![]() |
Literatuur....een schoolvak?
In Rusland hebben ze literatuur als schoolvak...
Heb ik gelezen... Daarom staan russen bekend om hun goede manier van uitleggen en vertellen... Zou dat niet wat voor Nederland zijn.... Is het niet belangrijk dat Nederlanders zich op ieder moment van de dag....bij een solicitatie gesprek....of whatever.... goed kunnen uitdrukken? Want bij het vak Nederlands wordt daar niet écht aandacht aan gegeven.... En het is belangrijk....je hebt het je hele leve nodig Nu is het zo dat je afhankelijk bent in wat voor leefomgeving je woont...en met wat voor mensen je omgaat...merk je wel Alleen ik zou het veel beter vinden als Iedereen goed uit zijn woorden kan komen |
Wij hebben dat wel.
|
ja maar...ook op de middelbare school?
Toch pas op de Universiteit.... |
toen ik op de havo zat kreeg ik literatuur als onderdeel tijdens nederlands
|
Waarom krijg ik dat niet?:(
|
Zelfde als Instructio:)
Ik heb GLO=Geintegreerd literatuur onderwijs. Voor de talen. |
heb ik ook :(
|
het zit meestal verweven in de lessen nederlands
het is wel een goed idee om tijdens de lessen nederlands wat meer tijd te besteden aan literatuur, misschien dat daardoor de leerlingen van tegenwoordig wat meer van de nederlandse literatuur af weten, want meestal is dit ver onder de maat. |
In het middelbaar zagen wij bijna niets anders :{
|
dat krijg je vanaf de 4e.
|
Citaat:
en dat mochten ze ook wel eerder doen want hoe jonger hoe beter toch |
Citaat:
|
Citaat:
|
idd.. dat boek dat we hebben is door een leraar van onze school gemaakt !!
voor 1 module heb je dan ongeveer 16 slu nodig volgens hem.. echt een zieke keal |
jamaar je leert er wel van:9
|
Citaat:
Nee, dat wist ik idd nog niet :no: Hoe haal ik de diepere gedachte uit een gedicht:{ Net alsof ik later een rijmschema en stijlfiguren uit een gedicht ga halen:no: |
Er bestaat al zoiets als literatuur in de tweede fase, althans wij hadden het wel. Het is dan zo'n vak dat verdeeld is over de talen en waarvoor je een boekenlijstje moet samenstellen, lezen, wat opdrachten schrijven, e.d. Het telt mee voor je examen als verplicht vak. Daarnaast werd er vooral bij Nederlands en Duits (ik deed Duits1,2) ook veel aandacht besteed aan literatuur, stromingen, cultuur, teksten, etc. Maar voor het doel dat jij beschrijft Jennifer, is het misschien minstens zo nuttig om goed te leren betogen, discussiëeren/debateren en te leren formuleren en schrijven. En ook dat kwam in de bovenbouw van het vwo bij ons wel genoeg aan bod...
|
Arthur heeft gelijk:)
|
wij hebben nu niet echt literatuur als vak, maar meer met nederlands en engels. Door onze boekverslagen enzo krijgen we meer inzicht in de periodes en met engels moeten we echt auteurs en periodes en kenmerken enzo uit ons hoofd gaan stampen
|
Citaat:
|
Krijg ik als onderdeel in nederlands
|
Citaat:
Same here :{ |
Citaat:
|
Ik heb het als onderdeel bij Nederlands. Maar ja we besteden er in totaal 2 maanden aan ofzo :{
|
Citaat:
Literatuur is :thumbsup: |
ik heb literatuur in de volgende talen:
spaans nederlands engels duits wij hebben 1 les in de week literatuur per vak |
Wij hebben literatuur als onderdeel van elk taalvak. Er een apart vak van maken, vind ik onzin. Grammatica zit ook gewoon bij dat taalvak.
|
Ik heb het apart..
Staat er onder elkaar op mijn rapport: - Letterkunde 3.7 - Nederlands 8.5 En dat letterkunde is dan literatuur 8) |
Ik heb al literatuur als vak :{
|
ik heb dat nooit gehad, ik heb wel altijd boeken moeten lezen, maar niet zo diepgaand op dingen ingaan ofzo.. maargoed ik was dan ook proefkonijntje bij het tweede fase gebeuren.. als het nu wel gebeurd vind ik dat opzich wel een goede zaak.. denk dat hoewel het saai is je best nog wel wat er aan hebt..
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:13. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.