Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Computers & Internet (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Aldi laptop (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=43551)

TheGroovMaster 25 February 2004 20:00

Aldi laptop

Hier van de Aldi, wat vinden jullie ervan?

Sedes 25 February 2004 20:05

veel geld ;)

Headliner 25 February 2004 20:27

ik vind het wel een heftig dingetje hoor :yes: :7
en er zit ook een DVD writer in8-)

not-known 25 February 2004 20:27

heb je ook nog garantie op bepaalde delen :? dooie pixels ed die je nog wel es heb met goedkope schermen...
en iig veel geld ja

TheGroovMaster 25 February 2004 20:57

Citaat:

Originally posted by not-known
heb je ook nog garantie op bepaalde delen :? dooie pixels ed die je nog wel es heb met goedkope schermen...
en iig veel geld ja

weinig geld als ik zie wat er allemaal in zit.... vind het goed van je als jij zo een vergelijkbare laptop vind.

ben wel opzoek maar heb totaal geen geld, misschien es me spaar rekening pluderen.

Riddler 25 February 2004 21:03

zoek zelf ook nog wel ene laptop, maar niet enetje van die aldi. (ook al hebben die dingen ene goeie rep.) ivm garantie

not-known 25 February 2004 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheGroovMaster
weinig geld als ik zie wat er allemaal in zit.... vind het goed van je als jij zo een vergelijkbare laptop vind.

ben wel opzoek maar heb totaal geen geld, misschien es me spaar rekening pluderen.

totdat je een onderdeel hebt wat kapot is, dan zit je met de problemen, want de garantie is natuurlijk niet echt optimaal... wel soms? :p

FunFair 25 February 2004 21:28

het schijnt dat die krengen van de aldi vaak veel te veel stroom vreten... waardoor de batt. super snel leeg is.

dext0r 26 February 2004 00:10

het is een medion

en vaak zijn precies die modellen ook modellen die asus bijv. gelanceerd heeft...

(zoek maar eens op asus l2000d en je krijgt hits op medion laptops die nagenoeg hetzelfde zijn...)

dat ben ik 26 February 2004 12:15

hij lijkt mij redelijk.....
heb slechte ervaringen met aldi computers8|
je wordt daar zowat altijd genaait waar je bij staat....

ik_ben_de_man 26 February 2004 15:24

aldi is geen computerwinkel , al die aldi pc's zitten volgestouwd met de grootste rotzooi , kartonnen mobo's enz , echt een stelletje zakkenwassers.

not-known 26 February 2004 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_de_man
aldi is geen computerwinkel , al die aldi pc's zitten volgestouwd met de grootste rotzooi , kartonnen mobo's enz , echt een stelletje zakkenwassers.
kartonnen mobo :?
woei die wil ik ook wel! 8{ 8)

(voor de duidelijkheid: dit kan niet :+)

dext0r 26 February 2004 16:09

neej aldi geen computer winkel...boeie? rotzooi? dus heus niet..
alleen de mainboards zijn soms van onbekende kwaliteit..

de zelfde laptop verkopen volgens mij over een maand gewoon bij de Mediamarkt .

ik_ben_de_man 27 February 2004 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door not-known
kartonnen mobo :?
woei die wil ik ook wel! 8{ 8)

(voor de duidelijkheid: dit kan niet :+)

duh , maar kwaliteit is wel net zo goed als een kartonne , nie alles te letterlijk opnemen A.U.B.

en zeg ik dan dat mediaarkt welm goede pc's heeft ?

bijna alle pc's die aan de lopende band zijn geproduceerd hebben lowbudget mainboard , lowbudget voeding .

je kan beter zelf je pc (laten) bouwen van goede onderdelen , betall je iets meer maar heb je veel betere spulletjes.

FunFair 27 February 2004 11:30

ze maken die aldi dingen toch wle eens open? en dan blijkt dat er best wel veel merknaam in verwerkt zit?

hoewel ze wel de slechtere productie lijn erin gooien. Bij een aldi pc had ik over gehoord, dat de radeon's die ze erin deden echt non overklockable waren... en eentje (zelfde type/merk) die je uit de winkel haalde wel :p

maar weet niet of dit betrouwbaar is.

not-known 27 February 2004 13:30

Citaat:

duh , maar kwaliteit is wel net zo goed als een kartonne , nie alles te letterlijk opnemen A.U.B.

en zeg ik dan dat mediaarkt welm goede pc's heeft ?

bijna alle pc's die aan de lopende band zijn geproduceerd hebben lowbudget mainboard , lowbudget voeding .

