :)

Headliner 12 January 2004 19:07

Citaat:

Originally posted by PFP
een debat competitie lijkt me wel wat, waarin 2 mensen het steeds tegen elkaar opnemen en om de beurt een reply mogen zetten, maar ik weet niet of dit te realiseren is
jup en een beginnende gedeelte voor n00bs die niet eens weten hoe photoshop eruit ziet die het dan een beetje kunnen leren en daar zo af en toe dan ook een wedstrijd gaan houden wie het mooiste plaatje post enzo 8-)

-edit-

zodat je een beetje klaargestoomd wordt voor het grote werk zegmaar :)

Setragasj 12 January 2004 19:07

Citaat:

Originally posted by Youssef
Misschien omdat ik de naam niets vind? Ik vind het ook wel jammer dat je je zelf beschikbaar daarvoor stelt, nee, de anderen een beetje dwingt jou daarvoor te kiezen. Zo van: "Ik weet een nieuw forum waar ik dan beheerder van kan worden! :loser: " Bedoel er verder niets mee, slechts een ingeving van me :)
hm naja zo bedoel ik t niet.. maar het is een idee en ik stel mezelf als kandidaat om het te beheren aangezien er een hoop geregeld moet worden denk ik..
dus sorry als ik dan dwingerig over kom :{
en de naam kan veranderd worden dus.. dat is ook het probleem niet.
maar wat vind je van het idee op zich dan?

en pfp goed idee :)

Youssef 12 January 2004 19:08

Het idee vind ik leuk, maar NIET als nieuw forum. Ik vind dat daar best kunst met een eventuele aanpassing voor gebruikt mag worden. Wordt dat forum ook eens wat :)

Setragasj 12 January 2004 19:10

Citaat:

Het idee vind ik leuk, maar NIET als nieuw forum. Ik vind dat daar best kunst met een eventuele aanpassing voor gebruikt mag worden. Wordt dat forum ook eens wat :)
ja zeg dat dan gewoon.. ;)
maar weet je wat het is.. ik denk dat zo'n "nieuw" forum wel schoon moet blijven en niet teveel onzin en rotzooi moet hebben.
en in kunst posten mensen soms gewoon een tekening of een gedicht die ze hebben gemaakt. en dat is niet echt de bedoeling.
dus misschien dat kunst in twee gedeeltes kan worden gesplitst.. en "contest" gedeelte en een gedeelte waar je gewoon je dingen kunt posten die je hebt gemaakt..

WishfulDreaming 12 January 2004 19:11

Citaat:

Subforum van kunst ofzo :)

Stapper 12 January 2004 19:20

der zijn maar een paar mensen die er wat mee kunnen, dus geen goed idee, meer iets voor kunst

Tyskie 12 January 2004 19:25

Daarom dus die 'cursusjes'..

Ik heb 'ja' gestemd.. Ik zie iemand die erg fanatiek is om dit idee te laten slagen en het idee staat me wel aan.. Dus ik denk dat het zeker een optie is om te proberen...

Maar dan contests op allerlei gebieden.. Niet alleen de photoshop van Instructio, maar ook debatwedstrijden etc etc
Allerlei soorten wedstrijdjes...

Setragasj 12 January 2004 19:27

Citaat:

Originally posted by Tyskie
Daarom dus die 'cursusjes'..

Ik heb 'ja' gestemd.. Ik zie iemand die erg fanatiek is om dit idee te laten slagen en het idee staat me wel aan.. Dus ik denk dat het zeker een optie is om te proberen...

Maar dan contests op allerlei gebieden.. Niet alleen de photoshop van Instructio, maar ook debatwedstrijden etc etc
Allerlei soorten wedstrijdjes...

go tyskie :p

maar em.. inderdaad niet alleen photoshop gedoe, maar ook inderdaad debatwedstrijden waar pfp mee kwam.
dus mensen die ideeën hebben.. please help! :d

Headliner 12 January 2004 19:31

lees mijn reactie ook ff dan

Setragasj 12 January 2004 19:33

Citaat:

Originally posted by Headliner
jup en een beginnende gedeelte voor n00bs die niet eens weten hoe photoshop eruit ziet die het dan een beetje kunnen leren en daar zo af en toe dan ook een wedstrijd gaan houden wie het mooiste plaatje post enzo 8-)

-edit-

zodat je een beetje klaargestoomd wordt voor het grote werk zegmaar :)

dit bedoel je?

Headliner 12 January 2004 19:34

juist:thumbsup:

Setragasj 12 January 2004 19:34

ja dat had ik al gelezen.. maar dat had ik al in gedachte ;) :p

psychobunny 12 January 2004 19:54

:no: Ik wil niet alleen contestjes... Beetje vanalles enzo, cursussen enzo :) Tips, nuttige sites?

