Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   stomme belgen! (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=43206)

dext0r 17 February 2004 10:50

stomme belgen!

Een 38-jarige Nederlander is in de nacht van zondag op maandag mishandeld in België vanwege zijn Nederlands accent. Toen hij een shoarmazaak verliet in zijn woonplaats Turnhout, werd hij door twee jongeren besprongen en mishandeld. Zij waren van mening dat het slachtoffer over een 'te Hollands accent' beschikte. De vriendin van het slachtoffer bleef ongedeerd.

De politie van Turnhout hoopt de twee daders vandaag nog aan te houden. Het slachtoffer werd met een hersenbloeding en een gebroken kaakbeen opgenomen in het ziekenhuis. Hij heeft het ziekenhuis inmiddels kunnen verlaten, na een behandeling op de afdeling intensieve zorg.

:no: :+

The6thgate 17 February 2004 10:51

nou, voortaan bedenk ik me ook maar 2 keer voor ik naar belgie ga8{:+

Eelcotje 17 February 2004 10:51

Re: stomme belgen!

Citaat:

Originally posted by dext0r
Zij waren van mening dat het slachtoffer over een 'te Hollands accent' beschikte.
Duuuuh, als je uit Nederland komt....

WishfulDreaming 17 February 2004 10:52

Ik mep geen nederlanders bijelkaar :+

The6thgate 17 February 2004 10:53

Citaat:

Originally posted by Saartje18
Ik mep geen nederlanders bijelkaar :+
jij mepte anders wel een nederlander:Y)

Sander 17 February 2004 10:55

Citaat:

Een 38-jarige Nederlander is in de nacht van zondag op maandag mishandeld in België vanwege zijn Nederlands accent.

Wat is dat nou voor stomme rede :?

Je slaat toch niet zomaar iemand in elkaar zeker.
Stelletje Belgische eikels.

ViveLaFète 17 February 2004 11:40

Heel erg ja , en zeker voor zo'n reden...
Niet alle Belgen zijn zo hoor , ik heb vrijdagnacht twee Amsterdamse meiden geholpen omdat ze niet goed wisten waar ze waren..O-) :)

Sander 17 February 2004 11:41

Citaat:

Originally posted by ViveLaFète
Niet alle Belgen zijn zo hoor , ik heb vrijdagnacht twee Amsterdamse meiden geholpen omdat ze niet goed wisten waar ze waren..O-) :)

Ow, dan ben een van de lieve Belgen ;)

The6thgate 17 February 2004 11:42

Citaat:

Originally posted by ViveLaFète

er moesten meer mensen zoals jou ronlopen:Y)

2-D 17 February 2004 11:43

Het is ook altijd wat met die belgen... :kwaaist:

zoeken ook altijd ruzie met ons, de aardige nederlanders O-) :Y)

electricity 17 February 2004 11:53

Citaat:

werd hij door twee jongeren besprongen en mishandeld.
:+ springen er van die mensjes uit de bosjes op die nederlander zn rug

"allee zulle, ge spreekt te hollands, vlaams zult ge spreken"
"amai!"
:+

Sander 17 February 2004 11:55

Re: Re: stomme belgen!

Citaat:

Originally posted by electricity
:+ springen er van die mensjes uit de bosjes op die nederlander zn rug

"allee zulle, ge spreekt te hollands, vlaams zult ge spreken"
"amai!"

:) En dan zeg ik :

" steekt maar lekker een karakolleke in uw holleke :loser: "

AmbyPur 17 February 2004 12:05

zullen we even gaan kijken hoeveel allochtonen / mensen van andere afkomst mishandeld oid worden door nederlandse domme stumpers omdat ze niet nederlands praten ;/

electricity 17 February 2004 12:07

Citaat:

Originally posted by AmbyPur
zullen we even gaan kijken hoeveel allochtonen / mensen van andere afkomst mishandeld oid worden door nederlandse domme stumpers omdat ze niet nederlands praten ;/
ik denk dat je beter kunt zeggen, hoeveel nederlanders er mishandeld worden door allochtonen omdat wij nederlanders zich niet aan hun normen en waarden houden8|

Sander 17 February 2004 12:18

Citaat:

ik denk dat je beter kunt zeggen, hoeveel nederlanders er mishandeld worden door allochtonen omdat wij nederlanders zich niet aan hun normen en waarden houden8|
Precies, wij nederlanders maken echt geen onderscheid tussen allochtonen of nederlanders. Wij slaan iedereen in elkaar die een beetje anders praat, of verkeerd naar ons kijkt.:notgood:

dext0r 17 February 2004 12:30

verdorie...wordt dit nog een serieuze discussie ook... :x :+
ik had hem niet voor niets in ADB geplaatst hoor :rolleyes: :d

