Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   ik kan nie met benzine auto's omgaan (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=43542)

electricity 25 February 2004 15:28

ik kan nie met benzine auto's omgaan

vandaag mn rijbewijs opgehaald, mocht ik naar huis rijden

bij IEDER stoplicht sloeg die kut auto wel 4x af, en als ik optrok, ging t met schokken 8|

ik wil gewoon lekker de koppeling oplaten komen, en zogauw ik die voel, mn gas intrappen.
maar dan slaat ie af.

die koppeling VOEL je gewoon nie, en het gas moetje erest al 2 cm intrappen wil er ook maar iets gebeuren. en dan spurt ie al vooruit.

en de rem moet je HELEMAAL intrappen wil ie vaart verminderen

is een stomme auto, ben een nieuwe diesel gewend, en dit is een ouwe benzine
:(

heeft er iemand tips ofzo

silverchair 25 February 2004 15:29

:d :d sterkte:thumbsup:

Riddler 25 February 2004 15:30

daar had ik ook weleens last van, gewoon ene beetje meer toeren maken, dan rijd ie wel, dat komt vanzelf wel, tis gewoon ff wennen

Stevie 25 February 2004 15:31

Een waterstofauto aanschaffen? 8)

The6thgate 25 February 2004 15:45

hehe dat had ik ook. je moet meer gas geven iig. en de koppeling en het gas tegelijkertijd gebruiken:p nu hebben we een diesel dus ik weet niet meer echt hoe het is in een benzine auto:\

electricity 25 February 2004 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The6thgate
hehe dat had ik ook. je moet meer gas geven iig. en de koppeling en het gas tegelijkertijd gebruiken:p nu hebben we een diesel dus ik weet niet meer echt hoe het is in een benzine auto:\
ja dan heb ik me gas in, en dan is mn koppeling helemaal omhoog en dan spurt ik weg. das echt eng

The6thgate 25 February 2004 15:48

Citaat:

Originally posted by electricity
ja dan heb ik me gas in, en dan is mn koppeling helemaal omhoog en dan spurt ik weg. das echt eng
flink optrekken is leuk:7
dat mis ik wel bij deze auto

electricity 25 February 2004 15:52

ennou mag ik nie de snelweg op van smam 8|
alles gingg ewoon goed, behalve optrekken

en smam heeft liever niet dat ik ga rijden met die wagen (oke tis haar wagen, maar ze gebruikt m echt bijna nooit)

en ik heb mn rijbewijs toch? dat zullen ze me nooit gegegven hebben als ze niet gedacht hadden dat ik veilig kan rijden..

maar ik kidnap morgen smam dr auto en dan ga ik in 30 km zones en woonerven rijden en het optrekken oefenen8-)

Nightwolf 25 February 2004 16:01

lol, dat had ik met de auto van m'n ma ook maar je moet t geleidelijk doen. overigens is dat geen dieselauto maar moet je er euro ongelood in doen

Kampie 25 February 2004 16:08

Ach.. binnen een week heb je er geen last meer van..
en in auto's zit nauwelijks verschil qua optrekken..

alleen oude diesels willen nog wel eens moeilijk doen..

UrbanLegend 25 February 2004 16:19

whaha..
das het nadeel van lessen in een diesel.. :p
benzine reageert sneller....
ben benieuwd hoe ik het ervanafbreng als ik'm heb en ik rij voor het eerst in benzine :p

The6thgate 25 February 2004 16:21

Citaat:

Originally posted by UrbanLegend
ben benieuwd hoe ik het ervanafbreng als ik'm heb en ik rij voor het eerst in benzine :p
hetzelfde als hier boven is beschreven:p

Alexis 25 February 2004 16:28

Sorry, maar je lijkt mij een gevaar op de weg :Y)

Sedes 25 February 2004 16:43

Citaat:

Originally posted by electricity
ennou mag ik nie de snelweg op van smam 8|
alles gingg ewoon goed, behalve optrekken

ik begrijp haar volkomen
Als je nog niet snel genoeg kan optrekken moet je niet op de autostrate komen :no:

Kampie 25 February 2004 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UrbanLegend
whaha..
das het nadeel van lessen in een diesel.. :p
benzine reageert sneller....

gelul..

die lesauto's van tegenwoordig zijn bijna allemaal tdi's en die zijn minstens zo snel in het optrekken als een gewone bezine.. dus maakt het geen kont uit..

electricity 25 February 2004 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
ik begrijp haar volkomen
Als je nog niet snel genoeg kan optrekken moet je niet op de autostrate komen :no:

mijn probleem is wegkomen vanuit stilstaan. de rest is geen probleem, ben zo bij de 120 hoor 8-)

Mozzel 25 February 2004 17:08

haal de nieuwe Ferarri... die loopt vast als een trein

electricity 25 February 2004 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mozzel
haal de nieuwe Ferarri... die loopt vast als een trein
ik wil geen trein:(

Red_Scorpion 25 February 2004 17:20

Heeft iedereen de eerste keer geloof ik als tie in een diesel heb gelest.

