Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   Vraagje (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=49022)

Saarah 12 August 2004 19:17

Vraagje

Ik heb een vraagje; door water te drinken verbrand je toch caloriën hé? Dit heb ik toch altijd begrepen :).
Dus; als je 1 liter water drinkt, hoeveel caloriën verbrand je dan (ongeveer)?

psychobunny 12 August 2004 19:18

Water zorgt ervoor dat de afvalstoffen uit je lichaam worden verwijderd, maar je verbrandt er geen caloriëen door :)

Saarah 12 August 2004 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Water zorgt ervoor dat de afvalstoffen uit je lichaam worden verwijderd, maar je verbrandt er geen caloriëen door :)
Oké :$:p thx

psychobunny 12 August 2004 19:35

Np ;)
Ik kan fout zijn hoor, maar zo heb'k het altijd geleerd dacht ik :)

LoeLoe 12 August 2004 20:33

Ik wou al zeggen.. denk dat je calorieen verbrandt door te bewegen enzow.. maar niet zozeer door alleen water te drinken.

Wat bunny al zegt .. je voert wel een hoop onnodige afvalstoffen weg op die manier :)

bootje 12 August 2004 20:39

ik drink nu al een week en half elke dag 2 à 3 liter water en ik ben de hele dag bezig (heffen, rechtstaan, rondlopen). maar ik geraak niks kwijt van gewicht :s
zou het kunnen dat ik spieren ontwikkel? die wegen namelijk meer dan vet.

Flater 12 August 2004 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bootje
ik drink nu al een week en half elke dag 2 à 3 liter water en ik ben de hele dag bezig (heffen,rechtstaan , rondlopen). maar ik geraak niks kwijt van gewicht :s
zou het kunnen dat ik spieren ontwikkel? die wegen namelijk meer dan vet.

:+ Rechtstaan?

Naja..je moet wel meer geven dan normaal om af te vallen, en het kunnen ook spieren zijn ja.

psychobunny 13 August 2004 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flater
:+ Rechtstaan?

Naja..je moet wel meer geven dan normaal om af te vallen, en het kunnen ook spieren zijn ja.

Zelfs door gewoon recht te staan verbrand je caloriëen

Sanne 13 August 2004 11:30

door veel water drinken heb je wel minder honger en drink je minder limonades...tenminste dat is bij mij zo

MasterB 13 August 2004 14:30

De kracht van water is juist het extreem lage aantal calorieen dat het bevat. Afvallen is vetverbranden oftewel meer calorieen verbruiken dan dat je binnenkrijgt. Daarom drink je veel water, je krijgt weinig binnen.

Echter, koolhydraten moet je wel binnenkrijgen, want je hersenen en rode bloedcellen zijn afhankelijk van glucose voor de energievoorziening. Krijg je te weinig koolhydraten binnen dan kun je wel eens naar aceton gaan ruiken.

Alpha 13 August 2004 15:40

volgens mij verbrandde water wel vet ... weet het alleen niet meer zeker.

Wat wel erg sterk is, is dat er weinig calorien in zitten. En water vult, dus je zult wat minder eten, en hierdoor zul je minder snel naar een tussendoortje grijpen waardoor je ook afvalt

MasterB 13 August 2004 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
volgens mij verbrandde water wel vet ... weet het alleen niet meer zeker.

Wat wel erg sterk is, is dat er weinig calorien in zitten. En water vult, dus je zult wat minder eten, en hierdoor zul je minder snel naar een tussendoortje grijpen waardoor je ook afvalt

Hoe kan vet nou water doen verbranden?

Het enige verband dat water heeft met de beta-oxidatie (vetverbranding) is dat er een watermolecuul wordt toegevoegd aan delta2-Enoyl-Coa om zodoende L-3-hydroxyacyl-CoA te vormen. 8-) Beide stoffen zijn intermediaren in de beta-oxidatie.

electricity 13 August 2004 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Hoe kan vet nou water doen verbranden?

Het enige verband dat water heeft met de beta-oxidatie (vetverbranding) is dat er een watermolecuul wordt toegevoegd aan delta2-Enoyl-Coa om zodoende L-3-hydroxyacyl-CoA te vormen. 8-) Beide stoffen zijn intermediaren in de beta-oxidatie.

:huh:
uuuh okkeeee

ik vind het ook stom dat mensen denken dat water vet verbrand. komop ej:

giet maar eens water bij vet, dat gaat daardoor echt niet weg hoor :z

biffyclyro 14 August 2004 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door electricity
:huh:
uuuh okkeeee

ik vind het ook stom dat mensen denken dat water vet verbrand. komop ej:

giet maar eens water bij vet, dat gaat daardoor echt niet weg hoor :z

he he :d

The6thgate 14 August 2004 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door electricity
:giet maar eens water bij vet
zo is op vakantie bijna een tent in de fik gevlogen doordat iemand water op de kaars gooide:+
leek me ook al vrij moeilijk dat water vet kon verbranden ja

MasterB 15 August 2004 17:19

Vetverbranding in het lichaam is wel een iets anders proces dan het verbranden van kaarsvet.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:21.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.