![]() |
Maman m'a dit que je peux
|
Mocht ik ook snappen wat die zegt zal die misschien nog leuk worden :?
|
Citaat:
1e jaar frans: maman m'a dit que je peux= mama heeft me gezegd dat ik mocht |
het werkt niet zo goed bij mij :s
|
Citaat:
|
snap niet wat er grappig aan is:{
|
WHAHAHAHAHAHA
ik vind m leuk :d |
Citaat:
:d :'( :d kut filmpje :{ |
Je doet er echt alles aan om mij belachelijk te maiken of niet?:d
8| |
wil je da tik m uitleg Little Angel?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je dat filmpje bekijkt moet je op een gegeven moment toch wel snappen wat dat joch zegt. Hoe dan ook, ik vind het filmpje te flauw voor woorden.
|
Hehe.. als je die niet snapt, dan heeft je docent Frans hopeloos gefaald... :p sorry
Is op zich wel een goede reclame.. :yes: |
ik kan er wel om lachen :)
|
Citaat:
|
Whahahaha ik vind hem echt grappig :+ Dat jongetje is cool :)
|
lol hansaplast, dat zijn hier pleisters :+
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wheheh. Dan ga ik m ook niet uitleggen hoor :p |
Citaat:
|
Citaat:
Btw,ik ga praktisch elk jaar naar france en elk jaar heb je die arrogante hollanders die zelfs de moeite niet doen om een andere taal te spreken maar gewoon de plaatselijke bevolking in het nederlands aanspreken... :wave: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
frankrijk ligt ook zow dicht bij voor ons dat het ontzettend nuttig is om frans te kunnen, en dan nog het was geen verplicht vak dus ik heb het niet gedaan weet toch wel zeker dat de cijfers rond de 2 a 3 zouden zijn en in belgie heb je onder in nog dat ze frans praten dus voor jullie is het ook nuttig, en daarom kan ik (een beetje :p) duits :) |
Citaat:
|
Citaat:
En in België moeten we normaal gezien frans,engels én duits kunnen... |
Citaat:
mja ik ken niet zo goed Frans, wel een beetje ofzo. Als ik op vakantie ga kan ik me wel behelpen met toeristenfrans :z |
Citaat:
|
daarbij betekend pouvoir "kunnen" en niet "mogen"
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het gewoon belangrijk dat je je toch overal een beetje kan uitdrukken, dat je dus van alles toch een basiskennis hebt.. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Belgen.. ze kunnen niet eens fatsoenlijk Nederlands.. |:( :aai: :+ |
Citaat:
|
Citaat:
iets mogen pouvoir [ww.] (être capable de) kunnen in staat zijn vermogen pouvoir [ww.] (avoir la permission) mogen pouvoir [le ~ (m)] (autorité) bevoegdheid [de ~ (v)] bevoegd zijn pouvoir [le ~ (m)] (autorité) macht [de ~] gezag [het ~] pouvoir [le ~ (m)] (autorités) gezaghebbers [de ~ ,mv.] autoriteiten [de ~ ,mv.] gezag [het ~] pouvoir [le ~ (m)] (domination) autoriteit [de ~ (v)] heerschappij [de ~ (v)] macht [de ~] gezag [het ~] pouvoir [le ~ (m)] (force) kracht [de ~ ,het ~] vermogen [het ~] macht [de ~] pouvoir [le ~ (m)] (mandat) mandaat [het ~] volmacht [de ~] procuratie [de ~ (v)] vergunning [de ~ (v)] licentie [de ~ (v)] pouvoir [le ~ (m)] zeggenschap [de ~ (v) ,het ~] voogdij [de ~ (v)] tada :) |
Citaat:
|
Citaat:
Btw,ik heb ook geen engels meer,en ik doe technisch...maar ik denk wel aan avondonderwijs voor mijn talen, want ik haat het om mezelf niet te kunnen uitdrukken :p (ik wil in elke taal van mnen tak kunnen maken ;) ) Tyskie: Gewoonte van het zo te zeggen,sorry :$ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En hoeveel Russen? En hoeveel Chinezen? Ik denk niet dat zij die o zo belangrijke taal erg missen.. :z Overigens vind ik wel dat men in Nederland wel wat basisfrans moet kunnen spreken. Maar van de bouwvakker die een jaar lang hard werkt om naar Frankrijk op vakantie te kunnen kun je dat iig niet verwachten. :z En hetzelfde zal waarschijnlijk voor den Belgische bouwvakker gelden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben altijd van mening: ga je op reis, pas je dan aan en doe tenminste wat moeite. kan je geen frans, probeer dan engels. |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:29. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.