Setragasj 12 January 2004 20:05

Citaat:

Originally posted by psychobunny
:no: Ik wil niet alleen contestjes... Beetje vanalles enzo, cursussen enzo :) Tips, nuttige sites?
dat is ook de bedoeling.

Sedes 12 January 2004 20:06

Citaat:

Originally posted by Saartje18
vind het goed idee, maar dus wel als subforum van kunst..

En er MOETEN dan wel zeker die cursusjes komen anders vind ik het niet zo'n leuk idee :( :p (kan er anders nx doen :p)

electricity 12 January 2004 20:15

Citaat:

Originally posted by Saartje18
maar je hebt dan wel, dat het onoverzichtelijker wordt.
je kan verschillende "wedstrijdjes" hebben, bijvoorbeeld onderdeel fotografie, photoshop, schilderkunst.. en daarnaast nog de "cursussen".. en dan de rest van de kunstafdeling..

ik denk dat dat wel een rommeltje wordt.
en je kan toch meerdere "wedstrijdjes" hebben dan alleen met tekenen enzol? (bijvoorbeeld gedichten, de meest gekke bek, etc.)

ik stem, wel voor een apart forumpje. houd het overzichtelijk:yes:

Tyskie 12 January 2004 20:20

Nee, geen subforum van Kunst. Dan betrek je het wel heel erg op kunst, naast het feit dat mensen eerst naar kunst moeten om dat forum te ontdekken.

Ik ben voor een tijdelijk forum als test.. En dan echt allerlei soorten wedstrijden.. Topicstarten is organisator en dient in de topictitel en openingspost duidelijk aan te geven waar het om gaat, wat de regels zijn en wanneer de einddatum is.
De forumbaas dient erg strak te zijn in het wissen van off-topic reacties..

Dan kan het leuk worden.

RandyJC 12 January 2004 20:27

ik vind het een super idee :)

lijkt me ook heel erg leuk :+ :) kan best wel subforum voor aangemaakt worden vind ik maar zo...

eneri 12 January 2004 21:14

lijkt me heel leuk, maar niet al subforum van kunst. Debatteerwedstrijden enzo zijn dan niet echt op hun plaats. Er kan toch wel een apart forumpje voor? Dat maak t ook makkelijker mee te doen voor mensen die nooit op kunst komen.
En die cursusjes, ben ik ook voor, anders heb je alleen de mensen die er al veel verstand van hebben. Het meot voor iedereen toegankelijk zijn.
En behalve photoshop en debatteren kun je natuurlijk ook tekenen met de hand doen, en dat dan scannen, bijvoorbeeld allemaal een portret tekenen van een foto, en dan beide in scannen zodat anderen beoordelen welke t meest lijkt. Schrijven is ook een optie, proze of poëzie. Mogelijkheden te over lijkt mij?

electricity 12 January 2004 21:21

Citaat:

Originally posted by eneri

En behalve photoshop en debatteren kun je natuurlijk ook tekenen met de hand doen, en dat dan scannen, bijvoorbeeld allemaal een portret tekenen van een foto, en dan beide in scannen zodat anderen beoordelen welke t meest lijkt. Schrijven is ook een optie, proze of poëzie. Mogelijkheden te over lijkt mij?

jatterd :z :*

Citaat:

je kan verschillende "wedstrijdjes" hebben, bijvoorbeeld onderdeel fotografie, photoshop, schilderkunst.. en daarnaast nog de "cursussen".. en dan de rest van de kunstafdeling..

ik denk dat dat wel een rommeltje wordt.
en je kan toch meerdere "wedstrijdjes" hebben dan alleen met tekenen enzol? (bijvoorbeeld gedichten, de meest gekke bek, etc.)

Helenaa 13 January 2004 21:28

Ik vind het een goed idee! En ik denk dat het ook best goed zal lopen als het een beetje goed beheerd word.

AmbyPur 13 January 2004 21:54

het is wel zo dat sommige dingen onder kunst vallen en andere dingen weer niet... ik vind het wel een idee om het op een tijdelijk forum te gooien als test. ook om het enigszins overzichtelijk te houden!

0Vera 14 January 2004 11:31

Citaat:

Nee, geen subforum van Kunst. Dan betrek je het wel heel erg op kunst, naast het feit dat mensen eerst naar kunst moeten om dat forum te ontdekken.

Ik ben voor een tijdelijk forum als test.. En dan echt allerlei soorten wedstrijden.. Topicstarten is organisator en dient in de topictitel en openingspost duidelijk aan te geven waar het om gaat, wat de regels zijn en wanneer de einddatum is.
De forumbaas dient erg strak te zijn in het wissen van off-topic reacties..

Dan kan het leuk worden.

