![]() |
Warme gedachten in de kouwe maanden
Hoe meer kerst en nieuwjaar naar ons toe komt, hoe steeds vaker mensen op dit soort dagen de warmte missen. De warmte van een kus, knuffel, vriend of vriendin ..liefde van je ouders of familie, vrienden ...
Helaas brengt deze tijd ook een hoop verdriet naar boven( of juist geluk)De tijd dat je het goed had of juist gelukkig was en alles perfect liep zoals jij het wilde of is je leven is nooit compleet geweest en verdriet beheerst je leven al .. Of is je leven al perfect en deze dagen zijn speciaal voor jouw extra mooi . Herkennen jullie dat ook? dat je op dit soort dagen meer behoefte heb aan aandacht heb of wat meer geluk? * mischien is het allemaal niet goed verwoord.. maar ik merk persoonlijk dat een hoop mensen niet lekker in hun vel zitten met dit soort dagen. |
ik heb een deja vu :|
dit komt me echt zo bekend voor, kan dat? maar ontopic, ik hoop nog voor kerst een vriendje te hebben, iemand die speciaal voor me is, want het is dan wel pijnlijk om al die mensen zo gezellig te zien knuffelen en zo knus enzo.. en met nieuwjaar niemand hebben om als eerste een goed jaar te kunnen wensen.. dat zijn pijnlijke momenten. ookal ben je gelukkig vrijgezel, ik denk dat t dan toch diep van binnnen wel een beetje pijn doet.. want alles straalt gezelligheid en geluk uit (denk maar eens als het binnen lekker warm is, kerstboom, en dan dat t sneeuwt buiten ofzo.. zulke momenten wil je delen met iemand.. en het geluk kriebelt dan echt heel erg van binnen.. ik ben ook ieder jaar extra emotioneel de laatste weken van december, en dan is iemand die je op kan vangen ook erg prettig ;) |
ik vier kerst met de meest geweldige mensen in de wereld, ik noem ze vaak een beetje grappend: mijn gekozen familie..
maar dat klopt eigenlijk wel.. het voelt als mijn familie, maar dat zijn ze niet.. Ik heb met kerst altijd een ontzettend leuke tijd en ik verheug me er altijd op.. |
:( Ja Vooral dat willen delen wat electricity noemt, en iemand uit liefde vast kunnen houden...
|
Hmm, ik weet wat je bedoelt. Gelukkig gaat dit gevoel voor mij niet op. :)
De rest sterkte enzo..:thumbsup: |
Ik heb niet veel met kerst maar ik heb gewoon veel met dit jaargetijde en op dit moment denk ik veel na over waar ik nu sta in mijn leven. Het probleem is dat er op dit moment in mijn leven niets zeker is, ik niets heb en ik eigenlijk nergens sta en dat is afentoe best heel eng.
|
Citaat:
|
*gaat eventjes een licht-wetenschappelijke uitleg geven*
Komt gewoon doordat de dagen korter zijn en het vlugger donker wordt. Daardoor dat het zelfmoordaantal in de herfst en winter hoger ligt dan tijdens de lente en de zomer. *ziet boze blikken in haar richting* Maar van die eenzaamheid ... die periode heb ik er niet meer last van dan anders. Mss omdat ik het dan vaak te druk heb met de examens en genieten van de vakantie .... |
als de blaadjes van de bomen vallen heersen er toch sombere gedachten bij bepaalde mensen... winterdepressie...
ik noem het een welvaartsziekte :{ ik hou van de winter :love: ik heb niet echt de behoefte aan meer aandacht of geluk, ik haal het meer uit het kijken naar andere mensen, genieten van door de stad lopen als het schemerig wordt en lichtjes gaan aan en iedereen koopt kadootjes.. en savonds met een kop warme chocomelk voor de tv zitten :love: alleen of samen, ik kan er heerlijk van genieten :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
dan moet je een lampje aandoen :Y)
winter is moooooooooooi.. lekker koud :) lekker de openhaart aan :p lekker (hopelijk) in de de armen van m'n lieve vriendin liggen :love: :9 |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:57. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.