Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   vraagje (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=50229)

Sanne 14 October 2004 14:07

vraagje

Je gaat reageren op een vacature d.m.v een sollicitatiebrief, alleen je weet al dat je maar 1 jaar blijft i.v.m school. Zeg je dat dan in die sollicitatiebrief?

LexS 14 October 2004 14:14

Nee tuurlijk niet. Je riskeert daardoor het risico niet aangenomen te worden. Dit zeg je pas als je aangenomen bent. Tenzij ze er om vragen natuurlijk maar een jaar bij een bedrijf is voor jongeren al genoeg hoor. :)

The6thgate 14 October 2004 14:15

nee

Alpha 14 October 2004 14:39

nee, niet zeggen ... je krijgt toch eerst een contract voor bepaalde tijd dus kun je dan mooi 1 jarig contract nemen en daarna geen verlenging nemen.

Sanne 14 October 2004 14:48

Ik dacht dat ik misschien het beste eerlijk kon wezen, maar ik ga het dus niet in mijn brief vermelden :)

Sanne 14 October 2004 15:06

Nog een vraag:

Ik ben aan het reageren op een vacature voor gastvrouw in een modehuis.

Kan ik dan dit zeggen:
Citaat:

Ook besteed ik veel tijd aan mijn uiterlijke verzorging en ik heb dan ook een nette uitstraling.
of is dat stom??:$

The6thgate 14 October 2004 15:18

misschien dat je dan daarbij moet zeggen dat dat naar jou mening wel belangrijk is bij de baan die je wil hebben

Sanne 14 October 2004 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The6thgate
misschien dat je dan daarbij moet zeggen dat dat naar jou mening wel belangrijk is bij de baan die je wil hebben
oja dankje :)

hm ik kom er wel :d

Ok nog een vraag:
Ik weet dat die vacature er is doordat ik in die winkel heb gesproken met de gastvrouw en die gaat dus weg over 2,5 week.

Kan ik nu zeggen:
Citaat:

Deze brief schrijf ik naar aanleiding van mijn bezoek aan jullie winkel op 12 oktober jongstleden. Ik heb toen de gastvrouw aangesproken en zij vertelde me dat haar plek over een aantal weken vrij zou komen.
ik vind het zelf niet zo mooi klinken, maar ik wil ook niet 2 keer het woord gastvrouw in 1 zin gebruiken, dus ik kan niet zeggen ik heb de gastvrouw gesproken en zij vertelde mij over de vacature voor gastvrouw

(:$ )

appelshampoo 14 October 2004 15:32

tip:

van mijn leraar nederlands heb ik geleerd altijd beginnen met een datum in een formele brief

dus niet naar aanleiding van maar:

12 oktober jl. ....

Stapper 14 October 2004 15:33

kan best hoor
btw, zeg wel iets over hobby's als het nuttig is, dus als het nut heeft voor je werk

Kampie 14 October 2004 15:40

Citaat:

Ook besteed ik veel tijd aan mijn uiterlijke verzorging en ik heb dan ook een nette uitstraling.
Zij bepalen of jij een nette uitstraling hebt en niet jij.

Citaat:

Deze brief schrijf ik naar aanleiding van mijn bezoek aan jullie winkel op 12 oktober jongstleden. Ik heb toen de gastvrouw aangesproken en zij vertelde me dat haar plek over een aantal weken vrij zou komen.
Deze is ook nog niet helemaal goed. Ik weet zo ff niet te verbeteren, maar zou ik nog wel ff naar kijken als ik jou was.

LexS 14 October 2004 15:45

Heb van mijn leraar nederlands dat je juist niet te standaard moet beginnen.

'Naar aanleiding van...' is zo standaard dus probeer eens iets van: 'Met belangstelling heb ik kennis genomen...'.

Je kunt best zeggen dat je er graag goed verzorgd en gekleed bij loopt maar iets formeler mag wel. Bijv.: Representatief en goedlachs voor de dag komen is dan ook een van de dingen waar naar mijn mening elke gastvrouw naar moet streven.'

AmbyPur 14 October 2004 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
Zij bepalen of jij een nette uitstraling hebt en niet jij.

'verzorgd' of 'represenatief' lijkt mij een beter woord dan 'net' in dat eerste stuk :)

AmbyPur 14 October 2004 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LexS
\

'Naar aanleiding van...' is zo standaard dus probeer eens iets van: 'Met belangstelling heb ik kennis genomen...'.

dat vind ik dus heeelemaal nergens naar klinken he :d

Sanne 14 October 2004 16:02

van:
Ik heb toen de gastvrouw aangesproken en zij vertelde me dat haar plek over een aantal weken vrij zou komen.
heb ik gemaakt:
Ik heb toen de gastvrouw aangesproken en zij vertelde me dat ze uw bedrijf over een aantal weken gaat verlaten en dat er zodoende een vacature vrij komt.

van 'nette' heb ik 'representatieve' gemaakt

Naar aanleiding van is wel standaard ja, maarja ik denk niet dat het echt storend is

Sanne 14 October 2004 16:15

mijn adres

Sommelsdijk, 14 oktober 2004

Buijse mode
Zandpad 24
3241 GX Middelharnis

Betreft: vacature gastvrouw

Geachte mevrouw/meneer,

Deze brief schrijf ik naar aanleiding van mijn bezoek aan jullie firma op 12 oktober jl. Ik heb toen de gastvrouw aangesproken en zij vertelde me dat ze uw bedrijf over een aantal weken gaat verlaten en dat er zodoende een vacature vrij komt.