FunFair 17 February 2004 12:32

praat toch niet zo asociaal.. er zijn enkel een paar rotte manden met appelen... maar er zijn ook genoeg nederlanders die met hun groepje rondhangen en elke allochtoon belachelijk maken en verrot schelden :{

je moet niet denken dat er alleen maar slecht geintergreerde allochtonen zijn.. er zijn er ook zat die wel hun best doen!

gisteren las ik nog in de spits.. dat er een wijk is met allochtonen en deze wordt getijsterd door 1 of ander kut nederlands jocchie.. en die scheld ze daar allemaal verrot.. bedrijgt ze met de dood.. bekrast hun huizen... maar de allochtoonse gemeenschap durft daar geen aangifte van te doen vanwege de mogelijkheid van repressaile... Nederlanders zijn niet zo geweldig... ze verpesten het hele beleid net zo hard als de rotte appels in de allochtoonse maatschappij....

electricity 17 February 2004 12:34

Citaat:

verdorie...wordt dit nog een serieuze discussie ook... :x :+
ik had hem niet voor niets in ADB geplaatst hoor :rolleyes: :d

oke..

haah die stomme belgen ja,

net als dat verkeersbord van einde rotonde

(zo goed dex) ;)

dext0r 17 February 2004 12:47

Citaat:

(zo goed dex) ;)

:aai: 8)

Headliner 17 February 2004 13:33

oh hij staat hier ook al 8)

domme belgen :no:

Sander 17 February 2004 13:34

Citaat:

Originally posted by Headliner
oh hij staat hier ook al 8)

domme belgen :no:

Ach ja, vertel me eens iets wat ik nog niet wist :)

WishfulDreaming 17 February 2004 14:15

Citaat:

Originally posted by The6thgate

Da's voor de lol :p

Pruttelpot 17 February 2004 14:20

Citaat:

Inderdaad.

Marijk. 17 February 2004 14:35

Die twee belgen wouden zeker graag meedoen aan zinloos geweld! Dacten zeker dat het stoer was omdat het de laatste tijd zoveel in het nieuws ( niet wetend wat het is) :no: o o ooooooo. maar f om een discusie uit de wg te gaan! Niet alle belgen zijn zo! Hoop ik!:?

Headliner 17 February 2004 14:58

Citaat:

Originally posted by The6thgate
jij bent geen nederlander8) :z

The6thgate 17 February 2004 15:04

Citaat:

jij bent geen nederlander8) :z
:loser:

Stevie 17 February 2004 15:20

Citaat:

intensieve zorg.

Zeker ook van een Belgische site gehaald? :+

Mozzel 17 February 2004 15:22

tja dat krijg je he.. als je ziet dat andere mensen beter zijn dan jou:p

Irene!!!! 17 February 2004 16:39

omg en daar ga ik volgende week heen..:D

biffyclyro 17 February 2004 16:41

Citaat:

Originally posted by Mozzel
tja dat krijg je he.. als je ziet dat andere mensen beter zijn dan jou:p
dan jij O-)

Plankje 17 February 2004 16:43

Citaat:

ik ben een allochtoon, maar tog heb ik voor waarschijnlijk 99% dezelfde normen en waarden als jij :). Niet generaliseren dus plz :)

chica 17 February 2004 16:51

10 maart ga ik naar Gent, mag wel uitkijken dus, wij komen met bussen Nederlands-sprekende pubers:+ Niet zoveel hoor:p

Shanna89 17 February 2004 17:14

Heb je ze zelf wellis horen praten :x :rolleyes:

Sedes 17 February 2004 17:17

Citaat:

Originally posted by chica
10 maart ga ik naar Gent, mag wel uitkijken dus, wij komen met bussen Nederlands-sprekende pubers:+ Niet zoveel hoor:p
Staat je al op te wachten :]

Citaat:

Originally posted by Shanna89
Heb je ze zelf wellis horen praten :x :rolleyes:
Voor jullie klinkt Vlaams raar, en tja voor ons klinkt Nederlands raar.. ach ja wat maakt het uit :{

Shanna89 17 February 2004 17:21

Citaat:

Originally posted by Sedes
Voor jullie klinkt Vlaams raar, en tja voor ons klinkt Nederlands raar.. ach ja wat maakt het uit :{
Haha ik bedoel er niks mee maar kan het niet laten om zoiets te zeggen als dat gebeurd.... Vind ik een erg zielige actie. Heb niks tegen Belgen ofzo hoor :)

