![]() |
Groen! of extreem-rechts?
De stemmingen zij n juist gedaan en teleurgesteld en vooral heel kwaad stelde ik vast dat het Vlaams- Bolk de grote winnaar is van dit jaar...:@ :[ . denkt er dan niemand iets verder dan zijne neus lang is??
wat als het vlaams-blok de regerende partij wordt?? we gaan verdomme gewoon terug in den tijd van de fascisten! da zijn het vuile racisten!! :@ Ik zou het althans eel spijtig vinden als er ook veel jongeren op het vlaams-blok hebben gestemd, dat oudere mense het nog zoude doen, ze wete nie beter. Maar jullie toch niet. en de NVa is nie veel beter. wat vinden jullie er eigelijk van? |
http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=47370
hier staat al zeer veel. heb op dit moment niet echt de zin meer om nog meer te zeggen, ben teleurgesteld in kiezers. ik blijf bij mijn mening dat ik Vlaams Blokkiezers dom vind. |
Het gebruikelijke aanvallen op een niet-waardige manier is hier ook al overgewaaid. Het zijn vuile racisten en fascisten, maar niemand die eventjes de moeite neemt om uit te leggen waarom ze dit zijn. Linkse Kerk in optima forma.
|
Denk jij eens verder dat je neus lang is?
Denk niet dat er zoveel mensen "fan" geworden zijn van het vlaams blok hoor. Denk dat ze eerder uit protest hun stem gegeven hebben, waar ik ze wel in begrijp. Belgie, een democratisch land, bestaat ineens uit kartels om er voor te zorgen dat hun vriendjes-partij de kiesdrempel zou halen, en partijen zoals het Vlaams Blok worden de mond gesnoerd met het cordon sanitair. Waar zit de democratie hier? Ik zie verder geen enkele reden nog waarom er stemplicht is. Vlaams Blok is nu wel tweede grootste partij van Belgie geworden, maar iets te zeggen krijgen ze toch nooit. Kijk, ik zeg niet dat Belgie bestuurd moet worden door een partij zoals het vlaams blok, integendeel... ... ik vind enkel dat ze niet kinderachtig en belachelijk moeten gaan doen. Demoratie = de stem van het volk telt, en dat is hier op dit moment vér te zoeken :notgood: Wàt je ook stemt, wanneer één partij bovenaan geraakt, sleept ze toch haar vriendjes mee. Wat maakt het nog uit, denk ik dan :) |
Citaat:
Verder vind ik je betoog wel goed. |
Citaat:
Citaat:
Jups, het was op haar reactie bedoeld ;) |
maar in een democratie heeft de grootste natuurlijk de keuze te kiezen met wie hij regeert...
|
Citaat:
|
Citaat:
Die Yves Leterme zijn stomme kop kan ik sinds gisteren ook al niet meer zien. In plaats van duidelijke antwoorden te geven, en in tegen aanval te gaan, en te reageren op de standpunten en de uitstekende hand van het Vlaams Blok, gaat hij ze gewoon klakkeloos negeren. Jah, da's de tactiek al. Net zoals Steve Stevaert zei: Zwijg gewoon over het probleem met het Vlaams Blok... ... Typisch belgie "over problemen moet je zwijgen" Ga toch gewoon aan tafel zitten, en probeer er toch over te praten. Ik ga nog liever binnen twee weken térug kiezen, dan dit gehetseklets de hele tijd :no: :notgood: |
Geen illusies maken, nu is het VB de 2de partij, bij de volgende verkiezingen zijn ze eerstes ... As simple as that
|
Citaat:
|
als het zo doorgaat en de andere partijen blijven vlaams blok negeren, krijgt VB veel meer stemmers. geen echte aanhangers van hun idealen, maar wel mensen die iets duidelijk willen maken, een 'proteststem'.