je kan beter zelf je pc (laten) bouwen van goede onderdelen , betall je iets meer maar heb je veel betere spulletjes.

als je niet wil dat het letterlijk opgenomen wordt moet je het ook niet zo doen overkomen :+
tot nu toe heb ik nog weinig feiten gezien... alleen ongefundeerde meningen.. toch? :p

ik_ben_de_man 27 February 2004 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door not-known
als je niet wil dat het letterlijk opgenomen wordt moet je het ook niet zo doen overkomen :+
tot nu toe heb ik nog weinig feiten gezien... alleen ongefundeerde meningen.. toch? :p

zoek dan maar eens benchmarks van een aldi laptop en benchmarks van een laptop met zelfde configuratie maar dan een goede. check dan vooral de tests van mobilemark , speciaal gemaakt voor laptops.

FunFair 27 February 2004 23:02

jij bent van mening. jij moet ons overtuigen...
dat houdt in.. dat jij die benchmarks ff voor ons moet opzoeken om bewijs te leveren :p

bovendien heb jij ze al eerder gezien, dus voor jou is het ook makkelijker zoeken :Y)

not-known 28 February 2004 00:21

wat FunFair zegt ja, ik ben niet van mening dat die klapdozen per defenitie slecht zijn. ik ben alleen kritisch over de uitspraken die hier zomaar (misschien onterecht) uit de lucht komen vallen.. die vind ik persoonlijk nogal zwaar

ik_ben_de_man 28 February 2004 10:43

heb het type-nummer van deze specifieke laptop niej , is de versie hiervoor ook goed ? of van een gewone aldi pc ?

ik_ben_de_man 28 February 2004 11:13

dis conclusie van zo'n benchmark

Conclusie
Ben je niet thuis in het wereldje van computerhardware dan haal je met deze Aldi-pc opnieuw een zachtgeprijsde topmachine in huis.

Bazzemans 28 February 2004 16:46

Vorig jaar een aldi-lap-top gekocht. Heb er pas één keer een heel klein probleempje mee gehad en zels dat was nog aan mezelf te wijten. Te weten: er bleef een diskette hangen in het station, maar die diskette was half kappot :D. Heb hem er uiteindleijk met een pen uit gekregen en voor de rest werkt het station weer prima. Je moet alleen ff zorgen dat je iemand kent die de lap-top opnieuw wilt installeren, want ze installeren er standaard wel een hoop bullshit op die je niet nodig hebt. Die van mij draait op dit moment echt prima..

JEANUS 28 February 2004 20:12

Ik vind hem geweldig , en ik kan hetbweten aangezien ik hem eergister gekauft heb en ik er dit berichtje mee typ :D

Sanne 28 February 2004 20:24

mooi zeg!
Ik wil er ook 1!

not-known 28 February 2004 21:14

Citaat:

dis conclusie van zo'n benchmark

Conclusie
Ben je niet thuis in het wereldje van computerhardware dan haal je met deze Aldi-pc opnieuw een zachtgeprijsde topmachine in huis.

uhmm, allemaal leuk en aardig, maar ik ben een beetje een zeikerd: daarvan wil ik toch graag een officiële bron...

ik_ben_de_man 29 February 2004 18:22

www.diskidee.nl/hardware/testen/index.htms/3938

sk888er 29 February 2004 19:52

als je zon aldi ding wil moet je er wel snel bij mee zijn want bij de meeste aldi's staat der smorges al een rij voor die speciale aanbiedingen....
en trouwes ze maken bijna geen winst op zon laptop/pc. het is alleen om klanten te winnen.

FunFair 1 March 2004 10:13

http://www.tweakers.net/nieuws/31324

hij is getest.

klootzak 13 March 2004 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riddler
zoek zelf ook nog wel ene laptop, maar niet enetje van die aldi. (ook al hebben die dingen ene goeie rep.) ivm garantie

medion heeft anders een behoorlijk goede naam.
kwa afhandeling van garantie e.d. de algemeene kwaliteit is minder.

maar dat vind ik van notebooks in het algemeen.

ik repareer notebooks voor mijn werk en ik zie echt een groot verschil in een moderne behuizing of een oudere, ook omdat ze vele malen goedkoper geworden zijn.
(algemeen, niet alleen aldi)

Glenneke1 14 March 2004 11:22

Ikzelf heb een jaar geleden een desktop pc gekocht van aldi, een half jaar nadien was mijn mobo op gesmoord :)
terwijl ik eigenlijk niets verkeerd heb gedaan :d of toch neit bewust :d

maar voor deze prijs heb je wel een bangelijke flapflop :yes:

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:44.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.