Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Als je naar de dokter gaat omdat je koorts hebt.. (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=42564)

Irene!!!! 31 January 2004 10:33

Als je naar de dokter gaat omdat je koorts hebt..

wat doet ie dan? :o

(dit hoeft toch nie naar gezondheid want ik vraag het me gewoon af? :$ )

Chaud 31 January 2004 10:40

Zeg is aaaa... ik zou 't echt niet weten !

appelshampoo 31 January 2004 10:44

stuurt ie je naar huis met: Als het volgende week nog niet beter is moet je maar weer eens komen.. voor koorts naar de dokter ? hoeveel heb je dan wel niet ?

Irene!!!! 31 January 2004 10:53

Citaat:

Originally posted by appelshampoo
stuurt ie je naar huis met: Als het volgende week nog niet beter is moet je maar weer eens komen.. voor koorts naar de dokter ? hoeveel heb je dan wel niet ?
nie zo hoog hoor.. maar ik dit is de 3e in een maand dat k ziek ben, en ik hoest ook al lang enzo :s

dext0r 31 January 2004 11:05

misschien wat meer rust nemen?
en uitzieken.. koorts is er niet voor niets..
koorts is juist een remedie tegen infecties.. en die kun je het beste niet onderdrukken
(tenzij je zeer hoge koorts heb...dit is namelijk weer _NIET_ gezond voor je lichaam...(denaturerende enzymen etc.... )

Irene!!!! 31 January 2004 11:10

Citaat:

Originally posted by dext0r
misschien wat meer rust nemen?
en uitzieken.. koorts is er niet voor niets..
koorts is juist een remedie tegen infecties.. en die kun je het beste niet onderdrukken
(tenzij je zeer hoge koorts heb...dit is namelijk weer _NIET_ gezond voor je lichaam...(denaturerende enzymen etc.... )

de koorts heb ik sinds woensdag.. dinsdag avond eigenlijk.. maar vrijdag ben ik wel naar school gegaan, voelde me super fit, maar toen ik naar huis fietste ging t weer helemaal mis. tis weer gewoon helemaal terug.. ik ben nu ook wel moe, maar niet dat k nu zou kunnen slapen ofzo? maar ik wou juist naar de dokter om te laten kijken of er missschien iets mis is ofzo.. zou dat kunnen? :?

Nightwolf 31 January 2004 11:15

ga gewoon een paar dagen in bed liggen and stay down :{ dokter geeft hooguit medicijnen tegen allerlei infecties e.d. dus zou je kunnen doen ja

Stevie 31 January 2004 11:17

Dan lacht ie je uit. :{

FunFair 31 January 2004 12:33

hij stuurt je terug.. en zegt dat je maar een paar asperines per dag moet nemen.. (max 6 per dag)
en voor dit advies moet je dan flink geld neerleggen... dus ik zou niet gaan als ik jou was... gewoon flink veel vitaminen.. een paar asperientjes (die werken koortsverlagend) en lekker onder warme dekens blijven liggen.. hoe warm je het ook hebt.

enneuh als je koorts hebt.. daar ben je toch niet binnen een paar dagen vanaf? dan kan het wel even goed gaan, maar als je dan weer stress op je lichaam zet, door naar buiten te gaan en naar school enzow... komt het weer keihard opzetten..

annomeisje 31 January 2004 12:47

Mwa.... 'k ga nooit naar de dokter, maar een vriend van me doet dat wel... lijkt me nogal vermoeiend, om voor elk griepje en kuchje bij de dokter op de mat te staan :rolleyes:

Irene!!!! 31 January 2004 13:14

Citaat:

Originally posted by FunFair
hij stuurt je terug.. en zegt dat je maar een paar asperines per dag moet nemen.. (max 6 per dag)
en voor dit advies moet je dan flink geld neerleggen... dus ik zou niet gaan als ik jou was... gewoon flink veel vitaminen.. een paar asperientjes (die werken koortsverlagend) en lekker onder warme dekens blijven liggen.. hoe warm je het ook hebt.

enneuh als je koorts hebt.. daar ben je toch niet binnen een paar dagen vanaf? dan kan het wel even goed gaan, maar als je dan weer stress op je lichaam zet, door naar buiten te gaan en naar school enzow... komt het weer keihard opzetten..

ik dacht dat koorts meestal wel snel voorbij gaat :? maarja dat laatste is dus bij mij gebeurt :s

ik zal t dan vandaag en morgen nog wel even rustig houden :z

Jennifer1203 31 January 2004 13:30

hij gaat met een stokje in je mond
meet je temperatuur (te hopen dat dat niet in je achterste is)

maar meestal hoef je niet voor koorts naar de dokter
pas na 3 a 4 dagen
of als je boven de 40 hebt of net 40

Bird Of Prey 31 January 2004 14:22

Dan vind hij jou gestoord, want met koorts hoor je geen eens de deur uit te gaan wil je niet nog zieker worden... ;) Of hebben ze daar bij jullie nooit van huisartsen gehoord? :?

FunFair 31 January 2004 15:42

Bij ons moeten we naar de huisarts toe hoor.. of het moet wel heel ernstig zijn, maar dan kan je beter direct het ziekenhuis bellen :Y)

de huisarts komt echt al zooooow lang niet meer aan de deur..... ze hebben het al zo druk...

dext0r 31 January 2004 15:45

Citaat:

Originally posted by Jennifer1203
hij gaat met een stokje in je mond
meet je temperatuur (te hopen dat dat niet in je achterste is)

volgens mij gaat dat tegenwoordig met zo'n ding in je oor..

