Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   If you never know truth.. (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=47988)

Jennifer1203 2 July 2004 07:57

If you never know truth..

Then you never know love.

Wat vinden jullie van deze stelling?

Pakspul 2 July 2004 09:24

liefde en bedachte zinnen gaat nooit samen, liefde is menselijk dus onverspelbaar :z

BlackTurtle 2 July 2004 11:09

beetje raar. neit te vergelijken.

BlackTurtle 2 July 2004 11:09

better to have loved and lost,
than never to love at all.

BlackTurtle 2 July 2004 11:10

the truth is created by those whose lies we believe.

blits 3 July 2004 01:13

hoewel dit soort quasi intelligente spreuken op evenveel manieren kan worden geinterpreteerd als een horoscoop, zit er wel kern van waarheid in; zonder oprechte eerlijkheid naar en voor elkaar, zul je elkaar nooit 'volledig' lief kunnen hebben.

jarno109 3 July 2004 09:46

mhh....sprake van tegenstrijdigheid.....maarjah t'is ook maar een mening:)

EternalShadow 5 July 2004 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
better to have loved and lost,
than never to love at all.

dat is de reinste onzin ooit, aangezien 't verliezen schade toebrengt, en iets wat je totaal niet kent kan je ook niet missen.

er is geen reden waarheid te moeten kennen om liefde te kennen, zoals eerder gezegd is de waarheid niets meer dan wat we besluiten te geloven. de waarheid is iets subjectiefs, en geen constante.

voor velen zijn wij in dit land vrij, terwijl we aan de andere kant nog steeds aan slavernij gebonden zijn, hoewel deze minder zichtbaar is dan een paar eeuwen geleden, echter men wenst dit niet te erkennen, dus is het niet de waarheid. (nee dit is geen gezwets, maar voortgekomen uit lang en logisch doordenken)

bovendien, dat zou tegenstrijdig zijn met een andere spreuk waar ik persoonlijk sterk aanhanger van ben "ignorance is a bliss"
daarvanuit gaande, zou liefde geen zegen zijn maar een vloek, aangezien je daarvoor die waarheid dan zou moeten kennen, wat ook weer minder prettig is.

in mijn ogen mogen beiden dan wel een vloek zijn, maar veel mensen zullen het niet met mij eens zijn dat liefde een vloek is. wat redelijk begrijpelijk is.

maar goed, tot zover dit langdradige en voor veel mense foutieve verhaal. dit is mijn waarheid, en in mijn ogen correct.

dext0r 5 July 2004 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EternalShadow
dat is de reinste onzin ooit, aangezien 't verliezen schade toebrengt, en iets wat je totaal niet kent kan je ook niet missen.

hoezo kun je liefde niet missen? er is een verschil tussen liefde geven, en liefde krijgen. en volgens mij komt het maar weinig tot nooit voor dat iemand geen liefde ontvangt. (ook al denken sommige dat dit wel het geval is...)
liefde kan ook ouderliefde, broederliefde, of liefde van vrienden/vriendinnen zijn.

EternalShadow 5 July 2004 19:33

ok, maar die soorten was origineel in mijn ogen al niet op gespitst, kwestie van interpretatie. die vormen die jij noemt verlies je niet al te snel, en laten geen gapend gat achter zodra ze weg zijn.

sorija 6 July 2004 08:44

Re: If you never know truth..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203
Then you never know love.

Wat vinden jullie van deze stelling?

niet goed!!!
love heeft niks met truth te maken, vind ik

jarno109 6 July 2004 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EternalShadow

er is geen reden waarheid te moeten kennen om liefde te kennen, zoals eerder gezegd is de waarheid niets meer dan wat we besluiten te geloven. de waarheid is iets subjectiefs, en geen constante.

voor velen zijn wij in dit land vrij, terwijl we aan de andere kant nog steeds aan slavernij gebonden zijn, hoewel deze minder zichtbaar is dan een paar eeuwen geleden, echter men wenst dit niet te erkennen, dus is het niet de waarheid. (nee dit is geen gezwets, maar voortgekomen uit lang en logisch doordenken)

bovendien, dat zou tegenstrijdig zijn met een andere spreuk waar ik persoonlijk sterk aanhanger van ben "ignorance is a bliss"
daarvanuit gaande, zou liefde geen zegen zijn maar een vloek, aangezien je daarvoor die waarheid dan zou moeten kennen, wat ook weer minder prettig is.

in mijn ogen mogen beiden dan wel een vloek zijn, maar veel mensen zullen het niet met mij eens zijn dat liefde een vloek is. wat redelijk begrijpelijk is.

maar goed, tot zover dit langdradige en voor veel mense foutieve verhaal. dit is mijn waarheid, en in mijn ogen correct.

klopt want verliefd zijn en het geweest zijn liever niet.....people who let you down:@ :[

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:30.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.