|
Citaat:
Mede daarom zijn uitslagen nooit te voorspellen. Dat is de grootst mogelijke onzin. |
Citaat:
|
mensen die kiezen voor het blok zijn idd meestal niet al te slim
ze kennen meestal maar twee stanpunten: - weg met de vreemdelingen - vlaanderen onafhankelijk dat zijn dan juist de twee standpunten die gewoon een illusie zijn - Weg met de vreemdelingen: Weg met die marokanen! hoor je ze dan roepen. Wat ze dan wel vergeten is dat die marokanen waar zij het op hebben de belgische nationaliteit hebben. Dus die vallen al niet meer weg te krijgen aangezien ze gewoon de belgische nationaliteit hebben. Dat doet al 1 deel van de utopie wegvallen. De illegalen die hier minder dan 5 jaar wonen kunnen we nog wegkrijgen ja . Maar moesten die eigenlijk niet bijna zoizo weg? Zover ik weet mogen niet alle illegalen hier gewoon blijven en worden er meerdere teruggestuurt. Dat dan wel als ze al gevonden worden. Voor de rest zullen zelfs meestal Nederlanders hier verblijven zonder de Belgische nationaliteit dan Marokanen of Turken. -Vlaanderen onafhankelijk: Ik hoor het nog op het nieuws, Europa is een stap dichter bij éénmaking. Wat roepen wij: vlaanderen onafhankelijk. Was het niet zo dat België vroeger rijk is geworden met de mijnbouw in de Walen? Maar nu dat zun onze steun nodig hebben, willen we er niets meer mee te maken hebben. Dus we zouden wel geld moeten storten in het toemalig EU, maar niet kunnen investeren in ons eigen België. Als we nu eens een republiek worden? Hebben we al geen geld meer uit te geven aan al de nichtjes en de neefjes van het koningshuis. Het koningshuis dat alleen nog maar ceremoriële waarde heeft? Als er een wet echt door moet zetten we toch gewoon de koning af (aburtuswet niet zo lang geleden). En wat gaat er trouwens gebeuren met Brussel? Brussel onafhankelijk, we geven dan ook inneens een plaatsje af aan de Duitstaligen in onze streek. Klein België verdelen in vier delen, zo staan we zeker sterk. Citaat:
We zitten met een vergrijzing van de bevolking, dit wil zeggen dat er meer oudere mensen zijn dan jonge mensen (België moet nog buitenlanders binnen brengen om de pensioenen betaald te krijgen) Ik denk dat er meer mensen onder de ouderdom voor het vlaams blok stemmen dan jonge mensen. Katholieken staan ook bekend als rechtse conservatieve mensen te zijn. Citaat:
Al wat er gebeurt is de andere partijen die roepen om rascisme. Hebben ze ooit al gezegt dat al die marokanen belg zijn? :) Citaat:
Waarschijnlijk gaan ze volgende keer samen met de winnende partij indien mogelijk. De reden dat ze dit jaar dat niet hebben gedaan volgens mij is omdat ze dan geen 62 zetels hebben (zoveel is er nodig voor een totale meerderheid te hebben, elke stem heeft 2/3de goedkeuring nodig, maar als je voor 2/3 aan zetels hebt kan je gewoon zonder discussie elke wet goedstemmen) |
wat ik me altijd al afgevragen heb en misschien weten jullie het antwoord.
er wordt altijd gezegd: ze moeten zich integreren en de taal leren. maar het Frans, dat de meeste Marokkanen en Turken spreken, is toch ook een landstaal. dus dan zouden ze in Brussel wel mogen wonen, want Brussel is tweetalig. en tegen een Waal die in Vlaanderen komt wonen (en veel Walen kennen geen Nederlands), ga je toch ook niet zeggen dat ze de taal moeten leren. Nee, tegen die mensen ga je zelfs Frans spreken... |
Dat is ook niet eens iets, denk ik, dat in Wallonie heerst. Het heerst in Vlaanderen. De Vlamingen hebben de nederlandse taal als voertaal en DUS hoort men die taal te spreken. Een Marokkaan in Wallonie hoeft volgens het Vlaams Blok niet Nederlands te kunnen spreken. Echter, wanneer hij zich in Vlaanderen begeeft, moet hij wel deze taal kunnen spreken, net zoals een persoon uit Wallonie.
Zo ervaar ik het althans, ook in Nederland. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als vlaming moeten wij dan duits, nederlands, frans, engels moeten kennen in plaats van dat zun dan gewoon even het nederlands leren als ik naar een ander land ga doe ik de moeite om de plaatselijke taal te leren waarom kunnen zun dat niet doen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom snappen andere mensen het wel, zélfs nederlanders, maar onze eigen politiek niet? Zijn ze dan te stom om het in te zien? |
Citaat:
Er is geen grens van brussel dat nederlands is, en een andere helft franstalig. Ik durf zelfs te zeggen dat de meestgesproken taal in Brussel het Frans is :) |
Citaat:
M'n frans is echt slecht, maar toch zal ik in Brussel en Wallonie m'n uiterste best doen me verstaanbaar te maken. Omgekeerd mag ook denk ik. |
Citaat:
|
Ik heb die website en het programma van het vlaams blok eens doorgelezen, maarem, wat is er dan rasistisch aan hun? Om heel eerlijk te zijn vind ik het wel een goeie partij.
Als ze in nederland zouden mee doen zou ik er wel opstemmen denkik. Zaken zoals het intergratie beleid waar het vlaams blok het overheeft ziet er best goed uit eigenlijk, hoewel de asiel zoekers stop wel een beetje ver gaat, vind ik dat ze daar toch best goede punten over hebben. Het enige wat er is met die partij is dat ze gewoon zeggen waar het op staat, zeggen wat de meeste mensen denken. En dat mag natuurlijk neit in de centrum linkse bureaucratie van de hedendaagse politiek. Als je een park wil moet je natuurlijk over zaadjes beginnen en neit vragen om een park. Dat kan niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(en)
Citaat:
http://www.ned.univie.ac.at/non/land.../h3/kaart2.gif |
Citaat:
|
Saartje, dankjewel voor het plaatje. Alleen Brussel zou volgens mij enkele problemen kunnen opleveren. Dan moeten ze Brussel maar opheffen. :+
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:07. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.