Sedes 17 February 2004 17:26

Citaat:

Originally posted by Shanna89
Haha ik bedoel er niks mee maar kan het niet laten om zoiets te zeggen als dat gebeurd.... Vind ik een erg zielige actie. Heb niks tegen Belgen ofzo hoor :)
Het is ook een zielige actie.. er mag gewoon niet veralgemeend worden ;) niet veel Belgen die zoiets zouden doen :no:

psychobunny 17 February 2004 18:01

Citaat:

Originally posted by chica
*haalt base-ballbat boven* :]

ViveLaFète 17 February 2004 18:09

Citaat:

Originally posted by chalyken
ik dacht dat jij gezegd had datje zelf verdwaald was in brugge?

ssstt
we waren zelf verdwaald ja maar we vroegen hun de weg maar die bleken dus uit Amsterdam te komen en ze wisten dus zelf de weg niet , maar zij zochten het station dus heb ik hun wel kunnen helpen;)

sum 17 February 2004 18:11

belgen sucken gewoon... ze zijn oerlomp en kunnen niets :x

Kamui 17 February 2004 18:12

Citaat:

Een 38-jarige Nederlander is in de nacht van zondag op maandag mishandeld in België vanwege zijn Nederlands accent. Toen hij een shoarmazaak verliet in zijn woonplaats Turnhout, werd hij door twee jongeren besprongen en mishandeld. Zij waren van mening dat het slachtoffer over een 'te Hollands accent' beschikte. De vriendin van het slachtoffer bleef ongedeerd.

De politie van Turnhout hoopt de twee daders vandaag nog aan te houden. Het slachtoffer werd met een hersenbloeding en een gebroken kaakbeen opgenomen in het ziekenhuis. Hij heeft het ziekenhuis inmiddels kunnen verlaten, na een behandeling op de afdeling intensieve zorg.

:no: :+

Wat leuk :O

biffyclyro 17 February 2004 19:21

Citaat:

Originally posted by sum
hoe bedoel je alle belgen in een hokje stoppen :z
wat ben je toch een triesteling :)

niemand 17 February 2004 19:24

Citaat:

Originally posted by biffyclyro
hoe bedoel je alle belgen in een hokje stoppen :z
wat ben je toch een triesteling :)

eens.. erg met je eens

WishfulDreaming 17 February 2004 19:25

Citaat:

Originally posted by sum

Zo'n uitspraak zegt natuurlijk weer meer over JEZELF dan over ANDEREN :)

Headliner 17 February 2004 19:29

Citaat:

waarom klinkt Nederlands nou weer raar, jullie hebben niet eens een eigen taaltje 8) (en Nee, ik heb het niet over dialect ofzo :z )

Headliner 17 February 2004 19:30

en ik weet niet meer wie dat typte, maar hoe kun je in godsnaam verdwalen in genk? :?

sum 17 February 2004 19:31

blablabla....voor mij zijn belgen gewoon dom enzo...punt uit! ik ga er mar niet verder over praten:| :wave:

biffyclyro 17 February 2004 19:32

Citaat:

Originally posted by chalyken
:* wat zijn we toch lief zeg :* (no sarcasm ter verduidelijking)
je wilt altijd zoveel verduidelijken voor mij he :p
ik vind jou ook lief

Sedes 17 February 2004 19:48

Citaat:

waarom klinkt Nederlands nou weer raar, jullie hebben niet eens een eigen taaltje 8) (en Nee, ik heb het niet over dialect ofzo :z )
:? Waarom hebben wij niet eens een eigen taal (volgt ffkes niet) en Hollands en het Nederlands dat wij spreken is gewoon anders :p dat van jullie is op een grappig toontje :Y) *veralgemeend*

Citaat:

en ik weet niet meer wie dat typte, maar hoe kun je in godsnaam verdwalen in genk?
het ging over Brugge ;)

WishfulDreaming 17 February 2004 19:48

Citaat:

Jullie toch ook niet?

Het nederlands is toch de *Standaard-taal* van Belgie en Nederland (buiten Frans voor belgie en Fries dan)

Verder is het toch logisch dat er dialecten zijn... Dus ik snap de point niet ;)

Headliner 17 February 2004 19:51

Citaat:

:? Waarom hebben wij niet eens een eigen taal (volgt ffkes niet) en Hollands en het Nederlands dat wij spreken is gewoon anders :p dat van jullie is op een grappig toontje :Y) *veralgemeend*

het ging over Brugge ;)

nee dat van ons is normaal Nederlands, en niet met een gek accent :o

en hoe kun je in godsnaam verdwalen in Brugge? 8)

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:07.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.