![]() |
K@rima, "Tilburg helaas" ??
hoezo TIlburg helaas :p
Tilburg is coole stad, wil er ook gaan wonen. wat vind de rest van Tilburg :p |
tilburg lijkt me niet echt boeiend. hoor er nooit wat over, maar goed ik weet het verder ook niet
|
Doe maar niet joh :no:
|
Ik ben een geboren Leeuwardenaar. En daar zijn de mensen ontzettend lief.
Kom je naar Brabant> mensen denken bijna alleen aan zichzelf.. En ze hebben een ontzettend irritant accent >> Ze maken hun zinnen niet af! En de stad is ook alles behalve gezellig! :no: En dan de kermis, 9 dagen lang geluidsoverlast. Nai, ik ben echt blij dat ik over 2 jaar verlost ben van de stad. Nu moet ik wel zeggen dat ik wonder boven wonder superleuke vrienden heb hiero.. :) |
Citaat:
|
Joh, het centrum is dus écht wel gezellig. Liever een Brabants accent dan dat Friese (al vind ik dat iedere streek zijn eigen accent heeft en dus ook als dusdanig geaccepteerd dient te worden). Duidelijk is in ieder geval dat Brabants nog altijd béter verstaanbaar is dan Fries. :x
Daarnaast is geluidsoverlast natuurlijk inherent aan in het centrum wonen, maar als straks de scholen weer beginnen en de studenten weer het uitgaansleven overnemen dan wordt Tilburg weer met Eindhoven de gezelligste stad que uitgaan 8-) |
ik vind eindhoven wel gezelliger dan tilburg qua uitgaan, maar misschien is dat omdat ik eindehoven beter ken.
maar ik vind tilburg qua stad echt fantstisch. echt mijn stadje :p weet meer van tilburg dan over eindhoven. en brabant is oke olé olé :z |
BRABANT 8-)
den bosch |
GRONINGEN 8-)
groningen |
Eindhoven is ook leuk, maar in Tilburg ken ik gewoon veel meer mensen. Stratums Eind is wel grappig, maar verveelt vrij snel. Maar tis 10x leuker dan Heerlen :z
|
Den Haag is ook super saai, maar sinds kort zijn we de goede kant aan het opgaan.
Yey :thumbsup: |
ik hou het gewoon lekker bij de gezelligheid van maastricht:yes: :p
|
Re: K@rima, "Tilburg helaas" ??
Citaat:
kei gggaaf |
Ik vind Tilburg wel een behoorlijk lelijke stad eerlijk gezegd, maar wel veel studenten.. dus op zich niets mis mee. :+
Eindhoven vind ik een stuk mooiere stad, maar beide is goed te doen qua uitgaan.. En de mensen in Leeuwarden zijn erg lief ja... Vooral Awa. :o |
nooit geweest eigenlijk
|
Citaat:
Beide steden kunnen echter 'nog niet misschien' op tegen de gezelligheid en de schoonheid van Maastricht :o Maargoed, die moet ik (selectief) boycotten 8-) |
ga gewoon in Arnhem wonen, daar zijn de mensen heeel aardig O-)
|
Iedereen wil natuurlijk gewoon in arnhem wonen! :yes: 8-)
|
Tilburg is echt de lelijkste stad van nederland :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weg met brabant en limburg... Hup belgie hup ;p
|
Citaat:
|
Gooo arnheeeem! 8-)
|
Citaat:
Ik doneer ze aan Nederland 8-) Hoewel dat Hasselt wel een leuke winkelplaats heeft :'( :+ |
altijd maar dat brabant en limburg geblaat
nederland heeft nog 10 andere provincies hoor:z |
Citaat:
@ Headje: ga me nu niet vertellen dat je Flevoland als een volwaardige provincie ziet O-) |
als je van natuur en strand enzo houdt is dit wel een ideale provincie hoor:z
maar noord/zuid-holland (of eigenlijk alleen de randstad) is het mooiste stukkie Nederland, verder heb je nergens iets te zoeken8) |
Waarom noem je nu juist de 2 lelijkste gedeelten Head, dan wordt dat eerste pleidooi over Flevodorp ook meteen ongeloofwaardig 8)
|
Citaat:
Hoewel er hier ongetwijfeld mensen zullen zijn die het absoluut niet met me eens zijn, hou ik het toch wel op Amsterdam. |
Citaat:
|
Was niet bedoeld om de discussie met je aan te gaan, ik vulde je alleen maar even aan. :)
|
Mwa.. ik vind Tilburg toch wel een stuk lelijkere stad dan de gemiddelde stad die ik zie.. Enorm veel lelijke gebouwen, veel graffiti.. grauw.. grijs.. Centrum is inderdaad goed te doen, maar verder vind ik Tilburg wel bovengemiddeld grauw..