Wat ik nu als voorstellen gehoord heb vind ik erg richting Kunst gaan hoor :?
ik bedoel als de omschrijving in het subforum goed is, lukt dat best wel. Misschien in het begin als tijdelijk forum (om er de aandacht op te vestigen) maar ik weet zeker dat het forum daarna net als Kunst een weinig bezocht forum wordt :no: en dan kost zo'n apart forum wel weer extra beheer enzo :o

[reclame]Het Sticky topic columns op Kunst loopt trouwens best leuk :Y) [/reclame]

bartje518 14 January 2004 13:00

Citaat:

Originally posted by PFP
:yes: Maar wie is jury dan ;)

2-D 14 January 2004 13:11

Ik denk dat dat per keer wordt uitgezocht...
Geen partijdige juryleden in ieder geval :p

Nightwolf 14 January 2004 14:26

Citaat:

en dan krijgt Kunst iig meer bezoekers :Y)

Bird Of Prey 14 January 2004 14:47

Citaat:

Originally posted by PFP
Gaan sommige mensen dan niet weer zeiken dat er sprake van een slowchat is? :? :{

Het idee op zich vind ik wel 8-) overigens.

Headliner 14 January 2004 16:04

Citaat:

Originally posted by 2-D
Ik denk dat dat per keer wordt uitgezocht...
Geen partijdige juryleden in ieder geval :p

dat lijkt mij de beste oplossing ja:)
gewoon de Fb van Kunst als vaste jurylid en paar random juryleden erbij

eneri 14 January 2004 16:28

Citaat:

jatterd :z :*
had niet t hele topic doorgelezen

PFP 14 January 2004 17:47

de discussie wedstrijd MOET op het discussieforum komen natuurlijk

Babysmurfie 14 January 2004 18:02

Citaat:

Originally posted by Headliner
dat lijkt mij de beste oplossing ja:)
gewoon de Fb van Kunst als vaste jurylid en paar random juryleden erbij

Ik zou eerder iedereen laten stemmen.
En ik vind het idee erg leuk, liefst als apart forum eigenlijk.

Setragasj 15 January 2004 00:27

ok de meeste mensjes vinden het dus een cool idee.
het moet alleen nog goed uitgewerkt worden.
ik wil dan alleen weten wat de staff er van vind en of ze het er überhaubt al over hebben gehad in hun privé forumpje :p
ik ga nu slapen, ik spreek u allen morgen weer. :*

JEANUS 15 January 2004 07:03

k vind het een leuk idee.

Tyskie 15 January 2004 12:13

Citaat:

Originally posted by PFP
de discussie wedstrijd MOET op het discussieforum komen natuurlijk
Debat of discussie? Zit een verschil tussen he.

Youssef 15 January 2004 12:45

Citaat:

Debat of discussie? Zit een verschil tussen he.
Dat verschil is niet zo groot... ;)

Setragasj 22 January 2004 09:11

euhm.. enige feedback van de staff? :p

AmbyPur 22 January 2004 13:11

i'll have a look :) misschien dat de meerderheid het eens is met het contest forum als tijdelijk forum.. tenzij iemand hier een beter idee heeft? :d

Tyskie 22 January 2004 14:06

Dag moge zo onderhand al wel duidelijk zijn...
De voortvarendheid van de staff kan wel een oppepper gebruiken..

Is het niet verstandig om voortaan gewoon een deadline neer te leggen als het gaat om zaken waar de mening van de hele staff voor nodig is?
En dan na afloop van die deadline een van de beheerders met de uitkomst aan het werk gaat (in dit geval dus gewoon dat forum aanmaken).

Gaat het allemaal een stuk sneller, weet iedereen waar ze aan toe zijn (als er tenminste naar de leden gecommuniceerd wordt) en voorkom je (terecht) geklaag.

Want wat als Instructio dit topic niet omhoog geschopt had? Denk dat er over 2 weken nog niets zou zijn.. :no:

PFP 22 January 2004 14:48

Hoe lang kan dat stemmen nu duren als je maar met een tiental bent :{

AmbyPur 22 January 2004 15:02

Citaat:

Originally posted by PFP
Hoe lang kan dat stemmen nu duren als je maar met een tiental bent :{
ik ben het met je eens dat het een beetje lang duurt, alleen dat is niet door *vingerknip* magic op te lossen.. :/

we doen ons best :)

Tyskie 22 January 2004 15:06

Dat is makkelijk te verhelpen.. Gewoon voor zoiets (net als nieuwe FB'en) 1 week 'vergader-tijd' instellen... Na die week kijkt NW of KK of het plan levensvatbaar is onder degenen die gereageerd hebben en kan het gemaakt worden...
Dat vertel je tegen de leden en dan is het gelijk duidelijk wanneer het zou moeten komen en wie er op afgerekend zou moeten worden als het er niet is, danwel als er geen bericht is dat de staff er niet aan wilt beginnen.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:49.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.