![]() |
hoe ontstaan wratten eigenlijk :?
de vraag is duidelijk volgens mij
ik heb een wrat aan de buitenkant van mijn rechterpink en ik vraag me af hoe dat ding is ontstaan :? want ik verzorg mezelf toch wel goed of ligt het daar niet aan? |
HOE ONTSTAAN WRATTEN?
Wratten worden veroorzaakt door virussen. Een virus is een klein micro-organisme, dat ziekte kan veroorzaken. Wratten zijn besmettelijk. De virussen die de verwekkers zijn van de gewone wratten, worden officieel 'humane papillomavirussen' genoemd. Bolhoedwratjes worden door een ander virus veroorzaakt. De tijd die verloopt tussen een besmetting en het ontstaan van een wrat kan 3-6 maanden of zelfs langer bedragen. |
Wratten worden veroorzaakt door virussen. Een virus is een klein micro-organisme, dat ziekte kan veroorzaken. Wratten zijn besmettelijk. De virussen die de verwekkers zijn van de gewone wratten, worden officieel 'humane papillomavirussen' genoemd. Bolhoedwratjes worden door een ander virus veroorzaakt. De tijd die verloopt tussen een besmetting en het ontstaan van een wrat kan 3-6 maanden of zelfs langer bedragen.
( bron: ziekenhuis.nl ) |
whahaha sander :D
google? :D |
Citaat:
|
ik heb ook een soort wrat aan de onderkant van rechterpinknja..een soort wildgroei van huid lijkt het.. het is ook niet anderskleurig ofzo..
http://www.gezondheidsnet.nl/display.php?categoryID=144 |
ik had vroeger in groep 4 enzo echt heel veel wratten op mn handen. ook een hele zwarte bij mn wijsvinger in de palm zeg maar.
echt ranzig. ik weet er weinig meer van, maar volgens mij zijn ze met een lepel en vriezen ofzo weggehaald.. ik weet het echt niet meer :{ |
het ziet er iig wel ranzig uit
gewoon wit, en er zitten hele kleine knobbeltjes ofzo aan |
Mijn oma vertelde altijd dat je er overheen moest gaan met de schillen van tuinbonen, maar ja hoevaak heb je die nou.
|
Citaat:
de een heeft er baat bij..de ander niet... |
het beste is gewoon naar de dokter gaan. Die kan de wrat bevriezen, en dan valt ie er vanzelf af. Een wrat krijg je alleen maar weg door het weefsel dat besmet is te doden.
|
Wratten worden veroorzaakt door virussen. Een virus is een klein micro-organisme, dat ziekte kan veroorzaken. Wratten zijn besmettelijk. De virussen die de verwekkers zijn van de gewone wratten, worden officieel 'humane papillomavirussen' genoemd. Bolhoedwratjes worden door een ander virus veroorzaakt. De tijd die verloopt tussen een besmetting en het ontstaan van een wrat kan 3-6 maanden of zelfs langer bedragen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Product gekregen bij de apotheek, een vloeistof die ik er iedere dag met een borsteltje moest opsmeren.. gaf waarschijnlijk uiteindelijk hetzelfde effect als wegvriezen, want die huid/wrat stierf dan af.. Dus mss best keer naar apotheek gaan of naar dokter want je kan niet met een wrat blijven lopen.. |
Citaat:
|
heb voetwratten gehad, die zijn er uitgelepelt. en op mij n handen had ik er vroeger ook veel en die ginen vanzelf weg
|
Citaat:
|
Wratten kun je ook weg laten vriezen.. moet je een schaaltje pakken, ijsklontjes en water d'r in doen en je hand d'r in leggen. Is erg koud maar t werkt volgensmij wel, tenminste, bij me broer wel iig :o
|
je zou ns noxacorn moeten proberen, is een soort bruinige vloeistof die je iedere dag erop moet smeren, je kunt t zo bij de drogist halen en t werkt goed :)
|
volgens mij is de beste manier dus gewoon om ze bij de dokter te laten wegvriezen..
net had ik het er ook al over met een jongen uit mn klas die ook last had van een wrat en die heeft het laten aanstippen ofzoiets zei ie |
Citaat:
|
Citaat:
|
hmm ik had vroeger een hele grote bij mn duim.. maar toen kreeg ik een of ander zalfje en ging het heel snel weg. nu heb ik er alleen 1 bij mn middelvinger maar die gaat niet echt weg
|
volgens mijn dokter is het een virus, wat vanzelf weer weg moet gaan. Ik had een wrat op mn vinger, echt heel lang, en ook heel vaak laten aanstippen, en dat hielp niet, hij kwam steeds terug.. Maar veel later ging ie ineens gewoon weg..
|
ik had en 1 op me vinger en dat wa szo iiritant toen was
ik is een x zo boos toen heb ik um weggebeten het ging wel bloeden maar hij is nu weg en blijf weg:yes: :O |
Citaat:
ga dan gewoon naar de dokter ofzo :{ |
Citaat:
dat kan echt niet hoor :no: |
Ho wacht.... Je wrat wegbijten? Bleghhh :kots:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik had er 1 op mijn voet en die viel er gewoon na 2 jaar af en is nu weg :?
maar eigenlijk had ik hem vaker moeten laten bevriezen |
| Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:41. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.