![]() |
toetsenborden in Belgie anders?
vriendin van me zit nu in belgie te stagedoen, en doet nu raar op msn omdat de letters op andere plekken zitten op de toetsenborden :+ Is dat in heel belgie zo dat de toetsenborden daar anders zijn dan hier in nederland? :o
|
Re: toetsenborden in Belgie anders?
Citaat:
als je het gewend bent schijnt het sneller te tiepen snelste toetsenbord instelling is echter dvorak...als je dat meester bent _0_ |
Re: Re: toetsenborden in Belgie anders?
Citaat:
|
Re: Re: Re: toetsenborden in Belgie anders?
Citaat:
duits toetsenbord is helemaal vervelend :P maar wat wij gebruiken...qwerty is eigenlijk een vrij langzame variant van toetsencombinaties hoor.. qwerty is zo gehandhaafd gebleven uit het typemachine tijdperk..omdat dit de combinatie was van letters waarbij de slaglatjes niet vastbleven zitten :p |
in duitsland heb je querty.. zeer irritant als je azerty gewend bent :|
maar je kan toch gewoon de instellingen van je pc aanpassen, dat hij toetsenbord aanziet als azeerty/querty.. moet je dan wel kunnen blindtypen.. |
frankrijk is pas kut :{ of zijn dat dezelfde als die in belgie :o
|
Citaat:
|
Citaat:
En QWERTY? Begrijp ik dat nou goed? Dus de slag dinges zaten allemaal in 1 volgorde. ABCDEFGH... etc. Maar de toetsen werden zo in elkaar gezet dat ze dmv QWERTY volgorde niet door elkaar zouden gaan? :o:o |
Citaat:
best wel kut, toen ik hier naar toe verhuisde moest ik blind leren typen op een azerty terwijl ik dat al jaren deed op een qwerty :{ |
HEBBEN NEDERLANDERS QWERTY????
OMG ... dat kan niet waar zijn :{ |
Citaat:
een E en een N zitten niet dicht bij mekaar omdat die wel een vast konden gaan zitten.. |
Citaat:
|
qwertyuiop
asdfghjkl zxcvbnm :9 |
Citaat:
azertyuiop qsdfghjklm wxcvbn :9 :) Hoe zetten jullie dan jullie vingers als je in het midden één letter minder hebt :s |
azertyuiop
qsdfghjklm wxcvbn :D |
Citaat:
|
Citaat:
dvorak layout: ',.pyfgcrl aoeuidhtns ;qjkxbmwvz |
in turkije hebben ze een nog k*tter toetsenbord, daar hebben ze geen i, maar daar zit een | (lijkt er op)
best wel irritant als je een website wil bezoeken met een i er in en blind typed |
Citaat:
|
Citaat:
|
Azerty roeleert :p
|
Re: Re: Re: Re: toetsenborden in Belgie anders?
Citaat:
omdat je alle klinkers bij elkaar heb e.d en veel gebruikte leestekens zonder shift functie kan gebruiken. kvraag me af of plankje het al vloeiend kan tiepen.. normaal qwerty op volle snelheid doet ongeveer 450cpm... dvorak zou rond 550/600 kunnen liggen :vork: |
Re: Re: Re: Re: Re: toetsenborden in Belgie anders?
Citaat:
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: toetsenborden in Belgie anders?
Citaat:
smartypants |
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toetsenborden in Belgie anders?
Citaat:
heb je honger ofzo? je hapt zo :p |
phuuuuuuuuu
ik hou t toch liever bij qwerty dan :+ die hadden ze in greece ook :yes: |
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toetsenborden in Belgie anders?
Citaat:
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toetsenborden in Belgie anders?
Citaat:
|
Citaat:
Die is niet goed snik :D :D :D Een hééééle ervaren secretaresse doet er maximaal 300 cpm... 450? Ammenevernooit niet :D :p |
En toch blijf ik me afvragen waar jullie "standaard" jullie vingers zetten 8| :[
bij azerty dus op de: ene hand op: q s d f andere hand op: j k l m |
Re: Re: Re: Re: Re: Re: toetsenborden in Belgie anders?
Citaat:
ok..het was een typetest..maar daar kwam ik boven de 400 uit :$ |
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toetsenborden in Belgie anders?
Citaat:
ga maar na, in 60s 450 letters, dat zijn er 7½ per seconde!!! Nee kerel, het spijt me, maar dat redt je echt niet ;) |
ok :Y) ik geloof het ook per direct..
kmoet nog es testen dan maar gesjeest tiepen doe ik normaal wel hoor. |
eigenlijk geen probleem met de twee
ik kan zowel azerty als qwerty typen het prob kwam er toen ik in finland aankwam :p |
qwerty blijft het handigst :Y) Ik kan ook helemaal geen azerty of dvorak.
qwertyuiop[] asdfghjkl;' zxcvbnm,./ :thumbsup: |
Citaat:
Maareeuh, al die dislectische mensen hier moeten vast moeite hebben hun typsnelheid bij te kunnen houden met wat ze lezen... ;) |
Citaat:
edit: :{ |
Citaat:
rechts: j kl :/; spatie :? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:34. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.