Het lijkt me erg leuk om bij Buijsse te werken, omdat ik erg geïnteresseerd ben in mode en ik graag met mensen omga.
Ik heb nog niet eerder in een kledingwinkel gewerkt, maar hard werken en open staan om te leren zijn dan ook begrippen waar ik absoluut naar streef.
Ik kan goed samenwerken en ik ben heel sociaal en contactvaardig.
Ook besteed ik veel tijd aan mijn uiterlijke verzorging en ik heb dan ook een representatieve uitstraling en dat is naar mijn mening een belangrijke eigenschap voor een gastvrouw van een modehuis.
Ik ben fulltime beschikbaar.

Graag zou ik mijn motivatie en specifieke drijfveren om voor Buijsse te gaan werken in een persoonlijk gesprek nader willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

(handtekening)

Sanne Teijn

Bijlage: curriculum vitae, pasfoto

LexS 14 October 2004 16:20

Goedgekeurd op forum en op msn door Lex himself. :thumbsup:

AmbyPur 14 October 2004 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
Ook besteed ik veel tijd aan mijn uiterlijke verzorging en ik heb dan ook een representatieve uitstraling en dat is naar mijn mening een belangrijke eigenschap voor een gastvrouw van een modehuis.

deze zin zou ik in twee zinnen verdelen :$

Citaat:

Graag zou ik mijn motivatie en specifieke drijfveren om voor Buijsse te gaan werken in een persoonlijk gesprek nader willen toelichten.

hihi ik vond de brief al vrij .. kort, maar dit vind ik een hele goeie :d

verder trouwens netjes en duidelijk :thumbsup:

Sanne 14 October 2004 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur

deze zin zou ik in twee zinnen verdelen :$

hihi ik vond de brief al vrij .. kort, maar dit vind ik een hele goeie :d

verder trouwens netjes en duidelijk :thumbsup:

je hoeft niet zoveel over jezelf te vertellen natuurlijk, omdat bijna alles al in je CV staat

0Vera 14 October 2004 16:38

Citaat:

Ik heb toen de gastvrouw aangesproken en zij vertelde me dat ze uw bedrijf over een aantal weken gaat verlaten en dat er zodoende een vacature vrij komt.

Ik heb nog niet eerder in een kledingwinkel gewerkt, maar hard werken en open staan om te leren zijn dan ook begrippen waar ik absoluut naar streef.

Allereerst: klinkt als een goeie brief :thumbsup:
Dat je maar een jaar beschikbaar bent boeit idd niet, tenzij ze er specifiek naar vragen :)

Alleen;
De eerste gequote zin blijft naar mijn mening 'lelijk' :/
"De gastvrouw, die ik aansprak, vertelde mij dat er binnenkort een vacature was voor haar functie."
een vacature kan overigens niet vrijkomen :) das grammaticaal niet correct ;)

De tweede gequote zin: dat 'dan ook' komt naar mijn mening redelijk uit de lucht vallen :?

PFP 14 October 2004 18:55

Als het een beetje een echte baan is doen ze echt wel research over hoe lang je daar kan blijven.

PFP 14 October 2004 18:58

oh het is in een kledingzaak, vergeet dan maar wat ik heb gezegd

Alpha 14 October 2004 19:18

Citaat:

Deze brief schrijf ik naar aanleiding van mijn bezoek aan jullie firma op 12 oktober jl.
ik zou het "aan jullie firma" vervangen door "aan uw firma" ... klinkt toch iets netter

AmbyPur 14 October 2004 20:51

je hebt straks DE perfecte sollicitatiebrief sanne :d al die slimme mensen hier ook bij elkaar 8-)

:p

Kampie 14 October 2004 21:58

Op een of andere manier moet je ook proberen te verwijzen naar je CV.

LexS 14 October 2004 23:03

Staat helemaal onderaan bij bijlagen. :p

Sanne 15 October 2004 01:18

O voor de mensen die zich afvragen waarom er een pasfoto bijzit; de vrouw die ik in de winkel heb gesproken vroeg mij er een pasfoto bij te doen :)

Sanne 15 October 2004 01:19

Citaat:

mijn adres

Sommelsdijk, 14 oktober 2004

Buijse mode
Zandpad 24
3241 GX Middelharnis

Betreft: vacature gastvrouw

Geachte mevrouw/meneer,

Deze brief schrijf ik naar aanleiding van mijn bezoek aan uw firma op 12 oktober jl. Ik heb toen de gastvrouw aangesproken en zij vertelde me dat ze uw bedrijf over een aantal weken gaat verlaten en dat er zodoende een vacature vrij komt.

Het lijkt me erg leuk om bij Buijsse te werken, omdat ik erg geïnteresseerd ben in mode en ik graag met mensen omga.
Ik kan goed samenwerken en ik ben heel sociaal en contactvaardig.
Ik ben fulltime beschikbaar.

Met vriendelijke groet,

(handtekening)

Sanne Teijn

Bijlagen: curriculum vitae, pasfoto

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:53.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.