BlueWolf 31 January 2004 15:52

hij zet je been af :]

dupke 31 January 2004 16:11

Citaat:

Originally posted by BlueWolf
hij zet je been af :]
GO BW!:+

Mindy 31 January 2004 16:33

Citaat:

Originally posted by annomeisje
Mwa.... 'k ga nooit naar de dokter, maar een vriend van me doet dat wel... lijkt me nogal vermoeiend, om voor elk griepje en kuchje bij de dokter op de mat te staan :rolleyes:
kzou tog egt maar een keertje naar een dokter gaan als ik jou was..want tjah anders hebben we niks aan je en kunnen we je net zo goed doden:aai:

chica 31 January 2004 16:36

Citaat:

de huisarts komt echt al zooooow lang niet meer aan de deur..... ze hebben het al zo druk...

Hier wel! Hij kwam zelfs 2 keer bij mij onaangekondigd kijken, dat ik echt dacht: nee he, daar heb je hem weer:z

maar voor koorts moet je niet gaan, alleen als je denkt dat er meer aan de hand is dan een griepje ofzo.

Irene!!!! 31 January 2004 18:28

Ik ga toch maar niet, behalve als ik volgende week nog niet van m'n hoest af ben.. want dan zou k t al 1,5 maand hebben :s

Maar hier komt soms nog wel de dokter aan huis hoor :o Kheb t nog nie gehad, want ik ben hier niet naar de dokter geweest, maar t lijkt me wel relaxed :D Enne ik weet nie precies hoe dat zit in nederland, maar hier heb je in t weekend de weekend-dokter :? Dan is er per gemeente ofzo 1 dokter die dan dienst heeft.

TheGroovMaster 31 January 2004 18:30

gewoon in bed liggen en tv kijken zegt ie dan :p

BlueWolf 31 January 2004 18:31

Citaat:

Originally posted by Irene!!!!
Ik ga toch maar niet
dat van je been af te zetten was maar een grapje hoor :p

Irene!!!! 31 January 2004 18:34

Citaat:

Originally posted by BlueWolf
dat van je been af te zetten was maar een grapje hoor :p
Ohw okeej.. dan ga ik nu maar ff :p

Irene!!!! 31 January 2004 18:34

Citaat:

Originally posted by TheGroovMaster
gewoon in bed liggen en tv kijken zegt ie dan :p
Mag ik jouw tv dan lenen? want ik heb geen tv bij m'n bed :p

WhizzCat 31 January 2004 18:37

Citaat:

Bij ons moeten we naar de huisarts toe hoor.. of het moet wel heel ernstig zijn, maar dan kan je beter direct het ziekenhuis bellen :Y)

Je kan niet zomaar voor ieder wissewasje direct het ziekenhuis bellen, dan sturen ze je toch eerst naar de dokter en die moet bep. of de situatie ernstig genoeg is om naar het zieken huis te gaan. En voor koorts zal die dat nooit doen, tenzij je 42+ hebt :)

WishfulDreaming 31 January 2004 19:23

Dan zegt ie *Dat is dan 16€ en kom volgende week nog maar terug als de koorts blijft* :p

DarkAngel 31 January 2004 19:24

Ik ben al 6 weken ziek en vertik het naar de dokter te gaan :thumbsup:
Kost alleen maar geld :| , want dan moet ik weer geopereerd worden :thumbsup:

Mozzel 31 January 2004 19:25

Citaat:

Als je naar de dokter gaat omdat je koorts hebt..
dan ben je ziek:yes:

WhizzCat 31 January 2004 19:39

Citaat:

Originally posted by DarkAngel
Ik ben al 6 weken ziek en vertik het naar de dokter te gaan :thumbsup:
Kost alleen maar geld :| , want dan moet ik weer geopereerd worden :thumbsup:

Je bent toch verzekerd drol...? :* ;)

DarkAngel 31 January 2004 19:54

Citaat:

Originally posted by WhizzCat
Je bent toch verzekerd drol...? :* ;)
elke keer dat ik word geopereerd mislukt het daar ben ik helaas niet verzekerd voor :thumbsup:

WhizzCat 31 January 2004 20:05

Citaat:

Originally posted by DarkAngel
elke keer dat ik word geopereerd mislukt het daar ben ik helaas niet verzekerd voor :thumbsup:
:?

Da's toch gewoon een medische flater en daar ben je ook verzekerd voor...?

psychobunny 31 January 2004 20:19

Citaat:

Originally posted by Saartje18
Dan zegt ie *Dat is dan 16€ en kom volgende week nog maar terug als de koorts blijft* :p
:yes: Doet de mijne ook altijd 8|

UrbanLegend 31 January 2004 20:22

Citaat:

zij is een te hoog risico dus durven de verzekeringen het niet aan :p

DarkAngel 31 January 2004 21:47

Citaat:

ik heb nooit geld ervoor gezien hoor :?

maar ik had ook nog is het geluk dat mijn chirurg parkinson had 8-) :z

WishfulDreaming 31 January 2004 22:14

Citaat:

Originally posted by psychobunny
:yes: Doet de mijne ook altijd 8|
Weet je wat de mijne al eens gezegd heeft? :p

Vragen of je een briefje voor school kan krijgen en antwoorden *schrijf het zelf eens* :o :+

Bird Of Prey 31 January 2004 22:16

Citaat:

Originally posted by UrbanLegend
zij is een te hoog risico dus durven de verzekeringen het niet aan :p
een te hoog risico voor de gezondheid van de doktoren bedoel je zeker? :? :]

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:57.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.