Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   wie kan dit even voor mij vertalen (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=46749)

Plankje 25 May 2004 00:33

wie kan dit even voor mij vertalen

Citaat:

Die kleinformatige Tafel Abb. 24 versetzt den andächtigen Betrachter in eine privilegierte Situation: Zwei Engel ziehen einen brokatenen Vorhang beiseite, so dass er einen Blick in den Himmel und auf die im Paradiesgarten sitzende Muttergottes erhaschen kann. Geschickt werden die Augen des Betrachters geführt: Von der Darstellung Gottvaters oben folgen sie dem Flug der Taube des Heiligen Geistes senkrecht nach unten, um dann durch den Blick Mariens auf das Christuskind verwiesen zu werden. Über die Engel rechts, die dem ‘neuen Adam‘ Äpfelchen reichen, gleitet der Blick des Betrachters nach unten, wo er von dem Harfespieler nach links gelenkt wird. Die Blicke und Gesten der dort sitzenden und stehenden Engelchen leiten zurück nach oben, zu Maria und Gottvater. Erst bei längerem Hinsehen erschließt sich die umfangreiche Symbolik des Bildes. Sie reicht von den Pflanzen zu Füßen Mariens über die winzige Einhorndarstellung auf ihrer Brosche bis zu den aus Perlen und Edelsteinen gebildeten Blumen der Bügelkrone. In deren oberstem Stein spiegelt sich ein Fensterkreuz.
Alsjeblieft? O-)

MarvinV 25 May 2004 11:23

Re: wie kan dit even voor mij vertalen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
Alsjeblieft? O-)
kerel das gewoon een stuk uit de bijbel

Steady 25 May 2004 11:25

ja pcies, gideon nog wat ;)

Kampie 25 May 2004 12:20

Dit maakt babelfish ervan na wat omwegen..

Citaat:

De kleinformatigeraad Abb. 24 verschuivingen de andaechtigenkijker in een bevoorrechte situatie: Twee engelen trekken a brokatenen gordijn opzij, zodat het een mening in de hemel kent en in Paradiesgarten de zitting van noot/moedergod erhaschen. Verzond de ogen van de kijker worden geleid: Van de vertegenwoordiging van de vader van de God volgen zij naar beneden de vlucht van de duif van de heilige geest loodrecht hierboven, in orde door de mening Mariens aan het kind van Christus dan te verwijzen. Over de engelen net, die genoeg ` aan nieuwe Adam` Aepfelchen zijn, naar beneden glijdt de mening van de kijker, waar het aan de linkerzijde door de harpspeler wordt gestuurd. De meningen en de gebaren en de bevindende dichte Amerikaanse elandenzitting leiden daar terug omhoog, tot Maria en Gottvater. Slechts met langere Hinsehen uitgebreide wordt symbolism van het beeld geopend. Het bereikt van de installaties aan voeten Mariens over uiterst klein een hoornvertegenwoordiging op zijn brosche tot de bloemen van de handvatkroon die van parels en juwelen wordt gevormd. In hun hoogste steen wordt een vensterkruis weerspiegeld.

x-lizz-x 25 May 2004 13:56

bartje is goed in duits..

bartje518 25 May 2004 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xlizzx
Es ist schon übersetzt :loser:

lieve colafles 25 May 2004 14:10

als jij dan deze vragen voor me maakt:
  • welke verschillen en overeenkomsten hebben de versieringen van een vroege christelijke kerk en een romaanse kerk?
  • waarom wordt muziek tot de zeven vrije kunsten gerekend en de beeldende kunst niet?
  • op welke manier beinvloedde de kerk de kunst in de middeleeuwen?
  • Leg uit hoe het middeleeuwse religieuze toneel ontstaan is uit de liturgie
  • waarin us er sprake van een haat-liefde-verhouding tussen kerk en toneel?
  • Waarom mocht toneel veel langer in de kerk blijven bestaan dan dans? Welke overeenkomsten zijn er tussen het uit de kerk bannen van toneel en van de dans?
  • Verklaar het ontstaan van processies
  • Waarom ontstonden de dodendansen? Betrek in je antwoord de middeleeuwse visie op leven en dood
  • De dood wordt vaak afgebeeld als een danser. Waarom?

MarvinV 25 May 2004 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles
  • *knip*

:huh: blblblbl :huh:

lieve colafles 25 May 2004 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarvinV
:huh: blblblbl :huh:
schrik niet zo moet ik er nog een heeeeeele boel :z

MarvinV 25 May 2004 14:20

Citaat:

schrik niet zo moet ik er nog een heeeeeele boel :z
http://www.heerenvanh7.nl/smilies/lijstje2.gif

lieve colafles 25 May 2004 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarvinV
http://www.heerenvanh7.nl/smilies/lijstje2.gif
huh?

Impressions 25 May 2004 15:32

Citaat:

• welke verschillen en overeenkomsten hebben de versieringen van een vroege christelijke kerk en een romaanse kerk?
  • waarom wordt muziek tot de zeven vrije kunsten gerekend en de beeldende kunst niet?
  • Waarom mocht toneel veel langer in de kerk blijven bestaan dan dans? Welke overeenkomsten zijn er tussen het uit de kerk bannen van toneel en van de dans?
  • Waarom ontstonden de dodendansen? Betrek in je antwoord de middeleeuwse visie op leven en dood

Kunstgeschiedenis? 8)

lieve colafles 25 May 2004 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Kunstgeschiedenis? 8)
:@ CKV12 :@

Impressions 25 May 2004 15:53

Citaat:

:@ CKV12 :@
Vraag vera om hulp :+

Alweer :+ :+

0Vera 25 May 2004 15:58

Citaat:

• bogen als overeenkomst? met als verschil dat ik denk romaanse kerken wat rijkelijker versierd waren dan de middeleeuwse, of juist andersom. Heb je er een blaadje bij gekregen? neem aan van wel, anders mag je alsnog wel ff bij me langskomen om ze te maken :p
    goeie vraag... zou t ni weten 8)
    Op elke mogelijke manier :p de kunst in de middeleeuwen had slechts een religieuze betekenis, alles stond in het teken van de bijbel
    komt me bekend voor, de liturgie, maar kan er zo nie opkomen
    zoals elke haat liefde verhouding: ze kunnen niet met maar ook niet zonder elkaar :p
    formaliteit, teken van voornaamheid en respect. zoiets stel ik me voor iig
    door die dodendansen die ontstonden he 8) dan krijg je bij dans op een gegeven moment het beeld van de dood vanzelf. Ik kan me ook voorstellen dat de danser net als de dood vreemde maar fascinerende sprongen kan maken.

8)

lieve colafles 25 May 2004 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 0Vera
8)
jeetje jij bent echt een schat :*

0Vera 25 May 2004 16:03

Citaat:

jeetje jij bent echt een schat :*
ik heb op de helft geen antwoord gegeven en de andere helft is gebaseerd op vermoedens hoor schat :o
succes met je ckv he :aai: en als je moeder et toelaat dat ik je met je huiswerk help, kan je alsnog langskomen ;)

Bird Of Prey 25 May 2004 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xlizzx
tja, als je redelijk dicht bij de grens woont, dan krijg je er vanzelf wel aardig wat van mee lijkt mij? :? :)

CharmedOne 25 May 2004 16:43

Vera is lief :love:

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:03.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.