Gewoon gaspendaal vet intrappen en dan die koppeling op laten komen.
Alleen gaan je banden dan soms wel piepen bij het wegrijden...

The6thgate 25 February 2004 17:27

Citaat:

Originally posted by Kampie
dus maakt het geen kont uit..
mwah het maakt toch wel wat uit, maar misschien niet veel. hebben nu ook een tdi en ik merk wel dat de vorige auto net ff wat beter door trok. het verschil is tegenwoordig niet echt groot meer iig, deze wil ook wel aardig:)

electricity 25 February 2004 17:36

Citaat:

mwah het maakt toch wel wat uit, maar misschien niet veel. hebben nu ook een tdi en ik merk wel dat de vorige auto net ff wat beter door trok. het verschil is tegenwoordig niet echt groot meer iig, deze wil ook wel aardig:)
ik heb ook in een golf tdi gereden en da maakt niet veel uit met die seat die ik had.

mar nu heb ik dus die mazda uit 1996 ofzo.. :{ en dat is wel HEEL anders dan een diesel

Kampie 25 February 2004 17:51

Citaat:

dat is niet het verschil tussen tdi en benzine, maar meer het verschil in auto's.. net als dat 2 bezine auto's kunnen verschillen in snelheid..

koelkast 25 February 2004 19:08

he he het is een bekend probleem het is zeker even wennen. Ook krijg je straks nog last met achteruit inparkeren. met de les auto doe je dat lekker alleen op de koppeling.

Doe je dat met een benzine auto slaat ie dus af, of je ruikt verbrande koppelings platen of je moet gewoon zoals het hoort gas bij geven maar dat ben je dan weer niet gewent.

ach het hangt ook af wat voor auto het is. ik weet nog wel dat ik met die alfa grote moeite hield. ding wilde maar springen en weg scheuren hoe rustig aan je ook deed. wat file rijden een hell maakte.

Ook rijden oude auto's over het algemeen wat gaarder met betrekking tot koppeling en diepte van intrappen rem. denk ook dat je les auto modern is en tracks controll en ABS heeft. en dan stap je opeens in een oude bak die dat allemaal niet heeft en misschien niet eens stuur bekrachtiging.

Met je rijbewijs heb je je basis nu kun je echt leren rijden door de ervaring op te doen maar die doe je alleen op door te rijden. Mijn tip is dat je een beetje helling proef gaat doen met die auto. want dat kan je wel in problemen brengen in het echte verkeer als je niet uitkijkt.

electricity 26 February 2004 22:34

*upt*

heb vanochtend mijn zusje weggebracht naar t station, en t ging al veel beter, nu maar 2 keer op de hele rit afgeslagen:p
(ik had er gewoon serieus over na liggen denken in bed over hoe ik t het beste kon doen)
en dus ook weg terug gereden
ons mam, toen ik 103 reed "niet harder dan 100 he*
:rolleyes:

en zij doet echt gewoon alles anders:
bij het afsluiten van de auto
*motor uit, versnelling in zn 2, lampen uit, ruitewissers uit*

ik wilde t gewoon goed doen (dus lampen uit, ruitewissers uit, vrij, handrem) maar da was nie goed

en dan zegt ze nog * je moet de koppeling inhouden tot de motor uitstaat* uuuuh hallo? heb nmet mn rijbewijs gehaald, en als je dat dan nog nit weet

en ze voelde zich op zich wel veilig bij mij, alleen was ze wel bang dat ik ongelukken zou maken. (en ik heb wel meer lef met rijden dan zij, zij durft amper in te halen)

maar morgen dus ALLEEN met de auto weg :d

alleen ze wil wel dat de auto iedere avond thuis staat 8| dus als ik verweg wil (bijv lanparty) dan mag ik m gewoon nie meenemen
(ja of ik moet dan heel laat nog terugrijden naar huis)

bruggi 26 February 2004 22:49

ga asjeblieft nog ff oefenen op rustige plaatsen ipv andere mensen (terecht :p) bang te maken in het verkeer :Y)

electricity 26 February 2004 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
ga asjeblieft nog ff oefenen op rustige plaatsen ipv andere mensen (terecht :p) bang te maken in het verkeer :Y)
ej ik heb me rijbewijs, dus ze vertrouwen mij op de weg :p
en smam is gewoon een schijterd. ben heus wel voorzichtig hoor:d

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:07.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.