Tilburg blijft toch een oude fabrieksstad.. Centrum van Eindhoven vind ik trouwens toch wel beter dan dat van Tilburg.. :$ |
ik heb nog nooit van Tilburg gehoord...
maar ik woon dan ook in belgie:+ |
dan ben je gewoon dom
dus iemand die in Nederland woont hoort bijv. Gent of Luik ofzo ook niet te kennen? :rolleyes: |
Citaat:
ik ben een gevangene in men eigen huis:'( |
Citaat:
maar volgens mij ken ik wel zo'n beetje alle grote belgische steden (van naam dan) :) |
Citaat:
|
Citaat:
dan noem je ook 3 échte steden op8) tilburg en eindhoven enzo .. weg ermee :wave: :Y) |
Citaat:
|
Citaat:
die historische stad is anders wel groter dan tilburg8) en volgens mij ook wel mooier als ik de reacties zo lees;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
waar vind je het dan grauw en grijs? kan me daar alleen tilburg Noord bij voorstellen, die uit de grond gestampt is om zoveel mogelijk mensen te kunnen huisvesten. Het klopt dat het een oude industriestad is, maar dat zie je enkel in de woningen die toen de industrie in opmars kwam gebouwd zijn. als je nu kijkt naar de reeshof bijvoorbeeld. ontzettend vinex, en heel ander type woningen. ik vind tilburg zo bijzonder omdat het zo divers is. overal verschillende type woningen, verschillende sfeeren die je kan proeven. Tilburg heeft toch iets knus, vooral zo rond het centrum. Alleen jammer dat tilburg steeds meer verpaupert. je hebt echt steeds meer achterstandswijken.. en het ligt er heel erg aan waar je ergens komt in tilburg.. |
Hmm naja, elke stad is wel divers in zulke opzichten hoor!
Als je niet van 'de Brabantse gezelligheid' houdt, moet je gewoon niet in Tilburg komen! |
Citaat:
|
Natuurlijk ben ik niet overal in Tilburg geweest, maar grote delen ondertussen al wel.. Tilburg West is ook gewoon lelijk...
Achter het station (hoe het daar?), ziet er allemaal niet echt top uit.. Dan vind ik een stad als Den Bosch (om een stad te noemen die ik enigzins kan vergelijken) gewoon een stuk mooier... En natuurlijk is de Reeshof totaal anders.. maar dat is slechts een klein gedeelte van Tilburg.. En de laatste jaren pas uit de grond gestampt. Vinex kan me trouwens nou ook niet echt bekoren. :+ |
Citaat:
|
Tja, verschillende mensen verschillende smaken 8) In Tilburg vind ik dat je alles terug ziet dat met de jaren gebouwd is. De oude dorpskern (Tilburg heeft een dorpskern, net als Heerlen, daar waar Maastricht of Eindhoven stadskernen hebben), daaromheen de hierboven reeds gerefereerde industriehuisjes, die zeker hun schoonheid en charme hebben, en daar weer omheen het moderne zoals in Reeshof en Dalem. Tel daarbij op het gezellige van de studentenstad en je hebt voor mij een topstad. Ik heb een gruwelijke hekel aan van die nieuwe snel opgezette steden met hun 'logica' (tuin op het noorden ofzo :z), waar de infrastructuur helemaal kloppend is enzovoorts. 1 zo'n wijk in een stad vind ik meer dan voldoende. Daarnaast is het de meest fietsvriendelijke stad trouwens.
Over dat verpauperen, elec, dat klopt natuurlijk niet 8) Vroeger was Tilburg enorm verpauperd, de laatste jaren wordt het steeds minder 8) Mede door het prima werk van wijlen Johan Stekelenburg. De stad is enorm opgeknapt, en daarom had ik gehoopt dat hij premier was geworden, maar het mocht niet zo zijn :o |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:40. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.